Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:35

CandyArmando schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik erger me aan dat een vriendin van me die ik al 2 maanden niet heb gezien last minute even afzegt voor vanavond.
En dat terwijl ik net een tas vol wijn en borrelhapjes heb gehaald. |o

Wil ik ze wel komen opeten hoor die borrelhapjes :9

Dat mijn vakantie er bijna op zit. Fffff

Borrelhapjesavond bij shaggy, ik ben voor! :D

Shaggy09

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:36

Ik hoop dat jullie Chardonnay lusten :D :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:37

Shaggy09 schreef:
Foaly schreef:
Ik erger me aan de AH-medewerkster die mij kwam controleren bij de zelfscankassa's en mijn zorgvuldig met beleid ingepakte boodschappentas overhoop gooide. Ik had de de havermelk en yoghurt expres onderop gelegd en de tomaten bovenop, kon nog net ingrijpen voordat zij er tomatenpuree van maakte :roll:

Ik ergerde me net ook blauw aan een AH medewerkster. :')
Aan de kassa moest de per se allebei onze ID's zien terwijl ik duidelijk degene was die boodschappen deed. En de ID van mijn vriend lag nog in de auto.
Ze rekende de boodschappen af terwijl mijn vriend na de auto liep en heb daar gewoon als een of ander klein kind bij de kassa moeten wachten totdat mijn vriend terug was om zijn ID even te laten zien.
En dat terwijl ik al klaar was met afrekenen en al.
Stond ik daar lekker ongemakkelijk te wezen...

De volgende keer loop ik weg. Ben daar wel een beetje klaar mee.
Met oud&nieuw verplichtte de cassiere mijn neef van 30! zijn ID uit de auto te halen. Laat op de avond.
Die gast ziet er uit als 36, met een volgroeide baard en al. Kom op zeg, ik zou me doodschamen als caissière. Als ik mijn neef was geweest had ik het geweigerd. Zijn ze helemaal betoetert :')

Een beetje gemeen, want ik heb achter de kassa gewerkt en haatte het echt om het te vragen, en als het een controleur is ben je echt flink de zak en de winkel ook met boetes en geen alcohol meer mogen verkopen enzovoorts. Het is een regel, snap dat dit irritant was hoor, maar ik vond het altijd heel eng om id’s te vragen :')

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:14

Je bent als caissière verplicht om naar het ID te vragen van iedereen die aan de kassa staat die er jong genoeg uitziet, ongeacht of er 1 iemand betaalt en 1 iemand duidelijk alleen maar er ‘los’ bij is. Tenminste, zo is het mij destijds wel aangeleerd. De caissière kan er dus niet zo veel aan doen, al snap ik wel dat het vervelend is :D Vond het zelf ook altijd vreselijk om te moeten vragen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:19

Haha ik heb zelf ook als caissière gewerkt en vroeg het uiteraard ook aan degene die alcohol kocht. Maar niet aan degene die erbij was. Vooral niet als diegene er duidelijk 18+ uit zag. :P Maar ja ik snap wel dat het moet soms. Vind het wel enorm overdreven dat je tegenwoordig zelfs aan de persoon erbij het moet vragen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:33

Shaggy09 schreef:
Haha ik heb zelf ook als caissière gewerkt en vroeg het uiteraard ook aan degene die alcohol kocht. Maar niet aan degene die erbij was. Vooral niet als diegene er duidelijk 18+ uit zag. :P Maar ja ik snap wel dat het moet soms. Vind het wel enorm overdreven dat je tegenwoordig zelfs aan de persoon erbij het moet vragen.

Ik kan me wel voorstellen dat het moet, maar ook wel dat het irritant is hoor! Ik heb dan eigenlijk wel wat meer medelijden met de cassiere, want het lijkt me echt verrot om mensen dat te vragen elke keer...
Toen ik bij een telefonische klantenservice werkte kreeg ik bepaalde vragen ook mijn strot niet uit :') laat staan in het echt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:37

Vandaag nog bij de hand gehad. Partner (30) en ik (32) mochten hem beiden laten zien om een paar witbiertjes mee te krijgen. Ik vermoed dat ik al langer legaal mag drinken dan dat het kind oud is. Ik snap dat het bij twijfel gevraagd moet worden, maar dan wel wanneer er twijfel is of de klant in kwestie wel of niet 18 is. Nu wordt er ook gevraagd om legitimatie wanneer ze twijfelen of iemand wel lang genoeg 30+ is geweest om zonder twijfel door te kunnen gaan voor een 25-plusser die ook al 7 jaar oud genoeg is om te mogen drinken maar nog net jong genoeg dat je dat niet zonder twijfel kunt aannemen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:32

Met id tonen snap ik het probleem niet. Regels zijn regels. Zorg gewoon dat je m BIJ je hebt... hoe moeilijk is het nou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:36

Ik vind het een compliment dat ze mij met 27 jaar nog mijn ID vragen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:40

Ik heb ook eens iemand haar id gevraagd. Ze was zelfs ouder als ik (ben 26) maar ik gaf haar echt maar 14-15. Ok, ze droeg ook wel kleding voor 14-15 jarigen :')

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:43

Ergens snap ik het wel. Ben zelf toen ik 16 was ook caissière geweest en toen was het nog 16 grens en tot 20 vragen. Sowieso vond ik t idd überhaupt al eng om te vragen en als 16-jarige kun je (ik tenminste) heus wel zien of iemand 16 is of niet, maar geen idee hoe iemand van 20 eruit ziet. Nu dus met 18 en 25. Heus weten die caissières wel hoe iemand van 18 eruit ziet. Maar 25 inschatten is echt wel moeilijk als je zelf bijna 10 jaar jonger bent

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:43

friendly schreef:
Met id tonen snap ik het probleem niet. Regels zijn regels. Zorg gewoon dat je m BIJ je hebt... hoe moeilijk is het nou?

Naja ik vind het dus belachelijk om aan iemand die overduidelijk 18+ is zijn ID nog te gaan vragen. Nu heb ik het niet over mijn vriend, die is namelijk 20. Maar over mijn neef van 30. Er zijn gewoon weleens situaties dat je hem niet bij hebt, net zoals mijn vriend vanmiddag.

En tuurlijk soms is dat moeilijk in te schatten, maar ik heb zelf achter de kassa gezeten en je kunt er plusminus altijd wel iets van maken hoor. En bij twijfel natuurlijk vragen. Maar ik vond dat bij mijn neef zo belachelijk, net alsof je iemand van 40 om zijn ID vraagt. _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:50

Vroegen ze mijn ID nog maar |(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:52

Hahaha. Ga maar met mij mee dan vragen ze hem misschien wel. :))

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:56

friendly schreef:

Nou dit dus.
Tot 25 ben je verplicht te legitimeren en weet je hoe lastig het is om in te schatten of iemand 25, 28 of 30 is :') ?
Dus als de caissière denkt dat jij en/of je vriend 25 bent, ben je verplicht te legitimeren. Al ben je 35 :').

En de regel is ook; samen kopen is samen legitimeren.
Dit geldt niet voor moeder van 40 en kind van 12 natuurlijk, maar wel als je beide ongeveer dezelfde leeftijd hebt en de caissière denkt dat dit wel eens 25 of jonger kan zijn.

Echt, neem hem gewoon mee als je drank gaat kopen :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:57

cursebreaker schreef:
Dat we net met lood in de schoenen naar het crematorium gaan om onze Rex op te halen en blijkt dat het een grote chaos is en niks compleet is van wat we mee naar huis zouden moeten nemen. Er zou schijnbaar gebeld zijn geworden naar ons gister om ons te informeren over het niet op voorraad hebben van de urn, maar we hebben geen telefoontje gehad dus.

Het was dus een complete verrassing om er achter te komen dat de urn er niet was, en daar bovenop ook de poot afdrukken die gemaakt werden gisteren (waar de meneer die dat gedaan heeft nog Extra voor opbelde om te vertellen hoe goed gelukt ze wel niet waren) nergens te bekennen zijn, alsook het feit dat mijn as sierraad ook niet aan de kant gelegd was. Just WTF?! Het enige, en uiteindelijk wel het belangrijkste, was dat ze 'de as in ieder geval niet kwijt was en die achter op een plank stond' - de manier waarop ze het zei gaf ons het gevoel dat dit dus ook wel regelmatig gebeurd, yikes.

Dus nu kunnen we gaan afwachten tot de medewerkster contact heeft gelegd met de meneer die gisteren de pootafdrukken gemaakt heeft en sinds vandaag met vakantie is en hopen dat ze niet kwijt zijn - ik wilde er graag een tattoo van laten zetten dus het heeft heel erg veel waarde voor mij dat ik die pootafdruk op inkt mee naar huis kan nemen.

Ik snap dat fouten maken menselijk is, maar ik vind het echt zo rot dat dit nu zo gaat. Vind het ook echt banketstaaf voor de dame die vandaag aan't werken was en zich door dit alles denk ik erg opgelaten heeft gevoeld. Ze werkt alleen op zaterdag, dus ze heeft verder geen idee wat de collega's doordeweeks doen. Schijnbaar geen top communicatie dus daar. En wij nu met een rot gevoel terug naar huis, afwachtend of ze die afdrukken hopelijk echt nog gaan vinden en om te horen wanneer ze denken alles compleet te hebben en we hem dan nu echt kunnen gaan halen.

Dit vind ik echt heel vreselijk. Ik zou echt ontzettend hebben staan janken daar denk ik. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze alles nog kunnen rechttrekken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:02

Fireheart schreef:
friendly schreef:

Nou dit dus.
Tot 25 ben je verplicht te legitimeren en weet je hoe lastig het is om in te schatten of iemand 25, 28 of 30 is :') ?
Dus als de caissière denkt dat jij en/of je vriend 25 bent, ben je verplicht te legitimeren. Al ben je 35 :').

Dit geldt niet voor moeder van 40 en kind van 12 natuurlijk, maar wel als je beide ongeveer dezelfde leeftijd hebt en de caissière denkt dat dit wel eens 25 of jonger kan zijn.

Je moet je kunnen legitimeren tot 25..
Maar als je 30 bent moet je hem dus alsnog laten zien omdat de caissière geen leeftijd kan schatten.
Of 32 of 35. Whatever
Best wel krom is dat nietwaar?
Als je dan aangeeft 32 te zijn maar geen ID bij hebt krijg je waarschijnlijk de drank niet mee, terwijl je je alleen maar verplicht hoeft te legitimeren tot 25.

Ik weet het niet :P Ik vind het af en toe een beetje apart hoe ze de regelingen maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:09

laraxXxemma schreef:
Dit vind ik echt heel vreselijk. Ik zou echt ontzettend hebben staan janken daar denk ik. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze alles nog kunnen rechttrekken.

Pff ja, het was me het dagje wel. Mijn man heeft op de tanden moeten bijten om niet uit de pan te flippen, maar hij snapte ook dat die medewerkster die aanwezig was er ook niks aan kon doen. Ik was denk ik meer in shock om het alles en de mogelijkheid dat ook die afdrukken misschien kwijt waren, om er op dat moment emotioneel op te reageren. Ik heb wel erna een potje zitten janken en heel hard gehoopt dat het goed zou komen.

Uiteindelijk kregen we om 14u het telefoontje om te zeggen dat alles in orde was. Aangezien onze eerste keus urn, die we online uitzochten, dus niet voorradig was hebben we bij het crematorium zelf een andere uitgezocht vanochtend. Toen we binnenkwamen 's ochtends en voor we te horen kregen dat niks in orde was, zei ik al meteen tegen mijn man 'o wauw, die is ook mooi' toen ik naar de collectie urnen aan't kijken was. Misschien had het wel zo moeten zijn, niet? Maar leuk was idd anders om het op deze manier allemaal af te sluiten. De tweede urn was €50 duurder als de eerste, en die €50 verschil hebben ze ons als compensatie kwijtgescholden, dus dat is op zich wel netjes. Maar het is een ervaring die we niet meer zullen vergeten haha.

Wel heel erg blij verder met alles wat we gekregen hebben uiteindelijk. Een prachtige urn, keramiek en handgemaakt, een mooie pootafdruk in klei, mijn as sieraad en de 4 poot afdrukken in inkt waar ik echt bang voor was dat ze kwijt zouden zijn, hebben nu allemaal een mooi plekje. De ketting hangt om en ik heb al een tattoo artiest benaderd om een van de pootafdrukken als tattoo te laten zetten. Hij is weer thuis <3 Wel blij als vandaag achter de rug is.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:16

Shaggy09 schreef:
Je moet je kunnen legitimeren tot 25..
Maar als je 30 bent moet je hem dus alsnog laten zien omdat de caissière geen leeftijd kan schatten.
Of 32 of 35. Whatever
Best wel krom is dat nietwaar?
Als je dan aangeeft 32 te zijn maar geen ID bij hebt krijg je waarschijnlijk de drank niet mee, terwijl je je alleen maar verplicht hoeft te legitimeren tot 25.

Ik weet het niet :P Ik vind het af en toe een beetje apart hoe ze de regelingen maken.

De regel is dat de mening van de caissière hierin telt.
Als zij denkt dat jij / je vriend 25 is, dan mag zij op basis daarvan de verkoop weigeren als jullie geen ID hebben.

En ik snap dat je het vervelend vind dat je moest wachten hoor, maar zij doet het écht niet om jullie te pesten :(:) .
Bij ons verlies je je baan als je niet door de alcoholcontrole heen komt. Daarom zeg ik ook altijd dat ik liever heb dat mijn collega’s tien keer te veel vragen, dan één keer te weinig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:19

Nee dat is ook zo. Ik was ook niet zo zeer geërgerd vanwege de caissière maar meer vanwege de strenge wetgeving van tegenwoordig. Soms moet ik er gewoon om lachen :') Als ik dan in Spanje ben merk ik dat het zo anders eraan toe gaat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:34

Fireheart schreef:
friendly schreef:

Nou dit dus.

In het geval van moeder en kind mag er toch geen drank meegenomen worden? Of is dat een fabeltje dat ik gehoord heb?

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:49

curse breaker blij voor je dat alles in orde gekomen is. mooie urne Y;( :(:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:07

Niobe schreef:
In het geval van moeder en kind mag er toch geen drank meegenomen worden? Of is dat een fabeltje dat ik gehoord heb?

Nee dat was in het begin van de nieuwe 18+ wet wel zo, maar ze kwamen er dus al snel achter dat dat helemaal nergens op sloeg.
Dus dat is niet meer zo gelukkig :D.

Alleen is het dan wel weer zo als moeder met zoon van 15 bier komt kopen en bijvoorbeeld zegt: ‘nou lekker he jongen, dan krijg jij vanavond een biertje’
Dan mag je om zijn ID vragen en de verkoop weigeren, omdat je weet dat het bier voor iemand van 18- is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:16

CandyArmando schreef:
curse breaker blij voor je dat alles in orde gekomen is. mooie urne Y;( :(:)

Dankjewel <3

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:21

aan dat ik niet weet welke kappen ik moet kopen bij dit dek

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding