Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Detail; de rest van de wereld heeft ook enorme bestelling voor ... alles, overal uitstaan. In principe is alleen wat nationaal gefabriceerd wordt enigzins zeker. Vandaar dat veel fabrikanten die dat ook maar enigzins kunnen, omschakelen.
Het, alles, is gewoon surrealistisch. Heel werkelijk, doch zóver buiten alle referentie-kaders: Wereldwijd gaan landen plat. Wereldwijd een stop op reizen. De hele geïndustrialiseerde wereld remt af.
Buiten alle referentie-kaders. Er is geen vergelijkbare situatie in de geschiedenis. De zwarte pest is het enige soort van, doch dat was een andere maatschappij. Ging verder véél langzamer. Meer doden, doch de rijkdom bleef gelijk; nam per hoofd toé. Dit nu is ongekend.
Gewoon surrealistisch.
suze_ schreef:Mijn nicht woont in Hong Kong en daar zijn dit de quarantaine regels.
Haar zoon zit in quarantaine:
(Quote)
These are the Hong Kong rules for quarantine, worth a read, especially if you live in an apartment.
Ryan is now in quarantine day 3 of 14. He is wearing a geotagged bracelet attached to an app which has the size of our bedroom/bathroom set up in it. If he leaves the premises without government permission he will be tracked and put into a quarantine detention centre, liable to a fine and imprisonment. This is taken very seriously.
[ [url=m/gE4nTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JxZSxd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r7y3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]
mariekeoo schreef:Poe we zitten nu al op 612 ic bedden (stichting nice)
Dat zijn er al 66 meer dan gisteravond
secricible schreef:stichting nice is meer upgedatesuze_ schreef:Mijn nicht woont in Hong Kong en daar zijn dit de quarantaine regels.
Haar zoon zit in quarantaine:
(Quote)
These are the Hong Kong rules for quarantine, worth a read, especially if you live in an apartment.
Ryan is now in quarantine day 3 of 14. He is wearing a geotagged bracelet attached to an app which has the size of our bedroom/bathroom set up in it. If he leaves the premises without government permission he will be tracked and put into a quarantine detention centre, liable to a fine and imprisonment. This is taken very seriously.
[ [url=m/gE4nTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JxZSxd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r7y3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]
poeh... en dan wordt er geroepen door mensen dat we HongKong als voorbeeld moeten nemen. Het moment dat we hier gaan werken met GPS-nekbanden om mensen te controleren dan denk ik echt dat er iets totaal mis gaat....mariekeoo schreef:Poe we zitten nu al op 612 ic bedden (stichting nice)
Dat zijn er al 66 meer dan gisteravond
hier staat nog steeds 546?
Noor17 schreef:Wij hadden in het ziekenhuis ook overal extra dispensers neergezet. Binnen een dag was alles gejat. De enige mogelijkheid om dat in Nederland te doen is als er een beveiliging naast staat
tienus63 schreef:Ik begrijp dat mensen nu naar de camping zouden willen.
Moet je dat willen? Imo niet!
Zeker niet als je in een zwaar getroffen stadje komt.
Ik kan ze het niet verbieden dat ze hun caravan op willen halen bij ons in de stalling.
Persoonlijk contact is niet nodig als ze sleurhut ophalen.
Maar wel afgeraden en mijn mening hierover gegeven.
Het schijnt dat campings in het noorden gasten uit het zuiden weren.
Als het een dierziekte betrof was er allang een strikt vervoersverbod en vergaander ingesteld, wat mij betreft valt vertrek naar de camping hier ook onder, vervoersverbod bedoel ik.
De enige die nu op de camping zou mogen staan is iemand die vitaal beroep heeft en afgezonderd moet zijn van de thuissituatie, vind ik dan.
Destination schreef:tienus63 schreef:Ik begrijp dat mensen nu naar de camping zouden willen.
Moet je dat willen? Imo niet!
Zeker niet als je in een zwaar getroffen stadje komt.
Ik kan ze het niet verbieden dat ze hun caravan op willen halen bij ons in de stalling.
Persoonlijk contact is niet nodig als ze sleurhut ophalen.
Maar wel afgeraden en mijn mening hierover gegeven.
Het schijnt dat campings in het noorden gasten uit het zuiden weren.
Als het een dierziekte betrof was er allang een strikt vervoersverbod en vergaander ingesteld, wat mij betreft valt vertrek naar de camping hier ook onder, vervoersverbod bedoel ik.
De enige die nu op de camping zou mogen staan is iemand die vitaal beroep heeft en afgezonderd moet zijn van de thuissituatie, vind ik dan.
Ik snap dan ook niet dat er in Nederland nog geen verbod is op toeristische overnachtingen. Zolang het niet verboden wordt, zullen er altijd mensen zijn die het een goed idee lijkt om een weekendje weg te gaan.
Suzanne F. schreef:Nou, ik heb het net op een huilen gezet in de supermarkt. Ik voelde me zo ongelukkig daar. Ik word er zo enorm nerveus van en voel me zo verloren als ik daar rondloop.![]()
Het slaat nergens op, dat weet ik wel. De mensen bij de ingang doen ook gewoon hun werk. Maar het voelt zo rot allemaal. En ik weet ook dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden, dat doe ik zelf ook. Maar als ze met een grote boog om je heen gaan voel je je net een paria of vies. En ja, ik weet dat dit moet. Maar gevoel en verstand zijn zulke verschillende dingen. Verstandelijk weet je dat dit moet en dat het de regels zijn en dat mensen ook hun werk maar gewoon doen. Maar gevoelsmatig voel ik me er zo rot bij, ik loop daar zo verloren rond en word er zo zenuwachtig van. Bah....![]()
Let maar niet op mij. Moest het even van me afpraten.