tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:39

Voor nu wel! Tuig is het!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:43

MarcoBorsato schreef:
Voor nu wel! Tuig is het!

Tuig. _O-

Maar kan niet zonder ze <<)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:45

De piemel is het interessantst, de rest is maar confetti.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:45

Je kunt ook rijden zonder tuig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:06

Sheran schreef:
Mijn instructeur zei: 'als je niet weet wat je moet doen, dan moet je wachten'.

Heeft mij vaak geholpen.

Haha, je hebt zojuist echt mijn leven in woorden gevat :')

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:12

Yonker schreef:
Dat wil en kan ik niet, maar ga mijn best doen niet meer “hopeloos” te doen. Zal t wel merken, mijn emoties gaan iig alle kanten op nog.... niet zo gek ook denk ik

He Yonker , op mij komt hij, door wat jij schrijft , als depressief . Mensen en vaak mannen ( die zijn wat egoïstischer ) vinden dan dat ze er niet voor een ander kunnen zijn. Is een heel bekend fenomeen en ik vind het dan ook hard dat men hier roept dat ie een slappeling is.
Hoe moeilijk het ook is omdat jij geen controle hebt over de situatie , maar geef hm respect . Vertel wel dat je het jammer vind , ervoor wilt vechten , maar weet ook dat hij waarschijnlijk het niet kan handelen , dat het hem zwaar valt.
Juist dan moet je hem niet melden dat hij waarschijnlijk dit of dat moet doen / wel of niet voelt etc
Anders weet ik zeker dat het helemaal niet goed komt
Ik snap je verdriet, je machteloosheid en ik vind liefdesverdriet geen keuze.
Je liefdesverdriet hangt af van je gevoel / je verbondenheid met iemand / je kwetsbaarheid en ook hoe jij in de relatie stond . Dus het is absoluut niet gek en iedereen verwerkt het anders maar weet wel dat je hem niet terug krijgt door aannames te doen of hem een bepaald gevoel te geven.
Ga hm geen berichten sturen als je te verdrietig bent / niet helder kan nadenken etc
Meestal krijg je daar achteraf spijt van en zie je de dingen niet helder
Ik hoop absoluut op het beste voor je en dat het goed komt .

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:56

Attitude, is het egoïsme dat mensen zich dan enkel op zichzelf doen richten? Is het dan niet iets dat niet bewust, niet handelbaar is, dat het een soort overlevingsmodus is? Je hebt gelijk dat het dan beter is niet te gaan reageren of soort van invulling te geven, maar zoals je zegt is het wel een soort van machteloosheid die dan optreedt. Veel vragen, geen antwoorden of antwoorden die op niks (lijken te) slagen. Ik herken het heel sterk, uit voorbije relaties, vriendinnen en familie. Altijd ook gaat het gepaard met behoorlijk hevige fysieke klachten, die komen en gaan. Als klacht a verdwijnt duurt het niet lang of een soortgelijke klacht b duikt op. Soms lijkt het, op basis van de info die ze zelf geven, dat hetgeen eigenlijk aan de basis ligt niet aan bod mag komen, maar wel heel veel klachten/problemen/issues die makkelijker bespreekbaar of te uiten zijn. Maar na meer dan 20 jaar proberen weet ik nog steeds niet hoe er mee om te gaan. Begrip voor wat geuit wordt lost niks op, er blijven nieuwe dingen komen die alles "moeilijk" maken. Luisteren, praten, ... niks lijkt te helpen, lijkt dat de focus steeds naast de eigenlijke oorzaak van het "moeilijk" ligt en daardoor steeds weer nieuwe issues doet ontstaan. Loslaten is een oplossing, maar met sommige mensen kan dat niet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:16

Callisto04 schreef:
Attitude, is het egoïsme dat mensen zich dan enkel op zichzelf doen richten? Is het dan niet iets dat niet bewust, niet handelbaar is, dat het een soort overlevingsmodus is? Je hebt gelijk dat het dan beter is niet te gaan reageren of soort van invulling te geven, maar zoals je zegt is het wel een soort van machteloosheid die dan optreedt. Veel vragen, geen antwoorden of antwoorden die op niks (lijken te) slagen. Ik herken het heel sterk, uit voorbije relaties, vriendinnen en familie. Altijd ook gaat het gepaard met behoorlijk hevige fysieke klachten, die komen en gaan. Als klacht a verdwijnt duurt het niet lang of een soortgelijke klacht b duikt op. Soms lijkt het, op basis van de info die ze zelf geven, dat hetgeen eigenlijk aan de basis ligt niet aan bod mag komen, maar wel heel veel klachten/problemen/issues die makkelijker bespreekbaar of te uiten zijn. Maar na meer dan 20 jaar proberen weet ik nog steeds niet hoe er mee om te gaan. Begrip voor wat geuit wordt lost niks op, er blijven nieuwe dingen komen die alles "moeilijk" maken. Luisteren, praten, ... niks lijkt te helpen, lijkt dat de focus steeds naast de eigenlijke oorzaak van het "moeilijk" ligt en daardoor steeds weer nieuwe issues doet ontstaan. Loslaten is een oplossing, maar met sommige mensen kan dat niet.

Ik snap je niet helemaal denk ik
Bedoel je in depressie ?
Omgaan met iemand die een depressie heeft is heel zwaar
En als dat aan de hand is bij Yonker haar ex dan is dat heel moeilijk te begrijpen voor je als (ex) partner
Mannen zijn over het algemeen egoïstischer dan vrouwen . Vrouwen doen veel vaker meer moeite om aardig gevonden te worden / het iemand naar de zin te maken etc en kiezen minder vaak voor zichzelf .
Vrouwen kunnen ook vaker de gevolgen inschatten of houden daar meer rekening mee. Mannen zijn impulsiever
Let wel: bovenstaand is natuurlijk heel generaliserend

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:17

Ik zou ook niet meteen zeggen dat hij slap is, mijn ex heeft het op precies dezelfde manier gedaan gemaakt Yonker. Het is misschien niet netjes, maar het was zijn manier. Dat maakt hem geen slecht persoon. Hoe boos en verdrietig ik op dat moment ook was, ik heb de antwoorden pas een jaar later gekregen toen ik hem terug tegenkwam en ik wachtte er toen ook helemaal niet meer op. Dus hopen op die antwoorden zou ik niet doen, als ik hem op dat moment niet was tegen gekomen had ik die antwoorden waarschijnlijk ook nooit gekregen. Die jongen had echt serieuze bindingsangst en kon zijn gevoelens van de een op de andere dag verliezen. Dat was écht zijn karakter, was ik ook voor gewaarschuwd. Dat maakt hem geen slappeling of een slecht persoon. Wel een persoon die denk ik nooit in staat gaat zijn om een lange relatie te behouden, en als hij dat wel ooit kan, dan is het nogmaals bevestigd dat wij niet voor elkaar bestemd waren.

Wat men vaak vergeet in dit topic (heb ik de indruk) is dat liefdesverdriet een van de pijnlijkste en k¨tste dingen is in heel de wereld. Je deelt je leven met een persoon, en als dat plots wegvalt verandert quasi weer heel je leven. En hoe langer de relatie duurde, hoe harder we ons leven weer gaan moeten aanpassen. Je hele leven verandert erdoor. Men vergeet dit precies als we zelf geen liefdesverdriet voelen. Je mag jezelf gewoon niet gaan verliezen in die emotie en zelfmedelijden. Maar dat is ook echt moeilijk, want een goede/lange relatie is niet iets waar men in 3 stappen en een maand overheen komt... Take your time to be sad, soon everything will get better. But don't feel guilty for being sad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:17

Ja inderdaad Calipso. Het is ook heel moeilijk te accepteren dat een ander beslissingen maakt over jouw leven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:39

Ex belde net, hij mistte me en was emotioneel. Heb hem heel cool en kort afgekapt. Dat ik me juist enorm goed voel de laatste dagen, weer kan slapen en me geen zorgen meer maakte. Nou dat kwam volgens hem ook allemaal wel weer als we weer samen waren. :+

Heb maar even herhaald dat we niet bij elkaar passen en dat ik bij mijn punt blijf... heb hem niet de kans gegeven daar tegenin te gaan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:42

Wauw, heel sterk van je Marlinde!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:46

Het duurde ook maarliefst 2 minuten en 33 seconden. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:54

Knap kind ben je!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:04

Nananananaaa plot twiiist.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:05

Hutcherson schreef:
Nananananaaa plot twiiist.

Man, ik slaap eindelijk weer en ben echt happy en voel me 15 kilo lichter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:13

Marlinde lijkt de man in deze relatie _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:14

Je bent een topper Marlinde. Jij powervrouw!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:18

Sheran schreef:
Marlinde lijkt de man in deze relatie _O-

Dat was ik ook, en dat is ook een van de redenen van de breuk. :o

Op het gebied van: seks, knopen doorhakken, financieel inzicht en hard zijn ben ik het mannetje ja. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:18

Blij dat je het eindelijk in ziet :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:23

xDenies schreef:
Blij dat je het eindelijk in ziet :)

Love you :+:

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:10

Attitude schreef:
Callisto04 schreef:

Ik snap je niet helemaal denk ik
Bedoel je in depressie ?
Omgaan met iemand die een depressie heeft is heel zwaar
En als dat aan de hand is bij Yonker haar ex dan is dat heel moeilijk te begrijpen voor je als (ex) partner
Mannen zijn over het algemeen egoïstischer dan vrouwen . Vrouwen doen veel vaker meer moeite om aardig gevonden te worden / het iemand naar de zin te maken etc en kiezen minder vaak voor zichzelf .
Vrouwen kunnen ook vaker de gevolgen inschatten of houden daar meer rekening mee. Mannen zijn impulsiever
Let wel: bovenstaand is natuurlijk heel generaliserend

Ik weet niet of het steeds depressie is. Maar lijkt wel in zekere zin zo, alleszins dingen die diep zitten en die maken dat die mensen enkel met zichzelf bezig zijn, met de eigen noden en gevoelens. Of het dan gaat om depressie of iets anders, soms weet ik wat het is, soms niet maar is het toch duidelijk dat er zaken spelen die eigenlijk heel bepalend zijn en al jaren voor issues zorgen. Maar het lukt eigenlijk nooit om echt er goed mee om te gaan. Als het dan om een relatie gaat kan je nog stoppen, met een zus bv is dat moeilijker. En ik heb ook moeite om los te laten, zie dat ze er mee worstelen en doet dan pijn omdat ik gevoel heb dat alles zo anders en ook voor hen veel makkelijker zou kunnen zijn als de problemen zouden aangepakt worden ipv te focussen op vanalles wat er een gevolg van is. Uiteindelijk zijn symptomen van depressie, PTSS, burn-out, ... heel gelijkaardig. Ik vind het bv vreemd om te zien dat sommigen zich weken, maanden slecht, down, ... kunnen voelen en dan zeggen dat ze niet weten hoe dat komt. Of bv 's nachts paniekaanvallen, weg moeten, hartkloppingen, ... Dat eigenlijk al jaren hebben, vooral als ze naast iemand liggen (of dat dan een relatie is of iemand die ze een paar keer mee afspreken). Dan zeggen dat ze niet weten hoe dat komt, wat het triggert. Of het wijten aan stress op het werk terwijl ze werken als ambtenaar en er geen druk is, max 35 uur per week, 2 dagen thuis mag gewerkt worden, ...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:42

MarcoBorsato schreef:
De piemel is het interessantst, de rest is maar confetti.

Echt he! _/-\o_

Soms denk ik dat ook. Ik ben nu alweer 4 maand vrijgezel en dat bevalt me echt zoveel beter dan al die relatiedrama! Het enige dat ik mis is...

Maar ook dat overleef ik wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:49

SOS ben met een vriendin in de kroeg en hij komt zo “spontaan” hier heen. :=

Edit: nieuwe date dus

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:59

Have fun!