Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Komen artsen voor dat bedrag hun bed uit?
Voor een gemiddelde stucadoor/timmerman/soortgelijk ben je dat ook kwijt. Minus materiaal.
black_kelpie schreef:Oké nou sorry voor mijn angst dat ik omver wordt gereden door zo'n joekel dan
MarlindeRooz schreef:Bienotje schreef:Het zou me verbazen als je dat voor gemiddelde stucadoor/ timmerman betaald. Zzp voor 150 euro is een erg hoog uurtarief, zeker geen standaard.
Mij ook…
Maar als je een slotenmaker wil hebben. Dan kan je betalen.
Jolliegirl schreef:black_kelpie schreef:Oké nou sorry voor mijn angst dat ik omver wordt gereden door zo'n joekel dan
Jeetje... Daar heb k het toch niet over
Lezen.. ik heb het over minutenlang erachter moeten hangen met inhalen..
En als je met die angst op de weg zit moet je misschien de snelweg vermijden...
Het zijn echt geen ratten die van hot naar het schieten die chauffeurs...uiteraard nogmaals : uitzondering daargelaten.
Maar dat is met normale automobilisten ook.
Hutcherson schreef:Hier voor een middagje plafond stucen 1500€.
Dagje muren slopen en twee deurdoorgangen zagen in de stalmuur €6000
In mijn geval wil een bedrijf gebruik maken van mijn expertise om een product te gaan ontwikkelen. Zonder mijn inbreng, geen product. Ze gaan er ongeveer 5000 euro winst op draaien per product (met een verkoop gemiddelde van 18 per maand binnen 5 jaar. Das 90.000 euro winst). Ze hoeven enkel te investeren in mij en wat keurmerken/tests. Machines, materiaal, engineers, etc hebben ze allemaal in huis. Aangezien die 150€ niet heel ver van mijn normale tarief af zit (en daar word ik niet betaald op expertise) ben ik benieuwd wat het tegenbod gaat worden. Lijkt me heel gaaf project maar als ik meer verdien met mn eigen werk dan is de keuze wel snel gemaakt.
denisesilver schreef:Voor een consultant/adviseur is € 150 een hele normaal verkooptarief. Daarbij denk ik niet dat Hutcherson verantwoording hoeft af te leggen voor wat zij per uur vraagt, toch? Vind de opmerking of ze een arts is een beetje gek. Dan heb je duidelijk geen kaas gegeten van hoe de markt in elkaar zit.
Jolliegirl schreef:black_kelpie schreef:Oké nou sorry voor mijn angst dat ik omver wordt gereden door zo'n joekel dan
Jeetje... Daar heb k het toch niet over
Lezen.. ik heb het over minutenlang erachter moeten hangen met inhalen..
En als je met die angst op de weg zit moet je misschien de snelweg vermijden...
Het zijn echt geen ratten die van hot naar het schieten die chauffeurs...uiteraard nogmaals : uitzondering daargelaten.
Jolliegirl schreef:En als je met die angst op de weg zit moet je misschien de snelweg vermijden...
Cowgirl83 schreef:Dat meer en meer mensen hun richtingaanwijzer totaal verkeerd gebruiken op de autosnelweg. Eerst richtingaanwijzer aan zetten, en dan pas kijken of er effectief een mogelijkheid is om van rijstrook te veranderen, nee!! Schrik elke keer als ik bijna ga inhalen, en de auto naast mij dan zijn richtingaanwijzer aan zet. Dan ga ik er vanuit dat die mij niet gezien heeft, logisch toch.
Is het zo moeilijk om eerst te kijken of er ruimte is, dan richting aan te geven en dan van rijstrook te wisselen?
ogidni schreef:Cowgirl83 schreef:Dat meer en meer mensen hun richtingaanwijzer totaal verkeerd gebruiken op de autosnelweg. Eerst richtingaanwijzer aan zetten, en dan pas kijken of er effectief een mogelijkheid is om van rijstrook te veranderen, nee!! Schrik elke keer als ik bijna ga inhalen, en de auto naast mij dan zijn richtingaanwijzer aan zet. Dan ga ik er vanuit dat die mij niet gezien heeft, logisch toch.
Is het zo moeilijk om eerst te kijken of er ruimte is, dan richting aan te geven en dan van rijstrook te wisselen?
Hmmm, ja deels kan ik hier in mee gaan. Maar ik maak mij er ook wel eens schuldig aan als ik met de trailer rij en bijvoorbeeld 2 banen moet opschuiven om bij een splitsing op een drukke snelweg de juiste snelweg te kunnen volgen. Vaak wordt dit door de medeweggebruikers wel juist ontvangen en krijg ik ook ruimte. Je bent met zo'n combinatie nu eenmaal niet zo vlot en soepel als met alleen een personenauto.
Telpeva schreef:Alvast het knipperlicht aanzetten zie ik niet als op tijd aangeven, maar als afdwingen: "ik ga die kant op dus JIJ gaat maar ruimte voor mij maken" en ik schrik daar altijd van, helemaal wanneer ik op het punt sta om van baan te wisselen of er al naast zit.
Je knipper doe je aan wanneer je al hebt gekeken en hebt gezien dat je veilig kan en je dus ook die kant op gaat. Iemand die alvast knippert terwijl ik heel dichtbij ben, is in mijn beleving iemand die al heeft gekeken en geoordeeld dat het veilig is om te gaan, en mij dus niet gezien heeft en dus op het punt staat om mij te gaan raken of van de weg te duwen.
ogidni schreef:Cowgirl83 schreef:Dat meer en meer mensen hun richtingaanwijzer totaal verkeerd gebruiken op de autosnelweg. Eerst richtingaanwijzer aan zetten, en dan pas kijken of er effectief een mogelijkheid is om van rijstrook te veranderen, nee!! Schrik elke keer als ik bijna ga inhalen, en de auto naast mij dan zijn richtingaanwijzer aan zet. Dan ga ik er vanuit dat die mij niet gezien heeft, logisch toch.
Hmmm, ja deels kan ik hier in mee gaan. Maar ik maak mij er ook wel eens schuldig aan als ik met de trailer rij en bijvoorbeeld 2 banen moet opschuiven om bij een splitsing op een drukke snelweg de juiste snelweg te kunnen volgen. Vaak wordt dit door de medeweggebruikers wel juist ontvangen en krijg ik ook ruimte. Je bent met zo'n combinatie nu eenmaal niet zo vlot en soepel als met alleen een personenauto.
pjer schreef:Gisteren is onze zeecontainer met huisraad van de verhuizing eindelijk gekomen. We hadden speciaal een transporteur gezocht die het type vrachtwagen had die de container helemaal op zijn plek kon liften.
Komt de man aan 'ja hij is toch wel zwaarder dan gedacht en deze vrachtwagen is net te licht' dus hij kon hem wel afladen, maar totaal niet op de gewenste plek krijgen. Dus nu staat er een zeecontainer de uitgang van mijn weide te blokkeren. Er is nog net 1 kruiwagen breedte zodat ik naar de mesthoop kan (wel de verkeerde kant dus berg op en hobbel de bobbel tussen boomstammen door) en de paarden kunnen er aan die kant dus niet meer uit. Als ik zou willen rijden dan moet dat via de tuin en langs het zwembad wat ik zachtsgezegd gevaarlijk vind.
Echt naatje dus.
Nu dus maar met spoed dat ding leeghalen en hopen dat de lokale boer kan helpen hem op zijn plek te trekken (voordat de eigenaar van het perceel naast ons besluit te gaan ploegen/zaaien) .
Oh en de beoogde behulpzame buur-boer heeft gezondheidsproblemen dus het is maar afwachten of hij inderdaad kan helpen.
Hoezo stress...
hahahatsjoe schreef:denisesilver schreef:Voor een consultant/adviseur is € 150 een hele normaal verkooptarief. Daarbij denk ik niet dat Hutcherson verantwoording hoeft af te leggen voor wat zij per uur vraagt, toch? Vind de opmerking of ze een arts is een beetje gek. Dan heb je duidelijk geen kaas gegeten van hoe de markt in elkaar zit.
Beste denisesilver, je moet eens ophouden alles negatief te benaderen, daar erger ik me aan. Ik vroeg het me gewoon af, gezien het feit dat ik in de detachering zit als jurist en ik weet wat voor uurtarief ze bij mijn vorige baas voor me vroegen.