Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:33

Daar heeft ze alleen zichzelf mee. Wel een verschil.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:43

karrij schreef:
Hier iemand best pissed.

Schoonzus wil absoluut niet gevaccineerd worden, prima mag , eigen keuze!
Vind het persoonlijk stront eigenwijs, echt zo'n type die alles zelf beter weet, maar goed eigen keuze en die moet je accepteren.

Nu geeft zij cursussen voor een bedrijf, die cursussen worden veelal in hotels gehouden, bedoel dan in conferentiezalen van verschillende hotels.

Dus vanaf 25 september heeft zij of een qr code nodig of een negatieve pcr uitslag. Meer smaken hebben wij in Nederland niet!

Nu komt het, mijn schoonpa is dement en woont in een verpleeghuis, jullie voelen hem misschien al wel aankomen.

Ze belde gister met mijn man, hij beheert zijn financieen en belasting zaken.
Nu wil zij zijn ( van haar vader,mijnschoonvader)qr code gaan gebruiken , zodat ze niet 2/3 maal per week getest hoeft te worden ,want ook daar heeft madam geen zin in!

Mijn man en ik zijn echt pissed, want ze heeft "toestemming"gekregen van haar vader!

Hier heb ik het dus echt heel moeilijk mee, niet willen enten of testen maar wel mee willen liften op andermans qr code, ik vind het walgelijk!

Hoe onstaat 2 deling in het land, nou op deze manier dus!

Wat zouden jullie doen? Ik heb haar nog niet gesproken

Wat vindt je man hier van? Hij beheert de financiële zaken van hun vader dus ik neem aan dat ook alleen hij over de DigiD van hun vader beschikt? Die is strikt persoonlijk en mag alleen gebruikt worden door de persoon zelf of in dit geval door jouw man, maar dan wel voor zaken die bedoeld zijn voor zijn vader.

Ik zou in dit geval aangeven dat je je (eigenlijk hoort je man dit aan te geven) niet wilt bemoeien met wat zij doet, maar dat de DigiD bij je vader hoort/voor je vader is en niet zomaar door iemand gebruikt mag worden voor eigen belang. Dat dit niet mag, fraude is en dat je hier niet aan mee gaat werken en die DigiD dus niet gaat geven. Zij zal zelf ook begrijpen dat de toestemming hierin van hun vader weinig betekend.
Daarna zou ik er geen woord meer aan vuilmaken.

Sowieso is het trouwens zo dat ze de QR-code horen te controleren. Ze zien de letters en cijfers van je naam en geboortedatum. Die horen ze te vergelijken met je ID. Ze kunnen bij het controleren dus al makkelijk zien dat die QR-code haar niet toebehoort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:25

Sheran schreef:

Is dat zo?
Ben jij altijd boos op iedereen die af en toe bewust verkeersregels negeerd?
Iedereen die moe in de auto stapt?
Iedereen die met influenza naar het werk gaat?
De medewerkers zwart betaald zodat ze niet verzekerd zijn?
Er zijn zo veel mensen die bewust en onbewust anderen een risico aandoen.
Ik zou dit mooi aan je schoonouders overlaten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:30

Sizzle schreef:
Sheran schreef:

Is dat zo?
Ben jij altijd boos op iedereen die af en toe bewust verkeersregels negeerd?
Iedereen die moe in de auto stapt?
Iedereen die met influenza naar het werk gaat?
De medewerkers zwart betaald zodat ze niet verzekerd zijn?
Er zijn zo veel mensen die bewust en onbewust anderen een risico aandoen.
Ik zou dit mooi aan je schoonouders overlaten.

Het was niet mijn casus, maar als ik de wereld een beetje beter kan maken voor iedereen (ja ok, in mijn ogen dan) wil ik dat wel doen ja. Ik kan er vooral niet goed tegen als mensen bewust een nogal egoïstisch risico nemen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:59

Mijn man is net zo pissed! En heeft dit ook tegen zijn zus gezegd dat hij het absoluut niet vind kunnen! Maar hey madam doet toch waar ze zelf zin in heeft.

Mijn schoonvader woont in een verpleeghuis en wist vandaag al niet meer dat zijn dochter gister geweest is. Dus hoe zij het hem gebracht heeft weten wij niet. Schoonmoeder is helemaal niet in zicht( gescheiden) .

Ik vind dit zulk aso gedrag.

Ze heeft ook gewoon al de coronatijd Mijn schoonvader omhelst en gezoent als ze hem zag! Totaal geen rekening mee gehouden dat ze hiermee het hele verpleeghuis in "gevaar" zou kunnen brengen.

Vreselijk arrogant gedrag!

Mijn man gaat nog een gesprek met haar aan,hij is nu te pissed.

Haar man(onze zwager dus) is notabene advocaat, zij is psycholoog. Hij is wel geënt. Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij er van zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:00

Dus ook nog medicus en dus een big registratie? Mooi is dat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:32

Bij een beetje controle komt ze daar toch niet mee weg. Want in de QR code staan je ID gegevens. Dus als er staat dat het een oudere man is dan valt ze toch echt door de mand.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:22

Karij, maar is zij ook in het bezit van de benodigde digid inloggegevens van haar vader of heeft alleen jouw man deze? Want in dat geval kan hij toch gewoon zeggen dat dit helemaal niet mag en dat hij daar dus niet aan mee gaat werken?! En dus gewoon niets van de digid gegevens geven.

En van het kussen en omhelzen vind ik een lastige. Dat soort menselijk contact wat ineens niet meer mag … ik heb dat heel heftig gevonden en vooral ook als je kijkt wat een verdeeldheid dat ook gebracht heeft tussen mensen. Sommige mensen kiezen kwaliteit boven kwantiteit van leven. Voor sommige mensen is het dat risico wel waard. Maar idd dergelijke acties kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor alle bewoners. Al kan het net zo goed “fout” gaan als iedereen zich perfect aan de regels houdt. Ik kan puur in dit soort situaties beiden hierin heel goed begrijpen. Het kan wel voor hele lastige en verdrietige situaties zorgen en een soort tweedeling.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:35

Spenk schreef:
In Italië is het nu heel streng geworden ja net als Frankrijk. Frankrijk werd je dus ook overal gecontroleerd.

Aan déze kant in het zuiden nul controle. Niet in de dorpen, niet aan de zuidkust, niet in de provincie-hoofdstad.
Wel besmettingen in de regio waar ik woon. Geen problemen. Vrijdag in het regionale ziekenhuis nul C19 patienten meer. Als in op dat moment NIEMAND met Covid19 opgenomen.

Geweldig ontspannen feest op het strand gisterenavond/nacht. Gedanst, omhelsd, gezoend +:)+

Goede hoop op verwateren van maatregels en stille overgang naar Deense model.

Vanmorgen ontbijt in Málaga stadscentrum (nul controle waar danook op) met twee vriendinnen; Spaanse en Duitse. Vragen de twee jongedames naast ons aan mij waar ik vandaan kom. Zij blijken Deens _O-
Leuk gesprek volgt. Zij zijn blij met Deense ontspanning en positief verrast met de vergelijkbare situatie hier.
De Duítse echter... Poeh wat een woede over de manipulatie, beperkingen en vooral over de defacto verplichte vaccinatie. Heeft genóten van haar Covid-ontspannen bezoek hier.

Haar op het vliegveld afgezet en zoons van andere vriendin opgehaald voor bezoek aan het automuseum. NÚL controle +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:45

Fijn voor je. Maar in Frankrijk moest ik het wel overal laten zien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:52

Spenk schreef:
Fijn voor je. Maar in Frankrijk moest ik het wel overal laten zien.

De hamvraag; waarom die verschillen?
Denemarken als klein land in het Noorden en Andalucia vol met buítenlandse! toeristen in het zuiden doen het beiden _/-\o_ zonder controles.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:20

Valt dat niet deels onder identiteitsfraude als je zegt dat je iemand bent (op wat voor manier dan ook) maar dit werkelijk niet zo is. Lijkt mij als je schoonzus een QR code moet laten zien , met ID dat ze dan heel snel door de mand valt. Als het zelfs al op sociale media strafbaar is , om je voor te doen als iemand anders waarom dan niet met het checken van een QR code. Neem aan dat de toegang alleen geweigerd wordt en er verder nu voorlopig nog niet zoveel mee gedaan wordt.

Ik zou het mooi laten gebeuren , ze komt er vanzelf wel achter.... Maar snap je frustratie , het is gewoon misbruik maken van. Heel ander verhaal maar ik heb ook van die vuile mensen in de familie die mijn overgroot opa hebben bestolen van geld toen zijn geheugen minder begon te worden. Vindt dat het meest walgelijke wat je kunt doen. En alleen maar om je eigen hachje te redden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:43

Suzanne F. schreef:
Bij een beetje controle komt ze daar toch niet mee weg. Want in de QR code staan je ID gegevens. Dus als er staat dat het een oudere man is dan valt ze toch echt door de mand.

Degene die het uitleest ziet toch alleen een gedeelte van de id gegevens.. Althans, dat las ik even terug hier op bokt..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:44

Volgens mij ook geboortejaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:47

Cer schreef:
Suzanne F. schreef:

Degene die het uitleest ziet toch alleen een gedeelte van de id gegevens.. Althans, dat las ik even terug hier op bokt..

Bij mij checkten ze tot nu toe altijd het geboortejaar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:48

Als ze het controleren denk ik idd dat ze dit zullen zien. Ik weet niet of ze bijv echt 01031934 zien naast de (voor)letters? Dan kun je met wat logisch nadenken en rekenen zo al zien dat het niet kan kloppen. Ik denk dat het vooral afhankelijk is van hoe het geboortejaar te zien is en daarnaast of ze daadwerkelijk ook de ID controleren. Je hoort regelmatig dat dit niet gedaan wordt.

Maar ik vind ook dat mocht enkel de broer de beschikking hebben over de digid van hun vader, hij deze niet af mag geven. Want dan werk je er in wezen net zo hard aan mee. Ik zou ik ieder geval weigeren de digid te geven. Hoe en of ze dan aan een andere digid komt is dan aan haar, maar ik zou er niet aan mee willen werken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:49

Dat valt of staat met degene die controleert... ik heb m nu een paar keer moeten laten zien, maar geen enkele keer mn ID erbij moeten tonen. Er werd slechts gevraagd : wat is je geboortemaand / wat is je voorletter.
Dus als je dat weet van iemand anders, kom je een heel eind..

Maar ik vraag me alleen af, waarom ... als je niet wilt vaccineren, prima, maar ga dan niet de boel lopen flessen..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:51

Cer schreef:
Dat valt of staat met degene die controleert... ik heb m nu een paar keer moeten laten zien, maar geen enkele keer mn ID erbij moeten tonen. Er werd slechts gevraagd : wat is je geboortemaand / wat is je voorletter.

Maar ik vraag me alleen af, waarom ... als je niet wilt vaccineren, prima, maar ga dan niet de boel lopen flessen..

Maar dan nog... In dit geval staat er een jonge vrouw die zegt dat ze in 1930 is geboren. :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:52

Als dat geboortejaar erbij staat, bij mij heeft het er niet bijgestaan... Dat wisselt steeds volgens mij?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:52

Jaar zouden ze niet moeten zien, enkel initialen en geboortedag en -maand. En dan niet alles, maar een deel ervan. Kan dus zijn dat ze enkel initialen en geboortemaand zien, en dat bij geboortedag een streepje staat. Waarom ze dat laatste zo gedaan hebben no clue, want ze moeten het toch op je ID checken waar al die gegevens op staan :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:54

Cer schreef:

Tja waarom … niet willen vaccineren en niet willen testen misschien? Maar één van de twee is nodig, omdat anders haar werk in gevaar komt. En dit lijkt haar dan de meest makkelijke manier lijkt me.

Ik vind dit niet ok en zou dit nooit doen. Maar ik kan er wel in komen dat mensen niet meer willen testen. Ik wil best een zelftest doen, maar bij de ggd testen zie ik gewoon echt niet meer zitten. Je leest veel over mensen met prikangst. Testangst is een groot woord misschien, maar ik vond het testen echt verschrikkelijk en dit is voor mij echt een enorme drempel die ik niet zomaar meer over ga. Nu ben ik gevaccineerd dus is dit ook niet nodig. Maar als je ook nog eens echt tegen de vaccinatie bent, dan kan ik me voorstellen dat je in een lastige situatie komt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:57

Het testen bij de GGD went ook. Als je mijn berichten terugleest had ik ook echt paniekaanvallen voor het testen bij de GGD (emetofobie) en huilen ter plekke. Maar nu na 10+ keer gaat het wel. Het duurt immers maar een paar seconden.
Tegen vaccinatie zijn vind ik ook echt een luxeprobleem, maar daar gaat het nu niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:59

Geboortejaar staat er niet bij... Enkel de maand dus daar kan je natuurlijk niks mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:02

Hm, staat het er nu wel of niet bij? Ik lees hier nu wisselende dingen over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:19

Hier staat het niet bij enkel letter achternaam en datum plus maand. Je kunt gewoon zien he wat er bij staat. Even op het vraagteken klikken.