Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:44

M'n kleren/beddengoed etc past wel in de koffers. Heb denk ik zo'n 5/6 shoppers op m'n kamer staan. Nog een kartonnen doos waar boodschappen in hebben gezeten. En van een bokker in de buurt kan ik nog 4 verhuisdozen krijgen :D

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:07

Ik meld me ook!

Wij gaan ook samenwonen!

Na de eerste bezichtiging helemaal verliefd. Een vrijstaande woning met land dus eindelijk onze paarden aan huis, heerlijk. *\o/*

Nu vollop aan het inkopen haha. Moeilijkst vind ik nog een juiste keuken vinden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:09

Wauw, dat klinkt wel meteen als een droom die uitkomt!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:47

Nou, inderdaad KirstenChes! Wauw!

Smee_, ik heb ook veel boodschappenkratten gebruikt. Had wel een aantal dingen in dozen. Koffers/tassen wil ook best.

Opnieuw inrichten is ook leuk Lor! :)

Ik heb sinds een paar dagen een tv. *\o/* Dat betekent niet meer de hele tijd met de laptop op schoot kijken. Dacht ik... -O- Ik kan alleen Npo1 en tvNoord ( :Y) ) ontvangen mét geluid. RTL4, 5 en 7 heb ik wel beeld van, maar geen geluid. -O- Heb kabel. Mijn voorgangster en huisgenoten hebben/hadden wel alle zenders. Ik heb al even aan wat snoertjes en stekkertjes gedraaid en er weer opnieuw in gestopt, maar nog niet veel veranderd (alleen beter beeld gekregen op 1). Iemand nog tips/ideeën?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:11

Saskiaa_ schreef:
Nou, inderdaad KirstenChes! Wauw!

Smee_, ik heb ook veel boodschappenkratten gebruikt. Had wel een aantal dingen in dozen. Koffers/tassen wil ook best.

Opnieuw inrichten is ook leuk Lor! :)

Ik heb sinds een paar dagen een tv. *\o/* Dat betekent niet meer de hele tijd met de laptop op schoot kijken. Dacht ik... -O- Ik kan alleen Npo1 en tvNoord ( :Y) ) ontvangen mét geluid. RTL4, 5 en 7 heb ik wel beeld van, maar geen geluid. -O- Heb kabel. Mijn voorgangster en huisgenoten hebben/hadden wel alle zenders. Ik heb al even aan wat snoertjes en stekkertjes gedraaid en er weer opnieuw in gestopt, maar nog niet veel veranderd (alleen beter beeld gekregen op 1). Iemand nog tips/ideeën?

Hier zijn alle zenders op m'n kabel digitaal, dus mss even opnieuw zenders installeren en digitaal ook meepakken?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:55

Ik heb de zenders al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd.. Zowel handmatig als automatisch. Geen resultaat helaas..

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:06

KirstenChes schreef:
Ik meld me ook!

Wij gaan ook samenwonen!

Na de eerste bezichtiging helemaal verliefd. Een vrijstaande woning met land dus eindelijk onze paarden aan huis, heerlijk. *\o/*

Nu vollop aan het inkopen haha. Moeilijkst vind ik nog een juiste keuken vinden.

Ik weet niet waar je woont maar van Wanrooij in waardenburg heeft heel veel keuze qua keukens!

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:13

Stephanie_M schreef:
KirstenChes schreef:
Ik meld me ook!

Wij gaan ook samenwonen!

Ik weet niet waar je woont maar van Wanrooij in waardenburg heeft heel veel keuze qua keukens!

Bedankt voor de tip, maar ik woon in omgeving Emmen dus wat te ver weg hihi. Ik kreeg ook al tips om naar Duitsland te gaan (wij wonen vlak aan de grens) dus misschien is dat ook wel een kijkje waard.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:13

Voor een goed keukenbedrijf is een eindje rijden natuurlijk wel de moeite waard, maar vanuit daar kan je ook Duitsland proberen. Let wel goed op de kwaliteit daar. Ik ben ook naar verschillende mooie en dure bedrijven geweest zoals Tinello en de tweede kamer en alles wat ze daar hadden staan konden ze bij van Wanrooij ook wel maken alleen bij van Wanrooij kan je ook nog eens kiezen uit ca. 5 fabrikanten wat dus het meest gunstig is voor jouw budget :). Mijn ouders hebben ook in Duitsland gekeken en kregen uiteindelijk zelfde prijs en minder kwaliteit. Hebben het uiteindelijk toch lekker in Nederland laten maken.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:24

Stephanie_M schreef:
Voor een goed keukenbedrijf is een eindje rijden natuurlijk wel de moeite waard, maar vanuit daar kan je ook Duitsland proberen. Let wel goed op de kwaliteit daar. Ik ben ook naar verschillende mooie en dure bedrijven geweest zoals Tinello en de tweede kamer en alles wat ze daar hadden staan konden ze bij van Wanrooij ook wel maken alleen bij van Wanrooij kan je ook nog eens kiezen uit ca. 5 fabrikanten wat dus het meest gunstig is voor jouw budget :). Mijn ouders hebben ook in Duitsland gekeken en kregen uiteindelijk zelfde prijs en minder kwaliteit. Hebben het uiteindelijk toch lekker in Nederland laten maken.

Oke goed dat je dat zegt. Ik ga eens informeren.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:10

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's maken als het allemaal wat meer af is :D Ik ben nu al aardig tevreden over het huis.
Al moet ik zeggen dat het met 3 honden en 2 katten soms wel lastig is om alles schoon te houden. Ik heb er een dagtaak aan haha.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 07:31

Heb mn gemeentebelasting binnen. 503€. Gelukkig wel minder dan waar ik rekening mee gehouden had.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:51

Geen idee of ik te maken krijg met gemeentelijke belastingen := in ieder geval nog niet binnen!!

Voel me steeds meer thuis!!

Afbeelding

Heb nu mijn make up hoek zit nu op hoek van badkamer.. wil dat anders hebben nog... met mooie spiegel met verlichting... weet nog niet hoe

Afbeelding

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:53

Erg leuk hoor!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:29

Dank je!!

Wil liefst een hamster erbij nemen maar staat al weg vol _O-

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:05

Mag ik me hier melden? Ik ben Eva, 25 jaar en heb vandaag te horen gekregen dat het huisje waar ik op gereageerd had aan mij is toegewezen. Er wordt nu eerst CV in geplaatst en dan kan ik het huurcontract gaan tekenen. Ik weet dus nog niet precies wanneer ik erin kan.
Ik lees hier al een tijdje mee voor tips en inspiratie. Vind het allemaal best spannend om nu uit huis te gaan en in mijn eentje te gaan wonen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:20

Snap ik, vond ik ook! Maar het is me alles meegevallen, veel beter dan verwacht!

Wat voor huisje heb je? :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:21

Ah wat een leuk stekje Gien! Ik moet eigenlijk ook nog eens langskomen :j

Hier de gemeentelijke belastingen binnen, had gehoopt dat ze later zouden komen maar helaas. Ben namelijk nét verhuisd dus nu nog met de rompslomp van het oude huis bezig aangezien ik van 3 anderen geld moet krijgen ervoor.. Ga proberen een kwijtschelding aan te vragen want ik heb hier weinig zin in :=

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:48

Mandyy schreef:
Snap ik, vond ik ook! Maar het is me alles meegevallen, veel beter dan verwacht!

Wat voor huisje heb je? :)

Het is een vierkamerflatje. Op de 1ste verdieping dus hoef gelukkig niet onwijs met spullen te gaan slepen.

Kijk er ook wel onwijs naar uit, heb het prima thuis maar het is echt zo'n gevoel dat het nu goed is om op eigen benen te staan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:53

Gefeliciteerd Eva!

En wat een mooie kamer, Gianti! Hoe groot is het?

Mijn vriend en ik gaan morgen bij een huis kijken (tenminste, als we niet weer op het allerlaatste moment worden afgebeld), in een wijk waar we echt heel graag willen wonen maar waar de huizen over het algemeen wat te duur zijn.
Ik hoop dus echt dat het wat voor ons is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:45

@fee: duim voor je!! Thankss, Mijn kamer is is 27m2! Heb het niet slecht getroffen voor Adam

Eva_vanO: ooooh wat lekker gelijk 4 kamer!!

Smee: jaaaa, ik kook dan :D
Laatst bijgewerkt door Gianti op 03-03-16 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:51

Haha deal <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 01:19

Welkom!

Spannend :D ,

Dat had ik niet afgeslagen whaha :')

Morgen komt 3 kuub grond , heb voor 1.5 dag een kruiwagen en heb voor jaren werk :') . Begin morgen vroeg met tegels uit terras te halen :') , dan 5x kruien tussen voor en achtertuin . Dan de konijnenren afbreken en noodren opzetten , uh ze gaan even het fietsenhok in met raam open. Dan daar de grond heen kruien , dan stop ik anders ken ik mezelf en wil ik nooit meer :P

Maar hoop de eerste border te kunnen maken , dan moet ik even wat keien halen bij een huis 3 straten verderop met mam der fiets :P

Dan daar grond in en muntplant erin

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:16

Rebecca, je hebt dus een flinke klus voor de boeg. Heb je ook nog hulp of ga je het in je eentje doen?

Dit is de plattegrond van mijn woning.
Afbeelding

Hoe hebben jullie dat gedaan met gas/water/licht aanvragen? Al lang van te voren of pas toen je erin zat? En internet/tv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:18

Alleen ik en poes :P

Best wat ruimte Eva :)

Internet/tv zit vaak een leveringstijd op , gwe kan opzich week van te voren wel.