Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:purny schreef:Nu je het zegt.. ik heb vandaag bij de diëtist 1,5 uur gezeten met intake met mondkapje op. Heb nu idd ook hoofdpijn
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/n ... tiging.amp
Heb dit vandaag geloof ik al 20x op Facebook geplaatst
lenaa_tje schreef:Dat is in het buitenland toch ook overal?
Relaxed schreef:Blussem schreef:Laat staan wanneer ze vieze mondkapje af nemen en ik hun hand vast houden om vervolgens met die zelfde handen van alles aan te raken.
Nogmaals, je kunt niet via je handen anderen besmetten, dat gaat via de lucht..
Relaxed schreef:Blussem schreef:Laat staan wanneer ze vieze mondkapje af nemen en ik hun hand vast houden om vervolgens met die zelfde handen van alles aan te raken.
Citaat:Maasstad Ziekenhuis schaalt reguliere zorg af om dreigend beddentekort
Waar veel ziekenhuizen zich voorbereiden op het opschorten van een deel van de reguliere zorg, ziet het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam zich genoodzaakt om die stap nu al te zetten. Door de toestroom van covid-19-patiënten dreigt er een tekort aan bedden met als gevolg dat bepaalde behandelingen moeten worden uitgesteld.
Het gaat bijvoorbeeld om liesbreuk- of heupoperaties. Vanaf maandag zal het ziekenhuis afspraken afzeggen. "We gaan 20 procent van de reguliere zorg afschalen", zegt bestuursvoorzitter Peter Langenbach. "In maart en april moesten we 60 procent afschalen, zover zijn we gelukkig nog niet. Maar het kan zijn dat we later weer op een punt komen waar wel pijnlijke keuzes moeten worden gemaakt."
BEKIJK OOK
Maasstad Ziekenhuis schaalt reguliere zorg af om dreigend beddentekort
ÉÉN UUR GELEDEN
Onderzoek: groot deel genezen coronapatiënten na half jaar nog klachten
Veel patiënten die genezen zijn van corona blijken na bijna een half jaar nog altijd klachten te hebben. Het Longfonds en de Universiteit Maastricht volgen ruim duizend patiënten sinds het begin van de coronacrisis.
"Meer dan de helft van hen heeft nog zes of meer klachten", zegt Michael Rutgers, directeur van het Longfonds, in het NOS Radio 1 Journaal. "En negen op de tien is nog niet klachtenvrij. Dat is best verontrustend. Het is niet zo dat iedereen die corona heeft gehad deze klachten houdt. Het gaat om deze specifieke groep."
Goede begeleiding
Rutgers noemt klachten als vermoeidheid, spierpijn, kortademigheid en hoofdpijn. De meeste deelnemers aan het onderzoek (94 procent) lagen niet in het ziekenhuis: zij hadden milde klachten. De gemiddelde leeftijd van de respondenten is 48 jaar en 86 procent van hen zei een goede gezondheid te hebben voor de coronabesmetting.
"Het moet nog verder onderzocht worden, we zijn er nog lang niet. Ik zou de conclusie trekken dat we vooral niet te lichtzinnig moeten doen over de periode na de acute coronaklachten. Het kan zijn dat je er lang ellende aan overhoudt. Ik denk dat die mensen goed begeleid moeten worden."
linnie050 schreef:mondkapjes kun je gewoon gelijk in je supermarkt mee nemen want zijn overal gewoon te koop.Wij hebben nog niet eens mondkapjes thuis![]()
Vandaag boodschappen doen ben benieuwd of meer mensen kapjes dragen.
Wij wonen in een dorp.
Vandaag maar eens mondkapjes gaan bestellen.
Ik zal ook eens googlen op uitwasbare filter stof.
Popstra schreef:Echwel schreef:[ [url=m/OO7Atf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou dit antwoord kreeg ik dus terug
Hilarisch.
Wat een bullshit dit!
Ik ben longpatient met minder inhoud dan iemand met gezonde longen en heb geen enkele last tijdens het dragen van een kapje