Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:13

Ik heb gelukkig na de vorige agressieve kerel een goede ervaring gehad met een wat oudere mevrouw.

Had een stel mini pc'tjes op marktplaats staan, eentje voor 100 euro en twee andere voor 80 per stuk.
Ze bood 80 euro op de duurste, dus daarmee akkoord gegaan en met veel moeite de pc klaargemaakt (hij werkte niet mee met Windows installeren). Dreeg toen ze hem kwam ophalen even de mist in te gaan omdat hij onwijs traag opstartte ineens, maar dat kwam door de updates op de achtergrond. Uiteindelijk heeft ze het pc'tje meegenomen.

Toen kreeg ik de dag erna een berichtje, of er Windows 7 op die van haar kon want ze vond Windows 10 niet zo fijn. Gaat helaas niet zonder licentie en die kosten al gauw €40,-

Dus haar aangeboden dat ik deze eventueel wel terug wilde nemen en dat ze dan voor €40,- erbij de twee andere met Windows 7 mee mocht nemen (dan had ze die voor €60,- per stuk).

Dat wilde ze niet omdat degene die ze al had een hdmi aansluiting heeft en die andere twee hebben dat niet, maar ze wilde er wel eentje overnemen voor €60,-.

Die heeft ze gisteren ook opgehaald en volgens mij is ze er heel kwiek mee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:47

Na minstens 12 bieders/ geinteresseerden voor mijn zadel waarbij ik bij 10 stuks nooit reactie terug heb ontvangen en dus de biedingen maar heb verwijderd en de andere 2 toch niet geinteresseerd bleken kreeg ik vandaag weer een bod. We kwamen tot een akkoord en deze koper reageert vrij vlot dus ik heb eindelijk goede hoop op een succesvolle ruil/ verkoop, dus tegen mijn principes in heb ik het zadel nu toch maar gereserveerd staan! :D

Hopen dat het eindelijk lukt, want dan kan ik daarna met het geruilde zadel mijn pony verder gaan beleren, of zelf actief opzoek gaan naar een nieuw zadel voor mijn pony! *\o/*

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:11

Ik was tot een overeenkomst gekomen voor een dekje maar verder niks gehoord..
Krijg ik opeens allemaal appjes:

Wat is het adres?

Ik ben al onderweg

Waar moet ik zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:28

Ook hier in België krijg je een melding als je een foutje in het rekeningnummer maakt, dan kan je niet overschrijven.

Stel dat dat wel lukt, dan zou ik als verkoper ontzettend balen maar wel een oplossing zoeken: ofwel het spul alsnog opsturen tegen gedeelde verzendkosten, ofwel het volledige bedrag terugstorten. Mijn fout dat de koper het foute nummer heeft, moet ik maar op de blaren zitten. Vind ik zelf.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:29

Jeetje zou dat echt een nieuwe truc zijn.

Was nu zelf een rare koper op een verkeerde maat bit geboden kwam erachter toen ze akkoord ging |o dus netjes een berichtje gestuurd en bod verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:06

Volgens mij gaat mijn koper zich echt achter de oren krabben als ze mijn pakket krijgt. Ik heb een set van BR verkocht. Dressuurdekje, vzh dekje, oortjes en 4 bandages, alles in de maat full in een nogal kleine doos gepropt, dat in nog een iets ruimere doos en daar meters plakband omheen _O-

Ging heel vlot! Set heeft een tijdje online gestaan, paar keer info of de set er nog was maar niks meer van gehoord. Met deze dame vlot mailcontact, betaling stond na 2 dagen op de rekening dus pakketje kan dan morgen gelijk verzonden worden :)

Nu de rest nog...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:02

Beetje offtopic, maar heeft wel te maken met het verzenden. Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met het verzenden met PostNL?

Ik heb vrijdag mijn pakket afgeleverd bij een PostNL punt en in het systeem staat dat mijn pakket nog steeds wacht op naar het sorteercentrum gebracht worden (hij staat dus nog op "Afgifte"). Ik heb bijna het punt bereikt waarop ik mijn pakket weer ga ophalen en het zelf wel aflever aangezien het niet heel ver weg is :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:12

ja hier ook! Een pakket dat ik verstuurd had heeft er 4 dagen over gedaan (terwijl het echt altijd de volgende werkdag geleverd werd!) En ik had gister zelf een pakketje verwacht, maar als het goed is komt die vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:14

Kan goed kloppen. Bij een hoop PostNL punten komen nu teveel pakketten, en bezorgers kunnen per locatie dan bijvoorbeeld maar 2 karren meenemen. Kan dus heel goed zijn dat het pakket nog op het PostNL punt ligt. En dan loopt je pakket vertraging op...
Was hier van de week toevallig, en toen we de dag daarna weer op dat postnl punt waren zag ik mn verstuurde pakket van de dag daarvoor :+ (en ik had gelijk iemand die me meteen beschuldigde van diefstal en oplichten. Echt meid, stil in de spijkerbroeken die ik extra bij heb gedaan...)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:25

Maar mijn pakket ligt er nu al sinds vrijdag! En het is nou niet zo dat ik in een grote plaats woon ofzo... Jammer dat er vanuit PostNL ook helemaal geen initiatief komt om er even wat over te melden ofzo :)*

Mijn vriend heeft ook iets besteld maar heeft afgesproken dat hij het bij de winkel op haalt, maar ook dat heeft het logistiek centrum van het bedrijf nog niet eens verlaten :roll:

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:51

Heb er nu een eerst bied ze incl verzendkosten dus ik ga akkoord blijkt het opeens naar België te moeten nou vooruit. En nu krijg ik na 2 min en 5 min en staat het geld er al op. Uhh nee dus..

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:45

Dat je keurig in je advertentie meld dat deken ongewassen verkocht word met foto's en al waar de vlekken op staan, je vervolgens een berichtje krijgt nadat de deken geleverd is dat hij toch wel heel vies en ongewassen is. Hu?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:27

Zet er dan bij dat je tegen betaling de deken schoon kan (laten) maken. Doe ik ook altijd haha :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:45

Wou graag een vliegendeken van HV Polo, eindelijk 1 in de goede maat gevonden via MP. Helaas had ik pas begin augustus weer geld. Dus mevrouw gevraagd of ze de deken tot minimaal de 3e van augustus wou reserveren. Inmiddels is de deken betaald en word hij morgen (hopelijk) verzonden. Superlief van de dame dat ze hem wou reserveren!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:01

Krijg ook weer een reactie via MP

" 100"
Vraagprijs is 175 bij een nieuwprijs van 1300 euro
Dus teruggestuurd:
"150"
zal mij benieuwen hahaha

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:49

Shanna schreef:
Zet er dan bij dat je tegen betaling de deken schoon kan (laten) maken. Doe ik ook altijd haha :D

De persoon in kwestie heeft zelf bevestigd dat ze hem het liefst ongewassen kreeg!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:05

Ligt er wel een beetje aan hoe vies dan. Ik heb laatste ook een deken ongewassen verkocht maar heb er wel flink wat moeite ingestopt om het ergste aan haren en vuil eraf te krijgen, singels wel even gewassen etc.
Heb ook ooit een longeerset gekocht, lijnen en singel. Daar zaten de modder klodders nog op... Helemaal gewassen hoeft echtn iet maar zo met een bak zand uit het pakket halen was ik minder van gecharmeerd :=

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:58

De modder er nog aan is ook overdreven inderdaad :n

Hier iemand die in gebrekkig Nederlands schrijft, en vraagt nu om adres en postcode zonder eerst af te spreken wanneer ze wil komen. Ik heb nog geen adres gestuurd, maar gevraagd wanneer ze wil komen en reactie blijft uit. :?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:21

Had mijn adres nog niet eens gegeven, eerst een afspraak dan krijg je mijn adres.
Nu staan ze straks aan de deur als zij er zin in hebben...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:30

Uiteindelijk is ze toch gekomen, wilde ze een briefje van 20,- wisselen die me echt veel te fel gekleurd was, dus die heb ik niet aangenomen met de smoes dat ik geen wisselgeld had :o dus voor 7,- weggedaan (originele vraagprijs was 20,- en we waren al gedaald naar 10,-), maar ik ben er tenminste vanaf.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:40

Was het geen nieuw briefje van 20?
Die zijn sinds een tijdje ook in omloop en het lijkt echt monopoly geld zo nep ziet het eruit... Vind het helemaal niks geef mij de lichtblauwe maar

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:46

Ik denk het haha! Maar ik was een beetje paranoia geworden van het hele gesprek en hoe zenuwachtig/gehaast zij was :=

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:51

Beter zeker zijn dan risico's nemen toch? :j
Niks doen wat niet goed voelt :)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:42

Irisjeeh1999 schreef:
Wou graag een vliegendeken van HV Polo, eindelijk 1 in de goede maat gevonden via MP. Helaas had ik pas begin augustus weer geld. Dus mevrouw gevraagd of ze de deken tot minimaal de 3e van augustus wou reserveren. Inmiddels is de deken betaald en word hij morgen (hopelijk) verzonden. Superlief van de dame dat ze hem wou reserveren!

De deken is binnen en echt nog supernetjes. Wel wat vlekjes maar dat krijg je sowieso wel met dragen :p Morgen mag paardje hem passen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:56

Mijn zadel is ook sneller dan verwacht verkocht, de snelle reageerders zijn ook snel gekomen en van ver (2,5 uur rijden enkele reis) dat ik er niet heel veel vertrouwen in had, maar keurig op de afgesproken tijd waren ze er en is mijn zadel verkocht! :D

Nu opzoek naar een nieuw zadel, ik hoorde gisteren ook pas van mijn vader dat je op marktplaats een zoek-melding kan instellen zodat je mail krijgt zodra er weer iets online komt wat aan je zoektermen voldoet. Dat wist ik helemaal niet, gelijk maar ingesteld!