Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:00

Relaxed schreef:
Maar als je test op Schiphol dat zegt toch niks? Als je net een uur daarvoor in het vliegtuig het virus hebt opgepikt?

Dat dus...

Het is zooooo krom allemaal!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:27

Relaxed schreef:
Maar als je test op Schiphol dat zegt toch niks? Als je net een uur daarvoor in het vliegtuig het virus hebt opgepikt?

Klopt wel maar het zegt wel wat van dat moment.

Dus als je het een uur geleden opgepikt hebt in het vliegtuig zou je zeggen dat je positief test toch.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 11-09-20 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:31

baudyh schreef:
Relaxed schreef:

Maar daarna ga je geen test meer doen? Dan zegt het toch helemaal niks?

baudyh

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:34

Als ik daarna geen klachten krijg hoef ik niet te testen nee. Krijg ik wel klachten dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:35

Maar op Schiphol ga je wel testen zonder klachten? Sorry, maar ik probeer het te begrijpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:15

baudyh schreef:
Relaxed schreef:

Dus als je het een uur geleden opgepikt hebt in het vliegtuig zou je zeggen dat je positief test toch.

Incubatietijd is 2 tot 14 dagen :+ dus testen op Schiphol heeft echt geen nut als je geen klachten hebt.. :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:47

Alleen als je langer op vakantie bent en de heenweg besmet bent geraakt.. misschien wel mogelijk

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:18

Het heeft wel nut omdat je weet dat je het op
Dat moment niet had.
Maar ik lees net dat de test straat op Schiphol morgen sluit.
Tjonge jonge, het gaat wel lekker zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:37

Om correct te zijn hoor je én gelijk na aankomst te testen en na een week nog een keer. Niet laten testen omdat je geen symptomen hebt is kul. Zo is Taiwan in juli helemaal platgelegd door een Belg, die zat er 2 maanden, nooit symptomen gehad maar de test net voor vertrek naar huis was wél prachtig positief. En na bloedonderzoek had ie nog 2 types antistoffen dus konden ze ervan uitgaan dat is 2x besmet is geweest.

Geen symptomen zegt niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:59

Maar toch mag je verder alleen maar testen met symptomen.. Want capaciteitsproblemen.. Echt iedere logica ontgaat me

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:34

De teststraat op Schiphol gaat dicht. Ze hebben geen capaciteit genoeg.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 05:33

Dan zit ik in een oranje land ,( en let wel nu denkt iedereen dat je besmet terug komt) kom ik terug kan ik niet testen.( dus als ik het dan evt krijg ligt de schuld in Griekenland) ( terwijl ik het wel op Schiphol gekregen kan hebben, ff een vb) Deze soap word steeds erger.
Slechte zaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:16

Maar dat testen zegt niks, omdat je met incubatietijd zit. Daarom de quarantaine als je terug komt uit een oranje gebied.

Wat zou het voor nut hebben om op Schiphol te testen? Helemaal als je jouw voorbeeld neemt met op Schiphol besmet worden, dan komt dat er niet uit want incubatietijd. Daarom is er die quarantaine.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 12-09-20 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:18

Ik snapte de teststraat daar sowieso niet.. kans is toch best aannemelijk dat je in het vliegtuig terug besmet raakt (been there done that). En iets met incubatietijd.. ik voelde me bij aankomst nog prima. Voor de zekerheid in quarantaine. En van de plantjes in huis kan je het niet krijgen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:20

idinn schreef:
Ik snapte de teststraat daar sowieso niet.. kans is toch best aannemelijk dat je in het vliegtuig terug besmet raakt (been there done that). En iets met incubatietijd.. ik voelde me bij aankomst nog prima. Voor de zekerheid in quarantaine. En van de plantjes in huis kan je het niet krijgen :+

Nou dat dus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:31

elnienjo schreef:
De teststraat op Schiphol gaat dicht. Ze hebben geen capaciteit genoeg.

En nu gaat het testcentrum op de luchthaven van Zaventem net open :')
Lijkt wel een ruildingetje ofzo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:22

Je kan er wel mensen uit filteren die al besmet aankomen en zo opvolgen wie risico gelopen heeft aan boord.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:44

Wij keren morgen eerder terug dan gepland uit Griekenland. Jammer dat we eerder weg moesten, maar desondanks toch een toptijd gehad hier :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:57

Ik snap er echt geen fluit van. We hebben maanden gehad om de testcapaciteit op orde te krijgen, en het wordt (zoals voorspeld) herfst, en het is meteen weer allemaal tekort en niet mogelijk. Wat is er in die maanden gedaan dan?
En als we het niet meer bij kunnen houden, wat gebeurt er nu dan? Toch wachten tot er weer mensen dood gaan? (En dan heel verbaasd zijn omdat we dat niet aan zagen komen?)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:08

Varekaj schreef:
Om correct te zijn hoor je én gelijk na aankomst te testen en na een week nog een keer. Niet laten testen omdat je geen symptomen hebt is kul. Zo is Taiwan in juli helemaal platgelegd door een Belg, die zat er 2 maanden, nooit symptomen gehad maar de test net voor vertrek naar huis was wél prachtig positief. En na bloedonderzoek had ie nog 2 types antistoffen dus konden ze ervan uitgaan dat is 2x besmet is geweest.

Geen symptomen zegt niks.

Klinkt goed, realiteit is dat je zonder klachten niet welkom bent voor een test. En met klachten is het momenteel vooral heel veel geduld hebben tot je een datum krijgt om te testen, en dan weer geduld hebben tot de uitslag er is.
Kortom, zonder symptomen wordt er niet getest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:50

Shadow0 schreef:
Ik snap er echt geen fluit van. We hebben maanden gehad om de testcapaciteit op orde te krijgen, en het wordt (zoals voorspeld) herfst, en het is meteen weer allemaal tekort en niet mogelijk. Wat is er in die maanden gedaan dan?
En als we het niet meer bij kunnen houden, wat gebeurt er nu dan? Toch wachten tot er weer mensen dood gaan? (En dan heel verbaasd zijn omdat we dat niet aan zagen komen?)

Als heel Nederland zich ineens laat testen ook wanneer ze geen symptomen hebben is het snel gedaan met de voorraad.
Zeker wanneer ze alleen met bepaalde bedrijven afspraken hebben

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:12

Ik ben woensdag naar Sicilië gevlogen en dat voelde eigenlijk heel veilig. Het was met Transavia, dus je krijgt sowieso geen eten of drinken. Tenzij je zelf bestelt, wat bijna niemand doet. En het vliegtuig was maar 40% gevuld. Had drie stoelen voor mezelf alleen.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 12-09-20 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:13

Westhof schreef:
Wij keren morgen eerder terug dan gepland uit Griekenland. Jammer dat we eerder weg moesten, maar desondanks toch een toptijd gehad hier :D

Jammer wel, maar toch even lekker er tussenuit geweest. Had je dan een pakketreis dat je eerder terug moest?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:39

purny schreef:
Als heel Nederland zich ineens laat testen ook wanneer ze geen symptomen hebben is het snel gedaan met de voorraad.

Dat is alleen niet aan de orde.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:39

Bloodymary schreef:
Jammer wel, maar toch even lekker er tussenuit geweest. Had je dan een pakketreis dat je eerder terug moest?

Ja, we hebben een pakketreis via TUI. We konden er wel voor kiezen om te blijven. Dan moest je een formulier onderteken waarmee zij in feite hun handen van je aftrekken. Wel even overwogen om te blijven en zelf een terugvlucht via Düsseldorf te boeken, maar we durfden het risico toch niet aan.