Sanet schreef:Ben ik gierig als ik vind dat je niet Sinterklaas èn kerst hoeft te vieren met cadeautjes?
Één van twee is wel genoeg toch?
Nee hoor. Maar het is bij ons gewoon altijd zo geweest. Traditie langs beide kanten van de familie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sanet schreef:Ben ik gierig als ik vind dat je niet Sinterklaas èn kerst hoeft te vieren met cadeautjes?
Één van twee is wel genoeg toch?
M_D_H schreef:Zo doen wij het inderdaad ook Marjo, alleen voor het lootje sinterklaas en met kerst iets meer omdat die cadeautjes zo leuk staan onder de boom...
En nee, niet eens door het aantal volwassenen, door het aantal gezinnen (met 2 ben je ook een gezin vinden wij)
Dus als we dan met de schoonfamilie gingen eten, werd het gedeeld door 4.
De schoonouders, mijn vriend en ik, mijn schoonzus en zwager en kinderen en mijn andere schoonzus en zwager.
Duhelo schreef:Oef, dat zou ik ook niet zo fijn vinden (gedeeld door gezinnen.)
Ik ben kinderloos, dan mag ik op alle familiefeesten gaan meebetalen voor alle kinderen daar (en het zijn er al een boel), Daarnaast dronken wij (en nu ik alleen ben al helemaal niet) ook geen alcohol, dus dat zit daar ook al eens extra bij.
Gelukkig worden de kinderen er bij ons uitgehaald (die nemen netjes kindermenu's en 2 drankjes ofzo), en de rest van de rekening wordt gedeeld per persoon.
M_D_H schreef:Duhelo schreef:Oef, dat zou ik ook niet zo fijn vinden (gedeeld door gezinnen.)
Ik ben kinderloos, dan mag ik op alle familiefeesten gaan meebetalen voor alle kinderen daar (en het zijn er al een boel), Daarnaast dronken wij (en nu ik alleen ben al helemaal niet) ook geen alcohol, dus dat zit daar ook al eens extra bij.
Gelukkig worden de kinderen er bij ons uitgehaald (die nemen netjes kindermenu's en 2 drankjes ofzo), en de rest van de rekening wordt gedeeld per persoon.
Maar dan betaal je toch ook voor de kinderen?
Hier gaat het niet om de feestje maar echt als we uit eten gaan en vakanties etc.
Er is bij ons niemand alleen, vermoed dat als dat wel zo zou zijn er ook niet per gezin gedaan zou worden maar per volwassenen
Dreamybol schreef:Ooh familiedingen. BIj een vriendin van mij spaarden ze voor een familievakantie. Iedereen legde hetzelfde bedrag in, toen iemand opperde dat het wel een vliegvakantie kon worden, waren de rapen gaar. De kinderlozen vonden het niet eerlijk dat zij ook de vliegtuigstoelen voor hun kleine neefjes en nichtjes moesten meebetalen, maar de ouders en grootouders van die kleintjes vonden dat dan weer volstrekt onredelijk. Die vakantie is er uiteindelijk nooit van gekomen.
Ik gaf mijn kinderloze vriendin groot gelijk.
Danique_G schreef:Hangt er ook een beetje vanaf, als een paar tientjes is op een bedrag van een paar honderd euro doe ik niet moeilijk. Als het fors stijgt dan snap ik je heel goed.
Relaxed schreef:Sowieso, kosten die je echt kan toewijzen (zoals vliegtuigstoelen) vind ik best bizar dat je die over iedereen wil gaan verdelen.. Normaal zou ik kinderen niet echt meetellen (qua boodschappen en accommodatie) maar zoiets als vliegtuigstoelen en entreetickets dan tellen ze imo gewoon mee voor het gezin waar ze bij horen
Poekkie schreef:Oooh wat lief van je![]()
Wij hebben een samenvatting van kosten van de buurvrouw gekregen hoeveel de nieuwe haag + hekwerk die gezet moet worden zal kosten aan ons beide. Zelfs een schroefje van 7 eurocent meegerekend, moest wel even lachen