[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:47

Doet me altijd aan die scène van final destination denken. Waarin die meid onder de zonnebank gaat liggen en met haar haren in dat ventilatiesysteem vast komt te zitten.

@ Aillil: euthanasie heb je inderdaad in België, maar zo eenvoudig is dat allemaal niet... En een HA biedt GEEN hulp bij zelfdoding in ons land, dit is ook gewoon absoluut wettelijk niet toegestaan. Wat er wel bestaat is palliatieve sedatie: mensen die al in de stervensfase zijn begeleiden via pijnmedicatie om rustig en vreedzaam in te slapen. Of mensen die dementerend zijn en al heel ver heen die uit zichzelf voeding gaan weigeren ook geen sondes meer plaatsen maar het "niet-eten" respecteren.

Maar dat is wel een heel delicaat onderwerp.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:05

Ik heb ook een keer met mn haar vastgezeten in een boor. Janken, janken en nog eens janken. Mn vader had me zo vaak verteld dat ik een staart in moest doen als ik bij de dieren bezig was en ik schaamde me dood. Durfde niet naar hem toe. Toen de ergste shock over was en het bloed over mijn voorhoofd begon te lopen toch maar naar hem toe, twee hechtingen later heb ik er wel van geleerd :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:13

Vast zitten in/aan dingen doet me denken aan een aflevering op tv (geen idee meer welk programma), van een meisje die in een bubbelbad even onderwater gaat en vastgezogen wordt in het afvoersysteem. Daardoor raakt ze vacuüm gezogen en komt ze niet meer los. Mensen hebben dit te laat door en kunnen geen medewerker vinden om het systeem uit te zetten, als dat eenmaal gelukt is is het meisje al dusdanig lang onderwater geweest dat ze het niet heeft overleefd..

Sindsdien heb ik het niet zo op afvoersystemen in zwembaden :D

Xyris

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:30

Bah over euthanasie gesproken, ik werk in een familierestaurant (van mijn ouders). Al onze gasten zijn ook echt al dik 14 jaar vaste gasten. Veel toch wat oudere mensen. We hebben een capaciteit van 72 zitplekken. Op een gemiddelde namiddag zitten er alleen nog een stuk of 20 mensen (vooral 60+ers) op het terras, daar zijn er sowieso al 5 van die druk met euthanasie bezig zijn en alleen ons en die andere terrasgangers hebben om hun tijd te doden. Het is heel bizar, ze zeggen het ook gewoon en leggen uit waarom ze niet meer willen (eenzaamheid, pijn, of simpelweg verveling/alles al gezien hebben of hele gruwelijke dingen meegemaakt). Als ze uiteindelijk komen te overlijden (vaak zonder succesvol euthanasie te kunnen laten toepassen) is hun laatste wens ook dat iedereen een drankje op die persoon drinkt bij ons of dat de condoleance bij ons gehouden wordt.
Enerzijds is het een heel fijn idee dat je toch nog een lichtpuntje kan zijn voor een persoon, maar aan de andere kant is het zo naar en triest dat juist wij dat enige nog zijn.
Voor 1 van die mensen heb ik haar overleden hondje getekend, dat was voordat ik wist dat ze bezig was met euthanasie. Ik was zo overdonderd door hoe ze mijn werk ontving, ze begon enorm te huilen en probeerde het doek te knuffelen, het is echt heel naar wat er allemaal aan vooraf moet gaan en in wat voor staat iemand moet zijn voor deze aan euthanasie gaat denken. En dan moet het nog geregeld gaan worden wat vaak tegen die tijd al niet meer gaat.

Bij mijn opa was het ook een ellende, die had af en toe nog hele heldere momenten (had een hele zeldzame ziekte waar nog nooit iemand aan overleden was, maar hij dus van op sterven lag, er zijn 2 andere mensen in Nederland die het hebben). Hij kon ik meen witte bloedcellen niet meer afbreken dus die zetten zich af in de vorm van een soort jeukende exzeem op zijn huid dus hij bloedde constant ook aan alle kanten. Deze witte bloedcellen begonnen zich op een gegeven moment ook op zijn organen af te zetten wat hem uiteindelijk fataal is geworden. Het begon zich te gedragen als een kanker, iets dat nog niet eerder was gebeurd bij andere patienten. Maar omdat hij soms wel en soms niet heldere momenten had besloot de arts dat hij niet in staat was te kiezen voor euthanasie daar de arts niet kon bepalen of hij nou een euforie had of gewoon een goed moment, terwijl het voor ons overduidelijk was dat hij gewoon weer even opa was en dus echt euthanasie wilde. Was echt heel naar.
Omdat niemand eerder was overleden door de ziekte kwam het ook erg koud op iedereen zijn dak en was er nog echt niet nagedacht over overlijden, laat staan euthanasie. Binnen 2 maanden was het gedaan met hem maar hij heeft wel dik 2 weken lang liggen lijden.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:43

Over ergens in vast komen te zitten gesproken; er is hier in de buurt laatst een medewerker van een betonbedrijf in een mixer gevallen en overleden.... Ook best luguber

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:06

Brrr... een afschuwelijke dood lijkt mij

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:06

Mijn broer heeft ooit zo'n autootje (wat je eerst naar achter deed zodat hij opwond en vervogens liet je los) losgelaten in mijn haar.

Mijn moeder heeft het autootje eruit geknipt :+

Even iets heel anders lugubers of eigenlijk gewoon smerig.
Guiness World Record voor mayonaise eten :r

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6732359031

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:18

Onali schreef:
Mijn broer heeft ooit zo'n autootje (wat je eerst naar achter deed zodat hij opwond en vervogens liet je los) losgelaten in mijn haar.

Hé jakkes, die kan gelijk aan de cholesterolverlagers en bloedverdunners :r

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:33

Ah gatver!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:37

Sheehan schreef:
Ik heb ook een keer met mn haar vastgezeten in een boor. Janken, janken en nog eens janken. Mn vader had me zo vaak verteld dat ik een staart in moest doen als ik bij de dieren bezig was en ik schaamde me dood. Durfde niet naar hem toe. Toen de ergste shock over was en het bloed over mijn voorhoofd begon te lopen toch maar naar hem toe, twee hechtingen later heb ik er wel van geleerd :+

Au. :x

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:18

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:50

Onali schreef:

Ieuw, ik eet even geen mayo meer :(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:52

Ailill schreef:
In Zwitserland is er wel degelijk een kliniek, die hulp bij zelfdoding/actieve euthanasie kan bieden. Ze hebben geloof ik 3/4 kamers, elk met een eigen kleur thema en het gaat allemaal vrij vreedzaam en erg humaan. Op YouTube staan diverse video's waarin je het gehele proces kunt volgen, van een intro/het waarom tot het daadwerkelijk innemen v.h. middel. In de video's kom je steeds dezelfde mevrouw tegen, zij ontvangt de mensen, haalt het middel op, bereidt dit ook en is zo onwijs lief en rustig tijdens dat proces.

Vaak is er familie aanwezig, of vrienden. De een is uitgelaten, de ander wat stil. Soms muziek middels een cd, of zelfs iemand die daadwerkelijk aan het pianospelen is. Dan is het vaak veel knuffels en laatste woorden en dan gaat die mevrouw bij de patiënt zitten. De patiënt moet zelf het middel innemen, dit is vaak erg bitter en de chocolade ligt dan ook klaar, of appelsap. Na een kleine minuut zie je de patiënt langzaam moe worden en heel rustig wegzakken in een slaap. Meestal stop het hart binnen een half uur.

Alles staat op beeld, dit heeft met wetgeving te maken. Ik vind het enorm interessant allemaal.

Dignitas.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:03

Onali schreef:

Volgende keer ik!!! Ben gek op mayo!! <3

(nee oké.. Ook mij gaat dit toch wel wat te ver.. :)) )

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:37

Spoiler:
Afbeelding

Foto van dode muis die vastzit op een “grappige”manier.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:48

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:59

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190829_04581832

Over dat vastzitten. Hier een meisje die met haar arm in de pomp is gezogen. Na een kwartier toch los gekregen maar na 11 dagen overleden. Geen foto's

Hier op de zaak hadden we ook een vaste klant, hij zei nooit veel maar ineens zagen we hem niet meer. Tot plots zijn auto het terrein kwam opgereden maar met een vrouw in. Dat was dus zijn vrouw die kwam vertellen dat hij was overleden en tot op het einde over ons en ons bedrijf sprak. En dat ze hem moest beloven nooit ergens anders te gaan als naar ons.
Daar zijn we echt heel stil van geworden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:39

Die putten in zwembaden op bodem of in de muur blijf ik bij uit de buurt. Te vaak gelezen dat dat fout gaat

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:51

Snap sowieso niet dat ze daar niet even een raster voor doen, zodat je niet vast kan komen te zitten. Ik dook als kind ook daar dan heen, omdat ik dat interessant vond. Totdat ik dus ooit eens hoorde dat je vastgezogen kan worden, sindsdien nooit meer gedaan.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:18

Pff bizarre dingen weer...

Over dat in 3e, dat is overal. Bij ons op t werk ook. Komt er een dier met oog problemen, ga er maar vanuit dat er nog 2 komen. Spoed geval? Ook daarvan komen er dan nog wel 2.

Elke keer weer. T is bijna eng..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:26

Dat meisje dat is vastgezogen in dat zwembad :oo
Dat was vroeger echt mijn allerergste nachtmerrie. Ik ben zelfs gestopt met zwemles omdat ons zwembad zo'n lawaaierige pomp aan het eind had, en ik niet verder durfde dan halverwege het bad omdat ik dacht dat ik er in gezogen zou worden.
En iedereen maar zeggen dat zoiets nog nooit gebeurd was.
Nou, nu zie je maar, tis maar goed dat ik zo' n angsthaas ben :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:50

Wat ik veel enger vind zijn die roosters onder water in de muur bij golfslagbaden :oo daar zou je zo tot je knie in kunnen komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:57

Ik zwem graag maar die gapende zwarte afzuiggaten.... brrrr.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:58

Note to self:

- Geen zwembaden meer bezoeken.
- Liften te allen tijde vermijden.
- Schoenen ALTIJD dubbel strikken.