Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:48

Ik heb een fotopost geschreven over één van de mooiste dingen die ik ooit gedaan heb, een vlucht over de Whitsunday Islands en Great Barrier Reef in Australië :+: Scenic flight over Whitsunday Islands & Great Barrier Reef

Brrrr Imre, ik krijg al de kriebels als ik alleen je post lees. Ik heb ook kaakchirurgie gehad en echt, nooit meer := Ik heb er trauma's aan overgehouden, vooral omdat het onder lokale verdoving was %)

Charles, wat een supervette kans heb je gekregen! Ik zou ook wel eens willen zien hoe het er tijdens een uitzending aan toegaat. Bij tv en film heb ik het al vaak meegemaakt, maar radio lijkt me dan weer helemaal anders. :)

Chanen

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:28

Gaaf Ellis! Ik ben geen trouwe kijker van het programma, maar heb wel eens een aflevering gezien en vind het vaak erg goed gebracht. Hopelijk gaat het allemaal door. Ontzettend leuk dat je blog hier de aanzet voor was.
Volgende week zaterdag komt de Libelle uit waar ik dankzij mijn blog in sta. Ik ben erg benieuwd, maar daar komt tegen die tijd ook nog wel een berichtje over op mijn blog. :)

He jakkes Imre! Mijn zusje heeft haat verstandskies ook bij de kaakchirurg moeten laten verwijderen, maar ik geloof niet dat het veel pijnlijker of ongemakkelijker was dan het laten verwijderen van haar andere verstandskiezen. Al ben ik blij dat die van mij alle vier nog zitten en mogen blijven zitten. *knock wood*

Op zich lijkt het me wel leuk om een keertje te meeten. Op het moment heb ik toch zeeen van tijd waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Lang leve de werkloosheid! >;) Zolang het maar goed bereikbaar is met het OV en ik niet de halve dag onderweg ben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:35

Dan moeten we gaan kijken wat ligt voor iedereen het meest centraal

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:53

Lijkt me leuk om een keer te meeten! Misschien ergens bij Utrecht?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:21

Utrecht ligt indd redelijk centraal.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:24

Zoo ik heb me al even niet meer gemeld.. Mijn blog ligt even op z'n gat, doordat ik even inspiratieloos ben qua foto's maken... Zoo stomm..

Jaaa meeten leeeeeuk! Haha!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:29

Misschien is het leuk om op een plek af te spreken waar we ook wat leuke foto's kunnen maken,
aangezien er ook aardig wat fotografen zijn. Misschien gewoon simpel in de stad?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:31

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:38

Leuk!
Ja ik vind het heel spannend hihi, maar erg leuk!

Chanen, ook erg gaaf! Ik ben een trouw Libellelezeres, dus zie hem vast voorbij komen :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:46

De libelle lees ik ook regelmatig, ik zal hem vast voorbij zien komen!
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:56

Wow het is hier weer snel gegaan.
Heel leuk Ellis, zo'n dingen zou ik dus echt niet willen. Wordt af en toe gevraagd om te gaan spreken voor kinderen met stofwisselingsziekten, maar heb tot nu toe altijd geweigerd, ik wil niet op zo'n manier in de spotlights staan.

Nieuwe leuke blog na een drukke week met wat ziekenhuisbezoeken:
Pasta

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:23

Seltje schreef:
Wow het is hier weer snel gegaan.
Heel leuk Ellis, zo'n dingen zou ik dus echt niet willen. Wordt af en toe gevraagd om te gaan spreken voor kinderen met stofwisselingsziekten, maar heb tot nu toe altijd geweigerd, ik wil niet op zo'n manier in de spotlights staan.

Nieuwe leuke blog na een drukke week met wat ziekenhuisbezoeken:
Pasta

Dat is toch juist een hele positieve manier van in de spotlight staan? Ik zie het als iets heel sterks en moois, als je kinderen zou kunnen helpen en inspireren.

Voor Ellis vind ik het ook heel gaaf, die geeft mensen straks misschien wel landelijk een kijkje in haar leven en als ik haar verhalen hier zo lees, gaat ze dat op een positieve manier doen. Geen slachtofferrol, maar gewoon een eerlijk verhaal (en misschien zelfs wel heel inspirerend voor anderen!).

Op wat voor manier zou je dan wel in de spotlights willen staan Seltje?

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:38

Zo zie ik dat dus ook :D Ik ben er zeker van dat als ik uitgekozen wordt en er kan gefilmd worden op bijv. mijn stageschool dat dat een hele andere kijk geeft :)

Je kunt je handicap of beperking zien als iets negatiefs of als handicap/beperking, maar je kunt het ook zien als een kans, een mogelijkheid om dingen te doen en dingen te bereiken die "normale" mensen misschien wel niet kunnen. Dat vind k ook het mooie aan beperkingen.

Ja tuurlijk sta je dan in de spotlight, maar ik weet wel zeker dat je dan ook mensen een nieuwe kijk op je beperking geeft en mensen inspireert :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:48

Hoi allemaal.

Al een hele poos geen berichtjes meer vanaf mij .. ook geen posts..
Mijn Beppe was heel ziek en is inmiddels overleden, hierdoor had ik even geen puf en zin meer om ook nog met mijn blog bezig te zijn.

Het begint wel echt duidelijk weer te kriebelen dus ik ga weer lekker bezig met mijn blog haha.
Moest eerst 10 pagina's bijlezen maar dat heb ik inmiddels gedaan dus ik ben weer bij!

Leuk alle nieuwe Blogs :D
Ga ze allemaal eens lekker bekijken

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:43

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:10

joyce2 schreef:
Dat is toch juist een hele positieve manier van in de spotlight staan? Ik zie het als iets heel sterks en moois, als je kinderen zou kunnen helpen en inspireren.

Voor Ellis vind ik het ook heel gaaf, die geeft mensen straks misschien wel landelijk een kijkje in haar leven en als ik haar verhalen hier zo lees, gaat ze dat op een positieve manier doen. Geen slachtofferrol, maar gewoon een eerlijk verhaal (en misschien zelfs wel heel inspirerend voor anderen!).

Ik wil net helemaal niet in de spotlight staan, dat is op dit moment een heel zware confrontatie die ik met mijzelf moet aangaan, ik heb mijn ziekte altijd verstopt, op school, op mijn werk, ... bijna niemand wist wat er met mij aan de hand was en dan vraagt mijn behandelende arts om eindelijk met mijn verhaal naar buiten te komen. Misschien is dat ook omdat ik een ziekte heb die niet uiterlijk zichtbaar is. Ik zie er niet ziek uit, dus krijg altijd ongepaste reacties. Maar hey, misschien denk ik er binnen 5 jaar wel anders over.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:17

Kan me voorstellen dat dat inderdaad heel lastig is, zeker als je het al die tijd verborgen hebt gehouden!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:18

Dat is wel lastig indd, gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:54

Aan de ene kant snap ik wel dat je niet graag in de spotlights staat, zeker niet als het om ziets gaat, maar het heeft mij juist heel erg geholpen om er spreekbeurten over te geven en er open over te vertellen toen ik te horen kreeg dat ik Tourette had. (Wat ik overigens totaal niet met jou situatie wil en kan vergelijken.) Het is bij mij ook niet meteen zichtbaar, omdat ik een lichte vorm heb, maar het gaf de mensen in mijn omgeving toch net dat beetje meer inzicht in waarom ik doe zoals ik doe. Vaak kreeg ik er juist hele leuke, opbeurende opmerkingen over. Wie weet juist ook voor je zelfbeeld goed om je verhaal daarom wel te doen. En het is natuurlijk mooi meegenomen als je anderen daar ook een steuntje mee in de rug geeft. ;)

Wat leuk dat er ook Libellelezeressen zijn. Zeker omdat ik de doelgroep - no offence, ik vind het zelf ook een leuk blad - toch wat ouder in had geschat.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:00

Wil ik eindelijk foto's gaan maken voor een post, is de batterij van m'n camera leeg. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:06

chanelle14 schreef:
Wil ik eindelijk foto's gaan maken voor een post, is de batterij van m'n camera leeg. :')

Geeft volle accu :')

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:49

anoukkk. schreef:
Hoi allemaal.

Al een hele poos geen berichtjes meer vanaf mij .. ook geen posts..
Mijn Beppe was heel ziek en is inmiddels overleden, hierdoor had ik even geen puf en zin meer om ook nog met mijn blog bezig te zijn.

Het begint wel echt duidelijk weer te kriebelen dus ik ga weer lekker bezig met mijn blog haha.
Moest eerst 10 pagina's bijlezen maar dat heb ik inmiddels gedaan dus ik ben weer bij!

Leuk alle nieuwe Blogs :D
Ga ze allemaal eens lekker bekijken

Hè bah, sterkte... :(:)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:50

Tooooooo slow, lig nu al in bed.
Morgen weer een nieuwe dag :').

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:27

Seltje schreef:
joyce2 schreef:

Ik wil net helemaal niet in de spotlight staan, dat is op dit moment een heel zware confrontatie die ik met mijzelf moet aangaan, ik heb mijn ziekte altijd verstopt, op school, op mijn werk, ... bijna niemand wist wat er met mij aan de hand was en dan vraagt mijn behandelende arts om eindelijk met mijn verhaal naar buiten te komen. Misschien is dat ook omdat ik een ziekte heb die niet uiterlijk zichtbaar is. Ik zie er niet ziek uit, dus krijg altijd ongepaste reacties. Maar hey, misschien denk ik er binnen 5 jaar wel anders over.

Kan het me heel goed voorstellen dat je totaal niet in de spotlights wilt staan, maar je schreef het op een manier, waarop het op mij overkwam alsof het überhaupt een negatieve manier is van in de spotlights staan en daar was ik het dan weer niet mee eens ;)

Overigens kan ik me aansluiten bij Chanen, mijn situatie is ook niet met die van jullie te vergelijken, maar ik heb last van Chronische Hyperventilatie (is wat anders dan de acute vorm, al heb ik daar af en toe ook last van) en heb een vorm van een sociale fobie. Van jongs af aan ben ik altijd misselijk geweest, of had ik andere vervelende klachten als we wat "leuks" gingen doen. Heb altijd smoezen moeten verzinnen als vrienden uitgingen, of uit eten gingen, want ik werd dan altijd hartstikke beroerd en ik wou niet buiten de groep vallen. Zelfs mijn beste vrienden wisten het niet. Sinds anderhalf jaar ben ik het steeds meer gaan vertellen en de reacties zijn veel positiever dan ik had gedacht. Echt super fijn! Al snapt lang niet iedereen het hoor, maar de meesten doen in elk geval hun best ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:53