prompter schreef:Ik hoorde vandaag dat 1 van mijn zieke collega's waarschijnlijk nooit meer terug komt, heeft dusdanig psychische schade door zijn ziek-zijn van Covid-19 opgelopen dat hij in een gesloten kliniek is opgenomen. Wat verschrikkelijk treurig dat deze ziekte dat kennelijk ook kan veroorzaken, al is het gelukkig bijzonder zeldzaam. Des te dankbaarder ben ik dat ik er zelf zonder gevolgen weer uit ben gekomen.
Een (Deense) motorfietskennis van mij heeft een lichte hersenstoornis opgelopen van zijn werk. Heeft daardoor ontheffing van helmplicht op de motorfiets. Rijdt inmiddles alweer bijna 20 jaar de wereld rond. Door Japan, door de VS, door Europa. Tijdend de afsluitingen vorig jaar door Noorwegen naar de Noordkaap. Zonder ongelukken.
Conclusie;
werken kan permanente hersenschade veroorzaken
zonder helm motorrijden is veilig
Oh en ik zélf heb 35 jaar long-psittacose. Wordt er niet minder op ook. 10 januari weer een afspraak bij neuroloog. Krijg waarschijnlijk ook ontheffing van motor-helmplicht (fietshelm geeft geen probleem).
Uitzonderingen zijn geen enkele basis voor wat voor algemeen geldende regel ook en met betrekking tot Covid19 zinloos voeden van de angstpsychose. Heeft inmiddels een wetenschappelijk officeel etiket; Covid Anxiety Syndrom.
Daar gaan weer een hoop mensen niet meer vanaf komen; wordt sansevierias op recept
Denk dáár OOK eens aan bij het opgooien van allerlei uitzonderingen.
Net een persbricht van de Junta de Andalucía: De quarantaine van nagenoeg symptoomlozen besmetten wordt verkort, na kontakt met besmette is zonder symptomen geen test nodig, er gaat minder getest worden.
Ja, dat werkt ook. Meer besmettingen en minder effect ervan op de economie, maar minder in de cijfers/ het nieuws. Zo kan je ook de angstknop managen én omicron meer ruimte geven