Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mars schreef:Ze stemden alleen tegen opname van anticonceptie in het basispakket, dat vind ik dan wel bijzonder hoor.
Ik zit nu eens reacties te lezen onder die rare video maar man, man, wat staan die mensen mijlenver van de realiteit af... Het ergert me mateloos als zo’n stel oude mannetjes wil beslissen over wat vrouwen wel en niet mogen op basis van zo’n fantasieboekje,brrrrr.
Mars schreef:Ah bah die breinaalden opmerking
Onder die fabel video oppert er 1 dat als je niet zwanger wil raken je maar geen seks moet hebben. Alsof die mannetjes daar blij mee gaan zijn als geen vrouw meer seks wil na het zoveelste kindEn voorbeelden te over van hoe top dat celibaat leven uitpakt en wat voor ellende er onder dat soort figuren met kindertjes uitgespookt wordt. Maar nee, shht dat moet snel de doofpot in.
Een kind redden/helpen is alleen interessant als het nog in de buik zit, daarna moet het t maar uitzoeken.
Mars schreef:Nou inderdaad!
Maar fijn dat ze ons informeren over andere opties, moet wel met mate uiteraard. Wij vrouwen moeten niet te wijs worden, straks willen we nog studeren, werken of (god verhoede) stémrecht!Dat kan toch echt niet
Mars schreef:Niobe schreef:Allemaal weer lekker met de tieten boven het aanrecht!
Wel met kind aan elke tiet ja!
Baren, broeden en voeren moet je, en rap een beetje
Niobe schreef:Century schreef:Uhm nee. De bijbel verbiedt geen anticonceptie.
Niet alles mbt geloof over één kam scheren door de uitspraken van één man/partij
San vraagt het toch ook gewoon?
_San87_ schreef:Daar is niet per se sluitend bewijs voor, wel voor allerhande andere middelen (kruiden, drankjes, pressaria) met wisselende effectiviteit die beschreven worden in teksten uit die tijd. Anticonceptie werd (toen alCondooms stammen van de Egyptenaren, dacht ik. Ze waren gemaakt van dierlijke darmen.