Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:28

Sanet schreef:
Ben ik gierig als ik vind dat je niet Sinterklaas èn kerst hoeft te vieren met cadeautjes?
Één van twee is wel genoeg toch?

Nee hoor. Maar het is bij ons gewoon altijd zo geweest. Traditie langs beide kanten van de familie :) Het is dus wel spijtig dat op 2 jaar tijd dat volledig van tafel wordt geveegd omdat 1 koppel beslist er geen geld maar aan te willen geven :) Prima dat ze dat willen, maar overleg even. Nu is dat gewoon medegedeeld met de melding dat met onze dochter erbij het toch wel wat veel werd, terwijl zij al jaren voor 2 kinderen kregen en wij maar 1 kind hebben :+

verootjoo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:00

Hier koopt iedereen sinterklaascadeaus voor z’n eigen kinderen. Ik ga geen cadeaus kopen voor de kinderen van m’n zus, en mijn kinderloze zussen kopen ook geen cadeaus voor de kinderen. Alleen mijn ouders kopen op eigen initiatief nog een extra cadeau voor alle kinderen en chocoladeletters voor iedereen.

Met kerst doen we geen cadeaus. Ik leg aan de kinderen uit dat er alleen cadeaus komen met sinterklaas en de verjaardag. Tussendoor koop ik ook geen speelgoed oid.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:36

M_D_H schreef:
Zo doen wij het inderdaad ook Marjo, alleen voor het lootje sinterklaas en met kerst iets meer omdat die cadeautjes zo leuk staan onder de boom...

En nee, niet eens door het aantal volwassenen, door het aantal gezinnen (met 2 ben je ook een gezin vinden wij)

Dus als we dan met de schoonfamilie gingen eten, werd het gedeeld door 4.
De schoonouders, mijn vriend en ik, mijn schoonzus en zwager en kinderen en mijn andere schoonzus en zwager.

Oef dat klinkt erg oneerlijk als je het mij vraagt...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:39

Ja, ik was er ook niet gelukkig mee...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:48

Oef, dat zou ik ook niet zo fijn vinden (gedeeld door gezinnen.)
Ik ben kinderloos, dan mag ik op alle familiefeesten gaan meebetalen voor alle kinderen daar (en het zijn er al een boel), Daarnaast dronken wij (en nu ik alleen ben al helemaal niet) ook geen alcohol, dus dat zit daar ook al eens extra bij.

Gelukkig worden de kinderen er bij ons uitgehaald (die nemen netjes kindermenu's en 2 drankjes ofzo), en de rest van de rekening wordt gedeeld per persoon.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:50

Duhelo schreef:
Ik ben kinderloos, dan mag ik op alle familiefeesten gaan meebetalen voor alle kinderen daar (en het zijn er al een boel), Daarnaast dronken wij (en nu ik alleen ben al helemaal niet) ook geen alcohol, dus dat zit daar ook al eens extra bij.

Gelukkig worden de kinderen er bij ons uitgehaald (die nemen netjes kindermenu's en 2 drankjes ofzo), en de rest van de rekening wordt gedeeld per persoon.

Maar dan betaal je toch ook voor de kinderen?

Hier gaat het niet om de feestje maar echt als we uit eten gaan en vakanties etc.
Er is bij ons niemand alleen, vermoed dat als dat wel zo zou zijn er ook niet per gezin gedaan zou worden maar per volwassenen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:01

Mijn familie heeft ook de neiging om alles door het aantal gezinnen te delen.. Dus weekendje weg met mijn ouders en zusje+zwager en dan delen door 3 (ik ben alleen)
Euh nee dus, delen door 5 en dan tel ik mijn neefje niet mee, maar dat vind ik prima :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:04

M_D_H schreef:
Duhelo schreef:

Maar dan betaal je toch ook voor de kinderen?

Hier gaat het niet om de feestje maar echt als we uit eten gaan en vakanties etc.
Er is bij ons niemand alleen, vermoed dat als dat wel zo zou zijn er ook niet per gezin gedaan zou worden maar per volwassenen :j

nee hoor, de ouders van de kinderen betalen de kindermenu's bij hun deel.

dus stel, 5 gezinnen, 1 gezin met 2 kinderen, kindermenu 10 euro, volwassen 20.
Dan neemt gezien met 2 kinderen 2X 10 euro voor hun rekening + 2X20 euro (= 60 totaal) en de andere 4 gezinnen enkel de 2X20 euro = 40 euro.
Zo draaien enkel de ouders op voor hun eigen kinderen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:35

Oef nee, gedeeld door het aantal gezinnen is inderdaad niet eerlijk. Ik vind bovenstaande nog goed gevonden. De goedkope kindermenus op rekening van de ouders en de rest gedeeld per kop.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:49

Ooh familiedingen. BIj een vriendin van mij spaarden ze voor een familievakantie. Iedereen legde hetzelfde bedrag in, toen iemand opperde dat het wel een vliegvakantie kon worden, waren de rapen gaar. De kinderlozen vonden het niet eerlijk dat zij ook de vliegtuigstoelen voor hun kleine neefjes en nichtjes moesten meebetalen, maar de ouders en grootouders van die kleintjes vonden dat dan weer volstrekt onredelijk. Die vakantie is er uiteindelijk nooit van gekomen.
Ik gaf mijn kinderloze vriendin groot gelijk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:50

Dreamybol schreef:
Ooh familiedingen. BIj een vriendin van mij spaarden ze voor een familievakantie. Iedereen legde hetzelfde bedrag in, toen iemand opperde dat het wel een vliegvakantie kon worden, waren de rapen gaar. De kinderlozen vonden het niet eerlijk dat zij ook de vliegtuigstoelen voor hun kleine neefjes en nichtjes moesten meebetalen, maar de ouders en grootouders van die kleintjes vonden dat dan weer volstrekt onredelijk. Die vakantie is er uiteindelijk nooit van gekomen.
Ik gaf mijn kinderloze vriendin groot gelijk.

Maar als het al bekend was dat de kinderen op voorhand meegingen dan hou je dat probleem toch al ga je niet vliegen?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:55

Danique, nee, ze wilden zelf vliegtickets kopen en losse accommodatie, dan betaal je gewoon een normale vliegtuigstoel voor een kind van 2. Als je denkt te sparen voor een accommodatie op auto-afstand, waar iedereen gewoon zelf naartoe zou rijden, dan maken die vliegkosten het wel ineens een stuk duurder. Het moest natuurlijk ook geen all inclusive op een Grieks eiland worden oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:00

Sowieso, kosten die je echt kan toewijzen (zoals vliegtuigstoelen) vind ik best bizar dat je die over iedereen wil gaan verdelen.. Normaal zou ik kinderen niet echt meetellen (qua boodschappen en accommodatie) maar zoiets als vliegtuigstoelen en entreetickets dan tellen ze imo gewoon mee voor het gezin waar ze bij horen :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:03

Hangt er ook een beetje vanaf, als een paar tientjes is op een bedrag van een paar honderd euro doe ik niet moeilijk. Als het fors stijgt dan snap ik je heel goed.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:10

Hier met Sinterklaas enkel chocolade letters en met kerst een kleinigheid.
Vroeger was met Sinterklaas cadeautjes en met kerst een kleinigheid. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:13

Danique_G schreef:
Hangt er ook een beetje vanaf, als een paar tientjes is op een bedrag van een paar honderd euro doe ik niet moeilijk. Als het fors stijgt dan snap ik je heel goed.

Bij zo'n weekendje weg gebruiken we vaak de app "wie betaalt wat" en dan kun je heel makkelijk aangeven hoe je alles verdeelt. Maar daar zetten we alleen echt de grotere bedragen in, zoals de boodschappen, uit eten, enz. Als iemand een keer een ijsje voor iedereen koopt dan laten we het gewoon :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:39

Mijn neefje was vorige week jarig, we vierden het Corona proof via Zoom. Mijn schoonzus stuurde voor die tijd nog even een blanco tikkie voor het verjaardagscadeau. Dat vond ik ook gierig. :=

En een pareltje op Facebook: in een verkoopgroep vroeg iemand een bepaald boek te koop. Toevallig had ik dat boek nog in de kast staan, dus ik reageer erop. Vraagt ze of ze het anders mag lenen. Wat denk je zelf, ik ben geen bibliotheek. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:01

Ik lees al een poosje mee maar kon mij eigenlijk geen gierige actie herinneren. Maar toen ik gisteren mijn paard stond te scheren viel mij wel een voorval in.

Aantal jaren geleden stond ik ook mijn paard te scheren. Stalgenootje leek dat ook wel wat. Onder het motto #durftevragen vroeg ze of ik haar paard ook wel wilde scheren. Ehm, nee, ik heb een pesthekel aan paard scheren. Ben altijd blij als ik die van mij weer gedaan heb. “Ja, ze wilde er ook wel voor betalen.” Nou ja, ik was nog steeds niet geïnteresseerd, maar zeg: vraag het eens aan X, die scheert ook voor anderen en kan kan echt heel mooi glad scheren. Ja, maar X was zo duur (50 euro). Of ze dan mijn tondeuses wel mocht lenen. Ehm, nee, maar je kan ook een scheermachine huren bij Divoza. Ja, maar dat was zo duur.

Kortom, betreffende paard werd die winter niet geschoren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:42

Relaxed schreef:
Sowieso, kosten die je echt kan toewijzen (zoals vliegtuigstoelen) vind ik best bizar dat je die over iedereen wil gaan verdelen.. Normaal zou ik kinderen niet echt meetellen (qua boodschappen en accommodatie) maar zoiets als vliegtuigstoelen en entreetickets dan tellen ze imo gewoon mee voor het gezin waar ze bij horen :j

Dan ben ik vast gierig... want ik reken kinderen wel mee qua accommodatie. Zeker vanaf dat ze een jaar of 4 zijn hebben ze gewoon een bed nodig en tellen ze gewoon mee in het aantal personen. Zie niet in waarom ik zou betalen voor de kunt van een ander. Gelukkig is mijn (schoon) familie daar ook heel reëel in.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:05

Toen wij nog familieweekend deden hadden we verschillende tarieven. Kinderen slapend in een campingbedje gratis, eigen bed en eigen kamer (want mijn broer wilde zijn kinderen niet op hun kamer voor een weekend..) werd er wel doorberekend. En op het moment dat ze gewoon volledig mee-aten en dronken (dat mocht toen nog vanaf 16, haha) gewoon een volwassenentarief. Mijn broer met de meeste kinderen vond dat ook altijd maar lastig. Tsja, hij had ze zelf gemaakt en dus vonden we het met de meerderheid niet zo gek dat ie daar dan ook meer voor moest betalen. :P

Ik vind het soms ook wel lastig met dingen uitlenen, ligt er vaak ook aan wie het me vraagt. O:) Omgekeerd vraag ik zelf wel vaak of iemand er wat voor wil hebben als ik iets wil lenen of een dienst vraag. Toen ik Paard net had durfde ik z'n koten nog niet uit te scheren en had ik zelf ook geen apparaat, stalgenoot deed dat dan en omdat ie er niets voor wilde stopte ik wel een zak m&m's oid in z'n kast als ie niet keek.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 03:23

Hier doen we vanuit onzelf zolang 5 dec nog "echt" is voor de kids een bedrag p.p rond de €25/30. Puur omdat wij geen kinderen mogen krijgen dat we ze extra verwennen op dit soort momenten. Genieten er zelf ook van dan. Verwacht ook nooit iets terug maar een zwager en schoonzus doen voor ons ook altijd iets. Als ze straks op een leeftijd zijn dat 5 dec anders wordt zien we wel weer. Maar het moet niet opgedrongen worden als we zouden weggaan en de kids rekenen ze anders, dan zou ik daar niet akkoord mee gaan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:59

Even het topic omhoog schoppen, waar zijn die gierige acties :D :D

Ik heb vandaag om eerlijk te zijn het tegenovergestelde gedaan.
Ik heb een Schockemohle hoofdstel, de Coventry. Heb hem al een jaar of 6-7 liggen denk ik, en amper 20x gebruikt. Heel obsessief verzorgd, heb zelfs de originele velcro's nog om de teugels e.d. netjes bij elkaar te houden als je hem aan de hoofdstelhouder hangt. Ziet er 100% nieuw uit.

Maar - ik gebruik hem amper. Onlangs eindelijk hét hoofdstel gekocht voor mijn paard, een sidepull. Daardoor heb ik de Schockemohle helemaal niet meer nodig, dus heb ik die te koop gezet voor 75 euro, incl. teugels. Nieuwprijs was 189 euro.

Eén van mijn vriendinnen is helemaal gek van dat hoofdstel. Maar door een recente, dure operatie van haar hond (2000 euries) heeft ze van de koop moeten afzien.

Ik heb het hoofdstel vanochtend ingepakt en naar de post gebracht. Vriendin weet van niks haha. Via een gezamenlijke vriendin met de buurvrouw een plannetje bekokstooft, het wordt bij de buurvrouw afgeleverd, en zij zal het aan mijn vriendin bezorgen. Kaartje ingesloten: "vriendschap heeft meer waarde dan geld - geniet er van, jullie verdienen het!"

Kan niet wachten om haar reactie te zien haha!

Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:02

Oooh wat lief van je <3

Wij hebben een samenvatting van kosten van de buurvrouw gekregen hoeveel de nieuwe haag + hekwerk die gezet moet worden zal kosten aan ons beide. Zelfs een schroefje van 7 eurocent meegerekend, moest wel even lachen :o

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:06

Poekkie schreef:
Oooh wat lief van je <3

Wij hebben een samenvatting van kosten van de buurvrouw gekregen hoeveel de nieuwe haag + hekwerk die gezet moet worden zal kosten aan ons beide. Zelfs een schroefje van 7 eurocent meegerekend, moest wel even lachen :o

Ze verdient het echt kei hard hoor. Ze heeft haar diploma als lesgever, en heeft mij altijd gratis les gegeven. Kwam altijd helpen op wedstrijd, vervoerde mijn paard gratis, gaf me gratis springles met haar eigen paard. Ik ken niemand die ik het zo hard gun als haar :)

Ojee, 7 eurocent, ja dat is wel gierig haha! Wij hebben een hele grote haag staan, 3 kanten, 3 meter hoog. Onze achterbuur zou graag zien dat wij zijn kant ook komen doen. Nou nee :+ Hij vangt de helft van de noten van onze walnotenboom al, en zijn braamstruiken groeien ook gewoon onze tuin in over de haag heen :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:41

Super lief gebaar en blijk van waardering wat je vriendin voor jou eerder heeft gedaan <3