Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:42

Echwel schreef:
Maar hoeveel verpleegkundige en doktoren ook met astma qerken met mondkapjes.

De tijd die wij ze op hebben is minimaal

Ho ik moet hem de hele dag op .
En ik geef alleen aan wat ik voel en wat ik moeilijk vind.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:44

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:
Maar hoeveel verpleegkundige en doktoren ook met astma qerken met mondkapjes.

De tijd die wij ze op hebben is minimaal

Ho ik moet hem de hele dag op .
En ik geef alleen aan wat ik voel en wat ik moeilijk vind.

Ok dacht niet dat het de hele dag moest
Maar is zo een hulpmiddel dan niet wat voor je

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:44

Echwel schreef:
purny schreef:
Nu je het zegt.. ik heb vandaag bij de diëtist 1,5 uur gezeten met intake met mondkapje op. Heb nu idd ook hoofdpijn

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/n ... tiging.amp

Heb dit vandaag geloof ik al 20x op Facebook geplaatst

Ik ben vanuit het niets anderhalf uur beperkt in mijn ademhaling geweest. Dus ik wijd het wel degelijk aan de kapjes.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:46

Zo’n hulpmiddel spatscherm etc. Werken niet zo goed toch?

Ik kan het prima hebben hoor maar wij hebben flinke trappen en dan heb ik het gewoon zwaar. Ik doe het wel (al een paar week trouwens) maar ik vind het wel zwaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:48

Op de trap vind ik het ook zwaar. Werk in de zorg dus de hele dag op maar sta wel ff te hijgen bovenaan de trap :') dan neem ik ook altijd even wat happen lucht van buiten m’n mondkapje. O:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:50

lenaa_tje schreef:

Ik kan het prima hebben hoor maar wij hebben flinke trappen en dan heb ik het gewoon zwaar. Ik doe het wel (al een paar week trouwens) maar ik vind het wel zwaar.

Dat geloof ik, maar zo een heel lang plastic spatscherm is dat niet wat

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:50

Best geen FFP2 kopen dan
Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:52

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat geloof ik, maar zo een heel lang plastic spatscherm is dat niet wat

Als zo'n ding zowel jezelf als de andere niet beschermd waarom zou je dat aanschaffen ..kan je beter niets aan doen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:53

Echwel schreef:
purny schreef:
Nu je het zegt.. ik heb vandaag bij de diëtist 1,5 uur gezeten met intake met mondkapje op. Heb nu idd ook hoofdpijn

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/n ... tiging.amp

Heb dit vandaag geloof ik al 20x op Facebook geplaatst

Het zit ook tussen de oren. Want chirurgische maskers en katoenen maskers lekken gewoon aan de zijkanten en bij verkeerd gebruik ook aan de bovenkant. ( Vandaar de beslagen brillenglazen. :D )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:54

lenaa_tje schreef:

Spatscherm werkt letterlijk alleen tegen spatten. Het zit al in de naam. In de zorg gebruiken ze spatschermen in combinatie met andere hulpmiddelen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:57

Hier op mn werk dus de hele dag mn mondkapje op. En moet echt veel praten. Eigenlijk geen probleem.

Even n vraagje: als ik dus met mn 2 kinderen naar mn ouders in NL ga, is dus ok. maar dan mogen ze mn zusje er niet bij uitnodigen, omdat we dan over getal 3 heen gaan ( of tellen kinderen niet?).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:59

Getup schreef:
Hier op mn werk dus de hele dag mn mondkapje op. En moet echt veel praten. Eigenlijk geen probleem.

Even n vraagje: als ik dus met mn 2 kinderen naar mn ouders in NL ga, is dus ok. maar dan mogen ze mn zusje er niet bij uitnodigen, omdat we dan over getal 3 heen gaan ( of tellen kinderen niet?).

Bezoek in de eigen woning, in de tuin of op het balkon is beperkt tot 3 gasten. Dit geldt naast het eigen huishouden en exclusief kinderen tot en met 12 jaar.

Rijksoverheid.nl

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:01

pien_2010 schreef:
Uitgebreid is getest op zuurstoftekort irt mondkapjes en daar kwam uit dat het tussen de oren zit. De metingen gaven géén zuurstoftekort aan, zelfs als nensen wel dat gevoel hadden!

Er is inderdaad geen aanwijzing voor zuurstof tekort maar hoofdpijn reeds in het verleden (Sars epidemie) zeker wel als mogenlijke bijwerking gepubliceerd. Idem met veranderd hartritme en angstgevoel door de warmte in het gezicht.
Dus het is ook niet eerlijk om datgene wat mensen voelen te ontkennen.
Er is een review geschreven over de bijwerkingen en die zijn inderdaad echt niet gevaarlijk, maar wel vervelend. Er is echter nog te weinig data om goede statistische uitwerkingen te doen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:02

pien_2010 schreef:
Uitgebreid is getest op zuurstoftekort irt mondkapjes en daar kwam uit dat het tussen de oren zit. De metingen gaven géén zuurstoftekort aan, zelfs als nensen wel dat gevoel hadden!

Nou, de gene die dat zijn wezen uitzoeken kun je niet serieus nemen. Als ze wel hun huiswerk goed hadden gedaan dan hadden ze gecontroleerd op de hoogte co2. Dat is namelijk eerder een probleem dan te kort aan zuurstof. Steker nog je ademhaling is niet zuurstof maar co2 gestuurd. Maar blijkbaar missen die mensen net dat stukje medische kennis omdat te weten.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:10

En als jij je huiswerk had gedaan had je gezien dat ook dat onderzocht was. Link staat op de vorige pagina.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:12

verootjoo schreef:
Op de trap vind ik het ook zwaar. Werk in de zorg dus de hele dag op maar sta wel ff te hijgen bovenaan de trap :') dan neem ik ook altijd even wat happen lucht van buiten m’n mondkapje. O:)

Ben blij dat ik niet de enige ben haha! Dit doe ik dus ook. Even kijken of er niemand is en wat happen lucht nemen :')

Verder gaat het wel hoor. Praten moet ik even letten op m’n enthousiasme.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:14

Werd er ook duizelig en licht van in mijn hoofd. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met 8 uur lang op het werk op en om het uur controle ronde[

Normaal traplopen zonder mondkapje sta binnenkortste keren naar lucht te happ9
lenaa_tje schreef:
verootjoo schreef:

Ben blij dat ik niet de enige ben haha! Dit doe ik dus ook. Even kijken of er niemand is en wat happen lucht :')

Verder gaat het wel hoor. Praten moet ik even letten op m’n enthousiasme.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:19

Blussem schreef:
Hier ook mondkapjes verplicht :
Werkt heel goed, vooral wanneer die even af mag en de mensen met hun handen er aan zitten en dan vervolgens met hun handen aan de deurklink zitten, enz.
Kunnen we ook meteen het hoesten en niezen in de elleboog afschaffen.

Ik voorspel dat op deze manier de aantal besmettingen alleen maar gaat toe nemen.

Ik ben het voor een keertje met je eens :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:23

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:26

Marcella schreef:
Werd er ook duizelig en licht van in mijn hoofd. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met 8 uur lang op het werk op en om het uur controle ronde[

Normaal traplopen zonder mondkapje sta binnenkortste keren naar lucht te happ9

Het went wel hoor. Veel mensen gaan onbewust ook anders ademhalen als ze voor t eerst zo’n kapje opzetten.
Ik werk er nu al maanden mee maar heb nergens last meer van.
Behalve dus van traplopen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:28

Blussem schreef:
pien_2010 schreef:

Nou, de gene die dat zijn wezen uitzoeken kun je niet serieus nemen. Als ze wel hun huiswerk goed hadden gedaan dan hadden ze gecontroleerd op de hoogte co2. Dat is namelijk eerder een probleem dan te kort aan zuurstof. Steker nog je ademhaling is niet zuurstof maar co2 gestuurd. Maar blijkbaar missen die mensen net dat stukje medische kennis omdat te weten.

Natuurlijk is dat wel onderzocht :') die onderzoekers zijn niet achterlijk en dat is biologische kennis uit havo 3 al denk ik, dus behoort gewoon tot je algemene kennis. Neem aan dat die wetenschappers dat ook wel weten :Y)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:31

pien_2010 schreef:
https://nos.nl/artikel/2350709-van-diss ... ffect.html

Hoe kun je nu verwachten dat dragen mondkapjes ooit draagvlak krijgt in Nederland? Dit is van 5 uur geleden.

Eigenlijk vind ik het niet zo slecht dat van Dissel bij zijn mening blijft. Tot nu toe kregen RIVM en OMT steeds het verwijt dat ze hun oren naar de politiek lieten hangen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:32

pien_2010 schreef:

Hoe kun je nu verwachten dat dragen mondkapjes ooit draagvlak krijgt in Nederland? Dit is van 5 uur geleden.

Kijk, jij heb misschien wel een best goed werkzaam mondkapje. De meeste mensen hier hebben een veredelde tissiue voor hun snuit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:33

imaudy schreef:
pien_2010 schreef:

Kijk, jij heb misschien wel een best goed werkzaam mondkapje. De meeste mensen hier hebben een veredelde tissiue voor hun snuit.

Dat is in het buitenland toch ook overal?
Ik zag in Duitsland ook iedereen die weg werp dingen hergebruiken

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:37

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:

Dat is in het buitenland toch ook overal?
Ik zag in Duitsland ook iedereen die weg werp dingen hergebruiken

Ja kan best. Ik blijf bij mensen met mondkapje verder uit de buurt dan bij mensen zonder mondkapje. Dus in zekere zin werkt het wel. Als niemand die dingen zou hergebruiken dan zou het wat anders zijn.