Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:57

Gewoon zeggen dat je het niet wilt, simpel zat.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:26

Ik knuffel liever <3

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:01

Badeendje schreef:
Ik knuffel liever <3

Ik houd ook van knuffels <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:47

Badeendje schreef:
Ik knuffel liever <3

Haha ik ook!

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:33

Gelukkig met een hand er van afgekomen :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:17

Whale schreef:
Gewoon zeggen dat je het niet wilt, simpel zat.

Niobe schreef:
Badeendje schreef:
Ik knuffel liever <3

Ik houd ook van knuffels <3

Es_ther schreef:
Badeendje schreef:
Ik knuffel liever <3

Haha ik ook!

MaTuMi schreef:
Gelukkig met een hand er van afgekomen :=

Ik opende dit topic en dacht dat ik in het relatietopic zat _O-
Dat maakt deze pagina ineens heel raar _O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:59

Westhof schreef:
Nu ik op Insta allemaal bekenden op wintersport zie: ik snap niet waarom mensen betalen om vrijwillig de sneeuw en kou op te zoeken :7

Omdat (unpopular opinion) warmte verschrikkelijk is.

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:48

Avalanche81 schreef:
Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.

ZO mee eens!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:53

Ach, het redden van een dier hoeft geen landsgrenzen te kennen, toch? Veel organisaties doen trouwens aan voorlichting, castratie en sterilisatie en ook adoptie in eigen land, het is geen of of verhaal. Dit is een mening die enkel gedeeld wordt als het om rescuedieren gaat. Als ik naar Spanje ga om een rasechte PRE te kopen, zal niemand zeggen dat het hier al vol genoeg zit met KWPN'ers en BWP'ers en dat je beter daarvoor kiest.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:12

Nah, vind het ook onzin om paarden de halve wereld over te laten vliegen terwijl er hier gewoon prima paarden zijn, en je zelfs in Belgie of NL gewoon een PRE kunt kopen als je wilt :) maar vind ik idd wel minder belangrijk.

En wat die zielige diertjes betreft, yep, er zijn een hoop stichtingen die vooral op het gevoel spelen van mensen, terwijl je je echt af moet vragen of een hond die zijn hele leven gezworven heeft echt zoveel gelukkiger wordt van 3x per dag aan een lijntje een rondje lopen. Die honden hebben heel vaak een complexe problematiek, waar soms heel handige trainers nog niet eens mee om kunnen gaan, maar de mensen die zo een hond adopteren zijn heel vaak niet de ervaren eigenaren die die honden nodig hebben.

Ik zit in een een groep die weggelopen honden zoekt, en je wilt werkelijk niet weten hoe vaak het om buitenlandse honden gaat, die bij hun eerste wandeling in paniek zijn geraakt, en weggelopen, en vervolgens haast niet meer te vangen zijn. Hoe vaak je mensen moet waarschuwen: lijn ze dubbel aan, met een anti-ontsnap tuig, maar nee, 't beestje is zo lief en 't gaat zo ook wel 8)7

Ja, het gaat ook echt weleens goed, en ik ben serieus blij voor die mensen. Echt.
Maar hoevaak ik niet heb moeten horen dat een hond serieuze gedragproblematiek heeft en de stichting gewoon niet thuis geeft, of honden met serieuze medische problematiek, waar eigenaren echt duizenden euro's aan uitgeven, en de stichting wederom ze laat tobben....... maar de honden blijven wel eigendom van de stichting, dus een hond die je eigenlijk niet meer zou moeten behandelen laten inslapen mag ook niet :roll:

En dat gebeurt teveel en te vaak, en het weegt niet op tegen de keren dat het wel goed gaat. En ja, er zijn betrouwbare, transparante stichtingen, maar er zijn er te veel die niet betrouwbaar, niet transparant zijn, die fraude plegen met paspoorten en medische informatie, waardoor zowel de nieuwe eigenaar als de hond zelf gedupeerd worden, en dat is niet oke.

Maar het is hetzelfde issue als met de broodfok: mensen denken niet meer met hun hoofd, maar het hun emotie, en malafide stichtingen maken daar misbruik van. En als iedereen nu zo een stichting grondig zou nazoeken, en kritische vragen stellen, en antwoorden eisen, of gewoon simpelweg die honden daar laat, was het zo'n groot probleem niet geworden. En daarmee vind ik nog steeds dat de stichtingen de hoofdschuldige zijn in dit verhaal, want de adoptanten hebben niets dan goede intenties, en als ze alles wisten, zouden ze waarschijnlijk wel 3 x nadenken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:18

Dat ben ik inderdaad ook op fb tegen gekomen !
Die honden worden vaak ook terug gebracht naar de stichting omdat ze de hond toch niet aan kennen en dat zet de stichting dat boos op fb en lees je reacties van ja die verdient geen hond.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:21

Ach nee, zo erg is het niet hoor. Maar goede voorlichting is wel belangrijk. Als de organisatie dat verzuimt te doen of de adoptant besluit niet te luisteren, tja, dan loopt het mis of dat nu een buitenlands of binnenlands asiel is.
Je moet gewoon een goede buitenlandse organisatie zoeken (en daar ben ik het met je eens dat er veel kaf tussen zit en dat je als adoptant goed research moet doen), maar dan is het allemaal zo erg niet hoor en wordt alles heel goed opgevolgd.
Ik wil gewoon een hond redden, maar heb geen ervaring en zin in herders, bulls en schoothondjes. Drie keer raden waar de binnenlandse asielen vol mee zitten. Als het perfecte hondje voor mij voorbijkomt, adopteer ik, ongeacht waar het beessie vandaan komt. :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:08

Gini schreef:
Ach nee, zo erg is het niet hoor.

Zo erg is het dus wel. Dat is mijn hele punt.

Gini schreef:
Je moet gewoon een goede buitenlandse organisatie zoeken

Als het zo simpel was, waren er niet zoveel problemen hiermee.
Gini schreef:
Ik wil gewoon een hond redden, maar heb geen ervaring

En dat is het hele probleem in een notendop.
Hond nemen is prima, maar ga niet voor een straathond dan, want daar moet je dus wel ervaring voor hebben.

Gini schreef:
Drie keer raden waar de binnenlandse asielen vol mee zitten.

Die zitten vol met probleemhonden. Herders zitten er niet zoveel eigenlijk...... wel idd bullies. En buitenlandse honden, omdat adoptanten ze niet aan kunnen, en de stichtingen hun verantwoordelijkheid niet nemen, maar er wel aan verdienen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:12

Onze eerste hond was een buitenlander, we hadden 0,0% ervaring, en alles is gewoon goed gekomen. Onze twee hond ook. Derde hond ook.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:16

Dat is mooi. Dan zijn jullie de mensen bij wie het wel goed gaat. Maar dat weegt nogmaals niet op tegen de keren waar het niet goed gaat, en vooral de stichtingen gewoon niet doen wat ze moeten doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:51

Nou ja, dat geldt sowieso voor een hele hoop mensen die hun honden niet onder controle (willen??) hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:05

Wat heeft dat hiermee te maken?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:05

Dat met die buitenlandse hondjes is ook gewoon broodfok hoor, soort lopende band werk eigenlijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:06

Pipodipo schreef:
Dat met die buitenlandse hondjes is ook gewoon broodfok hoor, soort lopende band werk eigenlijk.

Voila. Jij snapt het.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:54

Avalanche81 schreef:
Dat is mooi. Dan zijn jullie de mensen bij wie het wel goed gaat. Maar dat weegt nogmaals niet op tegen de keren waar het niet goed gaat, en vooral de stichtingen gewoon niet doen wat ze moeten doen.

Ik ben het met je eens dat er ook zat slechte stichtingen zijn, zo zou ik ook nooit een hond adopteren die ik nooit heb gezien en die zo van het vliegtuig afkomt waarbij je absoluut niet weet hoe die hond daadwerkelijk is. Mijn honden komen van een stichting die de honden in het buitenland castreren, vervolgens naar Nederland of België laten overvliegen, en vervolgens gaan ze een tijd een gastgezin in om te leren hoe het is om in huis te leven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:12

Ik denk idd wel dat je met dat beleid al heel veel ellende voor jezelf voorkomt, maar nogmaals, bij een volgende hond, lees je goed in en wees niet bang om lastige vragen te stellen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:15

Ik was onervaren. Hond kwam per vliegtuig en werd overhandigd, als opvanger. Ik besloot haar na een paar weken te houden. Ze is ook vermist geweest, door een stom ongelukje.
Ik heb niet zoveel goede voorlichting gehad, ze blijkt nog ziek ook. Maar ze is een lot uit de loterij en ik zou het zo weer doen.
Ik zie ook heus hoe het negatief kan uitpakken en dat dat regelmatig gebeurt, maar ik zie dat nog meer bij (binnen- en buitenlandse) rashonden.
Heel veel stichtingen zijn als een malle alle ellende voor die dieren aan het verzachten. Als je ziet hoe honden enkele buurlanden verder al behandeld worden, het is misselijkmakend.
Als je die ene hond al kan helpen en daarmee gelijk de stichting van middelen voorziet om meer te kunnen doen... Hoe kun je daar nou weer wat slechts van maken?
Wat heeft iemand er überhaupt van te vinden wat voor hond iemand moet nemen en waar vandaan? :+ Als een ander een pharaoh hound uit Egypte haalt zie je nooit wijzende vingertjes. Alsof je gelijk problemen op moet willen lossen in een heel land omdat je een hond een naar leven bespaart en jij die toevallig wilde hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:33

Avalanche81 schreef:

En jij bepaalt wat opweegt?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:45

Vreemde reactie. Ik vraag me serieus af waarom jij dit zo nodig persoonlijk moet maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:47

Zo zit in het noorden van het land ook een dame, ene Norma nog iets met een hele meute aan zieke/mishandelde/gehandicapte dieren. Een hele zooi hondjes in rolstoeltjes, dieren met ernstige vergroeiingen of aandoeningen waar duidelijk pijn en lijden uit blijkt. Maar nee, alles moet koste wat kost in leven worden gehouden en haar vele volgers juichen het allemaal toe. Zoiets gaat mij dus echt te ver, dit is niet dierwaardig meer en heeft niks van doen met dieren helpen.