[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:55

Klopt :j mijn tweede opmerking was ook meer gericht op de reacties van de laatste twee pagina's van verschillende mensen, niet zozeer Sans vraag.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:57

Ze stemden alleen tegen opname van anticonceptie in het basispakket, dat vind ik dan wel bijzonder hoor.

Ik zit nu eens reacties te lezen onder die rare video maar man, man, wat staan die mensen mijlenver van de realiteit af... Het ergert me mateloos als zo’n stel oude mannetjes wil beslissen over wat vrouwen wel en niet mogen op basis van zo’n fantasieboekje,brrrrr.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:59

Ik heb ook het idee (heb me er niet in verdiept en heb niet het filmpje gezien of reacties gelezen) dat zij mbt anticonceptie er anders overdenken dan ik in de Bijbel kan vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:08

Mars schreef:
Ze stemden alleen tegen opname van anticonceptie in het basispakket, dat vind ik dan wel bijzonder hoor.

Ik zit nu eens reacties te lezen onder die rare video maar man, man, wat staan die mensen mijlenver van de realiteit af... Het ergert me mateloos als zo’n stel oude mannetjes wil beslissen over wat vrouwen wel en niet mogen op basis van zo’n fantasieboekje,brrrrr.

Bij de video van "Baasje in mijn buik" zijn de comments uitgezet. Waren een beetje teveel mensen die het niet met ze eens waren denk ik :')
Edit: en nee, geen agressieve comments, hooguit een paar van de pro-abortus lieden. "Dan ga je toch lekker met breinaalden aan de gang" :r

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:13

Ah bah die breinaalden opmerking :r

Onder die fabel video oppert er 1 dat als je niet zwanger wil raken je maar geen seks moet hebben. Alsof die mannetjes daar blij mee gaan zijn als geen vrouw meer seks wil na het zoveelste kind := En voorbeelden te over van hoe top dat celibaat leven uitpakt en wat voor ellende er onder dat soort figuren met kindertjes uitgespookt wordt. Maar nee, shht dat moet snel de doofpot in.
Een kind redden/helpen is alleen interessant als het nog in de buik zit, daarna moet het t maar uitzoeken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:16

Mars schreef:
Ah bah die breinaalden opmerking :r

Onder die fabel video oppert er 1 dat als je niet zwanger wil raken je maar geen seks moet hebben. Alsof die mannetjes daar blij mee gaan zijn als geen vrouw meer seks wil na het zoveelste kind := En voorbeelden te over van hoe top dat celibaat leven uitpakt en wat voor ellende er onder dat soort figuren met kindertjes uitgespookt wordt. Maar nee, shht dat moet snel de doofpot in.
Een kind redden/helpen is alleen interessant als het nog in de buik zit, daarna moet het t maar uitzoeken.

Ja zag ik ook! "heb je al gedacht aan anticonceptie of moederschap?"

WAT NEE, dankjewel voor dit inzicht, mannelijk persoon _/-\o_ ik dacht dat elke keer als je zwanger werd je naar de abortuskliniek moest en dat er letterlijk geen andere opties zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:25

Nou inderdaad! :')

Maar fijn dat ze ons informeren over andere opties, moet wel met mate uiteraard. Wij vrouwen moeten niet te wijs worden, straks willen we nog studeren, werken of (god verhoede) stémrecht! :oo Dat kan toch echt niet :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:26

Allemaal weer lekker met de tieten boven het aanrecht!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:29

Niobe schreef:

Niet te verleidelijk hoor, straks maak je een man opgewonden die daar niets aan kan doen :oo

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:30

Magrathea schreef:
Niobe schreef:

Niet te verleidelijk hoor, straks maak je een man opgewonden die daar niets aan kan doen :oo

Oh ja, dan vraag ik er wel om he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:31

Mars schreef:
Nou inderdaad! :')

Maar fijn dat ze ons informeren over andere opties, moet wel met mate uiteraard. Wij vrouwen moeten niet te wijs worden, straks willen we nog studeren, werken of (god verhoede) stémrecht! :oo Dat kan toch echt niet :n

Pas als zij de clitoris van hun vrouw weten te vinden, praten we verder.

O:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:31

Niobe schreef:

Wel met kind aan elke tiet ja!

Baren, broeden en voeren moet je, en rap een beetje ~~}>

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:14

Mars schreef:
Niobe schreef:

Wel met kind aan elke tiet ja!

Baren, broeden en voeren moet je, en rap een beetje ~~}>

Maar beide niet als ik aan het koken ben.
Heb twee handen nodig. En het aan de man overlaten terwijl ik kook gaat niet gebeuren. Ben je net een ei aan het bakken raak je met die tieten die hete pan.... :7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:16

Ja en een kokende man moeten we al helemaal niet hebben he!

Misschien als een van je babys een meisje is kan ze vast helpen, goed voor haar man later.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:18

Magrathea schreef:
Ja en een kokende man moeten we al helemaal niet hebben he!

Misschien als een van je babys een meisje is kan ze vast helpen, goed voor haar man later.

Stel je vóór zeg, een hete man.

Nope, dat kán écht niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:08

Voor wie een sterilisatie wil: check je zorgverzekering! Bij die van mij is het uit mijn pakket en enkel nog in het duurste pakket vergoed. Die is €40 duurder per maand, kan ik wel ook 32x naar de fysiotherapeut :') Ik ga maar eens vergelijken.. want met alle uitgestelde zorg zie ik het volgend jaar niet gebeuren. Maar voor geval dat..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:58

Niobe schreef:
Century schreef:
Uhm nee. De bijbel verbiedt geen anticonceptie.
Niet alles mbt geloof over één kam scheren door de uitspraken van één man/partij :Y)

San vraagt het toch ook gewoon?

En daarnaast ligt het gewoon aan de interpretatie van said boek
De orthodoxere religies zijn vrijwel allemaal anti voorbehoedsmiddelen en voor veel kinderen
Kweken zul je verdulleme , het staat in de bijbel
Dus volgens hen staat het er wel degelijk in
Volgens de ander weer niet en ik vind het ene leuke filosofische verhandeling ;
Interpretatie

Hier zwalken een paar pokke pubers door het dorp die het hilarisch vinden om knalvuurwerk richting honden uitlatende mensen te gooien
Serieus he, die ouwe kerel hier zou ze het liefst opvreten, dus ze zorgen maar dat ze goed uit buurt blijven
Maar geloof dat ze nog steeds banger voor mij moeten zijn dan voor de hond als ik ze in de vingers krijg , rottweiler lijkt dan denk ik een fluffy knijn
Aan de oren mee naar pa en moe

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:20

In de tijd dat die sprookjesboeken werden geschreven bestond er uberhaupt nog geen anticonceptie volgens mij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:50

Je had vroeger wel degelijk kruiden enzo die vrouwen namen als ze geen kinderen wilden (of in hun doos stopten om zwangerschap te vermijden :o )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:41

Condooms stammen van de Egyptenaren, dacht ik. Ze waren gemaakt van dierlijke darmen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:37

Hmm sexy :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:41

Slimme lui die Egyptenaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:03

_San87_ schreef:
Condooms stammen van de Egyptenaren, dacht ik. Ze waren gemaakt van dierlijke darmen.
Daar is niet per se sluitend bewijs voor, wel voor allerhande andere middelen (kruiden, drankjes, pressaria) met wisselende effectiviteit die beschreven worden in teksten uit die tijd. Anticonceptie werd (toen al :') ) hoofdzakelijk gezien als de verantwoordelijkheid van de vrouw, dus de meeste dingen die sperma moesten tegenhouden, werden in de vagina ingebracht. Het gebruik van condooms wordt niet uitgesloten, maar het was iig geen veelgebruikte methode. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:50

Er is niet veel veranderd, dus :').

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:11

Echt hoor mannen hebben het maar makkelijk. :+