tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:10

Hutcherson schreef:
Ik niet. Ik vind het gebrek aan ruimte voor emoties een gevaarlijke valkuil voor de psyche.

Ondanks dat het rot voelt, heb ik liever dat ik even flink huil als mn hart gebroken is, dan dat ik ervoor kies dat niet te doen en wellicht later in mn leven tegen problemen aan loopt.

Zie te vaak dat 'wegstoppen' van emoties resulteerd in burnout klachten.

NIVEA. Niet invullen voor een ander. Ik stop niks weg en het is ook niet dat ik niet huil.

Het discussieert een beetje irritant als je steeds aannames doet :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:57

MarcoBorsato schreef:
Hutcherson schreef:
Ik niet. Ik vind het gebrek aan ruimte voor emoties een gevaarlijke valkuil voor de psyche.

Ondanks dat het rot voelt, heb ik liever dat ik even flink huil als mn hart gebroken is, dan dat ik ervoor kies dat niet te doen en wellicht later in mn leven tegen problemen aan loopt.

NIVEA. Niet invullen voor een ander. Ik stop niks weg en het is ook niet dat ik niet huil.

Ze praat toch vanuit een ik variant?!?

Urbanus

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:45

Ja, als reactie op mij. En ik heb heb geen gebrek aan emoties :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:46

Ja.. Maar dan wordt er toch nog niks ingevuld voor je? Ze spreekt uit haar ervaring en deelt haar mening. That's all.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:50

Vind je? Ik vind dat zij voor mij invult dat ik zo in elkaar zou zitten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:51

Nee zo lees ik dat niet. Ze zegt alleen dat ze het veel ziet gebeuren maar niet dat jij er ook daadwerkelijk last van hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:06

Oke top! (Als in, fijn dat ze dat niet invult voor mij dan.)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:39

Zo las ik dat ook.

Maar geeft niet. Kan gebeuren.

Gelukkig heb jij daar geen last van MarcoBorsato
Jij kan natuurlijk ook goed je liefdesverdriet verwerken in je liedjes *D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:43

_O- _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:07

MarcoBorsato schreef:
Hutcherson schreef:

Ik bedoelde het niet zozeer als feit bij jou.
Maar nu we het er toch ove rhebbeb... Wat zit er tussen 'ik ben niet zo van het liefdesverdriet' en 'emoties wegstoppen'?
Als jij 'niet aan liefdesverdriet' doet (want ik neem aan dat je met die statement niet bedoeld dat je het er niet zo op hebt... Want ik denk dat niemand liefdesverdriet prettig vind (maar dat is uiteraard een aanname :')) maar ook je emoties niet wegstopt. Hoe doe je dat dan?
Gewoon geen relaties aangaan?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:20

Iedereen verwerkt dat op zijn eigen manier.

Ik jank 3 dagen, kom mijn bed niet uit. Vreet mij de schrompes. Dan ga ik op stap. Flink los gaan. En dan geef ik mij zelf een schop onder mijn reet en moet ik er weer gewoon tegen aan.

Ohja. Ik vergeet nog de nieuwe iet wat sletterige outfit voor het stappen _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:52

Ja het grijpt mij niet zo aan gewoon. Inderdaad even janken en weer door.

En geen relaties aangaan _O- mwoah.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:35

Nounou jongens ik weet dat het hopeloos was en ik weet dat het niet goed was maar iets liever zijn voor mij mag best wel. Mijn hart is gebroken en ik zit er niet op te wachten om hier nog een keer afgekraakt te worden. Ik weet dat het niet slim was dat heb ik ook toegegeven ook naar hem maar als je hart gebroken is doe je dat soort dingen. Om dan gelijk te zeggen dat je een "ex" om die reden maar gaat blokkeren. Tuurlijk vul je dingen in als iemand als een ijskoning reageert en verder niet praat. Maar goed, gisteren nog bijna niet geweest omdat hij ineens verteld dat een vriend van hem er was waar ik niet op zat te wachten dus ik heb gevraagd of die hem weg wil sturen en zo niet dat ik niet kom. Uiteindelijk heeft die dat wel gedaan en ben ik in eerste instantie heel boos geworden om de situatie en hebben we nog wel goed kunnen praten. Geen antwoorden voor mij helaas.... Misschien komt dan nog ooit misschien niet.... ik kan er nu gewoon even niks mee. We hebben afgesproken in ieder geval voorlopig even geen contact te hebben en ik heb ook gezegd dat ik niet kan beloven dat ik hem niet weer app..... en dat begreep die ook maar ik ga het iig proberen. Ik vind het dit weekend wel erg pittig, eerste weekend met echt mooi weer... lang weekend.... en dan zit je alleen thuis -O- Bah ik had zo graag dit weekend met hem doorgebracht en ik voel me zo naar momenteel.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:50

Emoties doen een hoop met je Yonker :(:)
Ik heb toen gewoon mijn ex zijn nummer verwijderd :+
Uiteindelijk nam hij contact op.
Hoop dat je, je snel beter voelt!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:57

Dat wil en kan ik niet, maar ga mijn best doen niet meer “hopeloos” te doen. Zal t wel merken, mijn emoties gaan iig alle kanten op nog.... niet zo gek ook denk ik

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:09

@Yonker: toen ik me naar voelde heb ik dit topic gemaakt:

Love_Laugh @ [LZP] Welke leuke dingen stel jij al heel lang uit?

En naar aanleiding daarvan dacht ik: waarom zou ik nu eigenlijk niet gewoon de dingen gaan doen die ik leuk vind? In heel veel dingen had ik echt geen zin en ook ik voel me dit weekend naar omdat mijn 'vriend' niet af wilde spreken, maar ik heb net op een fantastisch paard gereden en ik ben bezig met het plannen van de vakantie :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:11

Wat voor mij hielp was het nummer opslaan in notities en hem wel verwijderen :) zo kon ik hem altijd nog toe voegen maar was het niet gelijk helemaal definitief.

Ondertussen wel op een punt gekomen dat ik hem kon verwijderen. Doe het vooral op je eigen tempo en waar jij je het beste bij voelt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:14

Lief van je, maar opzich pak ik alles wel aan...... gisterenavond bij vrienden 2 flessen wijn opgezopen dus was super dronken _O-
En vandaag ook wel wat gedaan, morgen naar mijn ouders..... maar maandag ja geen idee, ik probeer wel alles aan te pakken maar vind het best lastig.

Dat is ook nog een optie Denies, maar vervelende is dat ik wel eigenlijk over tijdje contact wil hebben nog. Ik geef zoveel om die jongen en we hebben opzich ook geen ruzie..... ik weet dat het beter zou zijn maar heb ergens ook nog het gevoel dat het niet klaar is en dat dit nog een staartje krijgt. We moeten sowieso nog mbt de vakantie wat financiële dingen afronden. Annuleren betaald hij bijv.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:16

Mijn instructeur zei: 'als je niet weet wat je moet doen, dan moet je wachten'.

Heeft mij vaak geholpen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:18

Yonker schreef:
Lief van je, maar opzich pak ik alles wel aan...... gisterenavond bij vrienden 2 flessen wijn opgezopen dus was super dronken _O-
En vandaag ook wel wat gedaan, morgen naar mijn ouders..... maar maandag ja geen idee, ik probeer wel alles aan te pakken maar vind het best lastig.

Dat is ook nog een optie Denies, maar vervelende is dat ik wel eigenlijk over tijdje contact wil hebben nog. Ik geef zoveel om die jongen en we hebben opzich ook geen ruzie..... ik weet dat het beter zou zijn maar heb ergens ook nog het gevoel dat het niet klaar is en dat dit nog een staartje krijgt. We moeten sowieso nog mbt de vakantie wat financiële dingen afronden. Annuleren betaald hij bijv.

Laat het vooral lopen zoals het loopt. Probeer je er vooral niet in vast te klampen en zet geen datums voor jezelf. Zoals 'Zaterdag moet ik hem spreken', je spreekt hem wanneer het uit komt. Probeer die rust voor je zelf te creëren, maar ook voor hem natuurlijk. Geef hem ook de mogelijkheid om een eventueel gesprek te starten.

Het komt echt wel goed. Hoe rot het nu ook is … ;) Dikke knuffel!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:20

We hebben juist afgesproken dat het vanuit hem moet komen en dat er idd geen datum aan vast zit. Dus ik verwacht dat t wel even zal duren.

Bedankt voor alle tips <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:23

Ah ja, dat is een 'nare' afspraak want je bent zelf zo machteloos. Ik voel met je mee!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:30

Eerlijk Yonker?
Denk dat je het beste niets kunt verwachten.
Niet dat hij je niks meer gaat sturen, maar verwachtingen van iemand hebben kan slopend zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:32

Yonker schreef:
Dat wil en kan ik niet, maar ga mijn best doen niet meer “hopeloos” te doen. Zal t wel merken, mijn emoties gaan iig alle kanten op nog.... niet zo gek ook denk ik

Welnee ieder mens is anders. Niks geks aan. En met zo'n rare eigenlijk niet- reden uit elkaar gaan is waardeloos en eigenlijk vind ik hem een ontzettende klootzak Yonker. Sorry maar echt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:36

Lieszje schreef:
Eerlijk Yonker?
Denk dat je het beste niets kunt verwachten.
Niet dat hij je niks meer gaat sturen, maar verwachtingen van iemand hebben kan slopend zijn.

Ik snap dat je dat zegt en ik zou als ik jou was hetzelfde verwachten maar dat kan ik helaas niet na ons gesprek van gisteren :=

MarcoBorsato schreef:
Yonker schreef:

Welnee ieder mens is anders. Niks geks aan. En met zo'n rare eigenlijk niet- reden uit elkaar gaan is waardeloos en eigenlijk vind ik hem een ontzettende klootzak Yonker. Sorry maar echt.

Issie ook wel :) Maar dat zijn alle mannen toch :j :j *\%/*