Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:59

Ik snotterde van de week ook.
Ik heb mezelf maar even op pauze gezet.
Vandaag was het > 24 uur na laatste klachten. Dus boodschappen gehaald.
Sporten deze week overgeslagen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:01

Echwel schreef:
Ligt toch meer aan de hond dan aan de mensen
Die van.mij lopen in losloopgebieden gewoon los.ook met veel.mensen.
Vinden ze nog.leuk ook....
Vaak.lopen we met 6 tot 8 honden en die trekken zich nergens wat van aan

Klopt. Mijn hond is niet mens sociaal.

Maar kon op het afgelegen landweggetje altijd wel loslopen (geen echte officieel losloopgebied in de buurt) omdat je er amper iemand tegen komt en zo wel even aanlijnen.

Maar in maart liepen er zó achterlijk veel mensen dat hij meer aangelijnd liep dan los.

Ja, die mensen hebben ook het recht om daar te lopen, maar irritant vond ik het wel.

Uiteindelijk een plekje gevonden op 25 minuten rijden waar het nog wél rustig was, maar daar ging ik niet elke dag naar toe, beetje veel benzine kosten. Maar wel zn 1 a 2 keer per week even rustig uitwaaien daar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:07

purny schreef:
bigone schreef:
Dat de scholen meerdere besmettingen krijgen is logisch, er zijn er nu al honderden gemeld, scholen dan. Maar Overijssel lijkt niet zo zwaar getroffen alhoewel het nu overal oploopt.

Ook zijn er veel meer mensen die verkouden zijn, naar mijn idee is de milde variant gewoon een verkoudheidsvirus geworden.
Het snif en snotterseizoen is los gebarsten.

Die meldingen zijn van bewezen besmettingen Purny en bij de één is Corona inderdaad wat gesnotter maar een ander gaat de ic op aan de beademing.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:08

We kregen ook al een brief van de GGD dat ze zich erg veel zorgen maakten over de scholen (en dan vooral de houding van de kinderen/ouders).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:09

Dus je kan wel stellen dat het bij de meeste mensen een milde variant is geworden of is

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:10

Volgens mij kunnen we die conclusie niet trekken. Tenminste: niet milder dan in maart. We hebben het virus nu gewoon beter in beeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:14

En er is meer bekend over wat wel en niet werkt qua behandeling :j

Ik baal ook dat het zoveel drukker is in de natuur. Ik ga graag echt alleen erop uit om te ontstressen. Probleem is dat je nu in het bos nergens meer alleen bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:17

Sheran schreef:
Volgens mij kunnen we die conclusie niet trekken. Tenminste: niet milder dan in maart. We hebben het virus nu gewoon beter in beeld.

Er word nu ook gewoon meer getest.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:22

mvdende schreef:
Nederland is niet zo groot en als veel uitjes gesloten zijn, trekken veel mensen als uitje de natuur in.

Zeker in maart was het echt niet grappig meer. Hond kon nergens meer los omdat er achterlijk veel mensen overal liepen.

Is nu minder gelukkig, maar als de maatregelen nog scherper gaan worden en de indoor speeltuinen enz gaan weer dicht, dan verwacht ik weer topdrukte in de natuur.

Hier in het bos is ontzettend veel overlast van mountainbiken -:(-

Want ze nemen wél wc papier mee om hun kont mee af te vegen na het schijten, maar geen zakje oid om hun stront op te ruimen.

Vervolgens komen de honden het opeten of er in liggen rollen :r niet alleen de mijne, veel van de mensen met hond klagen erover.

Hier een mountainbiker die echt zeker niet in de bosjes wat gaat doen haha moet er niet aan denken! Nu ben ik ook niet de meest doorsnede mountainbiker. Ik stop voor alles en iedereen en fiets er rustig langs ( stapvoets). Ik krijg ook nooit geïrriteerde blikken van mensen met honden ( ik vindt honden nou eenmaal leuk :') ) netjes iedereen gedag zeggen en bedanken als ze de hond aanlijnen of ruimte voor mij maken.

Wel is het erg storend als mensen wandelen op de mountainbike track. Het is eerder gewoon heel gevaarlijk je kan soms als fietser moeilijk zien wat er om de bocht weg komt. Maar ook dan blijf ik netjes en leg ik mensen uit dat ze mensen aan kunnen komen die niet remmen en nog net niet door je heen knallen.

Er zijn veel mensen gaan mountainbiken die de regels wat dat betreft nog niet zo goed snappen... Ik kom ze ook vaak tegen en je merkt dat ze op de drukke bekende plekken blijven hangen. Als ik bijvoorbeeld bij Gieten ga fietsen is het rondom het water altijd enorm druk! Verder het bos in kom je niemand meer tegen. De meeste fietsers halen simpelweg de grote ronde niet of zijn te langzaam.

Dus soms verder ergens heen wat niet een heel bekende plek is kan wel helpen om minder mensen tegen te komen. Ik zoek ze ook vaak op.

--

Weer even ontopic ik zag een vaag bericht op Facebook een soort 'medicijn' om te voorkomen dat je corona krijgt in de vorm van neusspray. Weet niet of het echt was het was wel een onbetrouwbare Facebook pagina. Maar stel eens voor als dat zou werken. Dat je elke 2 maanden dat in moet spuiten en het dan klaar is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:31

purny schreef:
Dus je kan wel stellen dat het bij de meeste mensen een milde variant is geworden of is

Zeker niet, dat is een gevaarlijke conclusie. Wat je wel kunt zeggen is dat de hausse aan zware gevallen in het begin van dit jaar, afgezet naar de besmettingen en symptomen nu er toen heel erg veel mensen met een lichte besmetting rond hebben gelopen. Honderdduizenden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:32

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:52

SusanH schreef:
En er is meer bekend over wat wel en niet werkt qua behandeling

Dat werd deze week bij ons (BE ) ontkracht op de televisie door de experten
Die zei dat ze weten wat niet werkt maar nog steeds niet wat wel werkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:54

bigone schreef:
purny schreef:

Zeker niet, dat is een gevaarlijke conclusie. Wat je wel kunt zeggen is dat de hausse aan zware gevallen in het begin van dit jaar, afgezet naar de besmettingen en symptomen nu er toen heel erg veel mensen met een lichte besmetting rond hebben gelopen. Honderdduizenden

Nou ja als je het aantal ziekenhuisopnames vergelijkt met het aantal besmettingen? Van dezelfde dag.
Dan vind ik dat er een hoop mensen met een milde variant(dus verkoudheid) rondlopen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:01

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:
Ons dorp met 500 inwoners is binnen een week van 1 naar 20 besmettingen.

Het dorp hier is twee keer 14 dagen ´vrijwillig´ op slot gegaan.

Wij zijn dat zelf alvast gaan doen deze week.

Ook hier aan de kust jonge schildpadjes en zelfs de flamingo’s zijn dit jaar gebleven om te broeden.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 02-10-20 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:01

Hoe gaan ze in Duitsland controleren dan? Grenzen dicht of iets??
Ben er vandaag nog geweest. Niemand die wat vraagt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:14

Sheran schreef:
Ik zou momenteel boerka's juist toejuichen! :P

Aan de ene kant wel, maar dat geeft geen vrijbrief om je onbehoorlijk te gedragen.

Maar sommige ouderen kunnen er ook wat van.

Werd trouwens raar aangekeken was een van de weinige jongeren die een mondkapje op had.

Alleen jammer dat ik hoofdpijn kreeg door zuurstof te kort.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 02-10-20 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:17

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:21

Bij mij op school worden mondkapjes verplicht (MBO). Alleen in de gangen in de klas mag die weer af.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:27

Hier ook mondkapjes verplicht :\
Werkt heel goed, vooral wanneer die even af mag en de mensen met hun handen er aan zitten en dan vervolgens met hun handen aan de deurklink zitten, enz.
Kunnen we ook meteen het hoesten en niezen in de elleboog afschaffen.

Ik voorspel dat op deze manier de aantal besmettingen alleen maar gaat toe nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:30

Marcella schreef:
Sheran schreef:
Ik zou momenteel boerka's juist toejuichen! :P

Aan de ene kant wel, maar dat geeft geen vrijbrief om je onbehoorlijk te gedragen.

Maar sommige ouderen kunnen er ook wat van.

Werd trouwens raar aangekeken was een van de weinige jongeren die een mondkapje op had.

Alleen jammer dat ik hoofdpijn kreeg door zuurstof te kort.

Nu je het zegt.. ik heb vandaag bij de diëtist 1,5 uur gezeten met intake met mondkapje op. Heb nu idd ook hoofdpijn

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:32

bigone schreef:
Inmiddels kun je zonder negatieve coronatest die niet ouder dan 48 uur is beter niet meer naar Duitsland gaan , mag maar wanneer je de test niet kunt overleggen moet je testen en tot die tijd in quarantaine. Geldt voor heel Nederland behalve provincies Limburg en Zeeland.

Wij hebben leerlingen en collega’s die in Duitsland wonen. Zou daar nog een ontheffing voor komen?
Oh ik lees niet essentieel.. dat zal wel onder essentieel vallen gok ik.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-10-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:35

Uitgebreid is getest op zuurstoftekort irt mondkapjes en daar kwam uit dat het tussen de oren zit. De metingen gaven géén zuurstoftekort aan, zelfs als nensen wel dat gevoel hadden!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:36

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:39

pien_2010 schreef:
Uitgebreid is getest op zuurstoftekort irt mondkapjes en daar kwam uit dat het tussen de oren zit. De metingen gaven géén zuurstoftekort aan, zelfs als nensen wel dat gevoel hadden!

Ik vind dit wel lastig want bij bepaalde inspanning krijg ik het benauwd (zonder mondkapje) door het mondkapje verergerd dit. Juist omdat de lucht ‘heet’ is. Die benauwdheid is bij mij natuurlijk geen zuurstoftekort zo werkt dat niet bij astma.
Ik heb dat ook aangegeven bij mijn long verpleegkundige omdat ik dacht dat ik fout ademende door het mondkapje maar zij hoorde dit vaker omdat de lucht gewoon verser is (zij zei het Iets anders maar ik weet niet precies meer wat)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:41

Maar hoeveel verpleegkundige en doktoren ook met astma qerken met mondkapjes.

De tijd die wij ze op hebben is minimaal