Avalanche81 schreef:Vreemde reactie. Ik vraag me serieus af waarom jij dit zo nodig persoonlijk moet maken.
Ik maak het niet persoonlijk. Maar jij beweert herhaaldelijk dat het positieve niet opweegt tegen het negatieve.
Ik kan het daar niet mee eens zijn. Sowieso zijn de wél succesverhalen in een zeer ruime meerderheid. Dus ik vind het gewoon heel bijzonder dat jij maar blijft beweren dat het niet opweegt.
Ik ben vrijwilliger ter plaatse bij een (voor jullie dan) buitenlandse stichting en mijn nekharen gaan overeind staan van de onzin die er uitgekraamt word m.b.t stichtingen. En hiermee zeg ik niet dat alles goed gaat, maar dat gaat het binnen de fokkerij ook niet.
En vooropgesteld dat ik liever een ondefineerbaar mixje heb dan een peperdure rashond waarbij de lage levensverwachting en de lichamelijke ongemakken er in gefokt en dus op voorhand vastgesteld zijn.
Mars schreef:Zo zit in het noorden van het land ook een dame, ene Norma nog iets met een hele meute aan zieke/mishandelde/gehandicapte dieren. Een hele zooi hondjes in rolstoeltjes, dieren met ernstige vergroeiingen of aandoeningen waar duidelijk pijn en lijden uit blijkt. Maar nee, alles moet koste wat kost in leven worden gehouden en haar vele volgers juichen het allemaal toe. Zoiets gaat mij dus echt te ver, dit is niet dierwaardig meer en heeft niks van doen met dieren helpen.
En dit is blijkbaar geen buitenlandse stichting. Wij laten inslapen wat geen reeële kans op een hondwaardig leven heeft. Bij pijn die niet meer verholpen kan worden. Bij ziektes in stadia die niet meer te genezen zijn (vooral hartworn bij verwaarloosde honden) etc.