Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:55

Suzanne F. schreef:
Nou, ik heb het net op een huilen gezet in de supermarkt. Ik voelde me zo ongelukkig daar. Ik word er zo enorm nerveus van en voel me zo verloren als ik daar rondloop. -O-
Het slaat nergens op, dat weet ik wel. De mensen bij de ingang doen ook gewoon hun werk. Maar het voelt zo rot allemaal. En ik weet ook dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden, dat doe ik zelf ook. Maar als ze met een grote boog om je heen gaan voel je je net een paria of vies. En ja, ik weet dat dit moet. Maar gevoel en verstand zijn zulke verschillende dingen. Verstandelijk weet je dat dit moet en dat het de regels zijn en dat mensen ook hun werk maar gewoon doen. Maar gevoelsmatig voel ik me er zo rot bij, ik loop daar zo verloren rond en word er zo zenuwachtig van. Bah.... ;(

Let maar niet op mij. Moest het even van me afpraten.

Heel herkenbaar. Knuffel voor jou en iedereen die het nodig heeft :(:) :(:) :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:55

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:57

capopjekop schreef:
Als dit klopt is dat voorzichtig goed nieuws[ [url=m/oSucvy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is hopelijk ook het logische gevolg van de maatregelen die getroffen zijn. Anders zou enkel nog 100% binnen een optie zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:58

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:58

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:59

Huh, hoe bepalen ze dat dan? Gister toch weer meer besmettingen en ook nog eens weinig mensen die getest worden? Voel me blond :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:00

Persoonlijk vind ik het link als ze (te) snel dergelijk voorzichtig positieve geluiden brengen.
Heel veel mensen hielden zich aan de regels, maar zeker in het begin een veel groter deel niet.

Ik vrees dat mensen nu sneller geneigd zijn om te denken, het valt wel mee.
En ik ben niet ziek geworden in de drukke bouwmarkt.
En hoppa, lekker weer met zijn alleen samenklonteren.

Ik vind dat ze wat terughoudender moeten zijn met tweets dat het de goede kant op lijkt te gaan.
Zeker als ze niet door deskundigen, dus virologen zijn gedaan.
Schoenmaker blijf bij je leest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:00

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:01

Herkenbaar hoor Suzanne.
Ik ben sinds de nieuwe maatregelen nog niet in de supermarkt geweest. Lijkt me niet fijn. Heb nu ook een beetje een terugval mbt mijn burnout. Kan me nergens toe zetten en ben de hele tijd boos.

Ook bijzonder. Net 2 pakketjes bezorgd... nr 1 post NL belt aan... zet pakketje voor de deur, wacht tot ik de deur open doe. Staat op een grote afstand te wachten en loopt weg zodra ik het pakket pak.
nr 2 DHL..... belt aan geeft mij het pakketje en loopt weg. Was een beetje te verbaasd om er wat van te zeggen.

Ann

tienus63 schreef:
Lees net dat het vaarseizoen in Overijssel wordt uitgesteld tot 1 juni.

https://www.detoren.net/detoren/start-v ... tot-1-juni

Denk dat campings wel volgen.

Wij wonen in Friesland en hebben een motorboot die dit jaar niet te water gaat. Ongeacht of het vaarseizoen hier doorgaat.
Ook al ben je op jezelf (net als met een camper of caravan), je verplaatst je wel en vormt daardoor een risico voor verspreiding van het virus.

Dit jaar gewoon rustig aan doen en volgend jaar hopelijk weer genieten van alle hobby's en vakanties.
Het is gewoon niet anders.

PSvanLot

tienus63 schreef:
Persoonlijk vind ik het link als ze (te) snel dergelijk voorzichtig positieve geluiden brengen.
Heel veel mensen hielden zich aan de regels, maar zeker in het begin een veel groter deel niet.

Ik vrees dat mensen nu sneller geneigd zijn om te denken, het valt wel mee.
En ik ben niet ziek geworden in de drukke bouwmarkt.
En hoppa, lekker weer met zijn alleen samenklonteren.

Ik vind dat ze wat terughoudender moeten zijn met tweets dat het de goede kant op lijkt te gaan.
Zeker als ze niet door deskundigen, dus virologen zijn gedaan.
Schoenmaker blijf bij je leest.

Of juist niet, mensen denken dat als ze zichzelf aan de regels houden dat er dan sneller resultaat zal zijn.

En samenklonteren is niet aan de orde want je mag het niet en er wordt in de meeste bedrijven zeer zeker rekening mee gehouden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:02

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:02

Vanaf donderdag 2 weken geleden dat ik bij een supermarkt geweest ben en kan het nog een week uithouden zonder te gaan. :=

Vanmiddag even naar de moestuin water geven en andijvie oogsten. Zo jammer dat er geen yoghurt of boter van de moestuin af komt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:03

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:05

Ik hoop dat jij gelijk hebt PSvanLot!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:05

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:07

Ik zag daar gister ook een grafiek van die niet van de televaag was. Die doen veelal ook gewoon dom knippen en plakken hè...

Anoniem

sureido

Nou ja, dit wordt nu letterlijk besproken in de Tweede Kamer toch.

Mijn universiteit gaat ook dicht tot september.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:08

Pandora2 schreef:
Ik zag gister een interview met een vlaamse vrouw die in Zweden woont.
Daar worden eigenlijk nog helemaal geen maatregelen getroffen.
Dat verwondert mij eigenlijk wel van dat land. Ze hebben ook best wel wat besmettingen
ondertussen.

Zweden is ''lagom'' hier doen we inderdaad niks, ik kijk zelf uit bv we gaan nog wel wandelen met de honden etc drukke plekken vermijden. Genoeg die het niet doen :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:08

Fijn! Dan zijn we hopelijk nog voor 1 juni van dit gezeik af en kan het normale leven weer beginnen.

Ook heel fijn voor de economie en de toeristische sector.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:09

mvdende schreef:
Fijn! Dan zijn we hopelijk nog voor 1 juni van dit gezeik af en kan het normale leven weer beginnen.

Ook heel fijn voor de economie en de toeristische sector.

Ik bid hiervoor

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:10

Suzanne, maar ook Berdien, dikke knuffel. Ik zie er ook tegenop om vrijdag weer boodschappen te gaan doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:11

capopjekop schreef:
Als dit klopt is dat voorzichtig goed nieuws[ [url=m/oSucvy.jpg]Afbeelding[/url] ]

dit is wat vandaag op de technische briefing ook is verteld. We lijken nu een R0 van 1 te hebben ongeveer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:11

Ons campertje blijft voorlopig ook op eigen terrein op de oprit staan. Er moet nog een keer een nieuwe bodem en nieuwe vloerbedekking in, dat hebben we al een tijd klaar liggen maar het is er nooit van gekomen. Misschien is dit dan wel een keer het goede moment, we gaan voorlopig toch niet weg. Zet ik wel een keer koffie in de camper, hebben we toch nog een beetje een vakantiegevoel.

Mag ik effe zeiken?
We hadden ons zo verheugd op de start van het seizoen nadat het vorig jaar helemaal in het water is gevallen door al mijn gezondheidsgedoe. En ik weet ook dat er echt Heel Veel Ergere dingen zijn en dat ons 'probleem' (voor zover je het zo al kunt noemen) echt maar heel, heel, heel erg klein is, maar ik baal er wel van.
Einde zeikmodus. Hup, schop onder de kont en gas erop.