[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:19

Ik heb blijkbaar dit topic ergens een keer ontstipt :+
Barbie is weer bevallen, het heet Djemino.. Ik kreeg een beetje kortsluiting bij die naam :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:27

Domino x Jeetje Mina

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:28

Hahahaha! :D
Maar arm kind. Die Barbie zou wel 'n verplichte sterilisatie kunnen gebruiken. Hoeveel heeft zij er al wel niet geworpen? Stuk of 3-4? En allemaal beschadigd door het hebben van dat als moeder.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:30

Ze is er toch ook al een paar kwijt? Als in toegewezen aan haar ex?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:43

Die is psychisch sowieso helemaal wap volgens mij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:50

_San87_ schreef:

Dat Ken je toch nie zeggen... }:) O:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:52

Femke_Tweety schreef:
_San87_ schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:04

Femke_Tweety schreef:
Domino x Jeetje Mina

Nou precies die kortsluiting kreeg ik dus bij deze naam :+

En dr andere 2 kinderen zijn idd bij haar weggehaald en toegewezen aan dr ex. Dat doen ze ook niet voor niks..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:22

Echt, als er toch één een fokverbod zou moeten krijge. Is zij het :\ Kan niet eens voor haarzelf zorgen en de kinderen die ze al heeft. En dan gewoon door baren, onbegrijpelijk.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:12

in het geval van Barbie vind ik het eigenlijk wel sneu.
Dat arme kind is bekend geworden zonder zich te realiseren wat de gevolgen daar van zouden kunnen zijn, en nu laat de media haar nooit meer met rust.
De media laat haar zien op een manier die zoveel mogelijk clicks en kijkcijfers oplevert, het grootste deel is gewoon in haar nadeel gemonteerd.
Vind het niet gek dat ze inmiddels psychisch in de war is en al meerdere zelfmoord pogingen heeft gedaan.

overigens neemt dat niet weg dat het inderdaad verstandig zou zijn als ze zich niet meer laat bezwangeren.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:16

Ik vind het idd vooral sneu voor Barbie, maar ook voor andere mensen die ondoordacht in de schijnwerpers terecht zijn gekomen. De meesten kunnen er echt niet fatsoenlijk mee omgaan, te ingewikkeld.

En die namen...
Tja, ik heb een nichtje met 2 kinderen met ook zulke bijzondere namen. Ik betwijfel of ze deze namen uberhaupt kan spellen... laat staan in de oorspronkelijk vorm. (Denk aan ipv James -> Djeemz.)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:21

Laurora schreef:
in het geval van Barbie vind ik het eigenlijk wel sneu.
Dat arme kind is bekend geworden zonder zich te realiseren wat de gevolgen daar van zouden kunnen zijn, en nu laat de media haar nooit meer met rust.
De media laat haar zien op een manier die zoveel mogelijk clicks en kijkcijfers oplevert, het grootste deel is gewoon in haar nadeel gemonteerd.
Vind het niet gek dat ze inmiddels psychisch in de war is en al meerdere zelfmoord pogingen heeft gedaan.

overigens neemt dat niet weg dat het inderdaad verstandig zou zijn als ze zich niet meer laat bezwangeren.

Ik ben het helemaal met je eens behalve het laatste. Het zou fijn zijn als de media ook wat meer om mensenlevens zou geven dan alleen kijkcijfers en er meer goeie hulp beschikbaar is voor mensen die het zwaar hebben(niet alleen bekenden).

Aan de reacties hier ben ik wel heel erg benieuwd of de mensen die bewust geen kinderen willen zelf een goeie jeugd gehad hebben of niet. Of dat nog iets meespeelt in je overwegingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:47

Topjeugd, top ouders :j

Ik vind t vooral sneu voor de kinderen van Barbie. Niet alleen vanwege hun ‘typische’ namen maar vooral omdat ze hun leven al beginnen met moeders die helemaal koekoek is en inderdaad constant door media wordt gevolgd. Kan me niet voorstellen dat ze daar niets van mee krijgen of worden aangesproken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:49

Ik vind het erg sneu. Zowel voor moeders als kind. Psychische problemen zouden een stuk vlotter moeten worden aangepakt bij mensen, zij is hier ook weer een goed voorbeeld van. En de media helpt bepaald niet, wat er toen met het uitlekken van medische gegevens was gebeurd is schandalig..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:49

Ik heb niets vreemds meegemaakt
Maar ben gewoon geen mama materiaal

Is ergens ook een dubbele vraag
Ik snap dat je hem hebt en stelt
Maar aam de andere kant
Alsof je een nare jeugd gehad moet hebben om de kindvrij keuze te maken ;)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-11-20 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:50

Sonja_vR schreef:

Dit. Ik wist als kind al dat ik geen kinderen wilde. Leek me helemaal niks, en dat is nog steeds zo

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:01

@corinep
anderen zouden zeggen dat ik een goede jeugd heb gehad.
Twee geweldige ouders die me 100% accepteerden, een leuk broertje, kon makkelijk vrienden maken, ben nooit gepest, kon makkelijk leren, ouders hadden redelijk wat geld, kon en mocht de sporten beoefenen die ik maar wou, groot huis, grote tuin en vrijheid om me op mijn manier te ontwikkelen.
Maar ik ben ook sinds ik erg jong was depressief en heb behoorlijke psychische problemen.
Dus een goede jeugd en een goed leven in het algemeen heb ik nooit gehad.
Dat is voor mij absoluut een van de redenen geen kinderen te willen:
1. ik zou het zelf mentaal niet aankunnen.
2. de kans is aanzienlijk dat ik mijn psychische problemen doorgeef, en dat zou ik niet eerlijk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:17

Ik heb een hele fijne jeugd gehad, heeft me aan niets ontbroken :n Maar ik ben gewoon enorm op mijn vrijheid gesteld, ik kan doen wat ik wil en hoef met niks en niemand rekening te houden. Geen zorgen over de toekomst voor je eventuele kinderen. Ik ben misschien wel vrij egoïstisch, maar ik kies dus echt 100% voor mezelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:39

Femke_Tweety schreef:
_San87_ schreef:

Zal mezelf even een tik over de vingers geven :7.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:44

Relaxed schreef:
Ik heb een hele fijne jeugd gehad, heeft me aan niets ontbroken :n Maar ik ben gewoon enorm op mijn vrijheid gesteld, ik kan doen wat ik wil en hoef met niks en niemand rekening te houden. Geen zorgen over de toekomst voor je eventuele kinderen. Ik ben misschien wel vrij egoïstisch, maar ik kies dus echt 100% voor mezelf.

De keuze voor kinderen is nog egoistischer, dus maak je geen zorgen :*.

Hier trouwens ook een fijne, onbezorgde jeugd. Ik vind kinderen gewoon niet leuk, alles wat erbij komt kijken vind ik stom. Ze zijn soms even leuk, bij een ander. Soms. Naast de economische aspecten (kinderen kosten klauwen met geld), en milieuaspecten, vind ik dat de aarde al te vol is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:57

Hier ook een prima jeugd, top ouders. Maar ook vroeger vond ik vader en moedertje spelen al ontzettend stom. En dat lijkt het me nog steeds. Naast het feit dat ik het gewoon egoistisch vind om op deze verrotte wereld een kind te zetten. En ik ben dol op mijn vrijheid en doen waar ik zin in heb.

Het ligt, volgens een studiegenoot, ook gewoon aan "ons" slag mensen. Ze kende privé verder niemand die bewust kinderloos wilde zijn. Terwijl op de opleiding er heel veel rondliepen. Dier georiënteerde opleiding :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:59

Super jeugd gehad en topouders.

Ik ben wel altijd een psychisch wrak geweest, maar dat heeft niets met mijn ouders te maken. Meer met erfelijkheid denk ik en andere omstandigheden.
Dat is ook een van de redenen dat ik geen kinderen wil, ik weet niet zeker waar het precies vandaan komt en wil het niet per ongeluk overbrengen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:04

Ik heb de allerliefste en allerbeste ouders van de hele wereld <3

Mijn jeugd was over het algemeen ook redelijk onbezorgd. Wel een moeilijk broertje, dat heeft zeker zijn wissel getrokken, maar alles kon en alles mocht. Mams is gestopt met werken, die was er altijd voor ons. Nog steeds ben ik heel graag bij mijn ouders, we hebben een hele hechte band.

Maar. Ik weet dus wat het is om een 'moeilijk kind' te hebben en welke wissel dat trekt op eventuele broertjes en zusjes. Dat moeilijke zit daarnaast redelijk verankerd in de familie, en ik wil dat zeker niet doorgeven. Tel daarbij mijn 'maar wat móet je er mee' op als ik kinderen zie en ook mijn zorgen om de algehele staat van de wereld en dan hoeft het van mij niet meer :))

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:09

Sonja_vR schreef:

Is ergens ook een dubbele vraag
Ik snap dat je hem hebt en stelt
Maar aam de andere kant
Alsof je een nare jeugd gehad moet hebben om de kindvrij keuze te maken ;)

Dat stel ik zeker niet, was gewoon benieuwd. Ik heb wel een nare jeugd gehad maar wel heel bewust voor een groot gezin gekozen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Hebben jullie gelezen dat Barbie haar zoontje vernoemd is naar het doodgeboren kindje van de vaders dochter? Dat zou ik echt niet tof vinden...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:21

Vind het ook wat bizar. Maar hij is een kamper en daar schijnt het normaal te zijn ofzo? Heb ik tenminste van horen zeggen.