Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fireheart schreef:Niobe schreef:In het geval van moeder en kind mag er toch geen drank meegenomen worden? Of is dat een fabeltje dat ik gehoord heb?
Nee dat was in het begin van de nieuwe 18+ wet wel zo, maar ze kwamen er dus al snel achter dat dat helemaal nergens op sloeg.
Dus dat is niet meer zo gelukkig.
Alleen is het dan wel weer zo als moeder met zoon van 15 bier komt kopen en bijvoorbeeld zegt: ‘nou lekker he jongen, dan krijg jij vanavond een biertje’
Dan mag je om zijn ID vragen en de verkoop weigeren, omdat je weet dat het bier voor iemand van 18- is.
Shaggy09 schreef:Je moet je kunnen legitimeren tot 25..
Maar als je 30 bent moet je hem dus alsnog laten zien omdat de caissière geen leeftijd kan schatten.
Of 32 of 35. Whatever
Best wel krom is dat nietwaar?
Als je dan aangeeft 32 te zijn maar geen ID bij hebt krijg je waarschijnlijk de drank niet mee, terwijl je je alleen maar verplicht hoeft te legitimeren tot 25.
Ik weet het nietIk vind het af en toe een beetje apart hoe ze de regelingen maken.
cursebreaker schreef:Pff ja, het was me het dagje wel. Mijn man heeft op de tanden moeten bijten om niet uit de pan te flippen, maar hij snapte ook dat die medewerkster die aanwezig was er ook niks aan kon doen. Ik was denk ik meer in shock om het alles en de mogelijkheid dat ook die afdrukken misschien kwijt waren, om er op dat moment emotioneel op te reageren. Ik heb wel erna een potje zitten janken en heel hard gehoopt dat het goed zou komen.
Uiteindelijk kregen we om 14u het telefoontje om te zeggen dat alles in orde was. Aangezien onze eerste keus urn, die we online uitzochten, dus niet voorradig was hebben we bij het crematorium zelf een andere uitgezocht vanochtend. Toen we binnenkwamen 's ochtends en voor we te horen kregen dat niks in orde was, zei ik al meteen tegen mijn man 'o wauw, die is ook mooi' toen ik naar de collectie urnen aan't kijken was. Misschien had het wel zo moeten zijn, niet? Maar leuk was idd anders om het op deze manier allemaal af te sluiten. De tweede urn was €50 duurder als de eerste, en die €50 verschil hebben ze ons als compensatie kwijtgescholden, dus dat is op zich wel netjes. Maar het is een ervaring die we niet meer zullen vergeten haha.
Wel heel erg blij verder met alles wat we gekregen hebben uiteindelijk. Een prachtige urn, keramiek en handgemaakt, een mooie pootafdruk in klei, mijn as sieraad en de 4 poot afdrukken in inkt waar ik echt bang voor was dat ze kwijt zouden zijn, hebben nu allemaal een mooi plekje. De ketting hangt om en ik heb al een tattoo artiest benaderd om een van de pootafdrukken als tattoo te laten zetten. Hij is weer thuisWel blij als vandaag achter de rug is.
Spoiler:
[ [url=m/gZQc2K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8VCWYH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j2DLCv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0tW3Bo.jpg]Afbeelding[/url] ]