Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:49

De spoedzorg gaat gewoon door hoor. Mijn zoon heeft spoedzorg gehad en is goed gezien op de poli en volgende week nog een keer , Mijn broer heeft spoedopname gehad en is nu onder supervisie van weer thuis. Bij beiden niets met corona te maken

Zorg was goed en professioneel.

Wat moonfish heeft gedaan was allemaal niet zo spannend en vitamine C hoge dosering wordt vaker toegepast. Dus niet nodig om dit op te blazen tot iets heul bijzonder }> .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:50

Voor Echwel.
Ben je nu klaar met je gezanik over of het verhaal klopt?
Een beetje respect mag ook, alles is netjes besproken met artsen en dat het beleid is wat het is, kan ik niks aan doen!
Afbeelding

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:00

moonfish13 schreef:
Voor Echwel.
Ben je nu klaar met je gezanik over of het verhaal klopt?
Een beetje respect mag ook, alles is netjes besproken met artsen en dat het beleid is wat het is, kan ik niks aan doen!
[ [url=m/ZlIpdX.jpg]Afbeelding[/url] ]

sorry dat ik het zeg hoor, maar wat wil je nou?
Vind je dat je het nieuwe medicijn hebt uitgevonden of wat? Ik erger me er best wel aan, en vraag me echt af wat je nou eigenlijk wil? Heel fijn dat het goed bij uitpakt echt waar, maar dat wil niet zeggen dat het bij andere ook zo gaat.

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:03

Wow Moonfish beetje misselijke opmerking.
Niet meer dan normaal dat zelfbevindingen in twijfel worden getrokken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:03

Leven en laten leven en gewoon met interesse lezen. Niets meer en niets minder.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:04

moonfish13 schreef:
Tokedri:
Nou met zo’n zelfde gevoel zit ik hier dus ook.
Ik vind het écht ruk.
Ook stel ze zouden een goede test hebben nu, en ik test negatief.
Dan houdt het in dat er nog iets anders rondwaart want de pollen waren echt nul toen ik ziek werd.
En ik krijg pas lichte klachten bij meerdere dagen oranje, en het had net meerdere dagen fatsoenlijk geregend, dan ben ik klachtenvrij.
Maar met goede test negatief zou ik tenminste weten waar ik aan toe ben.
Dan hebben we gewoon het zekere voor het onzekere genomen met erg goed resultaat, voor de kennis en protocollen die er waren.
Maar dan weet je wel of het covid was of niet.
Zelf vind ik het in elk geval enorm dubieus dat iemand die superveel virussen overslaat dit kreeg en direct zo agressief.
Want ik heb nog nooit gehad dat ik van een virusje met niet zware diarree 1 week infuus nodig had hoor.
Dat is echt van de pot gerukt voor mijn aandoening, dus er was echt wat niet goed.
Echt nu ik dit typ word ik er gewoon gefrustreerd van, schiet gewoon niet op dit testbeleid.
En als patiënt is het gewoon echt niet leuk dit.
Als je het leest van een ander is het een ver van je bed show die frustratie, tot je zelf de sjaak bent dan kom je erachter hoe r*k het is.
Sorry klinkt misschien grof, maar ik baal écht verschrikkelijk nu momenteel.

Rytir, knuf. :(:)

Ja t is bizar
Ik sprak m’n arts uit het Radboud donderdag. Hij vertelde dat de testen als ze positief zijn wel echt positief zijn
Maar de negatieve testen zijn maar 60% betrouwbaar
Hij was de afgelopen weken intensivist op de ic in het radboud.
Ook hij zegt dat het allemaal heel lastig en onduidelijk is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:06

Reproductiegetal in Dld zou idd hoger zijn. Maar alsnog als je het aantal besmettingen afmeet tegen het aantal inwoners van onze oosterburen vind ik het niet zo spannend allemaal.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:10

Wemkelover.
Welnee daar zijn ze in China allang mee bezig geweest dit.
En wat Pien zegt!
Het is gewoon bekend dat virussen vitamine C niet tof vinden en ik heb dit besteld toen het er hier naar uit zag dat de IC’s vol kwamen.
Maar voor zeggen dat het de oplossing is, heb je een mega testgroep nodig en dat ben ik niet.
Ik heb nergens gezegd dat dit bij iedereen zal werken, en dat zal ik nooit zeggen ook.
Wat mij irriteert is dat er gemeld wordt dat mijn verhaal onzin is.
Dat is het dus niet, zijn zát mensen bij betrokken ook geweest medisch.
Ik heb mezelf willen proberen te beschermen tegen erger en ben blij dat het zo goed gaat.
En samen met mij de medici.
Dus oprecht: die ergernis is niet nodig.
Ik hoop alleen dat áls men er wat in ziet qua bloed ze er wat mee doen, maar wel als er een goede testmethode is gevonden.
Samen moeten we het doen, wie weet blijkt de oplossing straks pruimen eten wetenschappelijk bewezen.
Het zal mij een zorg zijn zolang dit maar stopt.

Echwel, bevinding van de huisartspraktijk.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:10

SusanH, het gaat er om dat het R getal weer stijgt, dat is zorgelijk in mijn ogen. Hopelijk blijft het niet een stijgende lijn.

moonfish13, ik trek je verhaal niet in twijfel, maar de gang van zaken zoals bij jou, zal niet opgaan voor veel andere mensen. Ik vroeg me gewoon het een en ander af. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:13

Dat is geen goed nieuws uit Duitsland...

Ik lees net ook op de liveblog van de NOS dat in Wuhan weer een besmetting is, en dat in noordoost China ook weer meer besmettingen zijn, dus daar gaat het weer op slot. Ben benieuwd of ze het weer snel onder controle gaan krijgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:16

Ann schreef:
SusanH, het gaat er om dat het R getal weer stijgt, dat is zorgelijk in mijn ogen. Hopelijk blijft het niet een stijgende lijn.

moonfish13, ik trek je verhaal niet in twijfel, maar de gang van zaken zoals bij jou, zal niet opgaan voor veel andere mensen. Ik vroeg me gewoon het een en ander af. :-)

Mag! :j
En daarom plaats ik dus duidelijk dat ik niét zomaar out of the blue dit heb gedaan.
Juist om te voorkomen dat men denkt dat ik dit voor niks deed, ik mócht niet eens van het infuus af van het ziekenhuis de derde dag.
Daarna na 5 dagen ofzo hebben ze het vanuit de huisarts nog dagen verlengd tot zolang nodig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:18

Zuid-Korea heeft ook weer 2100 uitgaansgelegenheden gesloten. Alweer 40 mensen besmet...
Zoals het er nu naar uitziet, komt er een 2e piek aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:19

Ann dat snap ik ook hoor dat het om die R gaat. Maar het totaal aantal besmettingen is best klein op zo'n groot land. Dus zorgelijk, ja je moet het goed monitoren. Maar het is niet zo dat meteen de ziekenhuizen vol stromen met deze aantallen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:21

poedersuiker zeg van Korea en Duitsland. ;( ;( ;(
Diep van binnen ben je er bang voor, maar nu gebeurt het dus...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:29

In Zuid-Korea is er één besmet iemand die in diverse clubs is geweest , dus zo zie je hoe besmettelijk het is.
Ik denk dat ik de kroeg echt over ga slaan in de komende tijd, terras is ander verhaal maar voel me op mijn eigen terras toch een stuk veiliger.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:35

Ik snap ook niet dat je nu al die clubs en kroegen in wil nu.
Doodeng vind ik dat in deze tijd, en wat Bigone zegt je ziet maar hoe snel het weer verspreidt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:36

bigone schreef:
In Zuid-Korea is er één besmet iemand die in diverse clubs is geweest , dus zo zie je hoe besmettelijk het is.
Ik denk dat ik de kroeg echt over ga slaan in de komende tijd, terras is ander verhaal maar voel me op mijn eigen terras toch een stuk veiliger.

Kroegen en clubs, dat is echt geen goed idee nee. Ik snap ook niet dat ze dat gewoon weer open hebben gegooid daar. Ik lees net in het Parool dat mensen in Zuid Korea ook helemaal niet goed afstand houden. Als er dan ook nog drank bij komt....

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:38

Maar zei Rutte niet in zijn persconferentie van afgelopen week dat dat de reden is dat Nederland niet dagelijks dat R getal publiceert, omdat het dagelijks fluctueert en daarom niet echt wat aan kunt afleiden van één dag, maar dat je dat per periode moet bekijken?

Ik lees ook dat die R waarde afgelopen woensdag nog 0.65 was bijvoorbeeld in Duitsland.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:47

beert schreef:
Maar zei Rutte niet in zijn persconferentie van afgelopen week dat dat de reden is dat Nederland niet dagelijks dat R getal publiceert, omdat het dagelijks fluctueert en daarom niet echt wat aan kunt afleiden van één dag, maar dat je dat per periode moet bekijken?

Ik lees ook dat die R waarde afgelopen woensdag nog 0.65 was bijvoorbeeld in Duitsland.

Afbeelding
https://www.n-tv.de/panorama/Deutsche-A ... 70247.html

Als je naar de grafiek kijkt, zie je dat hij ineens behoorlijk is gestegen weer, terwijl hij eerst toch redelijk stabiel leeg te zijn en zelfs naar beneden ging. De laatste soort van piek was op 27 april, toen het bij 1,0 lag en dat was slechts een verschil van 0,1 met de dag ervoor. Nu is het in de periode van woensdag t/m zaterdag van 0,65 naar 1,1 gegaan en dat is toch een forse stijging. Helemaal omdat het op vrijdag nog bij 0,83 lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:50

Destination schreef:
[ [url=m/y2pk1S.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.n-tv.de/panorama/Deutsche-A ... 70247.html

Als je naar de grafiek kijkt, zie je dat hij ineens behoorlijk is gestegen weer, terwijl hij eerst toch redelijk stabiel leeg te zijn en zelfs naar beneden ging. De laatste soort van piek was op 27 april, toen het bij 1,0 lag en dat was slechts een verschil van 0,1 met de dag ervoor. Nu is het in de periode van woensdag t/m zaterdag van 0,65 naar 1,1 gegaan en dat is toch een forse stijging. Helemaal omdat het op vrijdag nog bij 0,83 lag.

Wat gek.
Geven ze daar een verklaring voor in Duitsland?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:54

Nee, niet echt. Er wordt wel gezegd dat het kan komen door een vertraging in het mededelen van de aantallen. 1 mei was natuurlijk een feestdag bij ons en daarna had je gelijk een weekend. Dat zijn praktisch 3 dagen waarop niets gebeurd, waardoor deze aantallen pas later aan de statistieken worden toegevoegd. Dan heb je nog dat we heel veel verschillende gezondheidsambten hebben en die hebben allemaal hun eigen werkwijze. Zo leveren sommigen de aantallen digitaal aan, waarbij het bij anderen via de fax of per post gaat, wat voor nog meer vertraging kan zorgen. Het is dus niet per se zo dat we nu ineens veel meer nieuwe besmettingen hebben in Duitsland. Beert hat in dat opzicht wel gelijk; het wordt pas interessant als het een paar dagen zo hoog blijft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:04

Misschien mede door de protesten waar steeds honderden mensen op elkaar staan.
Vrijdag waren er zelfs duizenden aan het protesteren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:07

Sizzle schreef:

Maar die van vrijdag zullen op zaterdag nog niet getest en opgenomen in de statistieken zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:12

Destination schreef:
Sizzle schreef:

Maar die van vrijdag zullen op zaterdag nog niet getest en opgenomen in de statistieken zijn.

Nee dat komt nog, maar de protesten gaan al langer.
Gisteren stonden er 1200 mensen op het Alexanderplein, dus dat kan ook nog „interessant“ uitpakken.
Vandaag is voor moederdag de duitse grens open trouwens.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:13

Ik kan je posts trouwens erg waarderen destination, je noemt factoren waar ik niet 123 aan denk.
Echt superfijn lezen! :j