Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:23

eclair98 schreef:
Sinds wanneer delen ze kaartjes uit om werkzaamheden aan te kondigen? Ik had het al gelezen maar vind het super netjes!

Gebeurt hier ook nog wel eens. Of dat ze posters overal op het station plakken :)

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:46

Ik heb nog een stuk of wat van die kaartjes van toen de spoortunnel en het nieuwe station van Delft openging en er een tijdje geen treinen reden, gebruik dat soort dingen altijd als boekenlegger :')

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:08

Mensen die roken in de wachtrij voor het vervangend bus vervoer %)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:04

Mensen die hun nagels gaan zitten lakken in de bus.. ruikt zo lekker joh :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:09

Een of andere vieze kerel die mij sneaky probeerde te betasten in een volle trein in de spits. Gad-ver-damme, hoe haal je het in je hoofd :r En het zal de eerste keer niet wezen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:09

Ik had afgelopen zondag ook een leuke! Ik kwam terug van mijn vriend en was op station Leer (Duitsland). Normaal gesproken rijdt er op zondagavond een stopbus naar Zuidbroek en die komt dan ook langs mijn station. Deze is er al gekomen doordat ik in de winter gezegd heb dat ik het niet fijn vond om als jonge vrouw bijna een uur te moeten wachten op een bus terwijl er op het station zwervers en dronken mensen zijn. Normaal gesproken vertrekt de stopbus om xx.22 en de snelbus naar Groningen om xx.30. Ik maar wachten en toen kwam om xx.25 de snelbus. Ik vragen of hij ook iets wist van de stopbus, maar nee... Om half nog geen stopbus en de snelbus moest eigenlijk al vertrekken. De chauffeur van de snelbus heeft met Arriva (de vervoerder op dat traject) gebeld waar in hemelsnaam de stopbus was, want er stond iemand in Leer die met die bus mee moest. Diegene van Arriva kon überhaupt al geen bus vinden, hoewel hij wel op hun eigen planner staat. Afijn, geen bus dus. Dus de buschauffeur van de snelbus heeft me meegenomen en heel lief afgezet op het station waar ik moest zijn.
Ik had al getweet naar Arriva waar die bus was en de regio zou het uitpluizen. Kreeg maandag een tweet terug dat de regio het eigenlijk ook niet zo goed wist waar de bus moest zijn en dat het erop leek dat er een verstoring was geweest. Ik terug getweet met de vraag of er dan ook geen chauffeur ingepland was, want dan was immers makkelijk te achterhalen waar de stopbus was geweest. Maar dat moesten ze ook nog even uitzoeken :')

Oh bah Memories! Daar had ik wel even melding van gemaakt bij het personeel.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:15

Ja dat was trouwens ergernis nummer 2 want een conducteur was nergens te vinden. ;( Heb wel door de hele coupe geschreeuwd dat die vent met z'n kloten van me af moest blijven en ben zelfs huilend een stuk de trein door gelopen zoeken maar niks, en toen waren we al op het volgende station en was het vogeltje natuurlijk gevlogen... Wil het er ook eigenlijk niet bij laten zitten maar ja...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:18

Memories schreef:
Ja dat was trouwens ergernis nummer 2 want een conducteur was nergens te vinden. ;( Heb wel door de hele coupe geschreeuwd dat die vent met z'n kloten van me af moest blijven en ben zelfs huilend een stuk de trein door gelopen zoeken maar niks, en toen waren we al op het volgende station en was het vogeltje natuurlijk gevlogen... Wil het er ook eigenlijk niet bij laten zitten maar ja...

:(:)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:21

Dat de Conductrice helemaal over de rooie gaat omdat ik te laat instap en de deuren openduw. Gaat ze me vervolgens uitschelden, terwijl ze ook niet echt duidelijk was. Ze zei tegen ik-weet-niet-wie; "stap hier maar in", dus ik ga door een dichtgaande deur instappen en, omdat ik er niet tussen wil zitten, hou ik ze netjes tegen. Nou daar was mevrouw duidelijk niet van gediend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:23

Carol_Beer schreef:
Dat de Conductrice helemaal over de rooie gaat omdat ik te laat instap en de deuren openduw. Gaat ze me vervolgens uitschelden, terwijl ze ook niet echt duidelijk was. Ze zei tegen ik-weet-niet-wie; "stap hier maar in", dus ik ga door een dichtgaande deur instappen en, omdat ik er niet tussen wil zitten, hou ik ze netjes tegen. Nou daar was mevrouw duidelijk niet van gediend.

was het signaal dat de deuren gingen sluiten al geweest? Zo ja dan mag je niet meer instappen. Vind het trouwens gevaarlijk ook

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:27

Carol_Beer schreef:

Als de deuren al dicht gaan moet je ook niet meer instappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:28

Carol_Beer schreef:

En dat vind jij normaal? Als ze dicht gaan gaan ze dicht en ze weer open duwen is gevaarlijk en geeft veel deurstoringen en dus vertragingen. Van mij had je ook een flinke uitbrander gekregen en had je de volgende trein mogen pakken. Wordt tijd dat ze die klembeveiliging eraf halen en de reizigers weer wat manieren bij brengen. Er gebeuren de laatste tijd steeds meer levensgevaarlijke incidenten, omdat deuren worden open geduwd of mensen op het laatste moment zich toch naar binnen willen wringen. Je mag blij zijn dat het bij een uitbrander is gebleven want ze had je ook mogen opschrijven voor een bonnetje van dik 200 euro.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:52

Carol_Beer schreef:
dus ik ga door een dichtgaande deur instappen en, omdat ik er niet tussen wil zitten, hou ik ze netjes tegen.

Netjes???? Zoals er hier boven al duidelijk is gemaakt mag er na het fluitsignaal niet meer worden ingestapt. Maar zelfs al heb je het fluitsignaal niet gehoord, je stapt gewoon NIET in als de deuren al sluiten en tegenhouden is al helemaal not done! Van mij zou je ook een flinke uitbrander krijgen als ik dat zo tegen zou komen. En mensen die dan nog eens een grote mond terug durven geven laten mij ook iets doen waar ik echt een grote hekel aan heb, het uitschrijven van een boete van 230 euro. Zoals Gloa al schreef riskeer je een beklemming of een deurstoring door een deur open te houden. Daarmee bezorg je alle mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen om voor het fluitsignaal in de trein te zitten dus vertraging. Ik hoop echt dat het je nu duidelijk is dat het openhouden van deuren verre van netjes is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:23

Er zit een vrij forse dame naast me. Ik heb zelf ook niet van die dunne bovenbenen maar het zit gewoon met geen enkele mm ruimte

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:27

Dat 9292 neerzet dat ik 5 minuten heb om over te stappen maar dat de bus al weg is. Half uur wachten..

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:44

purny schreef:
Er zit een vrij forse dame naast me. Ik heb zelf ook niet van die dunne bovenbenen maar het zit gewoon met geen enkele mm ruimte

Sorry, maar dan is het toch de pot verwijt de ketel? Dan ga je ergens anders ergens zitten, klaar. Kan me zo voorstellen dat die andere dame het ook niet prettig vind dat je zo dicht op der zit. ;-).

Maaarr om even te klagen, dat je de trein op de halve minuut mist omdat iemand voor je niet doorloopt. Maar wellicht heeft het er ook mee te maken dat de meegenomen peuter niet echt luisterde :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:02

Zag deze nog langskomen naar aanleiding van de eerdere discussie:

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:11

:')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:25

Dubbel effectief: de mensen op het volgende station leren ook gelijk netjes achter de lijn te wachten :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:35

_O- _O- *beelddenker*

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:09

Zit nu bij iemand in de stiltecoupe die hardop een serie heeft aangezet.. zucht

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:56

Even een vraagje hier. Ik wil morgen graag mijn fiets meenemen in de trein. Nu weet ik dat ik daar een apart kaartje voor moet halen, maar moet ik deze ook inchecken?

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:57

@Jolien87,
Nee, die hoef je niet in te checken ;)

Hoe laat ga je trouwens reizen? Want er zijn bepaalde tijden dat je niet je fiets mee mag nemen (tenzij het een opvouwbare fiets is).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:01

Ik had de tijden al even opgezocht maar schijnbaar maakt het in juli en augustus niet uit op welk tijdstip je reist. Toch probeer ik voor de zekerheid weer op tijd voor de spits terug te gaan. Bedankt voor het meedenken. :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:19

Ik zou er wel rekening mee houden dat je niet de enige bent die z'n fiets mee wil nemen, en dat er maar een beperkt aantal fietsen meemogen :)