Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:19

Wat je bij kinderschoenen ook kan doen, het zooltje eruit halen en dan de voet erop zetten. Dan zie je of het nog past. Ze moeten toch wel rond de cm ruimte hebben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:55

Flying_Angel schreef:
Wat je bij kinderschoenen ook kan doen, het zooltje eruit halen en dan de voet erop zetten. Dan zie je of het nog past. Ze moeten toch wel rond de cm ruimte hebben.

Dat weet ik. En als ik dat deed had hij ook ruimte. Helaas kromt hij zijn voet daarbij en vertekend dat het beeld enorm ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:00

Keet schreef:
Flying_Angel schreef:

Dat weet ik. En als ik dat deed had hij ook ruimte. Helaas kromt hij zijn voet daarbij en vertekend dat het beeld enorm ;)

Ook als je het zooltje op de grond legt en hem er echt op laat staan? Dat werkt hier heel goed :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:08

Yup...stomme peuter. Maar goed nu weer goede schoenen. Rib uit mijn lijf maar goed....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:21

En dan nog he, hier is het telkens zo dat de voetjes een groeispurt krijgen en in een week tijd een maat groeien. Ik meet regelmatig op het losse zooltje en plots geeft Gup aan zijn schoenen niet meer aan te willen (ben wel blij dat hij het zo duidelijk aangeeft) en ja hoor, weer te klein (hij heeft sinds dit weekend dus weer nieuwe schoenen. pfff).

Nog een tip voor de ouders met kindjes met brede voetjes: Muyters valt echt breed. Samen met Red Rag het breedste merk wat ik ken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:27

Die voetjes groeien idd hard... Hier begonnen met maat 20, na twee maanden 21 toen 20 te krap werd. 21 was toen nog best ruim, maar nu een maand later passen ze precies :7 (de tenen zitten nu precies op de teenafdruk die Bunnies erin zet) Ik denk dat hij er zo weer uitgegroeid is.
En het is niet dat ze goedkoper zijn omdat het kleine schoenen zijn ofzo. Maar ja, goede schoenen zijn wel belangrijk, de mijne heeft al een beetje scheve pootjes.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:41

Nee joh, je bent zo 70 euro achteruit. Maar ik koop ook regelmatig 2e hands, zeker nu ik 2 merken heb die goed lijken te passen. Zijn voetjes zullen immers niet plots smal worden.

Even klagen tegen medemama's hoor: ik typ dit terwijl Gup bovenop me ligt te slapen. Hij heeft net zijn hele slaapkamer onder gespuugd (bed, kleed, kleding, mij) en ik moet nog opruimen. Maar hij was zo over zijn toeren dat ik hem eerst (nadat ik mijn eigen vieze kleren heb uitgetrokken) maar heb meegenomen naar ons bed. Papa is werken en dit is zo'n moment dat ouderschap vies (letterlijk) tegenvalt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:45

Oh jakkes, dat zijn niet de leukste momenten nee. Zo sneu ook als ze ziek zijn.
Hier kind aan de racekak vorig weekend. Stront all over the place :r
Is beter te handelen dan kots, daar kots ik zo overheen :\

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:50

Ook zo'n feest %)

Mijn vriend is ook nog lekker luxe uit eten voor zijn werk. Ik geef toe dat ik nu ook gewoon stront ( :') ) jaloers ben. En ja, het is heel sneu als die kleintjes ziek zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:08

Kaka :(:) arme jij. Dat zijn idd moeilijke tijden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:12

Sterkte Kaka, vervelende dingen zijn dat. :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:14

Als je man weg is, is het nog erger idd :\ :(:)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:17

Thanks dames, het is zo fijn wanneer er andere mama's binnen handbereik zijn waar je even tegen kunt spuien <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:18

:(:) beterschap voor je kleine!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 07:56

Ohh dat zijn echt niet de toffe avonden...

En schoenen zijn vreselijk. Hier heeft kind 2 maanden terug bunnies maat 21 gekregen en gisteren idd even weer gecheckt, maar precies pas nog...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:20

Zieke kindjes zijn echt zielig.. en je wil ze niet loslaten en als je dan alleen bent is dat echt ellende! Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?

Met eerste paar bunnies heeft dochter 2 maanden gedaan.
Met 2e paar, shoesme 3/4 jaar (wel iets op de groei gekocht). Toen kwam er weer een voetengroeispurt! Wat kan dat ineens gaan! daarna gaan ze zelf vaak ook weer een stukje de lucht in.
Nu al de hele winter met maat 25 en nog steeds zitten ze prima. Zal binnenkort wel weer een groeispurt aankomen..
Sandalen van vorig jaar lukken hoogstwrs niet meer. Zag wel leuke in de sale maar durf het niet aan omdat ik een groeispurt verwacht.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:46

Gup heeft eigenlijk heel goed geslapen nadat hij een uurtje bovenop mij geslapen heeft. Nu even afwachten of zijn ontbijt ook binnen blijft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:34

Ah balen met die zieke kindjes....hopelijk knappen ze snel weer op! Die van ons is gelukkig eigenlijk nooit ziek. Even afkloppen maar ;)

En zit ook best lang in 1 maat schoenen. Ik controleer wel vaak. Hier nog steeds dol-enthousiast over Kidofit voor brede voetjes met hoge wreef :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:36

Hoe gaat het nu kaka? Ontbijt nog binnen?

V vorig jaar maat 26 en heb afgelopen weekend alles weer gepast en het past nog.
A dus wel 2 maten groter in een jaar.
Laarsjes die ikvan voor A besteld had zijn uitverkocht ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:55

Ah balen is dat, als je iets echt leuks hebt gevonden en het is er niet meer :(:)

Kan je ze ook niet nog ergens op voorraad vinden?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:56

Ja gewoon google gebruiken met type schoen, dikke kans dat ze ergens anders nog wel zijn!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:30

Carnavalskostuum gemaakt voor mijn kleine man.
Verder zitten we hier nog steeds in dezelfde maat en zelfde koude seizoen, dus weinig verandering qua kleding.

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:49

Snik. Net een verhuisdoos vol gestopt met maat 50-62/68, passen niet meer. Ohhhhh al die kleine eerste kleertjes opvouwen. Wat was het kleeeeeiiinnnn en lieeeefff! Het gaat zo snel!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:20

Wat gaaf gemaakt CrazyCat! Ziet er ook lekker warm uit :)

Erg hè Limoen! Ik ben nu vanwege verhuizing alle babykleding van gup aan het inpakken. Heb echt heimwee als ik die kleine pakjes vast heb.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:37

Ik heb destijds een baby doos gemaakt, daar mocht ik van mezelf een paar mini pakjes en mutsjes in bewaren... daar deed ik bv informatie over de kraamtijd nog bij, het armbandje uit het ziekenhuis, een dekentje, een speentje en dat soort dingen. Staat nu op zolder te wachten tot ze op zichzelf gaan wonen haha dan mogen ze het fijn meenemen. Lijkt me leuk voor ze om later eens in te snuffelen. Ik kon het niet allemaal wegdoen!