[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 20:05

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:00

fjordjes schreef:

Ik ben dierenarts en heb genoeg placentas gezien en kan veel hebben. Maar dit vind ik niet zo heel fris. Ga je dat dan ook ophangen in huis? Lekker allemaal liegen eromheen in de warme zomer...

Als ik trouwens mijn eicellen zou kunnen verkopen, zou ik het nog wel overwegen ook. :+

Vandaag in de supermarkt 2 kinderen met een eigen winkelkarretje die de hele tijd aan het rennen en gillen waren. Bijna aangereden door zo'n koter. Gelukkig was mama het op een gegeven moment zat en had de karretjes afgepakt. Helaas zette die 2 kinders het gelijk op een krijsen omdat ze niet meer met de kar mochten lopen. Krijg altijd zo'n kippenvel van dat gekrijs brrr. Je zou het maar 24/7 om je heen hebben.

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 00:00

Als je dierenarts bent dan weet je toch dat zo'n afdruk opdroogt en helemaal niet aantrekkelijk is voor beestjes? :=

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:53

Blijkbaar toch niet genoeg ervaring met placenta afdrukken... :=

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:02

Ik lees al heel lang mee, heerlijk dit topic. Had gister even een dipje, was ineens bang voor mijn oude dag want wie let er op mij als ik oud ben, ik wil geen maanden dood in huis liggen. Als je kinderen hebt denken die meestal wel een beetje om je. Hebben jullie ook wel eens zo'n soort gevoel ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:15

Ik denk niet zover vooruit en ook met kinderen heb je niet de garantie dat ze er altijd voor je zijn..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:17

Nee nooit, werk zelf in een verzorgingshuis en zie ook eenzame mensen waar de kinderen nooit van komen. Dus ik geloof niet dat dat een garantie geeft dat er iemand naar je omkijkt als je oud ben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:30

hahahatsjoe schreef:
Ik lees al heel lang mee, heerlijk dit topic. Had gister even een dipje, was ineens bang voor mijn oude dag want wie let er op mij als ik oud ben, ik wil geen maanden dood in huis liggen. Als je kinderen hebt denken die meestal wel een beetje om je. Hebben jullie ook wel eens zo'n soort gevoel ?

Ja. Ik voel me nu al wel eens eenzaam, en dat zal met hoe ouder je wordt alleen maar meer worden. Maar zie ook veel mensen die nooit of amper (of onder luid morren) naar hun alleenstaande ouder gaan, dus garantie geeft een kind ook weer niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:47

Ik denk dat het dan belangrijk is om toch bij koffie uurtjes of als dat nog gaat wandelen met andee enz mee te doen.
Dan is er sociale controle en lig je geen 2 maanden in huis.

Kinderen hebben is daar idd geen garantie voor.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:21

Ik heb dat nooit zo. Er zijn inderdaad genoeg verhalen van ouders die alsnog eenzaam oud worden zonder (veel) bezoek van kinderen. Het lijkt me ook best vervelend als je als ouder zelf behoefte hebt aan heel veel interactie met je volwassen kinderen, maar je kinderen hebben dat minder of niet.

Ik denk ook dat het gezonder is om er zelf voor te zorgen dat je je niet eenzaam voelt of genoeg onder de mensen komt dat iemand je gaat missen als dat je zorg is, dan afhankelijk te zijn van anderen (in dit voorbeeld kinderen) daarvoor.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:06

Allemaal fijne reacties, dat geeft de burger weer moed. En jullie hebben gewoon gelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:22

Yipee schreef:
Blijkbaar toch niet genoeg ervaring met placenta afdrukken... :=

Ik zie nu voor me hoe je kleine cavia placentaatjes afdrukt. Ik sterf _O-

Hatsjoe, hier in Alkmaar is er zo'n bejaardenkring, die smsen allemaal 's morgens naar elkaar dat ze nog leven := Ik hoop dat ik later nog net zo'n sociaal leven heb als nu, dat ik niet afhankelijk ben van m'n kinderen want dat lijkt me verschrikkelijk.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:03

Haha nou ik heb genoeg vreemde verzoeken gehad maar nog nooit van een eigenaar gehoord dat die de placentas van hun pasgeboren jonge dieren wilde laten afdrukken. :+

Ik loop de deur bij mijn ouders ook niet plat (woon ook niet om de hoek) maar kom regelmatig langs en via de telefoon een paar keer per week contact. Maar je moet niet afhankelijk gaan worden van je kinderen. Is ook niet eerlijk naar het kind toe lijkt mij. Ik hoop dat als ik oud mag worden ik nog een sociale kring om mij heen heb. Desnoods word ik wel lid van een brei club ofzo. Alleen de bingo club weiger ik wel. Dan maar eenzaam sterven. Ik vind bingo toch zo iets vreselijks. _O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:05

hahahatsjoe schreef:

Ik ga ervan uit dat er dan gezelschapsrobots zijn.
Als ik zwaar dement ben, zie ik toch niet het verschil tussen een echt mens en een robot.

En mocht ik helder blijven, dan ga ik naar de koffie kring. Je bent nooit te oud om bingo etc te spelen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:14

Mijn oma belt dagelijks met een vriendin die een erg kleine sociale kring heeft. Soms zeggen ze alleen hoi maar dan weet je in iedergeval dat de ander nog leeft.
Ik bel zelf een keer in de week met mijn oma. Mocht ze een keer niet opnemen dan vraag ik iemand om langs te gaan.
Mijn oma heeft verder een heel sociaal leven dus die ligt niet weken alleen gelukkig

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:39

Pff ja placenta kunst of het ergens in verwerken... heel leuk voor anderen, maar ik word er misselijk van %)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:09

Je hoort die reden idd vaak, maar zelf zou ik ook het liefste emigreren naar Australië, dus mijn ouders kunnen (en hebben) ook beter een goed sociaal netwerk hebben als rekenen dat ik er zal zijn. Wrs lukt het emigreren overigens nooit maar wie weet.

Ik heb wel een ander voordeel van kinderen ontdekt, mijn nichtjes zijn langs en momenteel mijn huis aan het stofzuigen. Want een stofzuiger zonder snoer is wel heel cool :)) ik zit in de tussentijd aan een sudoku en een beetje op bokt haha

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:23

Maar als ze dat wekelijks of dagelijks doen, is het op een gegeven moment niet meer zo cool.

Maar nu mooi heen laten doen. :j

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:17

Josien_ schreef:
Pff ja placenta kunst of het ergens in verwerken... heel leuk voor anderen, maar ik word er misselijk van %)

Wij vieren de geboorte van “insert name special snowflake”.
Dat doen we niet met beschuit maar met deze speciale taart :Y)

(Sorry, ik las hem de eerste keer verkeerd :r )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:31

Luxorvalkje schreef:
Josien_ schreef:

Wij vieren de geboorte van “insert name special snowflake”.
Dat doen we niet met beschuit maar met deze speciale taart :Y)

(Sorry, ik las hem de eerste keer verkeerd :r )

Moederkoek :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:53

Placentamuisjes

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:55

Lekker moederkoekhappen met zijn allen. %)
Placentastempelen klinkt ook echt megagoor gewoon.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:01

Achja blijkbaar werken hygiëne regels gewoon anders rondom kleine kinderen.
Afgelopen week ook, kind schoof op zn buik buiten en binnen, en moest gaan eten (met handen natuurlijk). Dus ik zeg optimistisch, handjes wassen, aan tafel zitten.. Zegt zn moeder jaa zou eigenlijk wel moeten he? Hij kreeg het gewoon zo op de grond, bakje ging om dus hij heeft echt van de grond gegeten alsof hij een hond was.
En dan weer iets later : bedtijd! Sintara, wil je hem een high five geven?
Nee :+ gelukkig zijn het echt vrienden dus ik vind hun raar, zij mij raar en dat is verder prima hahaah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:20

En dan zijn ze verbaasd dat ze worden hebben.

Vandaag mogen aanschouwen dat een kind van 2 met vuisten op het zicht van zijn moeder mocht timmeren toen ze hem op de arm had. Pa stond erbij en keek ernaar. Was blijkbaar normaalste zaak van de wereld. En moeders maar "nee schatje, niet doen, mama is lief en mooi, geen boksie doen alsjeblief".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 23:01

Ik heb hier vast al wel eens verteld dat mijn vrouw een tijdje placenta's conserveerde en in blokjes sneed?