Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:16

Ah wat goed! Dank je! Stom dat ik er niet op gekomen ben om bij Kramer te kijken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:43

Ik ben op zoek naar een klein 3D anatomie model van een paard. Tot over een jaar of 2 (?) geleden verkochtte ze deze bij de FlyingTiger. Ik heb toen heel erg staan twijfelen om het te kopen, maar uiteindelijk niet gedaan en daar heb ik nu spijt van.. Ik heb er wel toen een foto van gemaakt. Ik heb gezien dat ze ze verkopen op alieexpres maar daar zijn ze geweldig overpriced. Iemand die toevallig zo eentje heeft liggen 2dehands of weet waar ik nog zoiets zou kunnen vinden?
Afbeelding

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:41

Ik zoek een soort haakje/klem dat met een zuignap op de tegels van de badkamer/bijkeuken bevestigd kan worden, waarin ik dan mijn vloermop kan klemmen.
Die vloermop wil ik dus ophangen zonder in de tegels te boren of er iets op te lijmen, vandaar de zuignap
Iemand een tip?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:44

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:46

Ik heb trouwens gezocht op steelklem zuignap dan vind je verschillende soorten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:32

Ook ik zoek iets: een manier om iets meer met deze "coupe corona" te doen.
Afbeelding

Heb een dikke bos krullerig haar, en dan bedoel ik ook echt DIK, mijn kapster in mijn vorige woonplaats noemde het wel eens 'achterlijk dik'. (verder een superkapster, echt waar!) En ook mijn huidige kapster is er van overtuigd dat ik echt dik haar heb. Elk kappersbezoek is uitdunnen dan ook echt een must! Maar ja, dat kappersbezoek mag nu dus niet... Laatste keer was oktober jl en dat is te zien.

Nu duw ik er vaak een haarband/ bandana in, maak een paardenstaartje (nadeel is dat er zowel links als rechts een paar plukjes net niet lang genoeg zijn, dus daar gaat een schuifje in), of ik duw links de boel met een knipje achter mijn oor. Of ik pak links en rechts een pluk en voeg deze achter mijn hoofd samen met een elastiekje, terwijl de rest los blijft hangen. Maar ik wil er graag nog iets meer mee kunnen. Vlechten is niet aan mij besteed, heb het geprobeerd, maar wordt echt niet mooi, tenzij iemand anders dat doet. Eerlijk is eerlijk, ben ook niet de handigste met dit soort dingen.

Maar ja, wil het toch wel fatsoenlijk hebben zitten, gezien ik baliemedewerkster ben en in die hoedanigheid ook klanten te woord sta. Heb een mousse, die ik frequent gebruik en die de krul nog mooier en beter laat uitkomen, daar ben ik al heel blij mee. Maar zou fijn zijn als ik nog wat tips/ tricks, etc heb voor eenvoudige kapsels, zodat ik wat kan afwisselen. Heb dus knipjes, schuifjes, een haarklem, elastieken en bandana's in huis. Mogelijk probleempje is wel dat door de dikte/ zwaarte van het haar, de boel nog wel eens wat wil uitzakken... Maar ja, uitdunnen wil dus nu ook even niet...

Wie weet iets? O ja, de tondeuse is dus echt geen optie, ben daarvoor ietsje teveel gehecht aan mijn krullenbol. :D :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:41

Een muts :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:44

Die heb ik nou net weer achterin de kast gemikt... _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:55

Je kunt misschien met behulp van een haardonut een knot maken. En rope braids zijn misschien iets beter te doen dan gewone vlechten? Je hebt dan een streng minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:57

Je hebt echt mooi haar jpitty! Vind dat je zo eigenlijk prima voor de dag kan komen haha.
Misschien een haar serum zodat het minder pluist?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:15

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:32

Sheran: Die haardonut, is dat handig in gebruik? Want zoals gezegd, ik ben echt een beetje een kluns vandaar dat ik makkelijke opties zoek. Die rope braid heb ik eens opgezocht op youtube, dat kan wel iets zijn ook ja! Dank je wel!

Brokjes, dat ben ik met jou eens. Het pluist idd wat ja. En met wat kouder weer/ mutsgebruik wordt het ook wat statisch. Gebruik al een shampoo en Hair food van de Schwarzkopf Mad About curls lijn. De mousse en elixer (mengsel van olie) die ik gebruik zijn van Goldwell. En toch beetje pluizig. Wat is het nut dan van zo'n serum en welke zou ik dan moeten kiezen? Zo voor de dag doe ik ook wel, alleen dempt het vaak het geluid een beetje als dit dikke haar voor mijn oren hangt, en als mensen met mondkapje voor praten, klinkt het al zo binnensmonds soms. Daarom wil ik ook graag minstens één oor vrij hebben.

Oscar: Dat hoop ik inderdaad ook, en dan hopen dat ik er ook nog weer ergens tussen kom in de stormloop die ongetwijfeld zal ontstaan...

En inderdaad, ik heb wel mooi haar, dat hoor ik vaker en daar ben ik ook trots op!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:39

Nog 2 weken volhouden, je heb mooi haar, ik loop meer voor l.l omdat ik kort haar heb.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:42

Die paar weken zal ik zeker nog wel volhouden. Al twijfel ik wel of ik weer terug wil naar het kapsel dat ik voor de kapperssluiting had, toen had ik het namelijk vrij kort, net onder mijn oren. Heb het ook al eerder lang gehad, zoals nu en dat stond ook heel mooi. Vandaar mijn twijfels.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:44

@JPitty: ja, echt heel makkelijk. Met jouw haarlengte schuif je hem gewoon over je (halve) staart heen, vouwt je haar eromheen en doet er nog een elastiekje om.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:11

Klinkt goed Sheran. Had intussen ook al een Youtube filmpje erover bekeken, ziet er inderdaad totaal niet ingewikkeld uit. En ding is ook al niet duur zag ik. Ik ga dit zeker eens overwegen!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:25

Kaatastrof schreef:
Ik ben op zoek naar een klein 3D anatomie model van een paard. Tot over een jaar of 2 (?) geleden verkochtte ze deze bij de FlyingTiger. Ik heb toen heel erg staan twijfelen om het te kopen, maar uiteindelijk niet gedaan en daar heb ik nu spijt van.. Ik heb er wel toen een foto van gemaakt. Ik heb gezien dat ze ze verkopen op alieexpres maar daar zijn ze geweldig overpriced. Iemand die toevallig zo eentje heeft liggen 2dehands of weet waar ik nog zoiets zou kunnen vinden?
[ [url=m/hZ1RQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.amazon.co.uk/Horse-Anatomy- ... B0017TC12S

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:34

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:07

Kaatastrof schreef:
[ [url=m/hZ1RQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/beelden-en-beeldjes/m1640829249-4d-master-26101-paard-drie-dimensionaal-anatomisch-model.html

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:38

Wij zijn op zoek naar deze kleur verf (of behang)
https://pin.it/5GXkraa

Ik vind heel veel kleuren paars maar het is het allemaal net niet. Misschien dat jullie kunnen helpen :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:49

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:54

Wordt maar 1 muur. Anders wordt het wel heel donker. Maar we zijn wel op zoek naar muurverf ja.

Maar dat is wel ongeveer de richting die we op willen ja! Dankje! Heb kleurenstalen besteld. Wil het graag ook nog even in het echt zien

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:36

lenaa_tje schreef:
@jpitty wij hebben hetzelfde soort haar, ik gebruik iedere dag wat arganolie. Dat zorgt er voor dat het minder pluist en ik het ook beter in model krijg. https://www.johnbeerens.com/chi-argan-oil

Gebruik dat inderdaad ook. De elixir van Goldwell die ik gebruik zit dat ook in. Is een mengsel van Araganolie en Tamanu olie.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:29

Ik hoop dat bokt mij kan helpen :+

Ik ben op zoek naar een (liefst uittrekbaar) ding om om een plank heen te schuiven waar ik dingen aan kan hangen.
Enige wat ik nu kan vinden is het idee dat je nog vast moet schroeven aan de plank, maar zoek echt een omschuif ding zeg maar :+