Show je Vinted koopjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:04

Brunello Cucinelli is alleen niet te betalen... Ook op Vinted vaak niet. En de kwaliteit van de duurdere lijn RL is gewoon echt heel goed. Van mijn truien zie je het merkje niet eens :)).

Ik heb een kasjmier vest van Brunello Cucinelli, dat was echt een gelukje.

caro29

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:24

Hier een kind dat de hoodies van RL fijn vindt alleen weinig te vinden in zijn maat. Ik koop ze meestal voor Max €25 maar nu slecht te vinden. Wel de stoere beer. Vandaag de ronde met de beer en skies aan. Winter thema

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:30

Afbeelding
Zo, koekoek :)).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:25

Nulletje te veel? Gok ik

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:38

Purple label beren truien zitten nieuw tegen 2100 euro aan dus qua prijs niwr eens zo gek omdat deze niet meer verkrijgbaar is.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:43

Ik snap wel dat je Ralph Lauren veel goedkope items vindt.
Er is niet zo heel veel vraag naar.
Maar wel leuk als je er van houdt. Dan heb je mazzel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 22:17

Echt wel zonde idd dat ze de groene lijn/lauren hebben idd. Het heeft soms prima items, maar dat is echt een hele andere kwaliteit dan hun andere lijnen. Ik koop het nooit.

Klopt, de meeste mensen kennen purple label/collection niet.
En dat is qua kwaliteit echt wel vergelijkbaar met Loro Piana, of misschien wel mooier. Loro Piana vind ik echt wel overgewaardeerd. Ja het is mooi, maar echt niet mooier dan Collection. Heb er eentje gehad en die vond ik heel fijn, maar niet dat ik zeg ik moet ze perse weer.
Heb een Jill Sander, die is echt heel fijn ook.

Bij collection is merk label niet te zien nee.
En die beren zijn idd zo duur. En heel geliefd.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:00

Doubtless schreef:
De ontwerpen en stijl zijn volgens de jaren '90, waardoor ze (naar mijn mening) in het huidige straatbeeld een ouderwetse uitstraling hebben. De ontwerpen die zichzelf herhalen dragen daaraan bij. Maar ik gok dat de nostalgie die het oproept juist een van de dingen is die jou wel aanspreekt :-)

Kan me hier ook wel in vinden hoor, sommige dingen zijn gewoon ''ouderwets'', waardoor het niet meteen niet klassiek kan zijn en zeker van goede kwaliteit. Maar bepaalde ontwerpen zijn al jaren oud en zie je momenteel minder in het huidige straatbeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:37

Maar, wat maakt het uit :o ? De mensen die het kopen vinden het wel mooi en dragen het graag. Ik weet niet waarom alweer benoemd moet worden dat RL ouderwets/gedateerd/weetikveelwat is, er komt andersom toch ook geen commentaar?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:45

Idd, dit is een leuk topic, en bv zelf is dat ook niet mijn smaak, maar kijk wel graag mee wat andere mensen scoren, want zelf ook gek op koopjes, alleen in een andere stijl dan.
Daarvoor noem je een ander toch niet ouderwets of eender wat?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:50

Niks :D Maar in een topic waar aankopen worden geshowd en wordt gepraat over leuke merken om op te zoeken is dit geen vreemde discussie? Vind de antwoorden hoe ieder er naar kijkt wel leuk om te lezen namelijk!

Want eerlijk gezegd dacht ik bij RL als ''quiet luxury'' niet direct als quiet of echt als luxe. Maar toen ik las over purple label en dat er dan geen merkjes te zien zijn, já dát is iets heel anders! Maar wist daar niet vanaf :) Zo leert men weer wat bij

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:49

Is het niet zo dat veel luxe merken zowel een 'betaalbaar' als een 'luxer' label hebben? Michael Kors heeft bijvoorbeeld de Michael Kors Collection, die in andere landen wordt geproduceerd en betere materialen gebruikt dan hun reguliere producten. Versace met Jeans Couture als betaalbaar label?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:56

Ik zoek ook bewust naar de duurdere collectie items :j Dankzij Lau heb ik een aantal prachtige RL purple en black label truien en vestjes, en die zijn echt geweldig! Vooral de purple label kleding <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 18:16

Zeker hebben aantal merken dat. Versace, burberry, Armani, Prada (miu miu nog steeds duur) Moschino.

Ralph Lauren is natuurlijk begonnen als polo en pas later andere lijnen erbij gekregen. Polo heeft ook wel grote verschillen qua prijs en kwaliteit binnen z’n eigen lijn.
Collection is hun hoogste segment.
Eerder hadden ze nog black label. Dat was wat moderner en strakker. Qua prijs en kwaliteit vergelijkbaar met collection. Wellicht iets goedkoper. Maar dat is nu ook collection geworden, want dat strakkere/moderne liep dus minder goed en is nu gewoon collection.
Ik had altijd graag black label. Dat was echt totaal niet ouderwets. Eerder strak/minimalistisch.

En dan hebben ze sinds paar jaar hun groene label Lauren. Dat is echt de goedkopere lijn.
Maar hun RRL lijn (Ranch/navajo) lijn is weer heel klein met kleine oplage. Maar super super mooi. Echt super gaaf. Heel stoer.

En wellicht zit ik in een andere ‘straat’ maar ik ken juist heel veel mensen die dit klassieke/ouderwetse dragen en zie het dus zeker veel in het ‘straatbeeld’. Meer dan bijv Zara.
Maar goed ik heb een hekel aan de (moderne)stad. Dus mij tref je eerder aan in de natuur/modder tenzij ik naar bijv museum/opera/concert ga.
Kortom je straatbeeld is ook groot deel wat je eigen bubbel is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:46

Afbeelding

Ik vind het heel cute staan, zo'n RL trui!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:32

_San87_ schreef:
Maar, wat maakt het uit :o ? De mensen die het kopen vinden het wel mooi en dragen het graag. Ik weet niet waarom alweer benoemd moet worden dat RL ouderwets/gedateerd/weetikveelwat is, er komt andersom toch ook geen commentaar?

Waarom is dit zo’n gevoelig onderwerp dan? Er wordt toch niks lelijks gezegd? Het ging de laatste posts heeeel veel over RL, daarom dat ik een reactie gaf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:34

Doubtless schreef:
_San87_ schreef:

Waarom is dit zo’n gevoelig onderwerp dan? Er wordt toch niks lelijks gezegd? Het ging de laatste posts heeeel veel over RL, daarom dat ik een reactie gaf.

Gedateerd is bepaald geen compliment :). Maar ok.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 22:54

Die is zo mooi die beer <3
Mijn middelste had hem ook aan vanmiddag. Ook heel zacht. Ik blijf ze echt heerlijk, cute, sportief en mooi vinden die beren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:20

Ja en zo makkelijk te combineren met van alles. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:25

_San87_ schreef:

Een compliment aan? De trui? Als ik een kledingstuk gedateerd vind en jij vat dat op als een belediging aan de persoon, dan ligt dat meer aan jou dan aan de opmerking :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 06:25

Ik associeer RL heel erg met Vindicat, Rotary, en balletjes van corp en laat ik daar nou hekel aan hebben.
Maar heeft ook hele mooie tijdloze items ….. we hebben hier mooie jurk voor dochter voor de kerst….heerlijk zacht geweldig model en je ziet geen merk tenminste paardje is blauw op een blauwe tweed stof dankzij Lau en zo’n jurk wil ik zelf ook wel

Daar hou ik van

Is juist leuk om iemand met enthousiasme te zien maar ook kritische noot waardeer ik we hebben niet dezelfde smaak en ik zie dingen voorbij komen waarvan ik denk…echt is dat mooi

Zelf heb ik dankzij dit topic Dale of Norway ontdekt, en devold deze koop ik overigens nieuw niet op vinted dat vertrouw ik niet en de mooie items zijn gewoon te duur voor 50€ minder koop ik het wel nieuw

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:17

Doubtless schreef:
_San87_ schreef:

Een compliment aan? De trui? Als ik een kledingstuk gedateerd vind en jij vat dat op als een belediging aan de persoon, dan ligt dat meer aan jou dan aan de opmerking :+

Dat je de nood hebt om je gedachten uit te typen zegt dan natuurlijk weer alles over jou.

Zoals ik soms maar zeg.. Mensen kunnen je horen als je praat. En dat is echt niet altijd nodig.

Zullen we weer gewoon teruggaan naar het doel van dit topic, namelijk showen wat je voor koopjes op Vinted hebt gescoord?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:55

Upendo ik was me van geen kwaad bewust dat mijn opmerking als persoonlijke belediging opgepakt zou worden. Als ik het teruglees snap ik de ophef ook niet zo. Waarom kan zoiets niet besproken worden?

wat wil je afspreken als we verder gaan? Dat daar geen andere reactie op mag komen dan “oh mooi”?
Zou niet willen dat ik iemand (weer) tegen het zere been schop.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 10-12-24 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:08

Doubtless schreef:
_San87_ schreef:

Helemaal met je eens :) Daarbij mag je toch je mening geven, zeker als het geen
persoonlijke aanval is!

Ik moet bij die "gedateerde RL" shirts / truien / rokken een beetje aan de stijl denken
van Roelien van Gooische Vrouwen :D, en daar is werkelijk helemaal niets mis mee, maar ik zou het niet
zo snel dragen.

Daarbij koop ik kledingstukken waarvan jullie misschien wel weer denken, is die vrouw wel
helemaal goed bij haar hoofd :D

tita schreef:
Is juist leuk om iemand met enthousiasme te zien maar ook kritische noot waardeer ik we hebben niet dezelfde smaak en ik zie dingen voorbij komen waarvan ik denk…echt is dat mooi

Dit, maar ik vind het juist ook leuk, dat als iemand het draagt en het mooi gestyld is, dat ik denk, wauw, hier had ik nooit opgekomen :j

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:55

Als kleding goed bij je past en je draagt het graag dan is dat het mooist. En daarin zoveel mensen en zoveel wensen. Lautje heb je de nieuwe polo intarsia jurk gezien bij de meisjeskleding? Ik vind hem zo mooi. Weet jij of die lichtblauwe blouse ergens te koop is of iets vergelijkbaars?