Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:38

ik denk niet dat we snel weer zonder mondkapje rond mogen lopen eigenlijk.
Ik wil heel graag nieuwe plantjes voor op het balkon, maar durf naar het tuincentrum op afspraak echt niet aan. Ik ga nu de moestuintjes van AH maar planten, staat er toch iets.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:56

purny schreef:
Rutte heeft gezegd dat als de cijfers het toelieten er versoepelingen kwamen. Die stukken waren al uitgelekt.
Nog voordat het kabinet dit met het omt had overlegd.
Is het niet een beetje te voorbarig geweest?
Had Rutte enzo dit niet beter eerst kunnen overleggen met het omt?

Iedereen is blij gemaakt en straks kan het niet...

Dat zou dan komen omdat mensen niet begrijpen wat "als de cijfers het toelaten" betekend?
Ik snap dat gezeur niet zo. Of er wordt geen perspectief geboden of er wordt iets beloofd wat achteraf niet waar kan worden gemaakt volgens een deel van de bevolking.

I.m.o. is het heel simpel. Dit is een plan, dat wordt nog besproken en is daarna nog afhankelijk van de cijfers of het doorgevoerd kan worden. Niet meer en niet minder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:42

purny schreef:
Rutte heeft gezegd dat als de cijfers het toelieten er versoepelingen kwamen. Die stukken waren al uitgelekt.
Nog voordat het kabinet dit met het omt had overlegd.
Is het niet een beetje te voorbarig geweest?
Had Rutte enzo dit niet beter eerst kunnen overleggen met het omt?

Iedereen is blij gemaakt en straks kan het niet...

Iedereen weet toch onderhand wel hoe het werkt? Als de cijfers/modellen/verwachtingen slecht zijn komen er strengere maatregelen, als de cijfers/modellen/verwachtingen goed zijn komen er versoepelingen.
Dat is al een jaar zo.

En Rutte bedenkt dit trouwens niet op eigen houtje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:42

Misschien ook omdat men nadat er is verteld dat er versoepelingen komen de rest niet meer goed hoort?
En verootjoo: Rutte zou voortaan eerst eens met omt moeten overleggen voordat hij daadwerkelijk dingen op papier laat zetten. Hij weet nu toch ook wel dat er dingen uit lekken?
Laatst bijgewerkt door purny op 09-04-21 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:43

nynke55 schreef:
Ik sprak zonet iemand, die zei hoe gek het zal zijn dat we straks allemaal weer zonder mondkapje lopen. Je zou toch voor de gein je tanden rood, blauw of groen gaan schilderen...

Ik heb vorig jaar net een opknap beurtje gehad aan mijn gebit... En niemand ziet het -O-

:+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:44

DuoPenotti schreef:
nynke55 schreef:
Ik sprak zonet iemand, die zei hoe gek het zal zijn dat we straks allemaal weer zonder mondkapje lopen. Je zou toch voor de gein je tanden rood, blauw of groen gaan schilderen...

Ik heb vorig jaar net een opknap beurtje gehad aan mijn gebit... En niemand ziet het -O-

:+

Gewoon doorzichtige kapjes uitvinden. Is nog eens makkelijker met communiceren ook

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:45

Dit gevoel heb ik al een jaar

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:49

Doorzichtig mondkapje.. Je kunt ook voor zo'n faceshield gaan. Ik vraag me steeds af of dat nu wel of niet als mondkap telt, ik zie ze er in de supermarkt mee werken en laatst ook bij de apotheek

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:52

Doorzichtig mondkapje zou erg fijn zijn voor de doven die liplezen.

Face shield lijkt me weinig zin hebben.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:05

Terassen open is ook op verzoek van burgemeesters omdat de parken niet te handhaven zijn.

Woon je in west-brabant morrie? Haal ik wel wat plantjes voor je. Jij kunt volgens mij wel wat kleur gebruiken op je balkonnetje.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:06

raket schreef:
Terassen open is ook op verzoek van burgemeesters omdat de parken niet te handhaven zijn.

Woon je in west-brabant morrie? Haal ik wel wat plantjes voor je. Jij kunt volgens mij wel wat kleur gebruiken op je balkonnetje.

Ah wat lief!! :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:27

Wat lief aangeboden van je raket.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:28

raket schreef:

Wat lief van je, maar ik woon in het Gooi. Ik heb net mijn moestuintjes van AH geplant. Hopelijk wordt het wat.
Op het balkon kan ik alleen cactussen hebben, het wordt er bloedheet in de zomer

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:31

Zaadjes van zonnebloemen bestellen en die zaaien ?
Zijn echte zonaanbidders en prachtige bloemen ! {:}

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:38

Het gooi is niet om de hoek inderdaad. Ik heb ook een warm balkon, maar staan toch wel planten op. Ik ben niet zo goed in namen. Maar ik vraag altijd gewoon wat in de bloedhitte kan haha.
Nou hopelijk heb je groenere vingers dan ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:40

Pepertjes doen het ook goed in de hitte :)
Zeker de doorkleurende via van paars naar rood gaan zijn heel leuk.
Vriendin in Spanje zet ook tulpen op haar balkon en die komen dan ergens op een willekeurig moment op als je het niet verwacht _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:57

Terassen open...zou dat nou echt zo leuk zijn? Op afspraak met tijdslot op een terras gaan zitten...plus je echt niet met 5 man aan tafel mag zitten.
Tenminste, zo zie ik het voor me. Lijkt me niks aan. Zoiets doe je spontaan. Dan is het leuk.
Denk dat de parken evengoed daarom in trek blijven

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:57

Ik heb in de 4 jaar dat ik hier woon al van alles geprobeerd maar alleen de cactussen overleven de zomer. Voordeel is dat de duiven daar ook geen nest in gaan maken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:59

Popstra schreef:
Terassen open...zou dat nou echt zo leuk zijn? Op afspraak met tijdslot op een terras gaan zitten...plus je echt niet met 5 man aan tafel mag zitten.
Tenminste, zo zie ik het voor me. Lijkt me niks aan. Zoiets doe je spontaan. Dan is het leuk.

Hoef je iig niet meer met je date door het park te slenteren de hele tijd. Ben zó zat van al dat gewandel...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:02

Wahaha, zie het voor me

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:02

Popstra schreef:

Op zich als het lekker weer is, fijn uiteten met z'n 2en

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:10

Jaaaa, open terrassen! Betere stoelen (zo geweldig comfortabel zijn die bankjes in het park niet), en onder de mensen zonder dat je er wat mee hoeft. Ik vind terrassen zelfs in mijn eentje zo heerlijk!

Ik weet niet of het verstandig is om terrassen al dan niet nu open te doen - maar ik vind ze echt heerlijk en kom maar door met dat tijdsslot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:15

Ik vind het nadeel van zo'n tijdsslot dat je ook op tijd weer weg moet zijn dan. Lekkere van uit eten gaan of naar de kroeg is juist dat je de tijd even kunt vergeten. Maar goed, ook dat komt vast wel weer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:46

SusanH schreef:
Ik vind het nadeel van zo'n tijdsslot dat je ook op tijd weer weg moet zijn dan. Lekkere van uit eten gaan of naar de kroeg is juist dat je de tijd even kunt vergeten. Maar goed, ook dat komt vast wel weer.

Aangezien het vaccineren duidelijk een crisis doormaakt; geen leveringen en steeds meer onrust over de bijwerkingen, lijkt het hier een beetje op het oog van de orkaan.
Alles is open per provincie zonder beperkingen afgezien de avondklok om 23.00.
De cijfers zijn nog steeds netjes en niet stijgend op een enkele gemeente na. Die gemeentes zijn dan gelijk in quarantaine. Ze geven ook aan hoe precair de situatie is en dat het inééns een vierde golf kan zijn.

Ik geniet er dus nu van.
De hele dag op pad geweest. Aan de kust, terrasje, date, lunch, natafelen; tijdloos. Zie net de nieuwe cijfers en daaruit volgende maatregelen; het dorp waar ik gegeten heb is per middernacht in quarantaine...
Morgen ga ik weer voor een drankje en tapas tussen de middag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:01

Popstra schreef:

Zou het helemaal prima vinden. Gewoon naar de terrastuinen van restaurants uit de buurt, keertje lekker lunchen als de zon schijnt. Ik ga toch maar met 2, geen enkele behoefte aan een groter gezelschap.