Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:51

Janine1990 schreef:
Maar je hebt toch ook operaties van 48+ uur?
Of kijk ik te veel tv? :')

Daar kan je toch niet altijd vooraf op voorbereiden...

Dat bedacht ik mij ook al. Al zal 48u misschien wel wat lang zijn … :P
Vind ik ook best heksentoeren, die lange operaties :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:59

Pandora2 schreef:
Janine1990 schreef:
Maar je hebt toch ook operaties van 48+ uur?
Of kijk ik te veel tv? :')

Daar kan je toch niet altijd vooraf op voorbereiden...

Dat bedacht ik mij ook al. Al zal 48u misschien wel wat lang zijn … :P
Vind ik ook best heksentoeren, die lange operaties :+

48u echt hooguit in heeeele zeldzame gevallen. Het is echt super onwenselijk om iemand zo lang onder narcose te hebben vooral. Als een hele lange operatie voorkomt zit er ook altijd meer dan 1 chirurg in het team zodat ze elkaar kunnen afwisselen.

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 01:19

En anders is er cocaïne.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 02:27

culaccino schreef:
Heb je toevallig ergens rot hout onder/bij die dorpel? Daar vreten ze zich doorheen. Bij ons kwamen ze via de vloer. Toen die vervangen werd, hebben we ze niet meer gehad.

Daar ga ik naar kijken. Volgens mij komen ze wel onder de dorpel door.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:47

Kun je in een bibliotheek ook dingen printen op eigen papier? Ik wil iets dubbelzijdig op iets dikker papier printen. Onze eigen printer is niet zo goed qua kwaliteit en ik heb nog nooit in een bieb geprint

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:04

Bij onze bibliotheek wel, ik weet niet of dat bij alle bibliotheken kan. Ik denk het wel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:08

Waar ik mijn nieuw paard op mijn naam kan laten zetten? Kan dit via mijn DA of moet ik de papieren dan naar KWPN sturen? (België, paard is ingeschreven bij KWPN)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:16

CalipsoLover schreef:
Waar ik mijn nieuw paard op mijn naam kan laten zetten? Kan dit via mijn DA of moet ik de papieren dan naar KWPN sturen? (België, paard is ingeschreven bij KWPN)

Via mutatiedocument ivm het chipnummer opsturen naar Belgische databank. Kan ook online schijnt het!

Opsturen naar KWPN voert enkel verandering in KWPN database door en daar moet je je lid voor maken ook geloof ik.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:20

Hoe kan het dat bepaalde ongewenste mails zichzelf als belangrijk markeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:42

Questquedit schreef:

Dat doet de afzender toch?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:45

Anoniem schreef:
Questquedit schreef:

Dat doet de afzender toch?

Ah oke, dat verklaart wel een hele hoop. Ik zat namelijk laatst in mijn gemarkeerde mails te zoeken toen ik ineens een hele gekke mail tegen kwam :o >;) En nu net weer, maar er is dus niets aan te doen? Ze staan namelijk al in ongewenst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:50

Vooral niet openen en ergens op klikken enzo. Weg ermee. Ik leeg dat mapje ongewenst elke keer als ik mn mail open heb staan.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:14

Is er iemand op bokt met verstand van westernzadels? Ik heb er nog een liggen namelijk maar heb geen idee wat die waard is

Oh, en van Furbys? :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:30

Ik vroeg me af of dit zou werken.. Even heel slecht gedacht. :')

Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht omdat mijn oudje nooit door de APK zou komen zonder teveel kosten. Hij had me dat jaar al 1.000 gekost dus weg ermee. :') De handelaar wilde alleen de kilometerstand weten, verder hoefde hij niets te zien. Maar goed ook want er was redelijk wat aan de hand. :')

Ik heb er nog 1.500 voor gekregen en heb hem ingeruild toen ik de nieuwe auto kocht.
Nu zag ik hem net op Marktplaats staan (bij een andere handelaar) voor 2.450 en ik vroeg me af.. :')

Stel dat ik daar nu heen zou gaan, zou zeggen dat ik niets in te ruilen heb en er dus maar 2.000 voor wil geven.. Dan zou ik tijdens de proefrit kunnen zeggen dat de airco niet werkt en deze nog gemaakt wil hebben.

Dan zou ik theoretisch voor 500 euro:
- een nieuwe APK hebben
- nieuwe banden hebben
- een grote beurt hebben
- een gemaakte airco hebben
- Gemaakte voorlichten en achterlicht remlicht hebben
- Nieuwe antenne want die was gejat :')

Of zouden auto bedrijven registreren wie de vorige eigenaar was? :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:05

Ik heb afgelopen maandag een tweede sollicitatiegesprek gehad wat erg positief was. Er werd ook aangegeven dat "de kans groot was dat ik de functie daadwerkelijk krijg". De sfeer in het gesprek was ernaar dat ik eigenlijk wel verwachtte dat ik zeer snel iets zou horen maar ik heb helaas nog niets gehoord en ik maak mezelf echt helemaal gek nu. Ben al een paar dagen echt misselijk van de stress |(
Ik kan mezelf echt voor mijn kop slaan dat ik niet heb gevraagd wanneer ik meer kon horen, maar zoals ik zei, de sfeer in het gesprek was ernaar dat ik verwacht had deze week nog wel iets te horen. Is het te snel om nu al te bellen? Ben echt als de dood dat ik dan te pusherig overkom. Wat me onzeker maakt is dat eerder de communicatie altijd heel snel was. Nu laat het dus "relatief" lang op zich wachten en maak ik me echt ontzettend druk.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:06

Gewoon bellen, dat laat je zien dat je proactief bent.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:15

Captain schreef:

Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht omdat mijn oudje nooit door de APK zou komen zonder teveel kosten. Hij had me dat jaar al 1.000 gekost dus weg ermee. :') De handelaar wilde alleen de kilometerstand weten, verder hoefde hij niets te zien. Maar goed ook want er was redelijk wat aan de hand. :')

Ik heb er nog 1.500 voor gekregen en heb hem ingeruild toen ik de nieuwe auto kocht.
Nu zag ik hem net op Marktplaats staan (bij een andere handelaar) voor 2.450 en ik vroeg me af.. :')

Stel dat ik daar nu heen zou gaan, zou zeggen dat ik niets in te ruilen heb en er dus maar 2.000 voor wil geven.. Dan zou ik tijdens de proefrit kunnen zeggen dat de airco niet werkt en deze nog gemaakt wil hebben.

- een nieuwe APK hebben
- nieuwe banden hebben
- een grote beurt hebben

Dat mogen ze denk ik niet registreren Ivm AVG :') zou best kunnen denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:10

Captain schreef:

- een nieuwe APK hebben
- nieuwe banden hebben
- een grote beurt hebben

Als je daar bang voor bent kan iemand anders hem ook kopen en meteen weer aan jou verkopen toch? Dan betaal jij gewoon meteen maar is hij zogenaamd aan die ander verkocht.

Wat de sollicitatie betreft, ik zou gewoon bellen, als ze dan nog niets weten kunnen ze je misschien wel vertellen wanneer ze het wel weten.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:04

Ik heb ook iets wat ik me afvraag!

Kun je zelfklevende bandages opnieuw gebruiken? Mijn paard moet in de nacht verbanden om de achterbenen en ik koop elke keer braaf een lading rolletjes, maar dat kost je ook ongeveer 30 euro per 10 dagen voor een Fries met lange benen :Y) Dus ik las net dat je die zelfklevende rolletjes opnieuw zou kunnen gebruiken. Is dat ook echt zo of heb ik net onzin gelezen?

De enige manier is natuurlijk testen maar ik dacht, misschien weet iemand hier het :) De bandages zitten gewoon over schoon verband heen elke keer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:13

Balenciaga schreef:
Ik heb afgelopen maandag een tweede sollicitatiegesprek gehad wat erg positief was. Er werd ook aangegeven dat "de kans groot was dat ik de functie daadwerkelijk krijg". De sfeer in het gesprek was ernaar dat ik eigenlijk wel verwachtte dat ik zeer snel iets zou horen maar ik heb helaas nog niets gehoord en ik maak mezelf echt helemaal gek nu. Ben al een paar dagen echt misselijk van de stress |(
Ik kan mezelf echt voor mijn kop slaan dat ik niet heb gevraagd wanneer ik meer kon horen, maar zoals ik zei, de sfeer in het gesprek was ernaar dat ik verwacht had deze week nog wel iets te horen. Is het te snel om nu al te bellen? Ben echt als de dood dat ik dan te pusherig overkom. Wat me onzeker maakt is dat eerder de communicatie altijd heel snel was. Nu laat het dus "relatief" lang op zich wachten en maak ik me echt ontzettend druk.

Ik zou nu niet meer bellen. Vrijdagavond lijkt me sterk dat er iemand is die je echt verder kan helpen. Ik zou dus maandag ergens in de voormiddag of kort na de middag bellen.
Feit dat het contact eerder redelijk snel verliep en nu minder is omdat iemand uitnodigen voor gesprekken niet "moeilijk" is. Daadwerkelijk iemand aannemen is een beslissing die langer kan duren, waar meerdere partijen hun zeg over moeten doen en als dan 1 partij (manager bv.) net krokusvakantie vieren is, dan kan het zijn dat de bespreking van jouw sollicitatie even uitgesteld wordt. Ik zou dus niet wanhopen, maar maandag rustig even bellen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:19

Als je in je proeftijd van werk zit en er staat in je contract dat je hem met 'onmiddelijke ingang' kan opzeggen, betekent dat toch dat je in principe de volgende dag ook niet meer hoeft te werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:25

Dat klopt. Je mag dan zelfs halverwege je dienst weggaan. Of het netjes is is een ander verhaal..

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:04

Ik kwam gister met mn dronken kop op een vrij lugubere vraag. Stel je bent zwanger maar besluit om een einde aan je leven te maken, maar dit mislukt, kan je dan veroordeeld worden tot poging tot moord op je eigen (ongeboren) kind?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:00

Sheehan schreef:
Ik kwam gister met mn dronken kop op een vrij lugubere vraag. Stel je bent zwanger maar besluit om een einde aan je leven te maken, maar dit mislukt, kan je dan veroordeeld worden tot poging tot moord op je eigen (ongeboren) kind?

Dat lijkt mij geen straf die doorgaans wordt opgelegd :+

Verder hangt het erg van het land en het rechtssysteem af. Er zijn landen waar zo ongeveer iedere ongezonde handeling van de moeder - tot het in een ruzie belanden aan toe - gezien kan worden als een misdrijf tegen het kind.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:24

Op welke betrouwbare (Spaanse) website kun je Aqua Brava after shave kopen?
Ik ben vergeten waar ik dat ooit gedaan heb, en op Google kom ik er niet helemaal uit. Via bol.com ofzo is het verschrikkelijk duur. Ik weet dat ik het eerder in Spanje heb besteld.