Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:35

Ik woon dan aan een zandpad en zelfs de enkele wandelaar die anders vriendelijk zwaait loopt nu als een robot met de hond door. Heel apart.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:36

Knuffel Suzanne :(:)

Wij maken alleen nog gebruik van de afhaaldeur bij de supermarkt. Bestel online en mn man haalt het af in de avond 1x per week. Ik mag de deur niet meer uit. Zo lang ik geen koorts heb mag mn man nog wel.

Ik hoop echt dat we eind deze week en volgende week de resultaten gaan zien van de regels. Ik denk zelf wel dat we volgende week ook nog af moeten wachten, dus idd tm 6 april omdat afgelopen weekend nog meespeelt.

Ik liep net even naar mn auto (foei) maar niemand op straat en hij staat naast de voordeur want ik moest hem even aankoppelen (elektrisch, vorst snachts dus accu loopt dan sneller leeg) en er hangt ook gewoon een hele nare, dode sfeer op straat. Er was echt niemand buiten, net zo'n horrorfilm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:37

Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ae4b0d18/

Als je corona hebt gehad, ben je vermoedelijk maar tijdelijk beschermd.

Net als met griep eigenlijk. Maar als je de basis weet kan je wel vaccineren voor een milder verloop. Net als met de griepprik. En we weten na dit jaar wel hoe Covid-19 zich gedraagt. Dus dan zijn we wel beter voorbereid als het terugkeert.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:38

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:38

Pandora2 schreef:

Maar dat is met elke griep zo.
Het gevaar is nu dat het niemand beschermt was en het daardoor in een piek komt.
De hoop is dat als de meeste mensen het nu gehad hebben ze het minder erg krijgen door de antistoffen en het verloop niet in een piek komt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:39

Suzanne :(:)

Ik ben zo ontzettend blij dat het nog mooi weer is de afgelopen dagen. Sinds zondagavond heb ik keelpijn en om die reden heb ik mezelf thuis maar geïsoleerd, ook niet naar stal dus. Voel me verder helemaal prima, maar de keelpijn houdt aan en ik wil geen risico's nemen. 's Middags pak ik dus maar lekker de tijd om te genieten van de zon nu het nog kan. Maar pff, wat een ellende allemaal.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:39

Electra63 schreef:
Het zijn vooral nu mensen die een vaste jaar plaats hebben.
Sommigen (vooral ouderen) zijn daar onafgebroken van maart t/m oktober.
Het is een 2e huis, voor die mensen. Sommigen wonen in een flatje in de stad.

Maar valt dat onder toerisme? Ik wil het eigenlijk niet steeds over Duitsland hebben, maar daar zijn toeristische overnachtingen verboden. Het wonen op campings, vakantieparken e.d. is nu nog wel toegestaan, omdat er minder bewegingen zijn bij mensen die hun hele leven voor een aantal maanden verplaatsen.

Wat vervelend Suzanne :(:) Wij hebben gisteren ook boodschappen gedaan en hebben de sfeer zoveel mogelijk luchtig proberen te houden. Ik stoorde me eigenlijk meer aan de lege schappen dan aan de afstand tot andere mensen. We konden nergens meer een pak melk krijgen helaas.
Laatst bijgewerkt door Destination op 25-03-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:41

Als je niet steeds heen en weer rijdt voor alleen de weekenden, maar echt maanden op zo'n recreatiepark zit lijkt het mij geen probleem. Het steeds verplaatsen dat is een probleem momenteel. Mijn opa en oma zaten vroeger ook van maart tm juli in hun stacaravan. Wij vervolgens zes weken, en dan daarna opa en oma weer tm oktober.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:42

Vervelend Suzanne, ik heb ook al een aantal keer gevochten tegen tranen, en waarom eigenlijk? Ik ben nog gezond en iedereen om mij heen ook. Het is gewoon echt een zware periode. :(

Ik denk trouwens wel echt dat al zoveel mensen corona gehad hebben. Ik ken er echt veel die klachten gehad hebben en ook via via best wat verhalen over mensen die op de IC liggen. Ik hoop het, dat de meeste hier het al gehad hebben!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:42

moonsparkle schreef:
Pandora2 schreef:

Gelukkig waarschijnlijk wel een paar jaar, dan is er misschien wel medicatie beschikbaar. Ik schrok eerst van je bericht.

Sorry dat ik je liet schrikken :o

Ze verwachten binnen een jaar tot anderhalf jaar een vaccin beschikbaar te hebben. Dan zullen ze er veel meer vat op krijgen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:43

Ik vind zulke koppen in de media ook echt belachelijk. Dat is naar mijn idee bangmakerij.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:44

Pandora2 schreef:

Ze verwachten binnen een jaar tot anderhalf jaar een vaccin beschikbaar te hebben. Dan zullen ze er veel meer vat op krijgen.

Ik dacht dat er bedrijven waren die hoopten in de herfst al een vaccin klaar te hebben? Of zit ik mis?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:46

_Penotti schreef:
Ik vind zulke koppen in de media ook echt belachelijk. Dat is naar mijn idee bangmakerij.

Dat mag je vinden.
Het hangt er maar net vanaf van wie het komt.
Deze is in elk geval niet iemand die aan bangmakerij doet. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:46

Bubblewrap schreef:
kiki1976 schreef:
Spaanse leger vindt dode ouderen in bejaardentehuis, vreselijk dit |(
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... xap3v2hA3w

Nachtmerrie...

De pandemie is inderdaad een nachtmerrie.
Op het bericht wel even sensatiepers-filter zetten.

Vanwege het grote aantal ouderen wat in alle bejaardtehuizen sterft, is er een instructie om een overledenen in een aparte kamer te isoleren en te wachten tot de juiste overheid het lijk ophaalt.
Door de druk gaat dat ophalen niet altijd prompt. Ook kan je niet verwachten dat die afdeling alle desinfectieploegen op de hoogte stelt. Ja, die ploeg kan dan een lijk in een kamer tegenkomen. En dat is als alles goed gaat...
Nú er even bij dat het personeel van de bejaardtehuizen ook tot de helft gereduceerd is door dit drama.
De aantallen besmetten, zieken en doden is nauwelijks te organiseren, eigenlijk gewoon níet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:47

@electra, tot nu toe de vraag gehad van gezinnen........
Maar wij hebben geen verschijnselen en letten wel op, is het antwoord.

Die vandaag belde, 3 mensen overleden, 2 overledenen in onderzoek, 15 personen in ziekenhuis van wie 11 op ic.
Populatie stadje (stadsrechten) 6900-7500
mensen.

Dat je er überhaupt aan denkt om naar de camping te gaan.
Had terug geappt hoop dat gemeenten soepeler gaan zijn als caravan langer dan 3 dagen op erf of parkeerplek staat.

Als mensen caravan thuis kunnen hebben, kunnen ze wel extra leefruimte thuis creëren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:48

Pandora2 schreef:
_Penotti schreef:

Dat mag je vinden.
Het hangt er maar net vanaf van wie het komt.
Deze is in elk geval niet iemand die aan bangmakerij doet. ;)

Niet als je het hele bericht leest, wel de kop.
En dat zal de persoon niet doen, maar wel de krant die deze kop maakt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:48

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Ik dacht dat er bedrijven waren die hoopten in de herfst al een vaccin klaar te hebben? Of zit ik mis?

Dat zou goed nieuws zijn !
Ik hoor / lees altijd maar ten vroegste over een jaar. Misschien in de herfst klaar en dan na wat testen beschikbaar in het voorjaar. Zoiets ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:49

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

De berichtgeven was/is verwarrend.
Medicatie en vaccin worden door de pers door elkaar gehaald.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:50

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:51

Suzanne :(:)

Enkele dagen terug is hier een animatie filmpje geplaatst met Corona cellen die “I’m angry” roepen.

Heeft iemand dat filmpje nog? Kan m niet vinden...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:52

Als dit klopt is dat voorzichtig goed nieuwsAfbeelding

_Penotti

Laten we het hopen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Suzanne ik heb zulke momenten ook hoor. Dan grijpt het me ineens zo aan. Dus ik snap het heel goed :(:)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:54

capopjekop schreef:
Als dit klopt is dat voorzichtig goed nieuws[ [url=m/oSucvy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is ook wel logisch want 2 weken geleden begon ongeveer toch echt al het strengere van met verkoudheid binnen blijven?

Ik krijg wel een lach op mijn gezicht van dit soort dingen! :D