tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:13

Yonker schreef:
xJolien schreef:
Yonker, hoe gaat het met je? Het is ook pas een week (?) geleden natuurlijk. Sterkte vanavond, zal niet makkelijker zijn -O-

Het gaat wel, zit hier op het werk pas 3 weken nu en was opzich wel goede afleiding. Ik werd al bikkel genoemd hier omdat ik eigenlijk het allemaal zo snel en goed oppakte..... echter ben ik er vandaag niet helemaal bij met mijn hoofd of eigenlijk pas sinds vanmiddag. Ben ineens super misselijk en kan wel janken... al 2 keer naar de wc geweest omdat mijn maag zo van streek is... -O-
Aan de ene kant hoop ik dat die afzegd maar aan de andere kant ook weer niet... het is allemaal zo dubbel. Zie er zo tegen op om hem uberhaubt weer te zien en voor het laatst daar te zijn. Zit nog met zoveel vragen... had hem ook geappt met dat ik hem miste maar dat hij daar wss geen last van had. Toen vroeg die of ik asjeblieft op wou houden met die opmerken en dat ik geen idee had wat hij wel of niet voelde en waar hij wel of geen last van had. Toen heb ik gezegd vind je het gek dat ik zo denk. En toen reageerde die met: het is heus niet zo dat ik nergens mee zit ofzo hoor. Maar op de vraag waar die dan mee zit nog steeds geen antwoord op.... en vandaag ook nog niks gehoord dus kan zo maar zijn dat die straks afzegd?? Geen idee.....
Misschien beetje verwarrend verhaal sorry :=
Dit weekend ook.... word het zulk lekker weer en had dat zo graag samen doorgebracht -O- Het voelt echt beetje als het leven is oneerlijk op dit moment.

Dit zijn beide normale reacties, van zowel je ex vriend als van jou. Jij bent een beetje 'hopeloos' en je hoopt dat hij zich ook zo voelt. Dat is normaal. Echter is zijn reactie dat hij dit niet leuk vind ook normaal. Veel sterkte meid, ik zou niet te veel appen. Hopen dat er vanavond wat duidelijkheid komt, hou ons op de hoogte!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:17

Yonker schreef:
Het gaat wel, zit hier op het werk pas 3 weken nu en was opzich wel goede afleiding. Ik werd al bikkel genoemd hier omdat ik eigenlijk het allemaal zo snel en goed oppakte..... echter ben ik er vandaag niet helemaal bij met mijn hoofd of eigenlijk pas sinds vanmiddag. Ben ineens super misselijk en kan wel janken... al 2 keer naar de wc geweest omdat mijn maag zo van streek is... -O-
Aan de ene kant hoop ik dat die afzegd maar aan de andere kant ook weer niet... het is allemaal zo dubbel. Zie er zo tegen op om hem uberhaubt weer te zien en voor het laatst daar te zijn. Zit nog met zoveel vragen... had hem ook geappt met dat ik hem miste maar dat hij daar wss geen last van had. Toen vroeg die of ik asjeblieft op wou houden met die opmerken en dat ik geen idee had wat hij wel of niet voelde en waar hij wel of geen last van had. Toen heb ik gezegd vind je het gek dat ik zo denk. En toen reageerde die met: het is heus niet zo dat ik nergens mee zit ofzo hoor. Maar op de vraag waar die dan mee zit nog steeds geen antwoord op.... en vandaag ook nog niks gehoord dus kan zo maar zijn dat die straks afzegd?? Geen idee.....
Misschien beetje verwarrend verhaal sorry :=
Dit weekend ook.... word het zulk lekker weer en had dat zo graag samen doorgebracht -O- Het voelt echt beetje als het leven is oneerlijk op dit moment.

Niet doen hoor, zulke opmerkingen. Ik ben ook zo geweest maar heb dat (hoop ik) afgeleerd. Want je maakt er meer kapot mee dan je lief is.
Je mag zulke dingen ook wel naar bijv mij berichten als je het graag kwijt wilt … maar hem moet je daar inderdaad niet mee 'lastigvallen'.

CalipsoLover

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:18

Als hij iets kwijt wil dan zal hij dat zelf wel laten merken of zeggen. Denk dat elk hopeloos persoon ooit wel zulke berichtjes heeft gestuurd, ik ook hoor. En ook al zulke berichten gekregen. Maar het is idd niet prettig naar de ander persoon toe.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:32

Yonker oef....... mijn ex was daar ook zo goed in.
"Dat interesseert jou niet" "Jij voelt dat vast niet zo". Heb regelmatig de moeite gedaan om uit te leggen hoe ik het wel voelde, om alleen een "je lichaamstaal zegt iets anders" te krijgen.

Is voor mij een van de redenen geweest dat ik pertinent geweigerd heb nog een laatste gesprek te voeren. Als hij toch alles voor me in ging vullen, kon hij dat gesprek ook prima zonder mij voeren.

Zei hij ook nog: "Het is net of ik je nooit gekend heb".

Ik heb hem gezegd dat dat er van komt als je alles voor een ander invult, dan creeer je een beeld van wie die ander is, ipv dat je de persoon zelf leert kennen. Dat heeft ie aan zichzelf te danken, dan. En het is ook daaraan te danken dat mijn gevoel voor hem volledig weg was.
Ik vind dat je ex vriend nog best heel vriendelijk reageert, ik was niet zo aardig geweest vrees ik.
Het lijkt me wijs je excuses aan te bieden ook, want zulke dingen zijn best wel kwetsend.

CalipsoLover schreef:
Als hij iets kwijt wil dan zal hij dat zelf wel laten merken of zeggen. Denk dat elk hopeloos persoon ooit wel zulke berichtjes heeft gestuurd, ik ook hoor. En ook al zulke berichten gekregen. Maar het is idd niet prettig naar de ander persoon toe.

Nope, nooit gedaan. Als iemand gewoon vraagt of ik die persoon mis, of hoe ik me nu voel wil ik daar gerust antwoord op geven, maar als ik zulke berichtjes krijg zit de blokkeerknop heel dichtbij. Je kan gewoon rechtstreeks communiceren en anders niet. Hou toch op. Dat invullen kan ik zo slecht tegen.

Ik zal een keer vragen of je kunt stoppen dingen voor me in te vullen, en dat is direct de laatste waarschuwing ook.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 19-04-19 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:34

Oke, sorry niet iedereen :+ Heb het wel gedaan, met mijn eerste vriendje. Was toen ook amper 17-18 toen het uit ging en nu een stuk wijzer. Ik was dan ook echt HOPELOOS om hem terug te krijgen, als ik maar aandacht van hem kreeg was het goed, positief of negatief.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:35

CalipsoLover schreef:
Oke, sorry niet iedereen :+ Heb het wel gedaan, met mijn eerste vriendje. Was toen ook amper 17-18 toen het uit ging en nu een stuk wijzer. Ik was dan ook echt HOPELOOS om hem terug te krijgen, als ik maar aandacht van hem kreeg was het goed, positief of negatief.

Als je 17 bent, is het anders wat....... dan ben je een teenager. Van volwassenen tolereer ik dat gedrag niet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:51

Avalanche81 schreef:
CalipsoLover schreef:

Als je 17 bent, is het anders wat....... dan ben je een teenager. Van volwassenen tolereer ik dat gedrag niet.

Nee, ben intussen 20 en haal het niet in mijn hoofd om nog zulke berichten te sturen. Maar ja, wat een mens niet allemaal kan doen uit wanhoop... Het is niet volwassen. Maar ik zou Yonker niets verwijten, we hebben hier nog een heleboel onvolwassen mensen gehad in het topic de laatste tijd. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:52

Daar heb jij gelijk in CL :) dank voor het denkduwtje :+:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:54

Avalanche81 schreef:
Daar heb jij gelijk in CL :) dank voor het denkduwtje :+:

:(:) _/-\o_

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:11

Sterkte vanavond Yonker!

Ik voel me vandaag zo gefrustreerd.
Het is nu een week uit. Ik ben boos, verdrietig en alles tegelijk. Ik wil er niet meer aan denken en me rot voelen, want hij gaat inmiddels al lekker verder.

Dit weet ik omdat ik deze week erachter ben gekomen dat hij dat zelfs tijdens onze relatie al deed.. en toch heb ik ergens na alle ellende nog het gevoel dat ik graag zou willen dat het goed was. Absoluut niet op deze manier.. maar ik was echt gek op hem en dat weet hij :n

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:15

Origineel, veel mannen hebben weinig verdriet direct na de relatie. Veel afleiding en vrouwelijk schoon. Vrijheid, drank en vrienden.
Echter als daar weer een beetje sleur in komt en die vrienden ook niet meer elk weekend mee willen dan komt bij hen ook het gevoel terug. Tegen die tijd ben jij ook een stuk verder qua verwerking en kun jij inmiddels weer meer genieten (en gaan daten of een serieuze relatie aangaan) terwijl hij alsnog zit te kniezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:57

Nou dat ben ik niet met je eens, is wel heel generaliserend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:03

MarcoBorsato schreef:
Nou dat ben ik niet met je eens, is wel heel generaliserend.

Vind ik ook... mijn ex belde me direct huilend op na 1 dag contact verbreken. En die bleef appen en oude foto’s sturen enzo.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:41

Ik gok dat in dit geval beide opties niet van toepassing is :+

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:48

Avalanche81 schreef:
Yonker oef....... mijn ex was daar ook zo goed in.
"Dat interesseert jou niet" "Jij voelt dat vast niet zo". Heb regelmatig de moeite gedaan om uit te leggen hoe ik het wel voelde, om alleen een "je lichaamstaal zegt iets anders" te krijgen.

Is voor mij een van de redenen geweest dat ik pertinent geweigerd heb nog een laatste gesprek te voeren. Als hij toch alles voor me in ging vullen, kon hij dat gesprek ook prima zonder mij voeren.

Zei hij ook nog: "Het is net of ik je nooit gekend heb".

Ik heb hem gezegd dat dat er van komt als je alles voor een ander invult, dan creeer je een beeld van wie die ander is, ipv dat je de persoon zelf leert kennen. Dat heeft ie aan zichzelf te danken, dan. En het is ook daaraan te danken dat mijn gevoel voor hem volledig weg was.
Ik vind dat je ex vriend nog best heel vriendelijk reageert, ik was niet zo aardig geweest vrees ik.
Het lijkt me wijs je excuses aan te bieden ook, want zulke dingen zijn best wel kwetsend.

CalipsoLover schreef:

Nope, nooit gedaan. Als iemand gewoon vraagt of ik die persoon mis, of hoe ik me nu voel wil ik daar gerust antwoord op geven, maar als ik zulke berichtjes krijg zit de blokkeerknop heel dichtbij. Je kan gewoon rechtstreeks communiceren en anders niet. Hou toch op. Dat invullen kan ik zo slecht tegen.

Ik zal een keer vragen of je kunt stoppen dingen voor me in te vullen, en dat is direct de laatste waarschuwing ook.

Helemaal mee eens en heel herkenbaar
Je bereikt zoveel meer met open communicatie maar dat is ook een reden dat je gewoonweg geen contact kunt houden als de ander iets invult voor jou en waarom ook een relatie niet werkt als er inderdaad aannames worden gedaan en er niet normaal en open gecommuniceerd wordt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 00:05

Ik kan er ook niet tegen dat er van alles voor mij ingevuld wordt, mijn ex-date deed dat ook, zo zwaar irritant, ik had hem toen binnen no time overal geblokkeerd.
Zodra er voor mij een bepaald gevoel wordt ingevuld “het had voor jou zeker niets te betekenen”, “het maakt jou vast niet uit hoe erg jij mij kwetst”, “Jij voelde niets ik voelde alles”, “jij dacht alleen maar....”, “Het maakt jou zeker niet uit dat...”

Nou dan haak ik meteen af, het is geen open dialoog meer, maar een rij aan beschuldigingen, een teken dat diegene alles al ingevuld heeft en niet wat ik doe of zeg ook maar iets zal veranderen, dus dat ga ik dan ook niet proberen.

Ex-date was in de veertig, dus leeftijd had er niets mee te maken, emotionele volwassenheid wel, dat was hij niet, dus werkte het voor mij niet.
Maar goed, van ex-date heb ik geen last meer gehad, mocht er iemand nog tips nodig hebben om van een stalker ex (date) af te komen, lees vooral mijn berichten terug!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:28

Origineel schreef:
Sterkte vanavond Yonker!

Ik voel me vandaag zo gefrustreerd.
Het is nu een week uit. Ik ben boos, verdrietig en alles tegelijk. Ik wil er niet meer aan denken en me rot voelen, want hij gaat inmiddels al lekker verder.

Dit weet ik omdat ik deze week erachter ben gekomen dat hij dat zelfs tijdens onze relatie al deed.. en toch heb ik ergens na alle ellende nog het gevoel dat ik graag zou willen dat het goed was. Absoluut niet op deze manier.. maar ik was echt gek op hem en dat weet hij :n

Hutcherson schreef:
Origineel, veel mannen hebben weinig verdriet direct na de relatie. Veel afleiding en vrouwelijk schoon. Vrijheid, drank en vrienden.
Echter als daar weer een beetje sleur in komt en die vrienden ook niet meer elk weekend mee willen dan komt bij hen ook het gevoel terug. Tegen die tijd ben jij ook een stuk verder qua verwerking en kun jij inmiddels weer meer genieten (en gaan daten of een serieuze relatie aangaan) terwijl hij alsnog zit te kniezen.

Ik kan niet spreken in jouw naam, maar mijn ex (heeft niet zolang geduurd, hij is nu eenmaal niet in staat om zich te binden) gaf geen kick toen het uitging. En dat is als iemand die nog smoorverliefd is echt méga frustrerend en verdrietig. We hebben denk ik nog 1-2 weken contact gehouden en daarna elkaar nooit meer gezien of gesproken. Maar kwam hem een jaar later weer tegen, wel onder invloed van drank, maar god die jongen zag er uit. Bleek dus later ook dat hij veel spijt had van de brake up, en toen ik hem gevraagd had of hij er ooit bovenop is geraakt antwoorden hij neen, terwijl ik al lang verder gegaan was met mijn leven. Dit was dus wel even een cliché bevestigd. Ik zeg niet dat het altijd zo is, want mijn andere ex was er even kapot van als mij toen het uit ging. Maar toch vaak, schijn bedriegt...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:46

Zo gaat het best vaak. Soms proberen mensen zich niet kwetsbaar te maken of zich echt groot te houden voor de ander door te doen alsof het ze niet raakt. Maar ondertussen of pas na een behoorlijke periode... Dan hoor je (soms) het verhaal pas.

In 2007 kreeg ik mijn eerste relatie en dat ging uit in 2009. Beide wel kapot van de breuk maar hij had vrijwel direct een nieuwe vriendin. Daar issie 2 jaar mee samengeweest. We hadden in de tussentijd weinig/geen contact en toch ben ik de reden geweest dat zij uit elkaar gingen. Blijkbaar was zowel de familie als mijn exvriend nog zo vol van mij dat mijn naam vaak viel daar thuis. Daardoor kreeg die vriendin een hekel aan mij terwijl wij elkaar nooit hebben ontmoet en later verzoop ze in haar eigen leugen omtrent mij. Terwijl ik al maaaanden geen contact meer had. Na die relatie stond ie ineens aan de deur snachts na een feest (slok op) en toen wilde hij een knuffel want hij miste me zo en ik dacht echt wat gebeurt hier dan. Het vond echt dat wij bij elkaar pasten en we hadden nooit uit elkaar moeten gaan blablabla. En ik was allang blij dat ik mezelf had terug gevonden en voelde me echt goed zoals t ging.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:55

Ik weet niet of je dat zo kan stellen. Maar goed, ik zit wat genuanceerder in elkaar en het hele mannen van Mars en vrouwen van Venus is niet aan mij besteed.

Ik vind het eerder een beetje een gekke manier van jezelf troosten terwijl ik bijvoorbeeld ook niet zo van het liefdesverdriet ben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:56

Dat klinkt best funny.
Ik ben niet zo van het liefdesverdriet enzo. Bijna alsof je het kan kiezen of je wel of niet dat wilt voelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:57

Niet bijna. Ik vind inderdaad dat je kiest hoe je met iets omgaat.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:59

Tja kijk, dat onze ex vriendjes het zo wouden doen... Het is niet echt een troost, integendeel. Het heeft mij toen der tijd enorm in de war gebracht en ik vond het ook helemaal niet fijn dat hij er een jaar later mee af kwam. |o
Ben je eindelijk verder met je leven en probeert hij je terug in zijn dal te lokken. No thanks.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:59

MarcoBorsato schreef:
Niet bijna. Ik vind inderdaad dat je kiest hoe je met iets omgaat.

Ja, zo denk ik ook. _/-\o_

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:03

MarcoBorsato schreef:
Ik weet niet of je dat zo kan stellen. Maar goed, ik zit wat genuanceerder in elkaar en het hele mannen van Mars en vrouwen van Venus is niet aan mij besteed.

Ik vind het eerder een beetje een gekke manier van jezelf troosten terwijl ik bijvoorbeeld ook niet zo van het liefdesverdriet ben.

Zelfde. Mijn ex vriendjes gingen er allemaal anders mee om. Alsof het gewoon verschillende mensen waren.......

Ook mijn vriendinnen zijn allemaal verschillend in die dingen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:07

Ik niet. Ik vind het gebrek aan ruimte voor emoties een gevaarlijke valkuil voor de psyche.

Ondanks dat het rot voelt, heb ik liever dat ik even flink huil als mn hart gebroken is, dan dat ik ervoor kies dat niet te doen en wellicht later in mn leven tegen problemen aan loopt.

Zie te vaak dat 'wegstoppen' van emoties resulteerd in burnout klachten.