Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 02:03

Avalanche81 schreef:
Vreemde reactie. Ik vraag me serieus af waarom jij dit zo nodig persoonlijk moet maken.

Ik maak het niet persoonlijk. Maar jij beweert herhaaldelijk dat het positieve niet opweegt tegen het negatieve.

Ik kan het daar niet mee eens zijn. Sowieso zijn de wél succesverhalen in een zeer ruime meerderheid. Dus ik vind het gewoon heel bijzonder dat jij maar blijft beweren dat het niet opweegt.

Ik ben vrijwilliger ter plaatse bij een (voor jullie dan) buitenlandse stichting en mijn nekharen gaan overeind staan van de onzin die er uitgekraamt word m.b.t stichtingen. En hiermee zeg ik niet dat alles goed gaat, maar dat gaat het binnen de fokkerij ook niet.

En vooropgesteld dat ik liever een ondefineerbaar mixje heb dan een peperdure rashond waarbij de lage levensverwachting en de lichamelijke ongemakken er in gefokt en dus op voorhand vastgesteld zijn.

Mars schreef:
Zo zit in het noorden van het land ook een dame, ene Norma nog iets met een hele meute aan zieke/mishandelde/gehandicapte dieren. Een hele zooi hondjes in rolstoeltjes, dieren met ernstige vergroeiingen of aandoeningen waar duidelijk pijn en lijden uit blijkt. Maar nee, alles moet koste wat kost in leven worden gehouden en haar vele volgers juichen het allemaal toe. Zoiets gaat mij dus echt te ver, dit is niet dierwaardig meer en heeft niks van doen met dieren helpen.

En dit is blijkbaar geen buitenlandse stichting. Wij laten inslapen wat geen reeële kans op een hondwaardig leven heeft. Bij pijn die niet meer verholpen kan worden. Bij ziektes in stadia die niet meer te genezen zijn (vooral hartworn bij verwaarloosde honden) etc.

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 04:23

Ik ben er van overtuigd dat er ook stichtingen zijn die heel goed werk doen, eb wat jij vertelt, klinkt gewoon super :)

En wie weet heb ik een vertekend beeld hoor, dat kan. Helaas heb ik echt schrijnende dingen gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 07:41

Tsja Norma :') , geen commentaar dat is een zeer bijzonder persoon

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:10

Avalanche81 schreef:
Gini schreef:
Ik wil gewoon een hond redden, maar heb geen ervaring

En dat is het hele probleem in een notendop.
Hond nemen is prima, maar ga niet voor een straathond dan, want daar moet je dus wel ervaring voor hebben.

Ik kan veel hebben in een discussie, maar niet dit. Dat je een halve zin van me quote en daarop reageert dat vind ik echt niet netjes. De volledige zin luidt: Ik wil gewoon een hond redden, maar heb geen ervaring en zin in herders, bulls en schoothondjes. Je moet niet met me discussiëren, je mag mijn berichten gerust links laten liggen, maar als je met mij in conversatie gaat, gelieve dan te reageren op wat ik daadwerkelijk zeg. Dat vind ik wel zo beleefd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:58

Ik vind het vooral gek dat hier hele asiels vol zitten en dat er dan mensen zijn die honden uit Spanje moeten halen. Zorg eerst dat die honden die hier zijn een plekje krijgen...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:03

sureido schreef:
Ik vind het vooral gek dat hier hele asiels vol zitten en dat er dan mensen zijn die honden uit Spanje moeten halen. Zorg eerst dat die honden die hier zijn een plekje krijgen...

De leuke honden zijn zo weg en de gene die dan overblijven... nee dankje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:07

Palmera schreef:
Mars schreef:
Zo zit in het noorden van het land ook een dame, ene Norma nog iets met een hele meute aan zieke/mishandelde/gehandicapte dieren. Een hele zooi hondjes in rolstoeltjes, dieren met ernstige vergroeiingen of aandoeningen waar duidelijk pijn en lijden uit blijkt. Maar nee, alles moet koste wat kost in leven worden gehouden en haar vele volgers juichen het allemaal toe. Zoiets gaat mij dus echt te ver, dit is niet dierwaardig meer en heeft niks van doen met dieren helpen.

En dit is blijkbaar geen buitenlandse stichting. Wij laten inslapen wat geen reeële kans op een hondwaardig leven heeft. Bij pijn die niet meer verholpen kan worden. Bij ziektes in stadia die niet meer te genezen zijn (vooral hartworn bij verwaarloosde honden) etc.

Zo hoort het ook vind ik! Een hond hoort niet in een rolstoeltje, een geit hoort niet alleen vloeibaar te eten vanwege vergroeiingen aan zijn kop, een schaap hoort niet alleen op een kussen te liggen omdat ze niet meer kan opstaan etc. Inslapen is dan vele male dierwaardiger dan dat eeuwige aandokteren.
Deze vrouw heeft daarnaast ook een kudde volgers die haar aanbidden, een kritische vraag stellen oid zit er niet in, dan word je afgemaakt.

Ik kan helemaal niks met zulke dierenredders.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:36

Zulke gevallen zijn inderdaad schrijnend, Mars. Dat heeft niets met redden te maken, dat is alleen in leven houden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:42

Gini schreef:
Zulke gevallen zijn inderdaad schrijnend, Mars. Dat heeft niets met redden te maken, dat is alleen in leven houden.

Inderdaad, en dit zie ik de meeste buitenlandse stichtingen niet doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:41

Onze ervaring (vanuit Dogstar) is dat je ook niet elke straathond, die op straat geboren is en niets anders kent dan het straatleven, gelukkig maakt met een “in huis” leven....

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:26

De meeste buitenlandse stichting honden die ik ken zijn getraumatiseerd. Als ze niet luisteren een schop gehad of na een zomertje plezier ongecastreerd/steriliseerd op straat gegooit.
Ook veel pups die alleen maar aan de ketting liggen of naast dood geschoten moeder op straat zijn gevonden.

Soms zitten deze honden bijna een jaar in een Nederlands opvang gezin voordat ze herplaatst worden. En dan is het ook niet 1x komen kijken en meenemen.

Ik geloof in het goede van de mens en dat mensen met een stichting dit doen uit liefde voor dieren. En dan moeten er soms ook moeilijke beslissingen gemaakt worden.

Zoals norma die hier boven genoemd wordt.. Ik vind het hartstikke lief wat ze doet, maar een paard zonder ogen houden bijvoorbeeld weet ik niet of dat het beste is voor het beestje.

Ik vind wel dat je in eerste plaats aan je zelf moet denken en niet je hele huis overlaten nemen door bijvoorbeeld opvang dieren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:40

En een koe die transgender is (bij die Norma).... ja, koekoek.... 8)7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:44

Daarop inhakend: ik geloof dat transgender zijn een resultaat is van de huidige maatschappij. Lees dit niet verkeerd, ik geloof absoluut dat je je iemand van het andere geslacht kan voelen, maar ik denk dat dat inhoudt dat je jezelf beter vindt passen bij alles wat het label man/vrouw inhoudt. Als mensen geslacht alleen maar als een geslachtsdeel zouden zien en het verder niets zou uitmaken, zoals eigenlijk ook moet, vind ik, zouden er dan nog mensen zijn die zich zouden willen laten veranderen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:49

Sheran schreef:
Daarop inhakend: ik geloof dat transgender zijn een resultaat is van de huidige maatschappij. Lees dit niet verkeerd, ik geloof absoluut dat je je iemand van het andere geslacht kan voelen, maar ik denk dat dat inhoudt dat je jezelf beter vindt passen bij alles wat het label man/vrouw inhoudt. Als mensen geslacht alleen maar als een geslachtsdeel zouden zien en het verder niets zou uitmaken, zoals eigenlijk ook moet, vind ik, zouden er dan nog mensen zijn die zich zouden willen laten veranderen?

Ja maar, die laatste alinea, dat gaat toch niet? Natuurlijk maakt het voor het gros van de mensen wel uit!

Denk alleen al aan de natuurlijke drang om een partner te vinden en zich voort te planten. Dan heb je toch echt met kijken naar het geslacht te maken, of je wil of niet.

Nu heb ik daar zelf geen last van, maar ik let nog steeds op geslacht om de doodeenvoudige reden dat ik me nou eenmaal aangetrokken voel tot mannen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:13

Sheran schreef:

Ja, dan zouden mensen zich nog steeds willen laten veranderen. De gender dysphorie die je hebt als transgender zijnde gaat voor een groot deel om je lichaam. Je kan de sociale aspecten wel wegnemen, maar dan heb je nog steeds een rot lichaam, even makkelijk gezegd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:24

Niet om iemand te kwetsen hoor, gewoon nieuwsgierigheid: is het in dat hypothetische geval dan niet hetzelfde als iets anders hebben dat je niet aanstaat, zoals kaalheid of een lelijke neus of een korter been?

@ Palmera: tuurlijk is het in de huidige maatschappij hypothetisch. Voortplanting vind ik echter geen argument daarbij, want je hebt natuurlijk ook homoseksuelen. Je gaat gewoon met degene tot wie je je aangetrokken voelt. Of begrijp ik je verkeerd?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:30

Sheran schreef:
Niet om iemand te kwetsen hoor, gewoon nieuwsgierigheid: is het in dat hypothetische geval dan niet hetzelfde als iets anders hebben dat je niet aanstaat, zoals kaalheid of een lelijke neus of een korter been?

@ Palmera: tuurlijk is het in de huidige maatschappij hypothetisch. Voortplanting vind ik echter geen argument daarbij, want je hebt natuurlijk ook homoseksuelen. Je gaat gewoon met degene tot wie je je aangetrokken voelt. Of begrijp ik je verkeerd?

Het is meer dan dat het je niet aanstaat. Wat me niet aanstaat is dat ik later kaal word, maar het is niet anders. En ik word er niet depressief en zwaar ellendig van. Van gender dysphorie word je dat wel, zelfs zo erg dat mensen als ze ook nog niet worden geaccepteerd uit het leven stappen.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:36

Sheran schreef:

Bij dat soort dingen gaat het om 'lelijkheid' of een echte afwijking, iedereen zal het erover eens zijn dat je daar last van kunt hebben, maar volgens mij werkt het voor transmensen totaal anders. Die hebben in principe een normaal, 'mooi' en functionerend lichaam, maar voelen zich daar om wat voor reden dan ook niet in thuis. Ik kan het me gelukkig niet voorstellen maar het lijkt me heel naar om dat te hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:48

Sheran schreef:

Genderdysforie is zo oud als de weg naar Rome.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:50

Maar mijn vraag is dus: ligt genderdysphorie niet aan het gedrag van de maatschappij?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:51

Sheran schreef:

Ik denk dat het heel erg afhangt van de mate waarin je dit hebt. Er komen nu veel praktische bezwaren om de hoek (bijvoorbeeld op je paspoort). Er zijn ook transgenders die vrede hebben met het lichaam waarin ze leven maar bijv wel corrigerende kleding dragen om borsten of piemels te verbergen en in alle opzichten als het andere geslacht door het leven gaan.
Ik kan me daarnaast ook goed voorstellen dat de afkeer voor het eigen lichaam voortkomt uit sociale normen, vooral bij kinderen. Stel jij bent een jongetje en je wil gewoon graag jurken dragen, en makeup en nagellak gebruiken, maar dit niet mag omdat je dan gepest wordt, dan kan ik me voorstellen dat je denkt "doordat ik een piemel heb mag dit allemaal niet" en dat dat gaat woekeren tot die ernstige afkeer.

Echter, voor zover ik weet is operatie en hormoontherapie wel een 'last resort', en probeert men altijd eerst om een oplossing te zoeken in therapie e.d.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:53

Ik geloof niet in in een ‘verkeerd’ lichaam geboren worden en ben ook niet voor allerhande operaties aan gezonde mensen. Imo zou er veel betere geestelijke hulp moeten zijn voor deze mensen ipv het puur in het lichamelijke te zoeken.
Imo wordt je niet ineens een ander geslacht dmv een operatie of medicatie. Wil overigens niet zeggen dat ik mensen die voor een operatie etc kiezen afwijs of niet accepteer. Een ieder moet dat zelf weten, vraag me alleen af of de huidige hulp etc wel zo passend is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:23

LadyMadonna schreef:
En een koe die transgender is (bij die Norma).... ja, koekoek.... 8)7

Dit vind ik nu al de meest geestige post van het jaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:58

Sheran schreef:
Maar mijn vraag is dus: ligt genderdysphorie niet aan het gedrag van de maatschappij?

Nee, denk het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:26

Sheran schreef:

Dat denk ik niet, anders was het niet nog steeds zo een taboe geweest voor veel te veel mensen.