Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nikass schreef:Wat gebeurt er met de kadavers van paarden die door de Rendac worden opgehaald?
Is daar een (actueel) topic over?
Suzanne F. schreef:Nikass schreef:Wat gebeurt er met de kadavers van paarden die door de Rendac worden opgehaald?
Is daar een (actueel) topic over?
Die worden verbrand dacht ik en daar wordt bio brandstof van gemaakt.
Afanaisa91 schreef:Slotklachten knie staan idd vooral bekend als rode vlag voor meniscusletsel (al dan niet icm kruisbandletsel). Het ook een probleem met het bv sporen of de vorm van de patella kunnen zijn.
Is het door trauma ontstaan? Of een gekke beweging?
Ik ken iemand die een meniscus inscheurde tijdens het voordoen van vliegende wissels. Ze zat bij een clinic op een laag bankje in de kou, springt plots op, huppelt weg en *krak* op slot.
Dus ook wat ‘normalere’ bewegingen kunnen onder die noemer vallen
DuoPenotti schreef:Bij mijn knieën is het omdat de knieschijf niet goed spoort.
Mijn elleboog na ongeval.
Ben ook hypermobiel.
Het is bij mij niet na overbelasting.
Toen ik nog wel overbelaste: naar school fietsen. Naar de paarden fietsen en rijden. Deden mijn knieën pijn. Maar het niet meer fietsen was daar voldoende aan om dat flink te verminderen.
Kookaburra schreef:Afanaisa91 schreef:Slotklachten knie staan idd vooral bekend als rode vlag voor meniscusletsel (al dan niet icm kruisbandletsel). Het ook een probleem met het bv sporen of de vorm van de patella kunnen zijn.
Is het door trauma ontstaan? Of een gekke beweging?
Ik ken iemand die een meniscus inscheurde tijdens het voordoen van vliegende wissels. Ze zat bij een clinic op een laag bankje in de kou, springt plots op, huppelt weg en *krak* op slot.
Dus ook wat ‘normalere’ bewegingen kunnen onder die noemer vallen
Door trauma kan, als mijn been met teveel energie buigt.. Maar ik heb het ook eens gehad na veel inspanning (continu buigen...)
Hier dus geen pijn o.i.d.. Ook, als hij los is geschoten, kan ik alles weer doen. Dat maakt het zo lastig om er op internet iets over te vinden. En het gebeurt echt heel enkel eens. Dus tsja, vooralsnog is het mijn nieuwsgierigheid en zie ik geen noodzaak om naar de huisarts te wandelenDuoPenotti schreef:Bij mijn knieën is het omdat de knieschijf niet goed spoort.
Mijn elleboog na ongeval.
Ben ook hypermobiel.
Het is bij mij niet na overbelasting.
Toen ik nog wel overbelaste: naar school fietsen. Naar de paarden fietsen en rijden. Deden mijn knieën pijn. Maar het niet meer fietsen was daar voldoende aan om dat flink te verminderen.
Oef auw! Dan had/heb jij het ook regelmatig!
Lalidan schreef:Het klinkt voor mij wel exact zoals mijn meniscus slot klachten. Met wat buigen, wat wrikken met mijn onderbeen, strekken en zo nodig herhalen kreeg ik hem altijd wel weer los. Geen pijn op het moment zelf en daarna ook nergens last van. Maar het bleef gebeuren, waarbij een paar keer op een uiterst onpraktisch moment. Dus uiteindelijk naar de orthopeed en wel degelijk mijn meniscus.
Dat gezegd hebbende: meestal geneest ook een kapotte meniscus uit zichzelf. Dus gewoon afwachten kan meestal geen kwaad. En anders kan je ook altijd eens een afspraak met een fysio maken.
Bowo schreef:Met de huidige energieprijzen is vergelijken moeilijk. Weet je ook het verschil in gebruik tussen jou en de vorige bewoner?
Amado7 schreef:Nee het gaat over de afgelopen week. Ik hoop niet dat het normaal is om in een week 150 euro kwijt te zijn met de kachel op 14 graden.. x4 is 600 euro per maand, voor een oppervlakte met woonkamer van nog geen 30m2. En dan heb ik het nog niet over de kachel die echt aanstaat.
Amado7 schreef:Nee het gaat over de afgelopen week. Ik hoop niet dat het normaal is om in een week 150 euro kwijt te zijn met de kachel op 14 graden.. x4 is 600 euro per maand, voor een oppervlakte met woonkamer van nog geen 30m2. En dan heb ik het nog niet over de kachel die echt aanstaat.
Janine1990 schreef:Hoe kan het dat mijn gietijzeren pan op inductie geen warm handvat krijgt?
Ik snap het niet...