Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:35

Ik had iemand die iets van me wilde hebben, via FB.
Helemaal prima, gegevens uitgewisseld, want ze was de eerste geïnteresseerde..
Een week gewacht, geen geld.
Gisteren een berichtje gestuurd, dat als morgen het geld erop stond ze nog voor haar waren, anders gaat het naar de volgende.
Meteen een berichtje terug dat ze het meteen over zou maken (Een week "te laat" dus.. -O- ), maar het staat er nu nog niet bij..

Zit een beetje in dubio of ik het opnieuw zal verkopen want ik vind dit gewoon vervelend...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:39

Als het er eind van de middag niet op staat, zou ik het inderdaad opnieuw de verkoop in doen!
je hebt het gemeldt (en het is aangekomen, want ze heeft erop gereageerd :P )

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:40

Ga ik maar doen ja. :=
Je wordt er zo moe van..
Ook mensen die zeggen dat ze het willen hebben.. Of je even drie weken kan wachten tot ze weer salaris hebben gehad..

:n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:42

Ik probeer er niet meer boos om te worden.... Als een berichtje sturen nu 10,00 zou kosten, kan ik me er nog íéts bij voorstellen dat ze het niet doen.....

(en ik heb nog niet eens moeite met iets vasthouden, maar baal er zó van dat je daarna niets meer hoort van ze :( )

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:43

Hmhm.. Als je het geld niet hebt, dan reageer je toch niet? (Althans, ik niet, ik kijk ook echt niet op marktplaats dan of iets dergelijks..)

Ik heb het één keer vastgehouden. Uiteindelijk wilde ze het hebben voor de helft van de afgesproken prijs omdat het loon was tegengevallen en waren de andere geïnteresseerden al voorzien waardoor ik er uiteindelijk mee bleef zitten..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:48

Helemaal mee eens!

Laatst baalden we ook zo. Boden meerdere mensen ergens op. Op een gegeven moment gingen we akkoord met het laatste bedrag en tegelijkertijd haalden de andere bieders hun bod weg.
Gegevens uitgewisseld en puntje bij paaltje ging het niet door...... was toch niet wat hij zocht..... :( Toen kon m'n vriend ook niet nalaten te reageren met 'had je dat voordat je ging bieden niet beter kunnen bekijken...' De andere bieders was je nu ook kwijt :(

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:27

Wat vinden jullie hiervan,

ik had iets gereserveerd voor iemand want die wilde het koste wat het kost hebben, nou oke prima, ik mijn bankrekening gegeven en ze zei dat ze het geld zou overmaken.

Niks meer van gehoord, & ook geen geld ontvangen, (1,5 week geleden) nu opeens heeft iemand hetzelfde alleen goedkoper te koop gezet en heeft ze daar op geboden.

zelf vind ik het een beetje raar dat ze een bod doet bij iemand anders terwijl ze tegen mij zegt dat ze het geld zou overmaken.

Maarja dat ben ik, ik geef namelijk liever niet mijn rekening nummer, en vind het al helemaal raar dat ze niet eens zegt dat ze van de koop afziet etc..

beetje hetzelfde als upendo dus... :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:29

Dan zou ik als ik jou was haar overbieden op die advertentie..... }>
Dat is een groot nadeel van MP, je zit er niet aan vast als je ergens op biedt en helaas maken veel daar misbruik van .

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:31

Het was op fb dit keer :P en ze kwam met eens smoes aan dat ze me perongeluk had geblokkeerd in de chat, sommige weten wss al waar dit overgaat. Ik zat er zelfs aan te denken om openbaar een post neer te zetten, onder mijn advertentie, maar dat vind ik weer banketstaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:50

Wil ze het alsnog betalen nu dan?
Of heeft ze nu een goede smoes om er onderuit te komen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:14

Nou, zit je te mekkeren dat je niet meer reserveert of op salarissen wacht... kwam er net een meisje voor mijn rijlaarzen geheel spontaan langs, met vriendin, heel gezellig, wilde mijn andere rijlaarzen nog passen waar ze in vast bleef steken (staan er twee aan haar te trekken, bank schuift door de kamer, grote schik gehad), trekt nog een enorm gat in haar legging, maar is superblij dat ze laarzen gevonden heeft die om haar kuiten passen voor niet teveel geld. Ze heeft een ongeluk gehad, loopt nog met een beugel om haar been en ze heeft dus nu een dun en een dik been. Maar... of ik ze even wilde reserveren tot de 26e, want dan komt haar geld. Ik schat haar op een jaar of 17/18 dus dat zal wel een bijbaantje zijn. En dat zeg ik spontaan toe, ik gun haar die laarzen, ze was zo blij dat ze wat passends gevonden heeft, en ze waren gewoon heel spontaan en aardig... strijk je toch weer over je hart... nou hopen dat ze zich inderdaad tegen die tijd meldt. Eigen schuld als het niet voor elkaar komt :')

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:29

aaahw das wel echt heel lief & tof van je GC !!! Hoop voor jou & haar dat de koop echt door zal gaan!

@dees_daan, het rare is, ik had dus via pb naar haar geschreven dat ik het niet zo netjes vond, en nu zegt ze dat ze is gehackt etc.. en dat ze helemaal niet heeft geboden, maar die andere koper had in haar eigen advertentie degene die van mij zou kopen getagd met het desbetreffende bod, dus ik denk dat het allemaal smoesjes zijn... jammer.. want ik geef mensen meestal het voordeel van de twijfel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:41

Jadeleigh263 schreef:
aaahw das wel echt heel lief & tof van je GC !!! Hoop voor jou & haar dat de koop echt door zal gaan!

@dees_daan, het rare is, ik had dus via pb naar haar geschreven dat ik het niet zo netjes vond, en nu zegt ze dat ze is gehackt etc.. en dat ze helemaal niet heeft geboden, maar die andere koper had in haar eigen advertentie degene die van mij zou kopen getagd met het desbetreffende bod, dus ik denk dat het allemaal smoesjes zijn... jammer.. want ik geef mensen meestal het voordeel van de twijfel

:? Dus diegene die haar getagd heeft zou haar fb gehackt hebben? Wat een ingewikkelde smoes.. Jammer dat ze niet gewoon eerlijk is.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:46

Geen idee, ze zegt dat haar ex haar heeft gehackt en dat hij dus dat bod bij die ander moet hebben neergezet.

eerlijk gezegd geloof ik het niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:10

Jadeleigh263 schreef:
Geen idee, ze zegt dat haar ex haar heeft gehackt en dat hij dus dat bod bij die ander moet hebben neergezet.

eerlijk gezegd geloof ik het niet :=

O.. Maar wil ze het nu dan wel of niet van jou kopen? Wat een raar gedoe

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:11

Geen idee... heeft ze nog niet echt duidelijk gezegd... is een beetje puzzelen, maar als er een andere koper is, is het gewoon verkocht, blijf niet puzzelen met haar hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:24

Nee het klinkt een beetje als een 'oeps betrapt smoesje'
Waarom zou haar ex daar op gaan bieden? Niet logisch..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:33

Hahaha neee indderdaaad _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:31

Is dat degene die op fb bij iedereen aan het bieden is op zadels, wanneer er een akkoord is houd ze je aan het lijntje. Ze stort geen geld of komt de afspraak van ophalen niet na?
Want op een bepaalde verkooppagina op fb loop dat een stukje over.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:48

Weet ik. Iet.. Ben wel lid van heel veel pagina's maar op de meeste ben ik niet meer actief
:p

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:23

Mag ik mijn vraag hier droppen?
Ik heb vorig weekend een autostoeltje gekocht via marktplaats. Ik heb het stoeltje opgehaald bij de beste man thuis, zag er in eerste instantie prima uit.
Thuis aangekomen de bekleding er af gehaald om te wassen. Toen ik het de volgende dag er weer op wilde doen merkte ik dat er een veertje ontbreekt waarmee te gordel naar voren wordt gehouden.

Ik heb direct diezelfde ochtend (dus de ochtend nadat ik het stoeltje had opgehaald) de man een mail gestuurd met de boodschap dat het stoeltje kapot is en dat ik 'm graag terug wil komen brengen. Nu krijg ik geen reactie. Sta ik in m'n recht? Ik kan er via marktplaats niets over vinden maar ik wil het hier eigenlijk niet bij laten zitten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:28

tja ik vind dat je maar beter had moeten opletten toen je hem ophaalde...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:33

Jammer, Mallow, maar vrees dat je je verlies zult moeten slikken en op zoek moet naar een veertje ...

Dan had je het stoeltje daar terplekke grondig moeten bekijken, nu kun je immers ook niet bewijzen of het veertje al weg was of dat je het zelf bent kwijtgeraakt/verloren ?

Zou als verkoper het ook niet terugnemen, zou je dat overigens wel netjes mededelen ...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:36

Het was een veertje dat onder de bekleding zit, dus dan had ik de volledige bekleding er af moeten halen. Had uiteraard gekund maar niet bij stil gestaan.

Ik vraag me af wat daar wettelijk over is vastgelegd dat kan ik niet vinden.

Thanks Shirley! Misschien ben ik ook wel voornamelijk daar kwaad over.. dat die 'niet thuis' geeft. Weet niet of t veertje überhaupt los te verkrijgen is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:39