Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:58

Jammer westhof. Ik ga maandag terug. Dat zou ik anders ook gaan.
Ik geniet nu nog 2 dagen in 1 zeg maar.
Slurp die heerlijke zon op en op. Moeten de hele winter weer door. Ik haat winter.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:11

Dan kom je net op tijd terug, vanaf maandag in Nederland weer boven de 30 graden. (Voor mij weer uitzitten voor de ventilator en zo weinig mogelijk bewegen, ik haat hitte)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:31

Ik fietste vanmiddag door zoutelande heen maar wat was het druk...camping waar ik nu sta is vol voor de aankomende nacht... Maar daar kan je goed afstand houden :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:49

NL zit inmiddels over de magische 60/100.000/14 dagen, zal je net zien dat het volgende week voor ons oranje wordt. Precies als wij in onze herfstvakantie naar NL willen komen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:27

Wij trouwen over 2 weken. Zaten te kijken toen naar een huwelijksreis naar disneyland parijs.
Maar die is op oranje. Dus wij zijn ook zoekende naar andere opties. Baal wel, want zelfs in disney is het beter geregelt dan de lokale superMarkt. Maar goed daar kijken ze helaas niet naar

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:55

Polen is nog geel

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:58

Wij gaan nu samen met half NL (eerder) naar huis vanuit Rhodos, Griekenland. Complete volksverhuizing hier, halve hotel loopt leeg :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:59

Jammer hoor , goede reis westhof

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:02

Oeh wat een domper Twilight -O-
Misschien Europapark?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:57

Onze reis naar Nepal is definitief van de baan. De reisorganisator verwacht niet dat ze de grenzen nog gaan openen voor Europa dit jaar en als ze het wel zouden doen, dan zouden ze zelf geen aanbod willen voorstellen ivm veiligheid. We krijgen alles integraal terug, al waren we ook akkoord geweest als we het hadden kunnen omzetten in een voucher voor volgend jaar.
Nu nog bekijken met Etihad wat zij voorstellen voor onze vluchten, al zullen dat wss wel vouchers worden.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:20

Sizzle schreef:
Oeh wat een domper Twilight -O-
Misschien Europapark?

Nee. Alle andere pretparken trekken ons niet zo. Gaat puur om disney. Dus nu misschien maar een welness hotel in nederland. Maar wel een domper. We willen het buiten de zomervakantie om doen maar er blijft weinig over ben k bang. Wat een honeymoon vibe geeft haha.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:09

We zitten! Het vliegtuig is echt mega, stoel rijen 2-4-2. Helemaal vol.
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:15

Veilige terugvlucht gewenst!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:17

purny schreef:

Dankje! Van 4 besmettingen naar 1000+ in 1 dag :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:18

Echt balen Westhof.
Ik vraag me ook af of dit nou echt zo zinvol is, de meeste mensen blijven immers maar een week of hooguit 2. Lijkt mij logistiek handiger als je mensen gewoon hun vakantie af laat maken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:38

Wow, op rhodos die besmettingen? Las dat er mensen in 2 uur de koffers moesten pakken....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:59

;( In mei vakantie gehad maar toen hebben we alleen thuis gezeten en in de directe omgeving gefietst ipv onze lang gewenste vakantie naar Noorwegen. Nu weer vakantie. We zouden naar vrienden in Frankrijk maar dat voelde voor mij niet goed en twee weken geleden geannuleerd en een huisje op de Veluwe besproken om daar te fietsen. Helaas, de vakantie waar ik zo naar uit keek en ik zo goed kan gebruiken valt in het water. Ik ben vannacht positief getest op mijn werk. Nauwelijks klachten, nauwelijks ziek en waarschijnlijk ook opgelopen op mijn werk omdat we privé nauwelijks contacten hebben en de regels volgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:01

Napie schreef:
;( In mei vakantie gehad maar toen hebben we alleen thuis gezeten en in de directe omgeving gefietst ipv onze lang gewenste vakantie naar Noorwegen. Nu weer vakantie. We zouden naar vrienden in Frankrijk maar dat voelde voor mij niet goed en twee weken geleden geannuleerd en een huisje op de Veluwe besproken om daar te fietsen. Helaas, de vakantie waar ik zo naar uit keek en ik zo goed kan gebruiken valt in het water. Ik ben vannacht positief getest op mijn werk. Nauwelijks klachten, nauwelijks ziek en waarschijnlijk ook opgelopen op mijn werk omdat we privé nauwelijks contacten hebben en de regels volgen.

Sterkte hopelijk word je niet zieker :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:03

Vrienden zijn gisteren teruggekomen van Rhodos en zeiden dat er daar amper besmettingen waren.. Westhof bedoelt denk ik van 4 op Rhodos naar 1000+ in Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:05

Varekaj schreef:
Onze reis naar Nepal is definitief van de baan. De reisorganisator verwacht niet dat ze de grenzen nog gaan openen voor Europa dit jaar en als ze het wel zouden doen, dan zouden ze zelf geen aanbod willen voorstellen ivm veiligheid. We krijgen alles integraal terug, al waren we ook akkoord geweest als we het hadden kunnen omzetten in een voucher voor volgend jaar.
Nu nog bekijken met Etihad wat zij voorstellen voor onze vluchten, al zullen dat wss wel vouchers worden.

Wees blij, want de plaatselijke bevolking keek toeristen in maart steeds meer met de nek aan. Zelf hadden ze tenslotte maar 1 genezen patient tot de ellende begon. Uiteraard zal dat cijfer nooit geklopt hebben. Maar erg welkom voelde we ons daar niet meer toen we weg moesten. Onze gids liet ons ook absoluut niet alleen buiten het hotel. En normaal is dat geen probleem.

Napie, beterschap!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:18

Westhof schreef:
purny schreef:

Dankje! Van 4 besmettingen naar 1000+ in 1 dag :+

Hoe dan....
Af en toe vraag ik me af of het allemaal wel klopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:24

Purny, Rhodos vs Nederland :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:24

Relaxed schreef:
Vrienden zijn gisteren teruggekomen van Rhodos en zeiden dat er daar amper besmettingen waren.. Westhof bedoelt denk ik van 4 op Rhodos naar 1000+ in Nederland?

Volgens mij ook, ligt er natuurlijk als nog aan of je in Amsterdam woont of een dorpje in Drenthe ofzo :+
Ook daar ligt het risico anders maar die beslissingen over het buitenland zijn natuurlijk ook gewoon politiek.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:25

Ik ga slapen, gezien mijn probleem met begrijpend lezen haha.
Wij hebben Griekse vaste land nog gepland staan. Maar 3 vouchers is scheepsrecht vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:30

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:

Volgens mij ook, ligt er natuurlijk als nog aan of je in Amsterdam woont of een dorpje in Drenthe ofzo :+
Ook daar ligt het risico anders maar die beslissingen over het buitenland zijn natuurlijk ook gewoon politiek.

Idd want hier in Drenthe echt amper besmettingen. Sowieso nog niemand in mijn omgeving of viavia die corona heeft gehad :+