Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:53

De top2000 heeft echt zijn beste tijd gehad en gaat niet meer om daadwerkelijk de beste nummers ooit gemaakt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:54

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:
Omdat je dat dodelijke drankje ook in andermans drinken kan doen en er makkelijk iemand mee kan vermoorden en er als zelfmoord uit kan laten zien? :=

Weet niet of dat een geweldige oplossing gaat zijn hoor...

In Amerika gebeurt dat blijkbaar niet. Dat ze weten. Maar dat risico is er idd.

Nee, maar daar vinden ook geen schietincidenten plaats als gevolg van het feit dat iedereen daar een vuurwapen in huis mag hebben.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:56

LadyMadonna schreef:
De top2000 heeft echt zijn beste tijd gehad en gaat niet meer om daadwerkelijk de beste nummers ooit gemaakt

Ahgossie.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:58

LadyMadonna schreef:

100% eens. Het gaat echt alleen maar over waar mensen zich het beste bij voelen of waar ze een statment mee kunnen maken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:58

germie schreef:
Er zit geen verschil in of je meewerkt bij een oude demente bejaarde, een kankerpatient of iemand die toevallig jonger is, maar geestelijk nooit meer beter wordt.

En dat is dus het moeilijke. Hoeveel mensen zijn er niet met depressies en burn-outs, zelfs tot op het punt dat ze klagen dat ze het leven niet meer zien zitten? Wat moet je dan doen op zo een moment? En hoeveel van die mensen worden uiteindelijk toch wel beter of vinden toch nog wel een beetje vreugde in het leven?

Ik snap je ergens wel, maar ik denk dat zulke uitspraken en wensen heel gemakkelijk te bepalen zijn wanneer het toch wel een ver van je bed-show is. Als jij de persoon bent die het dodelijk goedje in het infuus laat lopen ben je blij dat alles goed ingedekt is en dat dit de enige juiste keuze was. Stel je voor dat een nabestaande niet kan leven met de euthanasie, de dokter aanklaagt voor moord en diezelfde dokter niet ingedekt zou zijn door verschillende regeltjes en contracten. Dat wil je niet gedroomd hebben voor die dokter en familie, trauma waar je nooit meer bovenop komt.

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:01

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Nee, maar daar vinden ook geen schietincidenten plaats als gevolg van het feit dat iedereen daar een vuurwapen in huis mag hebben.
Mag hier niet en ik ben afgelopen weekend toch bij een schietincident aanwezig geweest.

In Amerika belandden er in ieder geval een heel stuk meer op de tafel van een patholoog dus een vergiftiging zal veel makkelijker opgemerkt worden dan hier. Wanneer je dan registreert wie die drankjes kopen dan lijkt me dat relatief veilig.

Wat betreft de euthanasie; als een arts dit niet wil doen kan de patiënt naar de levenseinde kliniek worden doorgestuurd. Lijkt mij een prima constructie die wellicht nog wat efficiënter kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:06

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:
Omdat je dat dodelijke drankje ook in andermans drinken kan doen en er makkelijk iemand mee kan vermoorden en er als zelfmoord uit kan laten zien? :=

Weet niet of dat een geweldige oplossing gaat zijn hoor...

Of iemand dwingt een ander om het in te nemen. Ik vind het nogal wat om zoiets in eigen beheer te hebben. Ben eigenlijk wel blij dat het hier zo geregeld is als het geregeld is: in handen van medici en controles.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:27

__Sannne schreef:
LadyMadonna schreef:

Ahgossie.

Oh Sanne toch!

Ik vind de top2000 heerlijk trouwens.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:35

MarcoBorsato schreef:
shilady schreef:
Dat is mooi voor jouw
Ondertussen blijf ik die mensen in mn inbox dus afwijzen tica ;)

Maar gaat het dan specifiek om het woord singel en geef je verder geen hol om goed gespelde woorden of hoe moet ik dat nu zien?

Ja alleen dat woord... it makes me cringe :')

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:41

Ik snap dat niet. Met meschien heb je geen moeite maar singel wel?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:43

Schemerdier schreef:
Nu we toch over Star Wars bezig zijn:

Nadat mijn vriend en ik ons door de eerste 2 originele films geworsteld hebben, zijn we unaniem tot de conclusie gekomen dat Star Wars echt verschrikkelijk slecht is :+

Starwars !
Dat is iets waar ik nooit warm van werd.
Heb ook een beetje het idee dat het bij mij eraan ligt dat ik "verwend" ben met heel veel andere series en films. Maar ik kan me voorstellen dat het toen de tijd best speciaal en prachtig moest zijn geweest toen starwars op tv kwam.
Kwestie van smaak toch

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:57

Nee het is gewoon bizar slecht gemaakt. En dan heb ik het niet over de oubollige effecten van uit die tijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:00

Ik vind die films magisch, dat hele universum, hoe alles connect. Het gaat niet om de special effects oid.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:11

Het idee vind ik ook wel leuk hoor. Misschien komt dat nog als je alle films bekijkt, maar ik vond de karakters niet goed uitgewerkt, ik had met niemand sympathie (de enige die nog meeviel was 3cpo of hoe heet hij), sorry maar die I am your father scene was gewoon hilarisch slecht.
Je wordt verondersteld sympathie te hebben voor de 'goeden' enkel omdat ze tegen de slechterik vechten , zonder dat enige reden wordt gegeven om ons sympathie te doen voelen.
Het plot is flinterdun en alles is zo... Generisch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:15

Alle films chronologisch. En nee het zijn geen diepzinnige arthouse films maar dat pretenderen ze ook niet. Je moet jezelf er in kunnen verliezen en dat is niet iedereen gegund.

Ze vallen trouwens wel onder de categorie 'moet je als kind gezien hebben' net zoals The Goonies en It. Heb je dat niet, dan is het heel lastig om er nog in te komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:17

Vroeger was ik fan. Een jaar geleden zag ik ze terug en ik had er níks meer mee, dat vond ik echt jammer. Ik kon niet meer zien wat ik vroeger zat. Bij andere films, zoals LotR, lukte dat wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:22

Oh dat vind ik echt verschrikkelijk. Harry Potter, LOTR, daar ben ik dus niet mee opgegroeid en ik vind het afschuwelijk.

Voor andere cinefielen: Martin Koolhoven geeft leuke colleges in de Eye in Amsterdam met een keuzefilm. Echt tof. En de exposities zijn daar waanzinnig altijd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:32

Lord of the rings is ook vreselijk, de films vond ik ronduit saai, heb geen 1 helemaal bekeken.
De Matrix was ook zoiets, zou heel goed zijn, vond er niets aan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:35

germie schreef:
Lord of the rings is vind ik ook vreselijk, de films vond ik ronduit saai, heb geen 1 helemaal bekeken.
De Matrix was ook zoiets, zou heel goed zijn, vond er niets aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:45

LotR is my life, het doet me nog steeds zoveel ♥️ Echt, die gaat bij mij heel diep :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:22

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:29

Snap sowieso niet dat mensen zoveel waarde hechten aan films / series. Het is "maar TV". :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:36

:') Ik ook vandaag: 'nou, een frituurpan kun je niet aftrekken.' (Van de belasting).

MarlindeRooz schreef:
Snap sowieso niet dat mensen zoveel waarde hechten aan films / series. Het is "maar TV". :=

Nee! Het is echt!
Ik weet best dat het tv is, maar de achterliggende ideeën, normen en waarden, levenswijze zijn dingen waar je wat aan kunt hebben in je dagelijks leven. Je kunt een voorbeeld nemen aan de hoofdpersonen voor je eigen leven. Vroeger bv was ik heel verlegen. Ik durfde niks te vragen. Maar als ik me dan voorstelde dat ik in een scène uit LotR zat durfde ik het wél. Familiefeestjes vind ik ineens een stuk leuker als ik het ging vergelijken met hobbits die bij elkaar zaten. En als ik, zoals nu, zonder verwarming zit, denk ik even aan Game of Thrones en stel ik me voor dat het Winterfel is. Dat maakt het leven zoveel leuker ♥️
Ik herinner me een schoolsport dag in de stromende regen. Ik stelde het me voor als de Battle of Helms Deep en het was de mooiste sportdag ooit ♥️

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:07

Nu ik op Insta allemaal bekenden op wintersport zie: ik snap niet waarom mensen betalen om vrijwillig de sneeuw en kou op te zoeken :7

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:20

Westhof schreef:
Nu ik op Insta allemaal bekenden op wintersport zie: ik snap niet waarom mensen betalen om vrijwillig de sneeuw en kou op te zoeken :7

Omdat skiën gewoon zo gaaf is. :D