Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:32

Poe we zitten nu al op 612 ic bedden (stichting nice)
Dat zijn er al 66 meer dan gisteravond
Laatst bijgewerkt door mariekeoo op 25-03-20 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:33

Huertecilla schreef:
Detail; de rest van de wereld heeft ook enorme bestelling voor ... alles, overal uitstaan. In principe is alleen wat nationaal gefabriceerd wordt enigzins zeker. Vandaar dat veel fabrikanten die dat ook maar enigzins kunnen, omschakelen.

Het, alles, is gewoon surrealistisch. Heel werkelijk, doch zóver buiten alle referentie-kaders: Wereldwijd gaan landen plat. Wereldwijd een stop op reizen. De hele geïndustrialiseerde wereld remt af.
Buiten alle referentie-kaders. Er is geen vergelijkbare situatie in de geschiedenis. De zwarte pest is het enige soort van, doch dat was een andere maatschappij. Ging verder véél langzamer. Meer doden, doch de rijkdom bleef gelijk; nam per hoofd toé. Dit nu is ongekend.
Gewoon surrealistisch.

Het is inderdaad surrealistisch en niet voor te stellen wat er gaande is. Het is gewoon ongekend en onvoorstelbaar dat elk land te wereld nu met dit virus zit. Het lijkt wel een slechte film.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:46

suze_ schreef:
Mijn nicht woont in Hong Kong en daar zijn dit de quarantaine regels.

Haar zoon zit in quarantaine:
(Quote)
These are the Hong Kong rules for quarantine, worth a read, especially if you live in an apartment.

Ryan is now in quarantine day 3 of 14. He is wearing a geotagged bracelet attached to an app which has the size of our bedroom/bathroom set up in it. If he leaves the premises without government permission he will be tracked and put into a quarantine detention centre, liable to a fine and imprisonment. This is taken very seriously.

[ [url=m/gE4nTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JxZSxd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r7y3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]

poeh... en dan wordt er geroepen door mensen dat we HongKong als voorbeeld moeten nemen. Het moment dat we hier gaan werken met GPS-nekbanden om mensen te controleren dan denk ik echt dat er iets totaal mis gaat....

mariekeoo schreef:

hier staat nog steeds 546?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:58

secricible schreef:
suze_ schreef:
Mijn nicht woont in Hong Kong en daar zijn dit de quarantaine regels.

Haar zoon zit in quarantaine:
(Quote)
These are the Hong Kong rules for quarantine, worth a read, especially if you live in an apartment.

Ryan is now in quarantine day 3 of 14. He is wearing a geotagged bracelet attached to an app which has the size of our bedroom/bathroom set up in it. If he leaves the premises without government permission he will be tracked and put into a quarantine detention centre, liable to a fine and imprisonment. This is taken very seriously.

[ [url=m/gE4nTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JxZSxd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r7y3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]

poeh... en dan wordt er geroepen door mensen dat we HongKong als voorbeeld moeten nemen. Het moment dat we hier gaan werken met GPS-nekbanden om mensen te controleren dan denk ik echt dat er iets totaal mis gaat....

mariekeoo schreef:

hier staat nog steeds 546?
stichting nice is meer upgedate

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:00

Ja die tracker is vergaand he..

Zij mag wel naar haar werk.
Haar temperatuur wordt daar elke dag gemeten. Ook bij banken, restaurants, vliegveld, winkels.. heb je koorts moet je de noodlijn bellen. Ze krijgen 1 mondmasker per dag wat gedragen moet worden en overal staan dispensers met desinfectie voor de handen. Naast de liften, in alle openbare ruimtes. In alle openbare ruimtes staan deuren zover kan open zodat je ze niet hoeft aan te raken.

Zoals die dispensers en deuren vind ik wel echt praktische maatregelen waarmee je verschil kan maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:03

Ik zag gister een interview met een vlaamse vrouw die in Zweden woont.
Daar worden eigenlijk nog helemaal geen maatregelen getroffen.
Dat verwondert mij eigenlijk wel van dat land. Ze hebben ook best wel wat besmettingen
ondertussen.

Noor17

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:59

Wij hadden in het ziekenhuis ook overal extra dispensers neergezet. Binnen een dag was alles gejat. De enige mogelijkheid om dat in Nederland te doen is als er een beveiliging naast staat

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:11

Noor17 schreef:
Wij hadden in het ziekenhuis ook overal extra dispensers neergezet. Binnen een dag was alles gejat. De enige mogelijkheid om dat in Nederland te doen is als er een beveiliging naast staat

Dat is niet alleen in Nederland hoor ;)

Volgens het Longfonds is er dus toch kans op blijvende longschade. Dit geldt vooral voor mensen die aan de beademing hebben gelegen.
Bron: NOS liveblog
Laatst bijgewerkt door Destination op 25-03-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:11

Voor de thuisblijvers:
Op NPO1 briefing RIVM met Tweede Kamer live.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:12

Noor17 schreef:

Niet alleen Nederland hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:15

Hongkong heeft dezelfde maatregelen als Taiwan, iets wat hier niet mogelijk is ivm privacy. Heb ik eerder al een artikel over gepost.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:16

Ik begrijp dat mensen nu naar de camping zouden willen.
Moet je dat willen? Imo niet!
Zeker niet als je in een zwaar getroffen stadje komt.
Ik kan ze het niet verbieden dat ze hun caravan op willen halen bij ons in de stalling.
Persoonlijk contact is niet nodig als ze sleurhut ophalen.
Maar wel afgeraden en mijn mening hierover gegeven.
Het schijnt dat campings in het noorden gasten uit het zuiden weren.

Als het een dierziekte betrof was er allang een strikt vervoersverbod en vergaander ingesteld, wat mij betreft valt vertrek naar de camping hier ook onder, vervoersverbod bedoel ik.
De enige die nu op de camping zou mogen staan is iemand die vitaal beroep heeft en afgezonderd moet zijn van de thuissituatie, vind ik dan.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:19

mariekeoo schreef:

Stichting NICE geeft momenteel 555 patiënten op de IC aan, 642 is het getal van alle COVID-19 patiënten op de IC over tijd bij elkaar opgeteld (= cumulatief).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:23

tienus63 schreef:
Ik kan ze het niet verbieden dat ze hun caravan op willen halen bij ons in de stalling.

Als het een dierziekte betrof was er allang een strikt vervoersverbod en vergaander ingesteld, wat mij betreft valt vertrek naar de camping hier ook onder, vervoersverbod bedoel ik.
De enige die nu op de camping zou mogen staan is iemand die vitaal beroep heeft en afgezonderd moet zijn van de thuissituatie, vind ik dan.

Ik snap dan ook niet dat er in Nederland nog geen verbod is op toeristische overnachtingen. Zolang het niet verboden wordt, zullen er altijd mensen zijn die het een goed idee lijkt om een weekendje weg te gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:24

vindt die geplotte grafiek rondom de R0 echt heel interessant (nu in de technische briefing). Kan me voorstellen dat dit soort modellen een grote graadmeter zijn in het adviseren van maatregelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:27

Nou, ik heb het net op een huilen gezet in de supermarkt. Ik voelde me zo ongelukkig daar. Ik word er zo enorm nerveus van en voel me zo verloren als ik daar rondloop. -O-
Het slaat nergens op, dat weet ik wel. De mensen bij de ingang doen ook gewoon hun werk. Maar het voelt zo rot allemaal. En ik weet ook dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden, dat doe ik zelf ook. Maar als ze met een grote boog om je heen gaan voel je je net een paria of vies. En ja, ik weet dat dit moet. Maar gevoel en verstand zijn zulke verschillende dingen. Verstandelijk weet je dat dit moet en dat het de regels zijn en dat mensen ook hun werk maar gewoon doen. Maar gevoelsmatig voel ik me er zo rot bij, ik loop daar zo verloren rond en word er zo zenuwachtig van. Bah.... ;(

Let maar niet op mij. Moest het even van me afpraten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:30

Maar snap helemaal wat je bedoelt. Ik probeer dat bezoek ook zo lang mogelijk uit te stellen. Niemand zegt ook meer wat. Heel enge sfeer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:31

@ Suzanne F.

|( :(:) :(:) :*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:31

Jeetje Suzanne, wat heftig voor je. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar vind het wel heel erg rot voor je. Knuffel voor jou :(:)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:32

@suzanne, jij hebt publiekelijk getoond wat er bij veel mensen onderhuids broeit.

Knuffel van afstand.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:32

Knuff Suzanne. Begrijp het ergens wel. Ik kreeg er gisteren een beetje de stuip van, maar dat was ook meer een uitvlucht en omdat ik en een mevrouw steeds bij dezelfde producten moesten zijn en op elkaar moesten wachten. "Oh jij weer" := Maar het is echt behelpen en een omschakeling.

En idd wat Coby zegt, wat was het stil en beladen!! Dat viel mij ook onwijs op, toch veel mensen, maar niemand die meer wat zei bijna....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:33

Destination schreef:
tienus63 schreef:

Ik snap dan ook niet dat er in Nederland nog geen verbod is op toeristische overnachtingen. Zolang het niet verboden wordt, zullen er altijd mensen zijn die het een goed idee lijkt om een weekendje weg te gaan.

Het zijn vooral nu mensen die een vaste jaar plaats hebben.
Sommigen (vooral ouderen) zijn daar onafgebroken van maart t/m oktober.
Het is een 2e huis, voor die mensen. Sommigen wonen in een flatje in de stad.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:34

Knuffel Suzanne :(:)

Berdien

Suzanne F. schreef:
Nou, ik heb het net op een huilen gezet in de supermarkt. Ik voelde me zo ongelukkig daar. Ik word er zo enorm nerveus van en voel me zo verloren als ik daar rondloop. -O-
Het slaat nergens op, dat weet ik wel. De mensen bij de ingang doen ook gewoon hun werk. Maar het voelt zo rot allemaal. En ik weet ook dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden, dat doe ik zelf ook. Maar als ze met een grote boog om je heen gaan voel je je net een paria of vies. En ja, ik weet dat dit moet. Maar gevoel en verstand zijn zulke verschillende dingen. Verstandelijk weet je dat dit moet en dat het de regels zijn en dat mensen ook hun werk maar gewoon doen. Maar gevoelsmatig voel ik me er zo rot bij, ik loop daar zo verloren rond en word er zo zenuwachtig van. Bah.... ;(

Let maar niet op mij. Moest het even van me afpraten.

Ik had vanochtend precies hetzelfde. Stond met tranen in mijn ogen in de AH. Er was echt niets aan de hand, het was er rustig en iedereen hield rekening met elkaar. Maar opeens kwam het zo keihard binnen. Stond ik daar midden in de winkel te snotteren. Het is inderdaad dat gevoel, de wereld is zó anders dan we gewend waren en we moeten maar zien hoe we hieruit komen. Veilig in huis kun je het nog negeren en komt het niet zo dichtbij, maar zo in de supermarkt.. Dikke :(:) voor jou!

Uiteindelijk ben ik ook nog van pure ellende vergeten te halen wat ik echt nodig had :+

moonsparkle

:(:) Suzanne ik snap je, ik ga ook zo min mogelijk naar de supermarkt terwijl ik het normaal vreselijk vindt om boodschappen te doen omdat ik het altijd zo onrustig en druk vind.

Hoor ik het trouwens goed dat de meeste corona patiënten drie weken op de IC liggen? Dat klinkt als heel lang.

Hoorde ook vanochtend op het nieuws dat patiënten die opgenomen zijn geweest vaak blijvende longschade hebben.