Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:36

Auto stuk. Heel fijn. Sta nu in Raamsdonkveer of all places te wachten in de hoop dat mijn ouders me ook daadwerkelijk op komen halen. Grotere ergernis is dat ik drie keer heb gevraagd bij de garage of ik met de auto kon en mocht rijden, maar daar maar een half antwoord op kreeg. Daar werk en spaar je dan zo hard voor, om telkens maar je geld weg te kunnen sluizen +:)+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:40

Steeds meer dierenartsen stappen af van betalingen in termijnen.
Als ex assistente snap ik heel erg goed waarom.

Nu snap ik echt wèl dat je een hondje van 3 kilo inslapen heel vervelend vindt, maar om een dierenarts door het slijk te halen omdat jij het in termijnen wil betalen en niet meer kan en mag heb ik wat moeite mee.

Het diertje in kwestie zit er al vier maanden aan te komen, ivm uitstel ( waar ik eigenlijk ook iets van vind, maar goed).

Wel roken, feesten, zuipen, tattoos zetten, maar wel steen en been klagen om die 150/200 euro en openlijk op social media die dierenarts de grond in boren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:47

brief van de RVO gehad dat ze onze gegevens openbaar gaan maken. Hoezo AVG??

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:54

juval schreef:

Belachelijk, waarom ???

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:55

hahahatsjoe schreef:
juval schreef:

Belachelijk, waarom ???

er is een WOO verzoek gedaan. Waarschijnlijk door MOB, er staat niet bij door wie.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:56

denisesilver schreef:
Auto stuk. Heel fijn. Sta nu in Raamsdonkveer of all places te wachten in de hoop dat mijn ouders me ook daadwerkelijk op komen halen. Grotere ergernis is dat ik drie keer heb gevraagd bij de garage of ik met de auto kon en mocht rijden, maar daar maar een half antwoord op kreeg. Daar werk en spaar je dan zo hard voor, om telkens maar je geld weg te kunnen sluizen +:)+

:(:) wat balen Denise, ik hoop dat je snel 'gered' wordt. sterkte

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:59

Aan mensen die 'zo'n' zeggen terwijl het 'zulke' moet zijn. Of andersom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:02

[quote="juval”]

er is een WOO verzoek gedaan. Waarschijnlijk door MOB, er staat niet bij door wie.[/quote]

Maar dat doen ze niet zomaar toch? Alleen als er reden is om te denken dat je niet aan regelgeving of vergunningen voldoet?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:14

Nee, voor zover ik het gevolgd heb gaat het vrij geven van gegevens voor alle landbouwbedrijven gelden, dacht ik. Ik zal het straks eens opzoeken. Is al heel wat over gelobbyd.

Ik sta nog steeds in de wacht bij de pech centrale |o

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:17

denisesilver schreef:
Nee, voor zover ik het gevolgd heb gaat het vrij geven van gegevens voor alle landbouwbedrijven gelden, dacht ik. Ik zal het straks eens opzoeken. Is al heel wat over gelobbyd.

Ik sta nog steeds in de wacht bij de pech centrale |o

Het gaat alleen om de gegevens die al openbaar zijn, zoals verleende vergunningen, dierenaantallen, stalsystemen en emissies.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:21

Sterkte Denise, wat onwijs balen dat je auto je weer in de steek laat.

@ Maralyn Ik vind het voor de dieren zelf vooral wel triest dat betalen in termijnen steeds minder mogelijk is.

In jouw voorbeeld is het de eigenaar die wat minder slimme keuzes heeft gemaakt, maar dat is niet altijd zo. Bij een spoedoperatie of opname na een ongeluk bijvoorbeeld. Of bij orthopedische operatie. Geen spoed, wel vaak noodzakelijk om pijnvrij te leven. En duur… De rekeningen zijn echt heel fors duurder geworden ten opzichte van een paar jaar geleden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:26

40 minuten in de wacht, verbinding verbroken. Een ander bedrijf gebeld “Ja, dan moet je je verzekering bellen, die doen dan een oproep naar ons.” Wat een bureaucratisch poedersuiker is dit toch. Heb mijn vader gebeld en die komt er nu aan. Je moet je groene kaart ook hebben en weet ik het wat allemaal. Fijn dat dit soort oliebol je nooit wordt geleerd. En dan kom ik nog goed weg dat mijn ouders nog leven en bekwaam zijn me met dit soort dingen te helpen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:26

Ik heb het zooooooooo koud :brr:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:42

Suzanne F. schreef:
[

ja dat mag wel zomaar.
Boeren zijn in Nederland vogelvrij

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:44

Suzanne F. schreef:
[

er zijn 37000 van deze brieven aan collega boeren verstuurd. Dus ja, dat doen ze zomaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:46

denisesilver schreef:
40 minuten in de wacht, verbinding verbroken. Een ander bedrijf gebeld “Ja, dan moet je je verzekering bellen, die doen dan een oproep naar ons.” Wat een bureaucratisch poedersuiker is dit toch. Heb mijn vader gebeld en die komt er nu aan. Je moet je groene kaart ook hebben en weet ik het wat allemaal. Fijn dat dit soort oliebol je nooit wordt geleerd. En dan kom ik nog goed weg dat mijn ouders nog leven en bekwaam zijn me met dit soort dingen te helpen.

groene kaart is toch niet verplicht in NL? Wel als je naar het buitenland gaat. Ze kunnen op kenteken zo nagaan of de auto verzekerd is, maar dat heb je alleen nodig bij schade. Niet als je met pech staat.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:06

denisesilver schreef:

Oh wat balen zeg! Zolang wachten en dus eigelijk voor niks. Hopelijk word je nu wel snel geholpen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:19

hahahatsjoe schreef:
Belachelijk, waarom ???

juval schreef:
er is een WOO verzoek gedaan. Waarschijnlijk door MOB, er staat niet bij door wie.

Persoonsgegevens moeten dan zwartgemaakt worden hoor.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:43

nee, bedrijven die een impact kunnen hebben op het milieu worden met naam en toenaam bekend gemaakt, daar wordt niets meer gelakt. Dat, dat in het geval van agrarische bedrijven veelal families betreft, met hun persoonlijke huis- en woonadrs, en geen postbusbedrijven met personeel, maakt het toch wat dubieus. Aan de andere kant zijn al je gegevens al bekend als GLB aanvrager, en ook daar sta je met naam en toenaam en subsidiebedrag.
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 22-01-26 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:44

denisesilver schreef:

Veel garagebedrijven zijn naaiers. Ik zeg niet alle, maar veel zijn dat helaas wel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:51

Nou ondertussen thuis. Ik dan, auto staat nog daar. Telefoon staat op de lader zodat ik bij mijn gegevens kan. Zo meteen bellen met de verzekering, en onze eigen garage waar die heen moet, en hopen dat de auto zonder sleutels verplaatst kan worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:00

Ik weet niet of het wat uitmaakt maar heb je hem dan niet op de handrem gezet?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:19

Nee als het goed is staat hij gewoon in zijn 1.

Ergernissen gaan gewoon door. Garage vind het geen probleem dat mijn auto vandaag al zou worden gebracht. Maar de partij die hem weg zou slepen heeft gezegd dat ik mijn verzekering moet bellen, zodat het via hun loopt. Echter: via telefoon krijg ik een bandje waarop je wat moet inspreken, vervolgens honderd keuzemenu’s door moet etc. Via de chat wordt je niet geholpen of verwezen naar het telefoonnummer. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon iemand aan de telefoon kreeg? Nee heel handig al die chatbots etc etc. En dan janken als mensen chagrijnig zijn aan de telefoon. Gek hè! Het is ook niet zo dat ik gewoon moet werken vandaag _-:(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:21

Wat ontzettend onhandig zeg. :\

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:38

Ik blijk niet pechhulp verzekerd te zijn, dus nu mag ik het zelf gaan regelen +:)+