Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:54

Gister goede ervaring:
Was op zoek naar een jongensfiets, dus inchmaat ed ingevuld via zoeken. Zie ik ineens een 'net geplaatst'. Dus gereageerd en die reageerde meteen terug. Binnen tien minuten daar en fiets gekocht: vrouw verbaasd dat het zo snel ging, haha

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:41

Hier een tafel en stoelen te koop gehad. Stond echt al 2 maand te koop. Op dat moment beslissen vriend en ik hem toch maar te houden. Op hetzelfde moment toevallig ook iemand met interesse. Op nog geen 24 uur tijd 3 berichten en een bod met op het einde: Geef mij adres, ik komen. Heb hem maar direct geblokkeerd. SSommige mensen werken ook hé...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:33

Ik ga na mijn akkefietje met de versterker ook niets meer aan met mensen die op die manier typen. Heb een beetje een trauma overgehouden aan die kerel van de vorige keer..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:41

Dat heb ik tegenwoordig met het afgeven van mijn nummer. Na 2 gekken aan de lijn te hebben gehad met seksuele bedoelingen plus gestalk ben ik er wel klaar mee. Heel sneu maar ik sta mensen op marktplaats alleen nog maar per mail te woord.

Is het echt noodzakelijk dan laat ik mijn man bellen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:56

ik had geboden op een gebruikt artikel. Een bod gedaan, dat was niet geaccepteerd. De vraagprijs lag net zo hoog als een nieuw artikel van een ander merk (minder bekend, niet slechter). Dus vriendelijk bedankt, maar dan kan ik 'm beter nieuw kopen (was goedkoper, gratis thuisbezorgd, benzine was anders aardig wat geweest)

Antwoord: maar de nieuwprijs was echt veeel hoger!

Want...wat een gebruikt artikel ooit heeft gekost, is echt iets waar ik me in interesseer?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:03

arghh.... het schiet hier niet echt op.
ik wil een goedkoop, oud maar bruikbaar zadel met een boomwijdte van 33 cm en een max van €50

er worden meer dan genoeg zadels aangeboden die nog prima bruikbaar zijn tot die prijs...

reageer ik met de vraag van een boommaat...

of geen reactie, of ze weten het niet, of ik krijg alleen dat het een brede boom is en zo nog wel allemaal van die reacties..

inmiddels dus nog steeds geen zadel gevonden..

zucht, schiet niet op zo... :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:24

Zucht. Ik had op een laptoptas geboden en blijkbaar was dat een onzin bod (had andere tassen van dat merk gezien voor iets hoger dan m'n bod, dus ik dacht dat dat redelijk was, heb me niet in het merk verdiept verder).

Krijg ik reactie dat de tas over de 100€ was en dat ik een reëel bod moet doen, dus gezegd dat het dan helpt als ze een richtprijs neerzet.

Krijg ik een sneer dat het hopelijk wel duidelijk is dat het een A-merk tas is en niet van de markt en dat dat wel algemeen bekend is.

Joh, ik ga geen ruzie maken over een tas :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:02

Ik meld ook maar even.
Ik had begin deze week gereageerd op een advertentie waarin een mevrouw verhuisdozen aanbood.
Afijn, ik kreeg in zeer netjes en correct Nederlands een reactie en afspraak gemaakt.
Krijg vervolgens het adres, was het in Waddinxveen ipv Barendrecht waarmee ze geadverteerd had. :+
Ik denk ik neem de afstand maar voor lief, heb een zuinige auto en al was barendrecht maar +/-8 minuutjes tuffen en Waddinxveen 30,heb voor weinig geld een heeeeeele hoop goede verhuisdozen.
Enfin, ik kom daar aan, doet er een oud vrouwtje open en die sprak geen woord Nederlands. :')
Na bijna 10 minuten lopen gebaren naar elkaar besluit mevrouw haar dochter wakker te maken, die op de bank lag te slapen.
Ik kreeg wel een sorry aangeboden en ze sprak gelukkig wel Nederlands, maar het verliep alles ernstig awkward daar :=
Vervolgens de auto voor de deur gezet (op de stoep ja) en in me eentje 60 dozen in een aygo gepropt terwijl ze samen in deuropening stonden toe te kijken en in het buitenlands tegen elkaar aan het praten waren.
Heb ze vriendelijk bedankt en ben daarna snel weggereden.
Gelukkig waren de dozen allemaal in orde, ben er dus blij mee maar het was eigenlijk de meest maffe situatie waarin ik ooit terecht ben gekomen haha :p

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:30

Mijn God word gestalkt of het geld al binnen is. Nee dus uit Belgie nu vroeg ik haar adres krijg ik een raar adres dus vraag mag ik u postcode krijg ik alleen Nee terug....

Serieus hoe wil ze dat ik het op ga sturen zonder volledig adres...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:42

Gowlan schreef:
Ik meld ook maar even.
Ik had begin deze week gereageerd op een advertentie waarin een mevrouw verhuisdozen aanbood.
Afijn, ik kreeg in zeer netjes en correct Nederlands een reactie en afspraak gemaakt.
Krijg vervolgens het adres, was het in Waddinxveen ipv Barendrecht waarmee ze geadverteerd had. :+
Ik denk ik neem de afstand maar voor lief, heb een zuinige auto en al was barendrecht maar +/-8 minuutjes tuffen en Waddinxveen 30,heb voor weinig geld een heeeeeele hoop goede verhuisdozen.
Enfin, ik kom daar aan, doet er een oud vrouwtje open en die sprak geen woord Nederlands. :')
Na bijna 10 minuten lopen gebaren naar elkaar besluit mevrouw haar dochter wakker te maken, die op de bank lag te slapen.
Ik kreeg wel een sorry aangeboden en ze sprak gelukkig wel Nederlands, maar het verliep alles ernstig awkward daar :=
Vervolgens de auto voor de deur gezet (op de stoep ja) en in me eentje 60 dozen in een aygo gepropt terwijl ze samen in deuropening stonden toe te kijken en in het buitenlands tegen elkaar aan het praten waren.
Heb ze vriendelijk bedankt en ben daarna snel weggereden.
Gelukkig waren de dozen allemaal in orde, ben er dus blij mee maar het was eigenlijk de meest maffe situatie waarin ik ooit terecht ben gekomen haha :p

Hele aparte situatie zo _O- trouwens nooit geweten dat je verhuisdozen op mp kon kopen :o

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:02

Hier ook weer een positieve en een waar ik mordneigingen kreeg...
Had 3 oude horloges te koop ( op een nog helemaal geen reactie, maar had ik ook verwacht)
De andere 2 veel reacties.
Bij de een het hoogste bod geacepteerd, vlot contact, vlot geld, hij vlot horloge= idereen blij
:-)
Bij de andere ook een bod en geacepteerd... 2 dagen stilte.
Ok, gebeurd vaker, ik heb geduld en die horloge loopt niet weg.
Krijg ik zaterdag op mijn antwoord ( die met het akkoord dus)," voor 60 kom ik het nu ophalen"
( is 20 onder het originele bod)
huhhhh?
Ik heb dus vriendelijk geantwoord, dat ik zoiets nogal onbeschoft vind en hiermee ook mijn akkoord voor het eerste bod intrek.
Handelen of afdingen is voor geen probleem als er contact is.
Maar op die manier, nee, ook al zou die nu 100 meer bieden, dan zou ik hem die horloge niet gunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:00

Wat een brutaliteit! Gelijk het bod verwijderen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:02

Ach die dacht... Als je het niet probeert.. :')

Hier tijdje terug een kledingpakket verkocht.. Komt ze nu opeens aan met 'ik vind de kleding helemaal niet leuk, het leek op de foto leuker' (foto met alle kleding opgestapeld, een gokje dus, maar daar was de prijs ook naar). Heb d'r het advies gegeven om het door te verkopen en volgende keer naar een winkel te gaan..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:06

Oh dat heb ik ook weleens gehad. Had ik een vaatwasser verkocht en ze zou hem op komen halen. Staat ze hier in de kamer en zegt ineens: Voor ... (20 euro onder het bedrag) neem ik hem mee.
Eeeh wat? Dus ik zeg dat ze hem voor het afgesproken bedrag mag meenemen en anders niet. Dan maar niet. Nou toen deed ze het toch maar.... Pffffff -O-

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:19

Hoe het überhaupt in je op komt. Echt onbeschoft.

Daarom heb ik echt geen zin meer in MP verkoop. Mensen verwachten nieuw voor (bijna) gratis. En als het niet goed genoeg is kan je nog een grote mond krijgen ook.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:40

Ik heb het zadeldekje toch naar diegene gestuurd die de prijs biedde maar incl verzendkosten. Nou liever enkele euro'tjes minder maar dat het toch weg is dan maar zitten wachten op iemand die niet komt opdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:13

Ik heb vrijdag een pakketje verzonden via Kiala. Krijg ik net een mailtje van de koper "ik heb nog geen berichtje gehad dat het pakje is aangemeld, kan dat?". Euh... geprobeerd op te zoeken via de website, krijg ik als melding "winkel bestaat niet". GVD, 't is toch niet waar... want ik had geen kasticketje meegekregen bij afgifte in het afhaalpunt, aangezien ik verzending al online had betaald.

Gelukkig had ik nog de onderste helft liggen van het etiket wat je moet afknippen. Daar de T&T op gevonden (OEF). opgezocht, pakket is netjes onderweg naar afhaalpunt van de koper. Gegevens doorgemaild incl. de volgcode. Nu maar hopen dat de rest wel goed verloopt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:44

Is Kiala dan gesloten of niet? Snap je verhaal niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:47

Het kan dan inderdaad dat het kiala punt op winkellocatie x gesloten / opgeheven is, of dat de gehele winkel gesloten is.

Daarom wil ik dus nooit met kiala verzenden, het is zo'n gedoe :')

Ben vanaf vandaag wel geverifieerde verkoper op marktplaats :') met ideal linkje enal

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:51

Hoe wordt je dat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:54

Het is een benzinestation en voor zover ik weet is dat nog steeds bestaande en open, ik rij er namelijk 2x/dag langs op weg naar/van werk :)) En als ze vrijdag nog een pakket aanvaarden voor verzending ga ik er niet van uit dat het op maandag plots niet meer bestaat als kialapunt...

Intussen gelukkig wel alles kunnen opsporen en pakketje is wel degelijk onderweg zoals het hoort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:37

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:48

Even een vraag, ik wil schoolboeken bestellen via marktplaats, tweedehands (scheelt me €40 haha) maar nu miet ik mijn email sturen zodat hij me een betaalverzoek kan sturen. Gebeurt dit vaker? Ben nogal wantrouwig haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:57

theadora99 schreef:
Even een vraag, ik wil schoolboeken bestellen via marktplaats, tweedehands (scheelt me €40 haha) maar nu miet ik mijn email sturen zodat hij me een betaalverzoek kan sturen. Gebeurt dit vaker? Ben nogal wantrouwig haha

Is iets nieuws op marktplaats.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:17

Ik had iets te koop staan voor €20, een set trainingsspullen voor honden. Het fijne is dat er al snel werd opgeboden en het is verkocht voor €42. Het jammere is dat de verzendkosten niet €6,95 maar €13,25 was omdat het pakket te groot is. Heb mijn verlies maar genomen, ik heb er toch een leuk bedrag aan overgehouden :D