Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:In het kader van slapen is even belangrijk als eten en drinken.
Waarom zijn er juist in de hulpverlenende sectoren dan zoveel shiften van 24h ?
Roodvos schreef:Kennissen zijn afgelopen weekend van achteren aangereden door iemand die waarschijnlijk aan het telefoneren was.
Geen letsel, gelukkig, maar wel 2 auto's total loss.
Mijn kennissen zullen als slachtoffer hun schade vergoed krijgen.
Maar hoe gaat de verzekering om met de schade die de, waarschijnlijk telefonerende, veroorzaker zelf heeft?
Janine1990 schreef:Pandora2 schreef:In het kader van slapen is even belangrijk als eten en drinken.
Waarom zijn er juist in de hulpverlenende sectoren dan zoveel shiften van 24h ?
Als ik denk aan zorg en brandweer, lijkt het me dat je tijdens een hoge prio niet zo even een ploegwissel kan doen...
Zal lijkt mij ook wel slaapdienst bij zitten.
Pandora2 schreef:Maar een hoge prio kan net zo goed na 23u werken komen, dan kan je ook geen wissel doen.
Bij de urgentieteams zijn het in elk geval geen slaapdiensten.
Janine1990 schreef:Pandora2 schreef:Maar een hoge prio kan net zo goed na 23u werken komen, dan kan je ook geen wissel doen.
Bij de urgentieteams zijn het in elk geval geen slaapdiensten.
Van beroeps brandweer weet ik dat de dan wel heen gaan. Of ze de klus afmaken weet ik niet. Maar daarna zijn ze wel 24 uur vrij. Die slapen wel gewoon op kazerne.
Vind het wel een leuke vraag... Vanuit mijn werk bij een fabriek weet ik dat er best strenge regels zijn voor ploegendiensten. Maar dat is maar productiewerk natuurlijk. Niet onbelangrijk, maar ze zijn bij ons echt streng.
Balenciaga schreef:Waarom maken sommige virussen je zo ziek dat je eraan dood gaat? Dat is, vanuit het virus gezien, toch helemaal niet handig? Het lijkt me dat als de gastheer sterft, het virus ook sterft. En als iemand dood is, komt hij niet veel in aanraking meer met andere mensen, wat (lijkt mij) ook nadelig is vanuit het virus gezien, omdat het virus zich dan minder kan verspreiden.
Is een virus zoals het herpesvirus dan "slimmer" dan iets waaraan je overlijdt? Omdat je herpes de rest van je leven bij je draagt, en je dus de rest van je leven mensen kan besmetten.
Of is dit een verkeerde denkwijze? Vind dit wel interessant
Balenciaga schreef:Waarom maken sommige virussen je zo ziek dat je eraan dood gaat? Dat is, vanuit het virus gezien, toch helemaal niet handig? Het lijkt me dat als de gastheer sterft, het virus ook sterft. En als iemand dood is, komt hij niet veel in aanraking meer met andere mensen, wat (lijkt mij) ook nadelig is vanuit het virus gezien, omdat het virus zich dan minder kan verspreiden.
Is een virus zoals het herpesvirus dan "slimmer" dan iets waaraan je overlijdt? Omdat je herpes de rest van je leven bij je draagt, en je dus de rest van je leven mensen kan besmetten.
poes schreef:Ik ken twee spoedartsen en beide zijn er zeer eerlijk over: je kunt beter iets voorhebben in het eerste deel van hun shift. Richting het eind speelt vermoeidheid zeker mee en komen er meer fouten en mindere drive.
Pandora2 schreef:poes schreef:Ik ken twee spoedartsen en beide zijn er zeer eerlijk over: je kunt beter iets voorhebben in het eerste deel van hun shift. Richting het eind speelt vermoeidheid zeker mee en komen er meer fouten en mindere drive.
Dat vermoeden had ik alHet zijn tenslotte ook maar mensen.
Alleen degenen die zulke zware shiften in het leven geroepen hebben, hadden beter eerst nagedacht.