Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:29

Ik hoop dat de reisbranche daar nog een vinger in de pap heeft, want dit is zo te staven met de Griekse cijfers.
De Engelsen hebben 7 eilanden op oranje gezet. Dat lijkt me gepaster.

Bloodymary

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 00:14

Bizar zeg.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 04:30

Mensen, curacao is echt een aanrader! Heerlijk rustig, nu niet zo duur, prachtig eiland en amper wat te merken vam corona. Iedereen is in principe negatief corona (al kan het natuurlijk altijd) maar overal zo lekker rustig dat afstand houden geen probleem is. De populaire toeristen stranden zijn zo goed als leeg

Dit wil je toch:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:58

Ik hou juist van het levendige op curaƧao en ik las dat er alweer aardig veel verboden is.. Maar ja, die stranden <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:10

Jester_ schreef:
Mensen, curacao is echt een aanrader! Heerlijk rustig, nu niet zo duur, prachtig eiland en amper wat te merken vam corona. Iedereen is in principe negatief corona (al kan het natuurlijk altijd) maar overal zo lekker rustig dat afstand houden geen probleem is. De populaire toeristen stranden zijn zo goed als leeg

Dit wil je toch:

[ [url=m/Hp9U1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NRwLNu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! Wij hopen 3 oktober op huwelijksreis naar Bonaire te gaan...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:18

Balen Westhof dat je nu in quarantaine moet!
Wel fijn dat je thuis kan werken, hopelijk kan je gewoon lekker genieten en je vakantie daar gewoon afmaken.

Curacao lijkt mij prachtig, maar dat vliegen houdt mij echt tegen op dit moment.
Ik ben zelf werktechnisch afhankelijk van de luchtvaart, maar ben wel echt huiverig voor het vliegen. Fijn dat mensen het doen voor mijn werk, maar hoe veilig is het?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:33

Ik durf ook echt niet te vliegen, met de auto is het ook wat makkelijker te zeggen van je moet terug, maar ook stel dat je daar in quarantaine moet of van het ene op het andere moment terug. En inderdaad dat je soms hoort dat er na vliegen zoveel mensen besmet zijn.

Ik vind het wel heel lastig, reizen is echt mijn grootste passie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:14

Ik heb ook ergens gelezen dat wanneer het reisadvies van geel naar oranje gaat, je asap terug naar huis moet komen, anders vervalt je reisverzekering.

Ik hoop dat je snel bericht krijgt van de reisorganisatie Westhof! Maar houdt er wel rekening mee dat je misschien vandaag of morgen al weer naar huis moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:41

Van Tui las ik juist dat ze iedereen die de komende week terug komt gewoon op hun oorspronkelijke vlucht houden en alleen voor de mensen die na 15 sept terug zouden komen gaan kijken hoe ze deze naar voren kunnen halen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:49

mvdende schreef:
Ik heb ook ergens gelezen dat wanneer het reisadvies van geel naar oranje gaat, je asap terug naar huis moet komen, anders vervalt je reisverzekering.

Ik hoop dat je snel bericht krijgt van de reisorganisatie Westhof! Maar houdt er wel rekening mee dat je misschien vandaag of morgen al weer naar huis moet.

Vandaag of morgen wordt het sowieso niet, zou niet weten hoe ze dat zo snel zouden moeten regelen.

We hebben nog niks gehoord, liggen lekker bij het zwembad nu.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:02

fohadie schreef:
Dank voor d reacties.online bestellen gaat te lang duren. Ik kijk even bij de apotheek. Bouqmarkt gaat om stofmaskers, toch? Niet om chirurgische maskers?

Ik vlieg naar Florence, wat op dit moment veiliger is dan mijn woonadres.

Chirurgische maskers beschermen de ander. Je hebt FFP2 nodig wil je jezelf beschermen:

Citaat:
Let op: dit zijn chirurgische mondneusmaskers type IIR, geschikt voor medisch gebruik. Bijvoorbeeld huisartsenpraktijken, verpleegkundigen, fysiotherapeuten etc. Een chirurgisch mondneusmasker heeft als doel om de uitgeademde lucht te filteren en de omgeving van de drager te beschermen tegen druppels die ontstaan bij spreken, hoesten en niezen. Het is niet geschikt als ademhalingsbeschermingsmasker zoals de FFP1- en FFP2-mondneusmaskers die in het ziekenhuis worden gebruikt. Deze filteren de ingeademde lucht. Met andere woorden, met een chirurgisch mondmasker beschermt u de omgeving, en met een FFP2-masker beschermt u zichzelf. Een FFP2-mondkap heeft ook een betere pasvorm, dus minder lekkage langs de neus, wang en kin.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:43

mvdende schreef:

Dat klopt niet. Je bent met geel vertrokken en de reisverzekering dekt gewoon, heb zelf in deze situatie gezeten dus spreek uit ervaring en het is hier ook meerdere malen gemeld met bronvermelding erbij. Als je iets niet zeker weet moet je dat niet als zodanig verkondigen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:45

Amen op dat knollentuin, als je niet zeker bent, dan niet dat soort dingen posten zonder bronvermelding.
Een ander in de stress om onjuiste zaken, dat is zonde van de vakantie.

Westhof heb je een los ticket of een pakketreis?
Als je er toch al bent en geen probleem is bij terugkomst in quarantaine te gaan, dan bleef ik mooi zitten.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:46

De TUI hostess komt als het goed is straks naar ons hotel om ons bij te praten, ben benieuwd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:57

Ja precies de hostess zal je vertellen hoe alles in elkaar steekt zij weet hoe alles op dit moment in elkaar steekt. Ik ga er vanuit dat je keuzes krijgt zoals wij die kregen, a afbreken en zo snel mogelijk naar huis en vergoeding voor gemiste dagen terug, b- omboeken vanaf daar naar andere bestemming voor de rest van je vakantie of c- lekker blijven en reis afmaken. ( Wij kozen voor t laatste .

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:43

Wij vliegen gewoon op onze normale vlucht terug, niets aan de hand.

Ik vind het echt krom. In Griekenland zijn amper besmettingen. Ons hotel sluit over tien dagen en het personeel is echt depressief. Het was ook pas 5 weken open. Het is echt een vakantie met een zwart randje, aan de ene kant geniet je super erg maar je hebt ook alle mensen hier in je achterhoofd die gewoon 0 inkomsten hebben. Zo triest...

Vind het ook belachelijk dat ze alle eilanden op oranje hebben gezet. Wat een onzin zeg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:08

Echt belachelijk inderdaad. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. Ik las wel in het Griekenland-topic dat de Griekse regering tot op het hoogste niveau aan het lobbyen is om de regels te versoepelen voor bepaalde eilanden. En terecht.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:45

nou inderdaad, er gaan nu stukjes Frankrijk op slot. Bij Griekenland gewoon echt alle eilanden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:53

Gaat inderdaad nergens over. Meeste eilanden in Griekenland zijn heel veilig corona-technisch gezien.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:16

Ik ben in het algemeen vrij positief over de acties en denkwijze mbt Corona van onze regering, maar deze is inderdaad niet te snappen.

Gewoon eilanden die 0 besmettingen hebben op oranje. Waarom?

Westhof, heb je opties gekregen?
Lijkt mij best een stressvolle situatie. Hopelijk genieten jullie van de vakantie.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:23

_Reneee schreef:
Wij vliegen gewoon op onze normale vlucht terug, niets aan de hand.

Ik vind het echt krom. In Griekenland zijn amper besmettingen. Ons hotel sluit over tien dagen en het personeel is echt depressief. Het was ook pas 5 weken open. Het is echt een vakantie met een zwart randje, aan de ene kant geniet je super erg maar je hebt ook alle mensen hier in je achterhoofd die gewoon 0 inkomsten hebben. Zo triest...

Vind het ook belachelijk dat ze alle eilanden op oranje hebben gezet. Wat een onzin zeg.

Verdrietig hoor wat er overal gebeurd...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:41

Onze TUI hostess is net geweest. Wij blijven in ieder geval tot en met de 15e. Daarna gaat TUI mensen terughalen, maar het kan dus ook best zo zijn dat je pas na de 15e wordt opgehaald. In het slechtste geval zijn we dus 2 dagen van onze vakantie kwijt, wat gezien de omstandigheden prima is. Nu weer verder genieten hier op Rhodos :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:48

Ik zit nu op Kreta en blijf ook gewoon. Vooraf heb ik echt goed nagedacht en ik achtte de kans dat Griekenland op oranje zou gaan zeer klein.

Nu is dat dus toch gebeurd en wat ik het vervelendst vind is niet de situatie hier, want er wordt hier super goed gehandeld qua corona maatregelen (zonbedjes worden ontsmet elke keer als mensen er van af gaan, personeel loopt de hele dag met mondkapjes, etc), maar het onbegrip en de "paniek" van de mensen in NL en dan vooral mijn collega's.

Zij horen "code oranje" en ik heb het gevoel dat ik erop wordt aangekeken dat ik op vakantie ben gegaan en zij niet. En dat ik straks terug kom en dat ik absoluut niet op mijn werk mag komen voor 10 dagen terwijl mijn andere collega in NL weg is geweest, naar grote steden is geweest waar veeeel meer gevallen van Corona zijn, maar die niet scheef wordt aangekeken..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:59

ja dat is echt krom Martine

onze paarden springen 5 weken in Spanje en mijn man en ik zouden eind september afreizen voor een weekje naar daar en nu zet Belgie heel Spanje op rood waardoor afreizen gewoon verboden is

had gelukkig nog geen vlucht geboekt -ging ik net de dag voor ze het aankondigden doen -O-
terwijl het zonder publiek is , hele plek verplicht met mondkapje .. reproductiegetal onder nul en 28 besm op milj inwoners in die streek dus gewoon veiliger dan heel wat plekken in Be en NL

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:45

Martine_R schreef:
Ik zit nu op Kreta en blijf ook gewoon. Vooraf heb ik echt goed nagedacht en ik achtte de kans dat Griekenland op oranje zou gaan zeer klein.

Nu is dat dus toch gebeurd en wat ik het vervelendst vind is niet de situatie hier, want er wordt hier super goed gehandeld qua corona maatregelen (zonbedjes worden ontsmet elke keer als mensen er van af gaan, personeel loopt de hele dag met mondkapjes, etc), maar het onbegrip en de "paniek" van de mensen in NL en dan vooral mijn collega's.

Zij horen "code oranje" en ik heb het gevoel dat ik erop wordt aangekeken dat ik op vakantie ben gegaan en zij niet. En dat ik straks terug kom en dat ik absoluut niet op mijn werk mag komen voor 10 dagen terwijl mijn andere collega in NL weg is geweest, naar grote steden is geweest waar veeeel meer gevallen van Corona zijn, maar die niet scheef wordt aangekeken..

Omgekeerde wereld is het.