Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:45

Dankjewel!!!!!!! +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:16

Tja, doet me een beetje denken aan de vrouw de mijn acryl set wilde overnemen. Hier thuis alles uitgestald en alles stuk voor stuk bekeken. Tevreden, betaald, 20 minuten later krijg ik een mail dat ze terug wilt komen omdat het haar niet bevalt en er wat onderdelen missen volgens haar. Had de adv. er toevallig nog op staan dus had een print screen gemaakt en gestuurd onder het motto: "Dit stond in de advertentie, en dat zat er in."
Ja, maar er zat geen lijm bij en dan kon ze er toch niets mee?
Jammer joh, stond ook niet in de advertentie. Heb het haar niet terug laten brengen hoor.. Kom nou. Had je maar beter op moeten letten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:18

Dat vind ik wat anders. Hier stond namelijk in de advertentie in zeer goede staat. Iets wat kapot is is m.i. niet in zeer goede staat. Kan altijd zijn dat hij het zelf ook niet wist. Maar geen reactie geven is dan niet netjes :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:20

Daar heb je gelijk in.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:26

Dat is imo het risico wat je loopt als je via marktplaats spullen koopt.
Heel cru gezeg, maar eigen schuld. je hebt de gelegenheid gehad om het te checken.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:46

Misschien wist die meneer niet eens dat het kapot was. Maar ik vind het niet netjes dat hij niet terug mailt. :n

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:09

Oooo wat een mensen zijn er toch op MP. Ik kijk voor een bepaalde telefoon, maar sommige mensen vragem zelfs voor een kapotte telefoon 60E, terwijl je voor het zelfde geld een betere kan kopen :=

Jammer van het kinderstoeltje zeg!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:17

Of meneer is een dagje weg? Of weekendje?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:47

Zoals de politie zegt: garantie tot aan de deur. Ik verkocht een ring met diamanten, aangekocht voor 900 euro, verkocht voor 250 euro. Koper werpt 1 korte blik op de ring, stelt geen vragen, betaald en maakt zich gauw uit de voeten. In de advertentie had ik al aangegeven dat het hier 8 diamanten en 1 zirkona betrof, hij las niet goed en dacht een goudmijn te hebben getroffen voor een schijtprijs.

3 dagen later word ik gebeld door zijn vrouw dat ik ze heb opgelicht, dreigementen tot en met, ik heb gezegd dat hij niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan en ik de ring niet terugnam. Ze hadden de andere 8 diamanten ondertussen wel voor glas kunnen verruilen.

Aangezien ik dreigementen ontving en zij dreigden met politie, heb ik de politie zelf ook even gebeld. Die zei dus dat deze meneer inderdaad de diamanten voor glas had kunnen verruilen en ik niet verplicht ben om de spullen terug te nemen. Had ik hem echter opgestuurd, dan had het wel een probleem geweest.

Dus deze meneer is niet verplicht de Maxicosi terug te nemen. Reageren had wel netjes geweest!

Misschien kunnen ze je bij prenatal aan het veertje helpen? :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:49

Tallie1979 schreef:
Zoals de politie zegt: garantie tot aan de deur. Ik verkocht een ring met diamanten, aangekocht voor 900 euro, verkocht voor 250 euro. Koper werpt 1 korte blik op de ring, stelt geen vragen, betaald en maakt zich gauw uit de voeten. In de advertentie had ik al aangegeven dat het hier 8 diamanten en 1 zirkona betrof, hij las niet goed en dacht een goudmijn te hebben getroffen voor een schijtprijs.

3 dagen later word ik gebeld door zijn vrouw dat ik ze heb opgelicht, dreigementen tot en met, ik heb gezegd dat hij niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan en ik de ring niet terugnam. Ze hadden de andere 8 diamanten ondertussen wel voor glas kunnen verruilen.

Aangezien ik dreigementen ontving en zij dreigden met politie, heb ik de politie zelf ook even gebeld. Die zei dus dat deze meneer inderdaad de diamanten voor glas had kunnen verruilen en ik niet verplicht ben om de spullen terug te nemen. Had ik hem echter opgestuurd, dan had het wel een probleem geweest.

Dus deze meneer is niet verplicht de Maxicosi terug te nemen. Reageren had wel netjes geweest!

Misschien kunnen ze je bij prenatal aan het veertje helpen? :)

zo hebben wij een juweel laten maken en alle dure rode steentjes (ik heb niets met namen :+ ) vervangen door nep spul ook nogal zuur.... ;( maar ja bewijzen....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:20

Hebben jullie ervaring met onder rembours verzenden? Ik heb een koper voor mijn zadel die dit graag wil. Ze maakt wel van te voren het verzendbedrag over zodat ik dat sowieso heb. Via postnl kan ik niet echt haken en ogen vinden ja alleen dat je hun 1% betaald nou ja dat zou hier dan om 6 euro gaan dus dat is ook niet erg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:25

Je betaald een bepaald bedrag als rembours verzendkosten.
Jij geeft een bedrag aan wat de klant moet betalen. De klant betaald het aan de postbode.
Jij krijgt later het bedrag - 1% weer terug gestort.

Het nadeel vind ik dat ik toen een paar keer erg lang moest wachten voordat ik dat eindelijk terug had. Eerst keer was dat 4 weken en de 2e keer 6 weken.

Nu maakt zij naar jouw al de verzendkosten over, dat vind ik een positief iets, want als ze weigeren of niet aannemen gaat het pakket terug naar jouw. En dan ben je die koste gewoon kwijt.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:07

Heb besloten hem te gaan brengen zij maakt de verzendkosten over ik ga hem dinsdag brengen is voor mij net zo duur en vind het een stuk veiliger ook voor mijn zadel je weet nooit wat ze doen bij post nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:40

Hmm, hebben jullie ook wel eens mensen die totaal niet 'netjes' reageren op je advertentie? Ik heb eigenlijk gewoon de neiging om dan niks terug te sturen... Ik ben namelijk geen hond als er word gezegd; 'geef je nummer en de maten ff door' en verder helemaal niks.

Nu heb ik wel meerdere geïnteresseerde hoor maar het is toch een kleine moeite om iets netjes met een paar woorden meer op te schrijven?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:42

Ochjee zovaak!
Ik reageer er niet op,er komt nog wel een nieuwe koper.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:48

Onder rembours is echt flauwekul als het je als koper om de veiligheid gaat.

Je mag het pakket immers pas openmaken na betaling aan de postbode, dus dan kan er ook een beschadigd zadel in de doos zitten of een stapel oude telefoonboeken ;)
De enige zekerheid is voor de verkoper: die heeft hoe dan ook zijn geld....

En op onbeleefde mailtjes reageer ik juist uitermate irritant uitgebreid :+

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:00

Ik was op zoek naar een tweedehands fiets. Dus ik heb er een gevonden, maar krijg elke keer van die mailtjes terug die zo kortaf zijn. Zonder Gr. Eronder en als ik wat vraag is het ja, nee, oke.

Het is dat ik die fiets graag wil hebben :P

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:00

Toen ik een fiets zocht ben ik daar op af gehaakt omdat er een grote kans is dat de fiets is gejat als er geen (gericht/uitgebreid) echt antwoord komt. Ik zou daar dus wel voorzichtig mee zijn.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:14

Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar het ging meer om de dingen dat ik een afspraak wou maken om 8 uur en ook gelijk ze adres vroeg. Toen kreeg ik alleen ja, is goed.

Het is natuurlijk een groot risico als je een fiets via mp koopt, omdat hij gejat kan zijn. Maar ik heb het geld simpelweg niet voor een gloednieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:16

Nou ik heb hem toch verkocht aan die onbeleefde persoon.
Hij wilde vandaag al direct langs komen.. En hij probeerde een hele hoop af te dingen maar ik had genoeg geïnteresseerde dus ik heb hem voor het bedrag verkocht wat ik er voor vroeg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:40

Goedzo fresley. Gewoon voet bij stuk houden.

Ik heb vandaag eindelijk na ruim een jaar mijn opgeknapte buikkastje verkocht.
Ze kwamen met z'n tweetjes en het was precies wat ze zochten. Maar toen moest hij in de auto. En dan moet je, je indenken dat ze een Volvo hadden met zo'n dichte achterbak. We hebben wel 3 kwartier staan martelen met dat ding om hem op allerlei manieren in de auto de krijgen. Uiteindelijk is hij wonder boven wonder in de kofferbak gekomen maar er nog half uit. Inmiddels kon hij geen kant meer op dus hebben ze hem op die manier maar vastgezet met een deken en een touwtje. God wat was ik blij dat ze hem toch konden meenemen. Ik had hem namelijk in een hok staan met nog meer spullen en die had ik allemaal weer teruggezet. Dus het kastje kon ook niet meer zo 1-2-3 terug het hok in.
Enfin, uiteindelijk is het gelukt. Zij blij, ik blij. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:11

Nou, voor het eerst via fb wat verkocht! Een vriendin van mijn vriend komt er woensdag achter. Had niet echt een vraagprijs voor het spul, wist ook niet meer hoeveel ik ervoor heb betaald 2,5 jaar terug en alle geld is nu wat welkom. Gaat over een zo goed als nieuw zadelbontje van HH met echt lamsvel en een gelpad. Krijg 60 euro voor beide samen. Waarschijnlijk wel onder de prijs, maar liever een snelle verkoop binnen de paar uur dan dat het hier nog 3 weken ligt. Dacht zelf niet meer te krijgen dan 20 euro stuk :P

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:22

Hoe vinden jullie die ruilgroepen op facebook eigenlijk? Ik krijg alleen paginas waar bijna niks op wordt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:27

Ik verkoop niet op die pagina's. Verkoop enkel aan vrienden uit mijn vriendenlijst.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:58

Pff ik snap hier werkelijk niks van. :n
Ik heb nu al meermaals meegemaakt dat ik als 'meneer' wordt aangesproken naar aanleiding van advertenties die ik op marktplaats heb/had. Maar dit spant toch wel de kroon: ik heb een music center (veelzijdige stereo set) op marktplaats staan. Ik sta als J. Drost op Marktplaats. Gisteren kreeg ik een mail van een geïnteresseerde, die ik beantwoorde met als afsluiting 'Gr. Jolien'. Waarop hij mij vanmorgen terugmailde: 'Ik neem aan dat U de vrouw/vriendin van J. Drost bent?'
Ik heb dus maar geantwoord: 'Ik bén J. Drost'. :=