sureido schreef:O ja vergeten toe te voegen, ze loopt ook makkelijk langs iedereen af zonder 1,5 meter. Ik ben op en duur gewoon buiten gaan staan van ergernis. Met andere woorden ze heeft er gewoon dikke lak aan. En ja, prima dat zij andere keuzes maakt, maar ze woont wel bij ons dus dan worden wij daarmee ook meteen ziek als ze het oploopt. Ze kan toch wel een beetje rekening er mee houden? ...
Maar Marie_Anne, het was toch niet hetzelfde als de griep en daar mag het toch niet mee vergeleken worden? Het zijn wel oa de oudjes waarvoor we oppassen vind ik, want die leggen het loodje. Ik mocht bijvoorbeeld in het begin mijn vriendinnen niet zien omdat ik bang ben dat ik oma aansteek. Als ik ziek word is er namelijk zeer weinig aan de hand waarschijnlijk, maar dat is bij oma anders. Maar als zij zoveel ** er aan heeft, waarom zou ik dan nog op willen letten?
Nee, inderdaad kan het niet vergeleken worden, dat doe ik ook niet. Het is nieuw en onbekend en de ic's lopen heel snel vol. De zorg kan dat niet aan zonder maatregelen. Op de ic komt jouw oma waarschijnlijk helemaal niet terecht als ze ziek wordt, daar liggen vooral mannen van boven de 55 met overgewicht.
Mijn punt is: wees gewoon eerlijk, als er alleen ouderen en kwetsbaren zouden overlijden zouden we al deze maatregelen niet nemen. Dat gebeurt namelijk regelmatig in de winter en dan nemen we geen maatregelen. Griep is voor jouw oma ook heel gevaarlijk, zie je dan ook je vriendinnen niet, in het griepseizoen? Ik vind dat men op moet houden met dat schijnheilige: "we doen het voor jullie". Het is gewoon niet waar.
Eleeke schreef:De griep platen we zijn gang gaan en dan zijn er gemiddeld zo'n 2500 doden per jaar. Zonder veel IC gebruik. En ja er is een zwaar griepjaar geweest met bijna 10.00 oversterfte.
Nu hebben we 10.000 oversterfte met een lockdown. Alleen daar zit al een mega verschil.
Er is niet maar 1 jaar geweest met veel griepdoden.
In 2017/2018 waren het er inderdaad 10.000, maar in 2016/2017 waren er 7500 doden. In 2014/2015: 8600 doden. Niemand had het erover... Het gaat puur om de ic en de zorg nu.
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland