Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morrie schreef:nu het toch over wassen gaat: we hadden een discussie op het werk laatst, het onderwerp was:
wassen jullie nieuw gekochte kleding/beddengoed/ondergoed/enz. voor je het gaat dragen?
iirrssjjee schreef:eilleen333 schreef:
Ik denk dat ze dan zomer/wintertijd erbij zetten?
Om hierover even door te gaan, als iemand dan nachtdienst heeft, van bv. 0.00 tot 7.00. die persoon werkt dan eigenlijk 8 uur, maar het is maar 7 uur later. Krijgt die persoon dan 7, of 8 uur uitbetaald? Want op papier heb je er maar 7 gewerkt!
Hetzelfde ook voor als de klok straks een uur vooruit gaat. Hoe doen ze dat dan?
Rawr schreef:Afgelopen week heb ik zelf kleding gepast, en de mode voor mannen lijkt momenteel een strakke pasvorm/slim fit. Het viel steeds op dat er 2 puntjes zichtbaar waren bij alles wat ik pastte en dat brengt me bij iets wat ik me afvraag:
Waarom hebben mannen tepels?![]()
Morrie schreef:Rawr schreef:Afgelopen week heb ik zelf kleding gepast, en de mode voor mannen lijkt momenteel een strakke pasvorm/slim fit. Het viel steeds op dat er 2 puntjes zichtbaar waren bij alles wat ik pastte en dat brengt me bij iets wat ik me afvraag:
Waarom hebben mannen tepels?![]()
\wees blij dat ze zitten waar ze zitten, bij mijn ezel zitten ze bij z'n koker![]()
Elise_K schreef:EskeGirl schreef:Ik vraag me af waarom dingen in appjes met een punt erachter zo sarcastisch tonen. Een vriendin van me schrijft altijd met hoofdletter en punt. Dus: Haha. Lol. Leuk. Ja.
Ze bedoeld het helemaal niet sarcastisch of boos... maar zo lijkt het wel.
Ik denk dat dat komt omdat met een punt maak je de zin af, en daarmee zeg je het woord kort. Met een uitroepteken zeg je het woord langer en krachtiger en dat past beter bij de woorden die jij opnoemt. Dat soort enthousiaste woorden klinken ook niet gemeend en dus sarcastisch als je ze kort emotieloos zegt, wat de punt dus eigenlijk in je hoofd doet.
Althans, zo gaat dat in mijn hoofd.
MarlindeRooz schreef:Oh daar zou ik wat van zeggen haha. Iemand die ik ken die typt steeds "pervect". Nu doe ik HBO docent Nederlands en ik spel bij lange na niet vlekkeloos maar dat soort (v)outen wekken bij mij nare kriebels op.
_sharonnn schreef:MarlindeRooz schreef:Oh daar zou ik wat van zeggen haha. Iemand die ik ken die typt steeds "pervect". Nu doe ik HBO docent Nederlands en ik spel bij lange na niet vlekkeloos maar dat soort (v)outen wekken bij mij nare kriebels op.
Is dat de reden dat je vaak mensen verbetert op bokt?![]()
Waarom zijn de vakanties voor noord/midden/zuid anders?