Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:52

PSvanLot schreef:
corine1981 schreef:
Heeft iemand hier de Netflix docu Pandemic gekeken ?? Ik weet niet of ik verder durf te kijken dan aflevering 1 eigenlijk :+
misschien moeten ze die verplicht alleen uitzenden wereldwijd de komende weken, dat er niets anders te kijken valt.

Misschien dat mensen het dan snappen...

Die heb ik gekeken! Bijzonder interessant en niet beangstigend.
Het heeft de wereld niet vernietigd en ze zijn er al vaker overheen gekomen. Dat is ook wel bemoedigend toch?

Voor moeder aarde is het zeker bemoedigend :+

Ik ga natuurlijk wel verder kijken, maar nogmaals, zou verplichte kost moeten zijn.
Inderdaad zou een film als outbreak nu op tv ook leuk zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:53

Lees op teletekst dat mensen denken of vinden dat het ov gratis is omdat er minder gereden word en dat er nu veel agressie is :( ik hoop dat daar forse straffen op staan, lijkt me dat het behoorlijk traumatisch kan zijn voor een bestuurder van bijvoorbeeld de bus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:57

Ik sta ingeschreven op ticketswap voor een concert eind mei, wat uitverkocht was....
Mijn mailbox ontploft met aangeboden kaarten...
Alsof iemand die nu koopt :?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:58

moonsparkle schreef:
Lees op teletekst dat mensen denken of vinden dat het ov gratis is omdat er minder gereden word en dat er nu veel agressie is :( ik hoop dat daar forse straffen op staan, lijkt me dat het behoorlijk traumatisch kan zijn voor een bestuurder van bijvoorbeeld de bus.

Jup, heb veel gefrustreerde collega's, vooral wanneer iemand van hogerhand dan gaat roepen dat ze mensen wel aan moeten spreken.
De ellende is dat die zwartrijders het überhaupt niet zo nauw nemen met de huidige regelgeving en waarschijnlijk die bus ook echt niet nodig hebben (de meeste iig niet).
Wanneer je dan hoort met hoeveel procent de opbrengsten gedaald zijn :n

Maar ja, oplichterij, hamsteren, agressie, egoïsme... allemaal dingen die erbij horen nu. Het beste van de mens komt naar boven.

Femke_Tweety

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:25

https://www.bbc.com/news/52012242

Ontzettend tragisch voorbeeld van de gevolgen van handelen op basis van te weinig kennis en halve informatie.

Corona gerelateerd overlijden.
Maar niet door het virus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 01:39

Miepmiept schreef:
Nou idd, nu hopen dat de rest van de bestelde apparatuur en mondkappen ook gauw komt.

Detail; de rest van de wereld heeft ook enorme bestelling voor ... alles, overal uitstaan. In principe is alleen wat nationaal gefabriceerd wordt enigzins zeker. Vandaar dat veel fabrikanten die dat ook maar enigzins kunnen, omschakelen.

Het, alles, is gewoon surrealistisch. Heel werkelijk, doch zóver buiten alle referentie-kaders: Wereldwijd gaan landen plat. Wereldwijd een stop op reizen. De hele geïndustrialiseerde wereld remt af.
Buiten alle referentie-kaders. Er is geen vergelijkbare situatie in de geschiedenis. De zwarte pest is het enige soort van, doch dat was een andere maatschappij. Ging verder véél langzamer. Meer doden, doch de rijkdom bleef gelijk; nam per hoofd toé. Dit nu is ongekend.
Gewoon surrealistisch.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 02:27

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 04:35

Afbeelding
Zeer goede column van Sheila Sitalsing in de Volkskrant. “ Virus angst is dé perfecte dekmantel voor kwaadwillende regimes” en dat dat ook geldt voor kwaadwillende politici dichter bij huis.

Link naar de hele column hieronder

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be430fd6/

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:24

corine1981 schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6040041/t ... pasen.html

Weet niet of dit al geplaatst is... maar wauw, fijn zo'n president.
Zeker na het zien van slechts aflevering 1 van pandemic weet ik zeker dat juist Amerika een groot probleem zal hebben met deze uitbraak...

Ja joh, ik ga eerst proberen alle beademingsapparatuur te claimen en dan land open. Dat hij nog niet heeft geroepen dat er genoeg is (beademingsapparaten, mondkapjes, beschermende kleding) dus geen probleem als er iemand ziek wordt.
Sarcastische modus weer uit.
Onbegrijpelijk deze man

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:26

Femke_Tweety schreef:

Ontzettend tragisch voorbeeld van de gevolgen van handelen op basis van te weinig kennis en halve informatie.

Dat is echt diep triest. ;(

Volgens mij zag ik bij CNN pas. een compilatie van alle leugens die hij constant over Corona verteld heeft en ook hoe afschuwelijk dat is voor de bevolking.

Ik vraag mij echt af hoe hij een “succesvolle” zakenman heeft kunnen zijn als die zijn standaard werkwijze is om om te gaan met tegenslagen, dan moet hij wel hele goede rechterhanden in dienst gehad hebben die alles steeds weer rechtbreide.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:38

corine1981 schreef:

Zeker na het zien van slechts aflevering 1 van pandemic weet ik zeker dat juist Amerika een groot probleem zal hebben met deze uitbraak...

Hopelijk zien de Amerikanen dat ook een gaat hem dit tegenwerken met de verkiezingen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:59

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:01

Inderdaad allemaal vreselijke berichten... die Braziliaanse minister, of president wat is het, ook...

In New York vluchten mensen massaal weg, hoezo verspreiding??

Ik denk dat de voorspelling van de WHO, dat Amerika het nieuwe epi centrum wordt, hard uit gaat komen. Zeker na het zien van Pandemic, hoe slecht de zorg daar toch al is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:02

cobiie schreef:
Femke_Tweety schreef:

Dat is echt diep triest. ;(

Volgens mij zag ik bij CNN pas. een compilatie van alle leugens die hij constant over Corona verteld heeft en ook hoe afschuwelijk dat is voor de bevolking.

Ik vraag mij echt af hoe hij een “succesvolle” zakenman heeft kunnen zijn als die zijn standaard werkwijze is om om te gaan met tegenslagen, dan moet hij wel hele goede rechterhanden in dienst gehad hebben die alles steeds weer rechtbreide.

Je kan dan ook veel van hem zeggen, maar niet dat hij een succesvol zakenman is. Hij heeft gewoon heel veel geld geërfd en daarna niet zo heel goed met dat geld gepresteerd. Zijn bedrijven hebben het altijd slechter gedaan dan de beurs en dat betekent dat hij bij de slechtst presterende helft van de Amerikaanse ondernemers hoort. Dat is dus niet bepaald succesvol. Maar goed, dat is oftopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:02

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:09

Bubblewrap schreef:
kiki1976 schreef:
Spaanse leger vindt dode ouderen in bejaardentehuis, vreselijk dit |(
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... xap3v2hA3w

Nachtmerrie...

Ik hoop ontzettend dat dit over 4 weken niet het nieuws in NL wordt. Maar we weten het gewoon niet.

Vreselijk dit ;(
Net als die mensen in spaanse ziekenhuizen die gewoon op de grond in de gang liggen.
En de ijspiste getransformeerd tot noodmortuarium...

Wat een hel moet dit zijn voor de hulpverleners ook.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 25-03-20 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:10

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:17

kiki1976 schreef:
corine1981 schreef:

Ja joh, ik ga eerst proberen alle beademingsapparatuur te claimen en dan land open. Dat hij nog niet heeft geroepen dat er genoeg is (beademingsapparaten, mondkapjes, beschermende kleding) dus geen probleem als er iemand ziek wordt.
Sarcastische modus weer uit.
Onbegrijpelijk deze man

Onze top-viroloog uit de VS Trump }:0 |o 8)7

Dat heeft hij vorige week ofzo al wel geroepen. De CDC had een fout gemaakt met de testkits. Eerst veel te weinig besteld. Toen hebben ze zelf iets ontwikkeld wat jammerlijk faalde. Waarna er uiteindelijk toch de juiste kits besteld zijn. Waarop ik Trump op tv zag/hoorde zeggen dat er genoeg zijn "and they are beautifull".
Over smaak valt niet te twisten, maar wat nou de schoonheid is van een wattenstaafje en kunststof cupje :?

Linkje toegevoegd:
https://www.nbcnews.com/health/health-n ... e-n1145206
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 25-03-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:22

Oh dat had ik ff gemist. Maar dan nog.....
Die man is zo tegenstrijdig met alles. Eerst alle beademingsapparaten, testkits noem maan op claimen/kopen om vervolgens je land weer open te willen gooien

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:26

Het spijtige is ook dat de meeste Amerikanen niet echt kijken naar buitenlands nieuws. Als ze massaal de beelden van Italië, Iran of Spanje zouden zien, dan zouden ze toch wel 2x nadenken. Maar natuurlijk als je 'leider' leugens a la 'USA is the most prepared country in the world' aan het verspreiden is ..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:27

Femke_Tweety schreef:

Wat erg, ik denk dat als je het virus en zo ziek bent , je zo ontzettend graag geholpen wilt worden. Ik ken het bijna geen lucht meer krijgen en alleen dat al is enorm beangstigend. Ik hoop zo dat het hier niet uit de hand gaat lopen. Alle besmettingen van dit weekend zijn natuurlijk nog lang niet in de zorg gekomen, maw naar mijn idee lopen we nog achter de feiten aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:30

_Penotti schreef:
https://www.ed.nl/de-peel/deurnes-beade ... ~ae3bdb7f/

Misschien niet helemaal ideaal, maar kan zeker wel nuttig zijn in nood.

Het is altijd mooi om te zien hoe er bij een crisis dingen opeens mogelijk zijn die normaal ondenkbaar zouden zijn. In een normale situatie ga je never nooit zulke beademingsapparaten zien.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:30

Ja inderdaad. Ik vind dat ook mooi om te lezen dat veel mensen proberen bij te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:31

Mijn nicht woont in Hong Kong en daar zijn dit de quarantaine regels.

Haar zoon zit in quarantaine:
(Quote)
These are the Hong Kong rules for quarantine, worth a read, especially if you live in an apartment.

Ryan is now in quarantine day 3 of 14. He is wearing a geotagged bracelet attached to an app which has the size of our bedroom/bathroom set up in it. If he leaves the premises without government permission he will be tracked and put into a quarantine detention centre, liable to a fine and imprisonment. This is taken very seriously.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding