Net de buurtsupermarkt bezocht, zij hebben winkelwagentjes kunnen lenen van een andere supermarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Wat een bullshit dit!
Ik ben longpatient met minder inhoud dan iemand met gezonde longen en heb geen enkele last tijdens het dragen van een kapje
Tieme schreef:Popstra schreef:Wat een bullshit dit!
Ik ben longpatient met minder inhoud dan iemand met gezonde longen en heb geen enkele last tijdens het dragen van een kapje
Fijn voor je dat je geen last hebt. Betekend niet meteen dat zoiets bullshit is. Er zijn nog meer mensen op de wereld en iedereen ervaart het anders. Ik werk in de zorg en er zijn wel degelijk veel mensen die er wel last van krijgen. Zowel in als een collega krijgen echt last met dragen van een mondkapje. In dit geval medische mondkapjes. We halen goed adem, dat is gecheckt. Hoofdpijn, duizelig, benauwd, misselijk enz. Trekt pas weg na half uur geen mondkapje op te hebben.
Ik en collega mogen hem tussen de cliënten door op een zoveel mogelijk veilige manier afzetten want anders is het voor ons niet te doen.
Op momenten dat ik me niet lekker voelde als test de zuurstofmeter op vinger gezet en die liet duidelijk zien dat er dingen niet goed zaten. Zuurstof ging van 98% en normale hartslag naar zuurstof van 84 met hartslag van 130 in rust... vervolgens zuurstof weer naar normaal met flinke hartslag dip waardoor ik sta te tollen op mn benen. Van 130 naar 45 en vervolgens naar normaal.
Co2 gehalte is ook een keer getest en ging ook flink de verkeerde kant op. Dus ja, er zijn wel degelijk mensen die last krijgen van mondkapjes.
CharleyT schreef:Als astma patient net eens even uit nieuwsgierigheid een testje gedaan. Resultaat: Voor het kapje: 97% saturatie, na 5 min: 94% , na 20 min. 96%, hartslag steeds 74.
Het is denk ik gewoon van mens tot mens verschillend.
Huertecilla schreef:CharleyT schreef:Als astma patient net eens even uit nieuwsgierigheid een testje gedaan. Resultaat: Voor het kapje: 97% saturatie, na 5 min: 94% , na 20 min. 96%, hartslag steeds 74.
Inderdaad; de ene zeurt meer dan de andere. Maar ja, dat zegt mijn gevoel...
Huertecilla schreef:CharleyT schreef:Als astma patient net eens even uit nieuwsgierigheid een testje gedaan. Resultaat: Voor het kapje: 97% saturatie, na 5 min: 94% , na 20 min. 96%, hartslag steeds 74.
lenaa_tje schreef:Je kan mensen ook gewoon in hun waarde laten maar dat schijnt sowieso een lastige te zijn in deze tijd.
Jessix schreef:Ik vind het gewoon vervelend zo'n ding voor m'n gezicht. Voelt voor mij als benauwd, geen idee of dat feitelijk zo is. Dat doet er ook niet toe, het voelt niet prettig voor mij. Dat is ook de reden waarom ik in de winter geen sjaal draag.
rien10 schreef:Jessix schreef:Ik vind het gewoon vervelend zo'n ding voor m'n gezicht. Voelt voor mij als benauwd, geen idee of dat feitelijk zo is. Dat doet er ook niet toe, het voelt niet prettig voor mij. Dat is ook de reden waarom ik in de winter geen sjaal draag.
Maar je draag wel een masker in de winkel/bij de fysio/bij de dierenarts?
Sizzle schreef:Het ligt er ook aan welke. De echte goed afsluitende medische zijn gewoon zwaarder om adem te halen. Sterker nog, het wordt sterk afgeraden om die te dragen bij zwangerschap. Dat is niet het geval voor die niet sluitende OV vodjes uiteraard.