Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:45

Jullie zijn echt niet gierig. Hier zijn veel woorden over te zeggen en geen enkel is vriendelijk. Zoiets doe je gewoon niet.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:47

Ik snap je punt wel, ik vind het ook diefstal. Omdat iemand nieuw spul heeft gekocht betekent het niet dat ik me dan hun oude spul maar kan toe-eigenen _-:( Vragen hoort gewoon!

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:48

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:51

Dat vind ik ook gewoon diefstal :\

Ze hadden het minstens kunnen vragen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:54

En je partner wilt dit gewoon laten passeren? Nou, dan zou die toch wel even een heks aan me hebben. Dit laten we dus niet gewoon passeren.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:02

Jeetje dat is wel echt belachelijk asociaal! Die hadden aan mij een heeeeele slechte gehad.

Hier met zusjes wel eens wat onenigheid gehad over wat van wie was, maar dat is meer “plagerig” zeg maar.

Mijn moeder heeft van de buren 2 zo goed als nieuwe maxi cosi”s gehad en isofix, maar zou het niet in m’n hoofd halen om deze zomaar te verkopen zonder navraag.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:30

Jeetje wat asociaal. Ik had per direct alles opgehaald of kort en klein geslagen uit chagrijn. :=
MIJN spullen, gewoon afblijven.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:33

Nymbous schreef:
Zoooo mdh, dat vind ik ver gaan en asociaal!!! Ik snap je zeker. En dan ook nog jullie een schuldgevoel proberen te geven met dat het familie is :

Dat laatste er inderdaad ook nog bij, dubbel schaamteloos. :oo Wat erg zeg. Niet gierig, maar gewoon asociaal. En waarom niet gewoon vragen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:37

Wat erg zeg, ik zie dat ook als diefstal.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:38

Zo dan ik had een verhuisbus gehuurd en dit direct weer opgehaald, zijn ze nou helemaal gek geworden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:47

Urona447 schreef:
Zo dan ik had een verhuisbus gehuurd en dit direct weer opgehaald, zijn ze nou helemaal gek geworden.

Dit. Zulk gedrag had ik echt niet gepikt. Ze kregen van mij de keuze: Of alles terugbetalen of alles teruggeven.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:53

Dat is niet netjes nee. Maar ik snap je vriend ook wel dat als julllie wel nieuw kunnen betalen (en al hebben betaald) en zij niet dat hij er de familie band ook niet stuk op laat lopen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:55

M_D_H schreef:
Ik weet niet of dit gierig is van mij en mijn partner, of van mijn zwager en zijn partner...
Of dat het niet onder gierig valt maar gewoon respectloos is...

Maar mijn partner en ik hebben een periode bij mijn schoonouders ingewoond. Toen wij een huis kochten hebben wij in overleg een x aantal dingen mee genomen en de rest bij hun op zolder gezet (zoals alle andere kinderen ook hadden gedaan) met het idee om dit later uit te zoeken.

Toen wij na de verhuizing op bezoek gingen bij mijn zwager en schoonzus (dit was ongeveer een half jaartje er na en ivm verbouwing etc hadden wij nog niet de tijd gehad om de spullen op zolder bij mijn schoonouders uit te zoeken) was ik heel verbaasd... Toen ik de gang binnen kwam, ik zag namelijk een heel herkenbaar schilderij die mijn partner en ik bij mijn schoonouders op zolder hadden opgeslagen. Nou was het een confectie ding, dus het zou nog kunnen dat we toevallig dezelfde smaak hadden, dacht ik bij mijzelf. Ja, en dezelfde smaak hadden wij hoor :') :+
Niet alleen dat schilderij kwam mij bekend voor, maar ook de waxmelt die er onder stond was erg bekent. Toen we de woonkamer in kwamen brak mijn klomp helemaal... Want daar stond gewoon onze eetkamer set en nog veel meer dingen die van ons kwamen, en dan is het geen toeval meer :n

Dus ik draaide mij om naar mijn zwager en trok mijn wenkbrauw op en toen vertelde hij dat hij wist dat wij een nieuwe eetkamer set hadden besteld dus dat hij deze had meegenomen van de zolder bij mijn schoonouders.
Mijn partner vroeg hem of het niet beleefd was geweest om het gewoon even te vragen waarop we als antwoord kregen dat je familie toch wel wat gunt?

Wij hebben het op dat moment maar laten gaan maar zijn wel meteen na het bezoek naar mijn schoonouders toe gereden.
Vrijwel al onze spullen waren weg, tot zelfs de kleding, dekens en kussen aan toe.
Mijn schoonouders komen nooit op de zolder en hebben ook nooit doorgehad dat alles is weg gehaald (zijn vaak overdag weg) en we hebben het niet zwart op wit, en ik mag niet zo maar met vingers wijzen...
Maar feit is dat zwager en schoonzus een groot deel van onze spullen in huis hebben staan, niet alles maar ik zie het zo voor mij dat de rest verkocht is voor een mooi bedrag.

Mijn vriend wil er geen punt van maken want wij hebben de financiële middelen om nieuwe spullen aan te schaffen, en zijn broer en schoonzus hebben dat niet. Maar ik ben best territoriaal over mijn spullen :') het is van mij, als je vraagt of ik het nog nodig heb en ik gebruik het niet meer, mag je het zo hebben geen probleem. Maar vraag het op zijn minst. Nu werden wij voor een voldongen feit gezet en heel eerlijk? Die eetkamerset hadden wij zelf ook gewoon kunnen verkopen.
Maar ik vind het enerzijds gierig van mijzelf dat ik het ze niet kan gunnen...
Anderzijds vind ik het gierig van hun dat ze het niet gevraagd hebben en desnoods een klein bedrag gegeven hadden, al is het maar 10 euro of zo, gewoon als waardering of zo.

En de rest van de spullen die verdwenen zijn. Ja leuk is anders. Het is gewoon diefstal :n

Ik zou dus met kerst een kaart geven met daarop als cadeau dat ze de eettafel krijgen.
De eerste verjaardag krijgen ze de stoelen.
De volgende verjaardag het schilderij...etc.....
Iedere keer netjes een kaartje met daarop wat ze "gekregen/gejat" hebben. Zou ze krijgen :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:58

Sky_As schreef:
M_D_H schreef:
Ik weet niet of dit gierig is van mij en mijn partner, of van mijn zwager en zijn partner...
Of dat het niet onder gierig valt maar gewoon respectloos is...

Maar mijn partner en ik hebben een periode bij mijn schoonouders ingewoond. Toen wij een huis kochten hebben wij in overleg een x aantal dingen mee genomen en de rest bij hun op zolder gezet (zoals alle andere kinderen ook hadden gedaan) met het idee om dit later uit te zoeken.

Toen wij na de verhuizing op bezoek gingen bij mijn zwager en schoonzus (dit was ongeveer een half jaartje er na en ivm verbouwing etc hadden wij nog niet de tijd gehad om de spullen op zolder bij mijn schoonouders uit te zoeken) was ik heel verbaasd... Toen ik de gang binnen kwam, ik zag namelijk een heel herkenbaar schilderij die mijn partner en ik bij mijn schoonouders op zolder hadden opgeslagen. Nou was het een confectie ding, dus het zou nog kunnen dat we toevallig dezelfde smaak hadden, dacht ik bij mijzelf. Ja, en dezelfde smaak hadden wij hoor :') :+
Niet alleen dat schilderij kwam mij bekend voor, maar ook de waxmelt die er onder stond was erg bekent. Toen we de woonkamer in kwamen brak mijn klomp helemaal... Want daar stond gewoon onze eetkamer set en nog veel meer dingen die van ons kwamen, en dan is het geen toeval meer :n

Dus ik draaide mij om naar mijn zwager en trok mijn wenkbrauw op en toen vertelde hij dat hij wist dat wij een nieuwe eetkamer set hadden besteld dus dat hij deze had meegenomen van de zolder bij mijn schoonouders.
Mijn partner vroeg hem of het niet beleefd was geweest om het gewoon even te vragen waarop we als antwoord kregen dat je familie toch wel wat gunt?

Wij hebben het op dat moment maar laten gaan maar zijn wel meteen na het bezoek naar mijn schoonouders toe gereden.
Vrijwel al onze spullen waren weg, tot zelfs de kleding, dekens en kussen aan toe.
Mijn schoonouders komen nooit op de zolder en hebben ook nooit doorgehad dat alles is weg gehaald (zijn vaak overdag weg) en we hebben het niet zwart op wit, en ik mag niet zo maar met vingers wijzen...
Maar feit is dat zwager en schoonzus een groot deel van onze spullen in huis hebben staan, niet alles maar ik zie het zo voor mij dat de rest verkocht is voor een mooi bedrag.

Mijn vriend wil er geen punt van maken want wij hebben de financiële middelen om nieuwe spullen aan te schaffen, en zijn broer en schoonzus hebben dat niet. Maar ik ben best territoriaal over mijn spullen :') het is van mij, als je vraagt of ik het nog nodig heb en ik gebruik het niet meer, mag je het zo hebben geen probleem. Maar vraag het op zijn minst. Nu werden wij voor een voldongen feit gezet en heel eerlijk? Die eetkamerset hadden wij zelf ook gewoon kunnen verkopen.
Maar ik vind het enerzijds gierig van mijzelf dat ik het ze niet kan gunnen...
Anderzijds vind ik het gierig van hun dat ze het niet gevraagd hebben en desnoods een klein bedrag gegeven hadden, al is het maar 10 euro of zo, gewoon als waardering of zo.

En de rest van de spullen die verdwenen zijn. Ja leuk is anders. Het is gewoon diefstal :n

Ik zou dus met kerst een kaart geven met daarop als cadeau dat ze de eettafel krijgen.
De eerste verjaardag krijgen ze de stoelen.
De volgende verjaardag het schilderij...etc.....
Iedere keer netjes een kaartje met daarop wat ze "gekregen/gejat" hebben. Zou ze krijgen :D

Precies mijn humor! :') _/-\o_

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:15

Ik werk in een tuincentrum/dierenwinkel en we hadden een hondenwandeling georganiseerd waarbij elke hond een goodiebag kreeg
Hierin zat ook een bon voor een gratis zak hondenvoeding ter waarde van €15 van ons merk (Horta)

Vroeg er een klant of hij het geld van die bon cash kon krijgen omdat hij zijn voeding altijd in de Aldi gaat halen :evaw:

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:19

furioso schreef:
Ik werk in een tuincentrum/dierenwinkel en we hadden een hondenwandeling georganiseerd waarbij elke hond een goodiebag kreeg
Hierin zat ook een bon voor een gratis zak hondenvoeding ter waarde van €15 van ons merk (Horta)

Vroeg er een klant of hij het geld van die bon cash kon krijgen omdat hij zijn voeding altijd in de Aldi gaat halen :evaw:

OMG er staat bij dat soort dingen vaak bij 'niet inwisselbaar tegen contanten' en dan denk ik altijd DUhhhhh. Maar er zijn dus echt serieus mensen die denken dat dat wél kan? Wow.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:22

Mavelle schreef:
Dat is niet netjes nee. Maar ik snap je vriend ook wel dat als julllie wel nieuw kunnen betalen (en al hebben betaald) en zij niet dat hij er de familie band ook niet stuk op laat lopen.

Dat is het vooral, wij weten dat zij het zich niet kunnen veroorloven en ik mis geen van die spullen nu.
Mijn vriend vond het absoluut niet netjes, maar vond het tegelijkertijd niet de moeite waard om een punt over te maken omdat wij de spullen niet nodig hadden.
Hij wil de familieband er niet stuk om maken en tegelijkertijd was hij ergens wel blij dat hij nou geen moeite hoeft te doen die spullen te verkopen en zelf van de zolder af te halen :')

Ik vind het niet fijn, maar het is niet aan mij om zijn broer hierop aan te spreken, het is mijn vriend zijn familie en dus ook zijn beslissing...

En ja, hier hebben we wel meerdere gesprekken over gehad met elkaar, we hebben ook zijn broer en schoonzus hier op aangesproken en aangegeven dat we het voor deze keer laten, maar dat we dit nooit meer willen mee maken.
En de band is daardoor wel degelijk vanuit hun kant bekoeld, omdat zij het zien als niet gunnen (dus uiteindelijk is toch gebeurd wat wij niet wilde)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:26

Alwiene schreef:
furioso schreef:

OMG er staat bij dat soort dingen vaak bij 'niet inwisselbaar tegen contanten' en dan denk ik altijd DUhhhhh. Maar er zijn dus echt serieus mensen die denken dat dat wél kan? Wow.

Inderdaad! Als je weet dat er zeker voor €35 aan speelgoed, snoepjes,stalen, kortingsbonnen enz erin zit dan kun je mensen echt wel {:)-:(

En dan zijn er ook mensen dat klagen dat het speelgoedje of de snoepjes te klein/ te groot/ te zacht/ te hard... is voor hun hond :roll:

Dagelijkse ergernissen in een winkel :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:34

Ik vind sowieso als mensen klagen over de giftbag nogal... apart...
Je krijgt het gratis, je kijkt een gegeven paard toch ook niet in de bek?
Nou ja, schijnbaar dit soort mensen wel

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:40

Nu ja, ik zal er nooit openlijk over klagen tegen medewerkers, maar soms krijg je wel giftbags dat je denkt, geef dan niets. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:45

Als het grotendeels alleen reclame troep is met ook nog “ als je voor x bedrag koopt dan krijg je...”
Dat gaat bij mij meestal meteen de vuilbak in.

Klagen tegen medewerkers doe ik niet. Heb wel een keer de goodiebag terug gegeven, omdat het was als bovenstaande en ik vriendelijk heb gemeld dat ik het niet zou gaan gebruiken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:52

verootjoo schreef:
Haha ook erg. Als je nu weet dat iemand ergens specifiek naar op zoek is.... maar anders echt raar ja.

Overigens geef ik aan vrienden en familie altijd gratis weg :=

Mijn beste vriendin is vorig jaar alleen gaan wonen en had een oogje op één van mijn bloempotten. Ding was destijds vrij prijzig, maar hey, het is mijn beste vriendin. Ik heb de bloempot gevuld met 6 dozen dolce gusto cups en hem aan haar gegeven, ze was er super blij mee en heeft er een leuke plant in gezet :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:01

Sommige verhalen hier ... dan ligt gierigheid toch wel heel dichtbij onhandigheid (je niet-vermogende vriendin meevragen op een dagje uit en dan om een bijdrage in de benzine- en parkeerkosten vragen) of zelfs gewoon diefstal (de zolder leeghalen en de opgeslagen spullen van je broer gewoon zelf gaan gebruiken).

Geld maakt meer kapot dan je lief is ...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:20

Nou MDH, wat een verhaal! Ik snap je irritatie maar vind Sky_as haar idee de beste oplossing :D

Toen vriend en ik gingen samen wonen hadden we alles dubbel, zoals ook twee redelijk nieuwe tv's. Mijn schoonbroertje ging net op zich zelf wonen en gaf aan dat hij wel mijn tv wilde overnemen. Mijn schoonmoeder was zo vriendelijk om even voor mij uit te rekenen wat hij daarvoor aan mij mocht geven, nog geen 20% van de nieuwprijs.. Alsof wij daar zelf niet over konden beslissen. Hele discussie 'dat je familie wat moet gunnen etc'. Vriend vond het de discussie niet waard, maar hé, mijn tv :D
Dus de tv op de slaapkamer opgehangen en 2x gebruikt :+
(hij heeft verder ongeveer de halve inboedel gewoon zo gratis gekregen, maar dat was onze keuze, en dat was wel mijn statement, ik beslis over mijn spullen.. :+)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:49

Ja, echt hè, het rare idee dat je familie maar van alles gratis of bijna gratis moet "gunnen" omdat het familie is. Ik doe daar ook niet aan terwijl ik best makkelijk ben met iets gratis of bijna gratis weggeven, maar dan wel omdat ik het wil, niet omdat het "moet".