Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:38

Als het om te proberen is dan zou ik ook niet meteen een helm kopen nee, daar zijn die dingen veel te duur voor. Super dat het nu gelukt is! :D

CupCakes_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:52

Dat ik een nieuwe laptop heb, maar als ik op volledig beeld serie wil kijken flikkert het soms. Dat hoort niet denk ik..

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:58

Paardlief die tijdens een rustig rondje bos (was de bedoeling) besloot het uit het niets op een rengalop te zetten (en de rem was zoek)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 23:03

hahahatsjoe schreef:
Hutcherson schreef:
Firma die mij wil inhuren als adviseur wilt geen 150 euro per uur betalen. -O- stom. Dat ben ik toch waard? :=

O ja ? Ben je dan een arts ?

Komen die voor dat bedrag hun bed uit?
Voor een gemiddelde stucadoor/timmerman/soortgelijk ben je dat ook kwijt. Minus materiaal.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 00:10

Het zou me verbazen als je dat voor gemiddelde stucadoor/ timmerman betaald. Zzp voor 150 euro is een erg hoog uurtarief, zeker geen standaard.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 00:17

Bienotje schreef:
Het zou me verbazen als je dat voor gemiddelde stucadoor/ timmerman betaald. Zzp voor 150 euro is een erg hoog uurtarief, zeker geen standaard.

Mij ook…

Maar als je een slotenmaker wil hebben. Dan kan je betalen. :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 00:43

Hier voor een middagje plafond stucen 1500€.
Dagje muren slopen en twee deurdoorgangen zagen in de stalmuur €6000

In mijn geval wil een bedrijf gebruik maken van mijn expertise om een product te gaan ontwikkelen. Zonder mijn inbreng, geen product. Ze gaan er ongeveer 5000 euro winst op draaien per product (met een verkoop gemiddelde van 18 per maand binnen 5 jaar. Das 90.000 euro winst). Ze hoeven enkel te investeren in mij en wat keurmerken/tests. Machines, materiaal, engineers, etc hebben ze allemaal in huis. Aangezien die 150€ niet heel ver van mijn normale tarief af zit (en daar word ik niet betaald op expertise) ben ik benieuwd wat het tegenbod gaat worden. Lijkt me heel gaaf project maar als ik meer verdien met mn eigen werk dan is de keuze wel snel gemaakt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 00:57

Vanmiddag werden er kozijnen geplaatst bij ons door Poolse werkmannen.1 van de mannen vroeg waar hij buiten kon plassen,ik vroeg waarom niet binnen.Hij zei dat ze dat bij veel klanten niet mogen.Nouja,ik laat die man niet als een hond achter de schuur plassen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 05:35

MarlindeRooz schreef:
Bienotje schreef:

Mij ook…

Maar als je een slotenmaker wil hebben. Dan kan je betalen. :=

En betaal je 200 euro voor 2 seconden werk.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:42

Ik heb net offerte binnen voor ons dak. Afgezien van het feit dat ik steil achterover sloeg van het totaalbedrag, was het uurtarief 75 euro.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:51

Ik heb net offerte binnen voor ons dak. Afgezien van het feit dat ik steil achterover sloeg van het totaalbedrag, was het uurtarief 75 (is een klussen/allround bouwbedrijf).

En ik weet niet wat er gebeurt, maar ik of bokt zijn mijn posts een beetje aan het verkl@ten :D
Laatst bijgewerkt door Moska op 06-03-25 09:35, in het totaal 3 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:11

Voor een consultant/adviseur is € 150 een hele normaal verkooptarief. Daarbij denk ik niet dat Hutcherson verantwoording hoeft af te leggen voor wat zij per uur vraagt, toch? Vind de opmerking of ze een arts is een beetje gek. Dan heb je duidelijk geen kaas gegeten van hoe de markt in elkaar zit.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:23

De externe ict support persoon die regelmatig op mijn werk is, kost ook 150 euro per uur vertelde hij laatst

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:30

Dat meer en meer mensen hun richtingaanwijzer totaal verkeerd gebruiken op de autosnelweg. Eerst richtingaanwijzer aan zetten, en dan pas kijken of er effectief een mogelijkheid is om van rijstrook te veranderen, nee!! Schrik elke keer als ik bijna ga inhalen, en de auto naast mij dan zijn richtingaanwijzer aan zet. Dan ga ik er vanuit dat die mij niet gezien heeft, logisch toch.
Is het zo moeilijk om eerst te kijken of er ruimte is, dan richting aan te geven en dan van rijstrook te wisselen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:47

Ja, ik kom het ook veel tegen. Blijkbaar is dat te moeilijk.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:52

Cowgirl83 schreef:
Dat meer en meer mensen hun richtingaanwijzer totaal verkeerd gebruiken op de autosnelweg. Eerst richtingaanwijzer aan zetten, en dan pas kijken of er effectief een mogelijkheid is om van rijstrook te veranderen, nee!! Schrik elke keer als ik bijna ga inhalen, en de auto naast mij dan zijn richtingaanwijzer aan zet. Dan ga ik er vanuit dat die mij niet gezien heeft, logisch toch.
Is het zo moeilijk om eerst te kijken of er ruimte is, dan richting aan te geven en dan van rijstrook te wisselen?

Inderdaad heel irritant dit, en ook vrachtwagens die hun richtingaanwijzer alvast aanzetten terwijl jij net aan het inhalen bent. Doe even niet ofzo >;)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:54

Vandaag voor het eerst echt les geven, de les van begin tot eind zelf opgezet en bedacht. We hebben meteen het eerste uur de klas die we les moeten geven.

Wat is er tot nu toe al mis gegaan
- trein heeft een kwartier vertraging
- klasgenoot/mede stagaire is haar oplader vergeten en de les staat op haar ipad
- stem half kwijt
- ik blijf maar het gevoel hebben dat ik iets heel belangrijks vergeet maar heb alles 3x nagekeken

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:55

Hutcherson schreef:
Hier voor een middagje plafond stucen 1500€.
Dagje muren slopen en twee deurdoorgangen zagen in de stalmuur €6000

In mijn geval wil een bedrijf gebruik maken van mijn expertise om een product te gaan ontwikkelen. Zonder mijn inbreng, geen product. Ze gaan er ongeveer 5000 euro winst op draaien per product (met een verkoop gemiddelde van 18 per maand binnen 5 jaar. Das 90.000 euro winst). Ze hoeven enkel te investeren in mij en wat keurmerken/tests. Machines, materiaal, engineers, etc hebben ze allemaal in huis. Aangezien die 150€ niet heel ver van mijn normale tarief af zit (en daar word ik niet betaald op expertise) ben ik benieuwd wat het tegenbod gaat worden. Lijkt me heel gaaf project maar als ik meer verdien met mn eigen werk dan is de keuze wel snel gemaakt.

Misschien kun je ook een bepaald percentage per verkoop eruit handelen ipv een hoger uurtarief, of allebei natuurlijk 8-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:57

Polarize schreef:
Vandaag voor het eerst echt les geven, de les van begin tot eind zelf opgezet en bedacht. We hebben meteen het eerste uur de klas die we les moeten geven.

- klasgenoot/mede stagaire is haar oplader vergeten en de les staat op haar ipad
- stem half kwijt
- ik blijf maar het gevoel hebben dat ik iets heel belangrijks vergeet maar heb alles 3x nagekeken

Toch wil ik je succes wensen vandaag!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:58

black_kelpie schreef:
Cowgirl83 schreef:

Inderdaad heel irritant dit, en ook vrachtwagens die hun richtingaanwijzer alvast aanzetten terwijl jij net aan het inhalen bent. Doe even niet ofzo >;)

Wanneer moet ie t dan doen? Als jij voorbij bent en de volgende auto naast m rijdt? Op veel plekken kun je niet wachten tot inhalers voorbij zijn om te gaan knipperen omdat je constant ingehaald wordt.

Toch handig dat vrachtwagens op tijd aangeven dat ze van strook willen/moeten wisselen. Kunnen automobilisten wat ruimte maken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:59

Bellatrix schreef:
Polarize schreef:

- stem half kwijt

Toch wil ik je succes wensen vandaag!

Dankjewel!
Alles wat nu mis gaat kan straks niet meer mis gaan :+
Uiteindelijk zijn het maar kleine dingen, en onze docent vanuit de opleiding komt volgende week pas langs om te beoordelen, en we gaan daarna nog bij 2 andere klassen deze les geven, dus we hebben genoeg tijd om te wennen aan voor de klas staan

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:04

_San87_ schreef:
Wanneer moet ie t dan doen? Als jij voorbij bent en de volgende auto naast m rijdt? Op veel plekken kun je niet wachten tot inhalers voorbij zijn om te gaan knipperen omdat je constant ingehaald wordt.

Toch handig dat vrachtwagens op tijd aangeven dat ze van strook willen/moeten wisselen. Kunnen automobilisten wat ruimte maken.

In veel gevallen, niet. Vaak minutenlange inhaalmanoeuvres, blijf lekker op de rechterbaan, net als in Duitsland. Maar ik schrik echt als ze dat doen, ik rij in een heel klein autootje en ben altijd bang dat ze me niet zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:08

black_kelpie schreef:
_San87_ schreef:

In veel gevallen, niet. Vaak minutenlange inhaalmanoeuvres, blijf lekker op de rechterbaan, net als in Duitsland. Maar ik schrik echt als ze dat doen, ik rij in een heel klein autootje en ben altijd bang dat ze me niet zien.

Mijn ervaringen op bijvoorbeeld de A50 zijn anders. Daar moeten ze wel van baan wisselen als ze de Tacitusbrug over zijn en ze willen richting Brabant. Als je rechts blijft zit je in Druten.

Ik snap wel dat je schrikt hoor, het is toch een bakbeest dat voor je gevoel 'opeens' naar links wil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:13

Dat gezeik altijd op vrachtwagen chauffeurs...daar erger ik me aan.
Ook zij willen door... Als een collega voor hun met 84 rijd...en zij lekker met 89, laat ze gewoon inhalen daar waar het mag.

Ojeeeeee dan ben jij 4 minuten later!!! Wereldramp!!!!
Dat gezeik dat dit altijd minuten duurt.... Ga er eens effectief achter rijden met een timer....en kom dan eens terug met hoe lang het daadwerkelijk duurde.

Ja natuurlijk uitzonderingen daargelaten... Irritante inhalers met 85 en 87, ja dan ben je ff bezig...

Ik hang er nooit meer dan 2 of 3 minuten achter bij een normale inhaal actie...

En Duitsland is gewoon scheit irritant... Niet voor niets dat daar zoveel LKW stau staat....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:20

Jolliegirl schreef:
Dat gezeik altijd op vrachtwagen chauffeurs...daar erger ik me aan.
Ook zij willen door... Als een collega voor hun met 84 rijd...en zij lekker met 89, laat ze gewoon inhalen daar waar het mag.

Ojeeeeee dan ben jij 4 minuten later!!! Wereldramp!!!!
Dat gezeik dat dit altijd minuten duurt.... Ga er eens effectief achter rijden met een timer....en kom dan eens terug met hoe lang het daadwerkelijk duurde.

Ja natuurlijk uitzonderingen daargelaten... Irritante inhalers met 85 en 87, ja dan ben je ff bezig...

Ik hang er nooit meer dan 2 of 3 minuten achter bij een normale inhaal actie...

En Duitsland is gewoon scheit irritant... Niet voor niets dat daar zoveel LKW stau staat....

Dat je in een vrachtwagen zit geeft je nog geen recht om je auto opeens voor een andere auto te gooien. Je hebt zelf dat beroep gekozen. De regels gelden ook voor jou. :?