[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:49

moonsparkle schreef:
Ik zou het liefst gewoon tegelijk doodgaan, bij gevaarlijke hikes houden we ook elkaars hand altijd vast, als we gaan gaan we samen
Dit snap ik dan weer wel, dat samen gaan :j

Ik las ooit een artikel van een vrouw die zowel haar man als drie pubers door een lawine zag verongelukken. Dan zou ik er persoonlijk denk ik ook achteraan zijn gegaan, maar dat is natuurlijk 'makkelijk' roepen zo vooraf.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:52

Ik heb werkelijk geen idee :D
Bewaren bij al mijn andere zooi, of aan n kettinkje of zo.

Ik denk ook dat t lastig is om voor elkaar te krijgen, praktisch gezien. Mortuarium medewerker omkopen misschien. :)

Samen zou ideaal zijn.
Was toch laatst een bejaard echtpaar dat ze samen vonden? Mooi vond ik dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:54

Het ene luguber is het andere niet. Dat doet er ook niet toe. Ons kent ons is dan ineens ons steunt ons. Dat heeft iets moois.

Het praktische gedeelte krijg ik niet bedacht vanlotje

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:59

vanLotje schreef:
Ik heb werkelijk geen idee :D
Bewaren bij al mijn andere zooi, of aan n kettinkje of zo.

Ik denk ook dat t lastig is om voor elkaar te krijgen, praktisch gezien. Mortuarium medewerker omkopen misschien. :)

Samen zou ideaal zijn.
Was toch laatst een bejaard echtpaar dat ze samen vonden? Mooi vond ik dat

Er blijven altijd botresten over, groot en klein na cremeren.
Dit wordt vermalen en bij de as gedaan.
Misschien dat je er op die mnier aan kan komen, want voor de crematie zullen ze dit echt nooit doen.
Als dat ooit naar buiten komt verliezen ze hun crematorium.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:06

Anoniem schreef:
Het ene luguber is het andere niet. Dat doet er ook niet toe. Ons kent ons is dan ineens ons steunt ons. Dat heeft iets moois.

Dat inderdaad. Dan ben ik zelf het weekend 31 geworden en dan hoor je maandagmorgen dat een oud-collega in z'n slaap is overleden, net een paar weken 35 was ie. Dat zijn er dan 2 in een weekend en zelf vier je een nieuw jaar.

Ik heb m'n portie wel weer even gehad voor de komende hele lange tijd.

#MoestHetEvenKwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:15

Ailill schreef:
Anoniem schreef:

Dat inderdaad. Dan ben ik zelf het weekend 31 geworden en dan hoor je maandagmorgen dat een oud-collega in z'n slaap is overleden, net een paar weken 35 was ie. Dat zijn er dan 2 in een weekend en zelf vier je een nieuw jaar.

Ik heb m'n portie wel weer even gehad voor de komende hele lange tijd.

#MoestHetEvenKwijt.

Ook dat moet kunnen toch? Daar moet ruimte voor zijn. Zo niet, dan toch.

En, gefeliciteerd met jouw verjaardag, dat er nog maar heel veel mooie jaren bij mogen.

Ailill

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:17

Wat zijn jullie lief zeg :o

Wat ik nog steeds wilde vragen, is die bbq nou doorgegaan? Viel op de verjaardag van 2 van mijn nichtjes, dus ik heb het niet in de gaten gehouden. Tot i echt last minute hoorde dat het nu opeens een weekend later was :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:22

Nog gefeliciteerd Ailill! Ben je weer terug in Culemborg?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:23

Ailill schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou het liefst gewoon tegelijk doodgaan, bij gevaarlijke hikes houden we ook elkaars hand altijd vast, als we gaan gaan we samen

Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend dat ik hoop dat we tegelijk dood gaan en dan zegt hij altijd dat we dan vast heel naar doodgaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:24

:(:)

Jaren terug is er een nicht van mijn neef door een ongeluk veel te jong overleden ,klonk ook aardig luguber. Kwam vast te zitten met haar haren in een vaatwasmachine , 23 jaar :\

Dat lift filmpje :oo

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:26

Suzanne F. schreef:
Nog gefeliciteerd Ailill! Ben je weer terug in Culemborg?
Thanks, lief van je!

Ja tijdelijk, maar dat heeft met minder prettige zaken te maken en tegen mijn wil in. Family first zullen we maar zeggen :)

Rebecca, dat klinkt ook wel heel extreem, bah zeg.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:28

Ceffyl schreef:
Ailill schreef:

Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend dat ik hoop dat we tegelijk dood gaan en dan zegt hij altijd dat we dan vast heel naar doodgaan :')
D'r staat ergens een docu op YouTube van een Australisch echtpaar, beide hoog bejaard maar nog volop in het leven en van die heerlijk exentrieke mensen.

Juist door de leeftijd samen de keuze gemaakt en in, ik dacht Zwitserland, same in vrede gaan hemelen. Ik zou d'r voor tekenen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:33

Wij zeiden dit ook altijd. Als we gaan dan gaan we samen. Zijn we toch op terug gekomrn. 2 kids zonder ouders is ook niets namelijk :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:34

Auch, je hebt wel echt briljante humor, respect :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:42

quera schreef:
Wij zeiden dit ook altijd. Als we gaan dan gaan we samen. Zijn we toch op terug gekomrn. 2 kids zonder ouders is ook niets namelijk :=

:') ja... Nee. Das ook niet wat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:53

quera schreef:

Omg Quera :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:56

Rebecca schreef:

Jaren terug is er een nicht van mijn neef door een ongeluk veel te jong overleden ,klonk ook aardig luguber. Kwam vast te zitten met haar haren in een vaatwasmachine , 23 jaar :

Hé? Hoe dan? Vaatwasmachine gaat toch uit als je hem open trekt? Of was het een professionele keuken ofzo? Bij bewegende dingen zit mijn haar altijd strak in een knot, het is een keer flink verschroeit toen het achterin de föhn kwam, goede leerles :=
Sterkte Ailiil, altijd bizar om dat zo mee te maken. Ik ben elke dag dat ik in goede gezondheid leef dankbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:03

Heerlijk nuchter Quera, het siert je dat je er zo stevig in staat en mee bezig kan zijn.

Aillil... in de verpleging zeggen we vaak dat de dood altijd met 3 komt. Hoe raar ook, als er een overlijden is volgen er vaak nog 2 andere op korte termijn. En dat komt meestal nog uit ook, heb ik mogen ervaren in ziekenhuis als nu op mijn werk met ouderen.

Mijn vriend vindt het kleine potje as van mijn vader wat ik nog heb sinds de crematie heel luguber. Hij heeft mijn vader nooit gekend. Denk dat hij hem zelfs amper op foto heeft gezien tot nu toe... Heb er wel maar haal ze zelden boven als hij thuis is. Dat is een beetje "mijn" momentje.
Ik heb ook een asjuweeltje aan een hangertje. Het is een blaadje van een boom, als je het niet weet zie je het niet. Papa was altijd graag buiten, in de tuin bezig etc. Vandaar dat dat blaadje hem symboliseert, omdat ik intussen ook graag buiten vertoef.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:12

Varakej, grappig. Hier gaan ze ook altijd met 3. Ik vind dat zo bijzonder dat het altijd klopt. (Somatiek + PG)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:17

[/quote]
Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend dat ik hoop dat we tegelijk dood gaan en dan zegt hij altijd dat we dan vast heel naar doodgaan :')[/quote]D'r staat ergens een docu op YouTube van een Australisch echtpaar, beide hoog bejaard maar nog volop in het leven en van die heerlijk exentrieke mensen.

Juist door de leeftijd samen de keuze gemaakt en in, ik dacht Zwitserland, same in vrede gaan hemelen. Ik zou d'r voor tekenen.[/quote]

Hoe regel je dat? Of moet je er dan eerst inwoner zijn? Ik zou er ook voor tekenen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:22

Kijk even op de website van Dignitas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:33

xSCWx schreef:
[naam] schreef:

Jaren terug is er een nicht van mijn neef door een ongeluk veel te jong overleden ,klonk ook aardig luguber. Kwam vast te zitten met haar haren in een vaatwasmachine , 23 jaar :

Hé? Hoe dan? Vaatwasmachine gaat toch uit als je hem open trekt? Of was het een professionele keuken ofzo? Bij bewegende dingen zit mijn haar altijd strak in een knot, het is een keer flink verschroeit toen het achterin de föhn kwam, goede leerles :=
Sterkte Ailiil, altijd bizar om dat zo mee te maken. Ik ben elke dag dat ik in goede gezondheid leef dankbaar.

Weet het goede er niet (meer) van

https://www.telegraaf.nl/nieuws/669902/ ... um=organic

Linkje gevonden

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:17

Haren in de vaatwasser bah.

Met als loonwerkers iets vast los willen maken achter de tractor en compleet in de draaiende onderdelen komen.Of een arm. Kwestie van de motor eerst uit zetten.

Of meiden met lang haar ergens in een boor ofzo

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:22

Christiene schreef:
Of meiden met lang haar ergens in een boor ofzo

Mijn jongere broertje had toen die klein was vrij lang haar. Die was dus vast komen te zitten in een boor. Zei 2 dagen lang niks tegen onze moeder. Het was alleen aan de onderkant een hele strook kaal. Dus na 2 dagen zag mijn moeder een kale flink geïrriteerde streep van 10 cm breed en 15 cm lang. Paniekeerde helemaal de pan uit :+

die was bang dat hij een of andere enge ziekte te pakken had en mijn broertje durfte pas te vertellen wat er gebeurt was toen hij in de auto moest stappen om naar de dokter te gaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:43

moonsparkle schreef:
Hoe regel je dat? Of moet je er dan eerst inwoner zijn? Ik zou er ook voor tekenen.
Het is niet een simpel recept via de HA en that's it. Is echt een lang en breed ingezet traject, wat natuurlijk ook moet. Hier in NL en ik dacht ook in België kan een HA actief helpen bij het doden van een patiënt middels een dodelijk middel, dit noemt men euthanasie. Ook kan een HA hulp bieden bij zelfdoding, dit valt ook onder de euthanasiewet alleen neemt de patiënt dan zelf het middel in.

De levenseindekliniek in Den Haag kan, indien een HA hier emotioneel/principieel niet bij wil helpen, hulp bieden. Nogmaals, zwaar en lang traject en verbonden aan vele wetten. Naar mijn weten werkt die kliniek op thuisbasis en is er dus niet specifiek ergens een gebouw waar dit kan plaatsvinden.

In Zwitserland is er wel degelijk een kliniek, die hulp bij zelfdoding/actieve euthanasie kan bieden. Ze hebben geloof ik 3/4 kamers, elk met een eigen kleur thema en het gaat allemaal vrij vreedzaam en erg humaan. Op YouTube staan diverse video's waarin je het gehele proces kunt volgen, van een intro/het waarom tot het daadwerkelijk innemen v.h. middel. In de video's kom je steeds dezelfde mevrouw tegen, zij ontvangt de mensen, haalt het middel op, bereidt dit ook en is zo onwijs lief en rustig tijdens dat proces.

Vaak is er familie aanwezig, of vrienden. De een is uitgelaten, de ander wat stil. Soms muziek middels een cd, of zelfs iemand die daadwerkelijk aan het pianospelen is. Dan is het vaak veel knuffels en laatste woorden en dan gaat die mevrouw bij de patiënt zitten. De patiënt moet zelf het middel innemen, dit is vaak erg bitter en de chocolade ligt dan ook klaar, of appelsap. Na een kleine minuut zie je de patiënt langzaam moe worden en heel rustig wegzakken in een slaap. Meestal stop het hart binnen een half uur.

Alles staat op beeld, dit heeft met wetgeving te maken. Ik vind het enorm interessant allemaal.