Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:19

Anoeska27 schreef:
Niet alleen met paardenmateriaal. Ik ben nu veel naar Schleich aan het kijken en in mijn buurt zit iemand die daar veel in handelt. Ze heeft zelf een bod gedaan van 10 euro op een paardje en met exact dezelfde foto staat hij er nu bij haar op voor 25 euro. Ik vind het ook jammer dat je bepaalde users niet kan blokken, want nu moet ik steeds 30 advertenties van haar door spitten.

Ik vind het met Schleich altijd irritant als mensen voor ieder ding 1 advertentie aanmaken.

Merexa

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:52

Afbeelding

*ZUCHT*

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:09

Merexa schreef:
[ [url=m/JNQPf5.png]Afbeelding[/url] ]

*ZUCHT*

Wat verkoop je? Nu ik merk dat sommigen echt gekke prijzen als ‘minimale’ prijs durven vragen vind ik dit soort reacties steeds minder vreemd.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:10

Ik moest eigenlijk wel een klein beetje glimlachen om die laatste reactie :-)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:29

2 geitjes. En ik vraag er al helemaal niet veel voor, maar wil ze het liefst voor de winter weg hebben. Er zit geen enorme haast achter. Het gaat mij nu ook om het principe dat hij eerst om de minimumprijs vraagt en dan alsnog minder wil geven terwijl ze er al voor weinig op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:31

Of als een merk plots een collectors item dreigt te worden. Zie je ze daar ook bovenop duiken als idioten. Ik ben heel erg fan van lemieux, heb aardig wat dekjes. Maar ik koop ze nieuw om ze zelf wel (intensief) te gebruiken :))

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:16

Merexa schreef:
2 geitjes. En ik vraag er al helemaal niet veel voor, maar wil ze het liefst voor de winter weg hebben. Er zit geen enorme haast achter. Het gaat mij nu ook om het principe dat hij eerst om de minimumprijs vraagt en dan alsnog minder wil geven terwijl ze er al voor weinig op staan.

Ik vind die reactie ook zeer irritant. Je vraagt wat de minimumprijs is, je krijgt die (blijkbaar toch al lage prijs) en dan nóg eronder gaan zitten -:(-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:30

Ik was er wel klaar mee, die rare lage biedingen 8-)
Laatst bijgewerkt door Caira op 15-11-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:31

Caira schreef:
[ [url=m/ACgGxw.png]Afbeelding[/url] ]

:') En kreeg je wat terug?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:41

01San schreef:
Caira schreef:

:') En kreeg je wat terug?

Nee wel een nieuw bod van iemand anders, en ik was toch lekker bezig
Laatst bijgewerkt door Caira op 15-11-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:44

Caira, lekker op dreef!

Misschien wel op de foto’s even de namen weghalen, uploaden en je posts even aanpassen. Volgens mij mag de tegenpartij niet herkenbaar zijn op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:58

Screenshot van conversatie’s op marktplaats mogen sowieso niet ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:01

Ach zolang de namen enzo weg zijn vind ik het niet storend ... leest makkelijker weg dan een uitleg.. maarja ik bepaal natuurlijk geen regels.. maar ik zou er niet om temmen als iemand zo’n foto zet

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:01

Ok, ik zal ze weghalen, stond niet in de openingspost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:13

Ik tem er ook niet voor hoor :) Vind het altijd aangenaam leesvoer :D Maar weet wel dat er in het verleden al een paar keer op is ingegrepen :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:17

Oja ik bedoel niet dat jij zou temmen Molenhoek, maar in het algemeen, verder met je eens :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:20

Merexa schreef:

Oh sorry! Ik dacht dat je twee sleich verkocht, maar dat was de reactie erboven zie ik nu. Vond het al raar dat ze samen moesten blijven :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:35

Ik vind screenshots ook fijner lezen, omdat je dan een beter beeld krijt van wat er gezegd is, maar ik vind dan ook dat de tegenpartij niet te achterhalen moet zijn, gewoon omdat dat niet zo netjes is.

Ik zou ook nooit temmen op screenshotjes, volgens mij staan de mondjes het ook toe als het zo bewerkt is dat de namen en eventueel advertentie titel (in het geval dat het niet je eigen advertentie is en de advertentie nog online staat) netjes is weggehaald.

Liever screenshotjes dan een warrig verhaal over wat wel of niet gezegd is.
En zo af en toe kun je er gewoon heerlijk om lachen.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 15-11-20 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:36

Merexa schreef:

Mensen willen altijd handelen ik doe het ook. Als jij minimaal €60,00 voor de geiten wilt moet je gewoon €80,00 vragen. Of helemaal geen vraagprijs en bieden zetten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:38

Niet helemaal mee eens, want als er gevraagd wordt naar het minimum, dan is dat dus het laagst mogelijke bedrag. Daar onder gaan bieden is imo gewoon onbeschoft, zeg dan gewoon, “bedankt, maar dat is boven mijn budget/wat ik ervoor wil betalen”.

De verkoper heeft dan fatsoenlijk de ruimte om door te vragen wat koper er wel voor wil geven, of om het zo te laten. Onder het minimum gaan bieden wekt alleen irritatie.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:28

Daphara schreef:
Niet helemaal mee eens, want als er gevraagd wordt naar het minimum, dan is dat dus het laagst mogelijke bedrag. Daar onder gaan bieden is imo gewoon onbeschoft, zeg dan gewoon, “bedankt, maar dat is boven mijn budget/wat ik ervoor wil betalen”.

De verkoper heeft dan fatsoenlijk de ruimte om door te vragen wat koper er wel voor wil geven, of om het zo te laten. Onder het minimum gaan bieden wekt alleen irritatie.

Ik heb het toch niet over een minimum benoemen, die heb je in je hoofd. Als mensen daar naar vragen moet je dat gewoon niet zeggen. Doe maar een bod dan zeg ik wel of het genoeg is.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:53

Oh dat vind ik juist helemaal irritant... Als iemand gewoon een vraagprijs of bieden vanaf opgeeft, prima. Maar als dat er niet is en je vraagt in welke richting je moet denken, dan hoop ik toch altijd op een antwoord dat iets minder flauw is dan "doe maar een bod". En dan kan je zelfs nog iemand treffen die beledigd reageert als het niet naar wens is. Tja, geef dan gewoon aan wat je hoopt/verwacht - of ga daar iets boven zitten ;).

Edit: vragen naar een minimumprijs zou ik dan zelf weer niet gauw doen, trouwens. Wil niet bij het eerste contact al onsympathiek overkomen :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:00

Pillow als je “ doe maar een bod” blijft zeggen zonder minimum bedrag dan haken de meeste mensen toch echt af.
Dat is een vreselijk irritant en vermoeiend spelletje namelijk. Net als onder iemands minimum bod bieden overigens. Het ligt vaak nog wel aan hoe de communicatie verder verloopt. Is iemand beleeft in zijn / haar antwoorden / vragen etc dan ben ik soms toegefelijker dan bij mensen die kortaf zijn of waar het allemaal maat moeizaam verloopt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:00

Daphara schreef:

Ik vind dat zo gek.
Dus als jij vraagt ‘wat wil je er voor hebben’, dan mag je er daarna onder bieden. En als je vraagt ‘wat wil je er minimaal voor hebben’, dan is eronder bieden opeens onbeschoft? Maar ik gok zo dat een verkoper op beide vragen hetzelfde bedrag zal antwoorden :+

Als de genoemde prijs te hoog is voor mij, dan zou ik sowieso toch mijn max bedrag vermelden, noem mij maar onbeschoft dan :o

Ik zit trouwens in de verkeerde fb groep denk ik. Zag daarnet weer een prachtig eskadron setje voorbij komen. Nog bijna helemaal niet en slechts voor 5 euro boven de nieuwprijs :D

Edit: bij ‘doe maar een bod’ haak ik meestal ook af of vermeld ik iets waarbij ik nog heel wat naar boven zou kunnen. Dus of dat echt een goede verkoopstactiek is betwijfel ik wel een beetje.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:01

Ineke2 schreef:
Pillow als je “ doe maar een bod” blijft zeggen zonder minimum bedrag dan haken de meeste mensen toch echt af.
Dat is een vreselijk irritant en vermoeiend spelletje namelijk. Net als onder iemands minimum bod bieden overigens. Het ligt vaak nog wel aan hoe de communicatie verder verloopt. Is iemand beleeft in zijn / haar antwoorden / vragen etc dan ben ik soms toegefelijker dan bij mensen die kortaf zijn of waar het allemaal maat moeizaam verloopt.

Je kunt ook bieden vanaf instellen of in je tekst zetten, om te voorkomen dat er onzin biedingen komen. En trouwens zei ik dat je een vraagprijs moet zetten die hoger is dan het minimum wat jij in je hoofd hebt. En als je dan de vraag krijgt wat het minimum is kun je zeggen doe maar een bod. Je moet het wel goed interpreteren.
Laatst bijgewerkt door pillow op 16-11-20 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt