Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tallie1979 schreef:Zoals de politie zegt: garantie tot aan de deur. Ik verkocht een ring met diamanten, aangekocht voor 900 euro, verkocht voor 250 euro. Koper werpt 1 korte blik op de ring, stelt geen vragen, betaald en maakt zich gauw uit de voeten. In de advertentie had ik al aangegeven dat het hier 8 diamanten en 1 zirkona betrof, hij las niet goed en dacht een goudmijn te hebben getroffen voor een schijtprijs.
3 dagen later word ik gebeld door zijn vrouw dat ik ze heb opgelicht, dreigementen tot en met, ik heb gezegd dat hij niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan en ik de ring niet terugnam. Ze hadden de andere 8 diamanten ondertussen wel voor glas kunnen verruilen.
Aangezien ik dreigementen ontving en zij dreigden met politie, heb ik de politie zelf ook even gebeld. Die zei dus dat deze meneer inderdaad de diamanten voor glas had kunnen verruilen en ik niet verplicht ben om de spullen terug te nemen. Had ik hem echter opgestuurd, dan had het wel een probleem geweest.
Dus deze meneer is niet verplicht de Maxicosi terug te nemen. Reageren had wel netjes geweest!
Misschien kunnen ze je bij prenatal aan het veertje helpen?