Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:57

Ik heb zo het vermoeden dat ik ook voor het eerst opgelicht ben :(

Geld vrijdag overgemaakt en nu reageert ze niet meer.
Had me zo verheugd om de draagzak te ontvangen.

Baby op komst en druk bezig in huis dus het is niet dat er momenteel veel geld overblijft.. sh*t

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:03

Dat zou jammer zijn. Maar goed wie weet heeft ze een druk weekend gehad?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:16

Inderdaad of een weekendje weg! Dan durf ik ook nog eens op mij te laten wachten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:21

Wie weet ben ik te voorbarig inderdaad. We zullen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:22

Vrijdag geld overgemaakt.. als het naar een andere bank is staat het er vandaag pas op. Een klein beetje geduld is wel op z'n plaats :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:23

Stamper schreef:
theadora99 schreef:
Even een vraag, ik wil schoolboeken bestellen via marktplaats, tweedehands (scheelt me €40 haha) maar nu miet ik mijn email sturen zodat hij me een betaalverzoek kan sturen. Gebeurt dit vaker? Ben nogal wantrouwig haha

Is iets nieuws op marktplaats.

Wat ik weet kan hij dat juist rechtstreeks in het berichtenvenster aanklikken en heeft hij je privemail dus niet nodig.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:28

Anoniem schreef:
Vrijdag geld overgemaakt.. als het naar een andere bank is staat het er vandaag pas op. Een klein beetje geduld is wel op z'n plaats :+

Dat het er vandaag pas op staat hebben we het over gehad ja. Handel vrij veel via mp dus snap hoe het werkt :+
Van iemand die iedere minuut reageerde, naar iemand die nu helemaal niet reageert zit me alleen niet lekker. Ben ik ook niet gewend, maar zal dan wel gezegend zijn met tot nu toe alleen maar snelle afhandelingen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:07

Kimbers schreef:
Anoniem schreef:

Dat het er vandaag pas op staat hebben we het over gehad ja. Handel vrij veel via mp dus snap hoe het werkt :+
Van iemand die iedere minuut reageerde, naar iemand die nu helemaal niet reageert zit me alleen niet lekker. Ben ik ook niet gewend, maar zal dan wel gezegend zijn met tot nu toe alleen maar snelle afhandelingen.

Welke vinkjes staan er? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:09

Als je weet hoe het werkt hoef je toch niet gelijk te brullen dat je opgelicht bent :+ een hoop gaan ook richting einde vakantie dus zijn ook druk met vakantie afronden en terug naar school zooi te regelen :+

En, geloof het of niet, sommige gebruiken blijkbaar de app niet, maar doen t nog oldschool via de mail :') ben ik dit weekend achter gekomen :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:11

Ze gebruikt de app en de vinkjes zijn groen.
Vrijdagavond zei ze dat ze het maandag direct zou checken.

Wat reageer je ontzettend gezellig rachelle. Het enige wat ik zeg is dat ik 'geloof' te zijn opgelicht.. volgens mij valt het met het bruen wel aardig mee.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:23

Kimbers schreef:
Ze gebruikt de app en de vinkjes zijn groen.
Vrijdagavond zei ze dat ze het maandag direct zou checken.

Wat reageer je ontzettend gezellig rachelle. Het enige wat ik zeg is dat ik 'geloof' te zijn opgelicht.. volgens mij valt het met het bruen wel aardig mee.

Dan is het bericht nog niet gelezen, maar wel afgeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:00

Die groene vinkjes gaan nog niet altijd even goed. En men werkt misschien ook. Dus kan tussendoor wel lezen maar niet direct reageren.

Gisteren een die in een uur tijd een goede 10 berichten stuurde 'want je leest het wel reageer dan'. Ja ik las het wel maar was ondertussen meer dingen op MP aan het zetten, dan maak ik graag m'n riedeltje af. Toen ik uiteindelijk reageerde had ik sneller moeten antwoorden en nu hoeft ze het niet meer.
Jooh.. prima.. je krijgt het ook niet meer :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:28

Hier en bod van 10 euro voor 5 (bijna) nieuwe Harry Potter boeken.... Brutaaltjes!! Zoo iritant is dat...
Heb nu mijn andere boeken maar in prijs verlaagd.. 6 (kinder) paarden boeken voor 5 euro! Wil er graag vanaf en weggooien is zonde.. Hoop er nog iemand blij mee te maken.. Ook andere drama boeken voor een schijntje erop gezet. En nog tijdschriften (Porsche) voor een klein bedrag hopelijk kom ik er vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:37

Ik ben op 28 juli met iemand tot een overeenkomst gekomen, betalingsgegevens verstuurd en alles. Niks meer van gehoord, tot ik op 4 augustus een berichtje krijg dat haar randomreader kapot was en ze er vandaag een ging lenen/ nieuwe aan ging vragen. Tot op heden niks meer van gehoord, dus denk dat ik maar gewoon een nieuwe advertentie ga maken...

Dat soort mensen kan ik ook gek van worden joyce_eddy. Had een mooie modelauto voor mijn tante te koop gezet, gaan voor ca. 75 euro weg, krijg ik mensen die 5 euro gaan bieden :roll:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:41

Altijd dat gemekker over lage biedingen... dat weet je als je iets via mp wilt verkopen. Het is nou eenmaal een online rommelmarkt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:45

Het leuke is met die lage biedingen als je er wel serieus op in gaat ipv direct af te serveren je soms echt wel op een luk bedrag uit kunt komen.

Vandaag op fb
Iemand had een singel te koop.
Ik vraag naar de lengte want die stond er niet bij.
Krijg snel antwoord maar had toen geen tijd voor reactie.
5 minuten later hele advertentie weg. Terwijl er nog meer spullen bij stonden.
Toch spijt dat het te koop stond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:10

Nouja als er duidelijk een (realistische) minimale prijs bij staat ga je niet enkele tientjes onder dat bedrag bieden. Maar als er niks bij staat doe ik zelf ook nog wel eens een bod met een hogere prijs in gedachten. :j

Net weer een zwik advertenties geplaatst, heb de kast maar eens opgeruimd :=
En bieder nummer drie voor het hoofdstel die na prijsovereenkomst (een week geleden) niet meer reageert. Volgens mij trek ik ze aan :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:49

Als er geen richtprijs bij staat dan durf ik ook serieus onder de waarde te bieden met het oog op een leuk bedrag.
Dan moet je er maar een minimum bij zetten lijkt me

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:46

Als er wel een vraagprijs bij staat die minder dan de helft is van de nieuwprijs, voor iets in hele nette, jong gebruikte staat.
Dan nog de helft bieden vind ik gewoon niet netjes en ga ik ook niet op in :n
Is me de laatste weken een heel aantal keren overkomen. Overigens ligt het bij mij niet in de weg dus dan kan ik het me permitteren om gewoon te wachten.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:58

Het nadeel is, zelfs als je je minimum bedrag erbij zet gaan mensen er vaak onder bieden. Ik zet het soms liever juist iets hoger in dat ik nog kan zakken. Natuurlijk moet je vraagprijs dan wel realistisch blijven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:48

Je kan toch ook een bieden vanaf instellen op marktplaats?

Mijn zadel is uiteindelijk nog vlot verkocht (2 betaaltermijnen) via marktplaats, en de persoon die vlot bleef reageren bleek ook echt een serieuse koper. Wel heb ik mijn vraagprijs 2 keer verlaagd. 1 keer aan het eind van de eerste betaalperiode, en 1 keer toen de 2e was ingegaan. Uiteindelijk heb ik maar 20 euro moeten inleggen op wat ik eigenlijk wilde hebben, maar elke maand dat hij langer online stond kost me ook weer €4,- dus met 20 euro minder kan ik goed leven!

Via facebook heb ik overigens ook weer vlot een nieuw zadeltje gevonden! Was €25 duurder dan ik eigenlijk wilde, maar wel exact wat ik wilde en dat staat in nederland verder gewoon niet te koop, dus ook daar mijn verlies genomen en €25 boven mijn budget betaald, maar ik heb nu wel het zadeltje wat ik wilde in bijna-nieuw-staat! :D

Ik heb alleen wel zoiets van ik wijzig liever mijn advertentie dan dat ik hem offline haal omdat ik ervoor heb betaald tot eind van de maand :')
Dus van te koop werd het gezocht, en nu ik heb gevonden wat ik zocht moet ik nog even kijken wat ik er nu van maak :')

Echte nederlander he! :Y)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:19

Wat ik zo een rare vindt,
Wij hadden advertentie op marktplaats gezet .
Iemand toont interesse en stuurd dan een mailtje met zijn telefoonnummer er in met de mededeling u kunt mij bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:27

Opzich vind ik dat geen rare, als ik iets echt wil hebben dan heb ik ook liever telefonisch contact met de verkoper dan per mail. En niet elke verkoper heeft een telefoonnummer bij de advertentie staan, dus dan stuur ik inderdaad een terugbel-verzoek om zo snel mogelijk telefonisch in contact met de verkoper te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:35

Verzoeken met 'u kunt mij bellen' geef ik altijd aan dat marktplaats berichten ook prima werken. Als ik m'n telefoonnummer op t internet wil zet ik 'm wel op m'n bokt profiel :'
Als iemand het wil ophalen en voor calamiteiten wil is het een ander verhaal.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:55

Ik snap dat sommige mensen liever bellen, maar kun je dan niet net zo goed de vraag al in het bericht zetten?

Dan kan iemand ofwel gericht terugbellen, of als de verkoper niet wil/kan bellen, een antwoord sturen