Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jester_ schreef:Mensen, curacao is echt een aanrader! Heerlijk rustig, nu niet zo duur, prachtig eiland en amper wat te merken vam corona. Iedereen is in principe negatief corona (al kan het natuurlijk altijd) maar overal zo lekker rustig dat afstand houden geen probleem is. De populaire toeristen stranden zijn zo goed als leeg
Dit wil je toch:
[ [url=m/Hp9U1d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NRwLNu.jpg]Afbeelding[/url] ]
mvdende schreef:Ik heb ook ergens gelezen dat wanneer het reisadvies van geel naar oranje gaat, je asap terug naar huis moet komen, anders vervalt je reisverzekering.
Ik hoop dat je snel bericht krijgt van de reisorganisatie Westhof! Maar houdt er wel rekening mee dat je misschien vandaag of morgen al weer naar huis moet.
fohadie schreef:Dank voor d reacties.online bestellen gaat te lang duren. Ik kijk even bij de apotheek. Bouqmarkt gaat om stofmaskers, toch? Niet om chirurgische maskers?
Ik vlieg naar Florence, wat op dit moment veiliger is dan mijn woonadres.
Citaat:Let op: dit zijn chirurgische mondneusmaskers type IIR, geschikt voor medisch gebruik. Bijvoorbeeld huisartsenpraktijken, verpleegkundigen, fysiotherapeuten etc. Een chirurgisch mondneusmasker heeft als doel om de uitgeademde lucht te filteren en de omgeving van de drager te beschermen tegen druppels die ontstaan bij spreken, hoesten en niezen. Het is niet geschikt als ademhalingsbeschermingsmasker zoals de FFP1- en FFP2-mondneusmaskers die in het ziekenhuis worden gebruikt. Deze filteren de ingeademde lucht. Met andere woorden, met een chirurgisch mondmasker beschermt u de omgeving, en met een FFP2-masker beschermt u zichzelf. Een FFP2-mondkap heeft ook een betere pasvorm, dus minder lekkage langs de neus, wang en kin.
mvdende schreef:Ik heb ook ergens gelezen dat wanneer het reisadvies van geel naar oranje gaat, je asap terug naar huis moet komen, anders vervalt je reisverzekering.
Ik hoop dat je snel bericht krijgt van de reisorganisatie Westhof! Maar houdt er wel rekening mee dat je misschien vandaag of morgen al weer naar huis moet.
_Reneee schreef:Wij vliegen gewoon op onze normale vlucht terug, niets aan de hand.
Ik vind het echt krom. In Griekenland zijn amper besmettingen. Ons hotel sluit over tien dagen en het personeel is echt depressief. Het was ook pas 5 weken open. Het is echt een vakantie met een zwart randje, aan de ene kant geniet je super erg maar je hebt ook alle mensen hier in je achterhoofd die gewoon 0 inkomsten hebben. Zo triest...
Vind het ook belachelijk dat ze alle eilanden op oranje hebben gezet. Wat een onzin zeg.
Martine_R schreef:Ik zit nu op Kreta en blijf ook gewoon. Vooraf heb ik echt goed nagedacht en ik achtte de kans dat Griekenland op oranje zou gaan zeer klein.
Nu is dat dus toch gebeurd en wat ik het vervelendst vind is niet de situatie hier, want er wordt hier super goed gehandeld qua corona maatregelen (zonbedjes worden ontsmet elke keer als mensen er van af gaan, personeel loopt de hele dag met mondkapjes, etc), maar het onbegrip en de "paniek" van de mensen in NL en dan vooral mijn collega's.
Zij horen "code oranje" en ik heb het gevoel dat ik erop wordt aangekeken dat ik op vakantie ben gegaan en zij niet. En dat ik straks terug kom en dat ik absoluut niet op mijn werk mag komen voor 10 dagen terwijl mijn andere collega in NL weg is geweest, naar grote steden is geweest waar veeeel meer gevallen van Corona zijn, maar die niet scheef wordt aangekeken..